niin millaisia vaatteita kannattaisi käyttää, ettei näytä valaalta? Pituutta 177cm ja painoa 82kg. Ja tissit ilman utarekannattimia roikkuvat melkein napaan asti...
kun yläosa on kokoa 50 ja alaosa 42,
27
5286
Vastaukset
- provo.
Se siitä.
- plk
Mun rinnanympärys ON 115, vyötärö 82 ja lantio 99, olen 177 cm pitkä ja painoin tänä aamuna 82kg. Olen todellinen ihminen, en provo. Paitapusero saa olla kokoa 48-50, että menee napit kiinni! Ja housut ja hameet on kokoa 42, joskus 44. Ja mä inhoan, kun näytän valaalta! Työkaveri on 5cm lyhyempi, painaa saman, mutta hänellä ei ole isoja rintoja ja näyttää ihan mukavalta. Plääh!!!
- Kaisa
plk kirjoitti:
Mun rinnanympärys ON 115, vyötärö 82 ja lantio 99, olen 177 cm pitkä ja painoin tänä aamuna 82kg. Olen todellinen ihminen, en provo. Paitapusero saa olla kokoa 48-50, että menee napit kiinni! Ja housut ja hameet on kokoa 42, joskus 44. Ja mä inhoan, kun näytän valaalta! Työkaveri on 5cm lyhyempi, painaa saman, mutta hänellä ei ole isoja rintoja ja näyttää ihan mukavalta. Plääh!!!
rinnanympärys on 116, vyötärö 80 ja lantio 100. Pituutta tosin on vain 168 ja painoa reipas 70 kg. Ja kuten myös sinä, olen todellinen ihminen. Jännä juttu, minulle menee housut kokoa 38 (Sand) ja jakut kokoa 44. Tosin jakkuja en koskaan pidä kiinni, sen verran koomiselta näytän. Saako udella minkä kokoisia liivejä käytät? Itselläni niiden löytäminen on kaikkein vaikeinta, ympärysmitta 80 on käytössä usein liian löysä ja olkaimet liian leveällä, joten otan lähes aina koka 75. Osaatko antaa vinkkejä ulkoiluvaatteista jotka sopisivat tälle kroppamallille? Muita vaatteita olen löytänyt siedettävästi, tosin kalliita. Ole onnellinen, et ole ylipainoinen kuten minä olen. Olen siis lihonut tähän 57 kilosta, joka olisi minulle todella hyvä paino suhteessa ruuminrakenteeseen.
- ----
Kaisa kirjoitti:
rinnanympärys on 116, vyötärö 80 ja lantio 100. Pituutta tosin on vain 168 ja painoa reipas 70 kg. Ja kuten myös sinä, olen todellinen ihminen. Jännä juttu, minulle menee housut kokoa 38 (Sand) ja jakut kokoa 44. Tosin jakkuja en koskaan pidä kiinni, sen verran koomiselta näytän. Saako udella minkä kokoisia liivejä käytät? Itselläni niiden löytäminen on kaikkein vaikeinta, ympärysmitta 80 on käytössä usein liian löysä ja olkaimet liian leveällä, joten otan lähes aina koka 75. Osaatko antaa vinkkejä ulkoiluvaatteista jotka sopisivat tälle kroppamallille? Muita vaatteita olen löytänyt siedettävästi, tosin kalliita. Ole onnellinen, et ole ylipainoinen kuten minä olen. Olen siis lihonut tähän 57 kilosta, joka olisi minulle todella hyvä paino suhteessa ruuminrakenteeseen.
Onko sulla sit tää "vartalon epäsuhtaisuus" seurausta tuosta lihomisesta? Jos on, niin sithän ratkaisukin on melkos selvä, eikö? Vai olitko 57kiloisenakin jo noin rintava?
- Kaisa
---- kirjoitti:
Onko sulla sit tää "vartalon epäsuhtaisuus" seurausta tuosta lihomisesta? Jos on, niin sithän ratkaisukin on melkos selvä, eikö? Vai olitko 57kiloisenakin jo noin rintava?
vaan kun ei ole. Eli vaikka paino putoaisikin alle 60 kiloon, säilyisi tuo epäsuhtaisuus ja saattaisi itse asiassa vielä pahentua. Olin nimittäin edellisessä elämässä ollut hetken 48 kiloinen, ja kas kummaa, yläosa oli 40-42 mutta alaosa 32-34. Eli vielä pahempi epäsuhtaisuus kuin nyt. Ja että istui jakkupuvut silloinkin huonosta. PRKL.
Eli kun paino on noussut, on housukoko tullut lähemmäs yläosan kokoa, mikä on kyllä helpottanut vaatteiden löytämistä. - ----
Kaisa kirjoitti:
vaan kun ei ole. Eli vaikka paino putoaisikin alle 60 kiloon, säilyisi tuo epäsuhtaisuus ja saattaisi itse asiassa vielä pahentua. Olin nimittäin edellisessä elämässä ollut hetken 48 kiloinen, ja kas kummaa, yläosa oli 40-42 mutta alaosa 32-34. Eli vielä pahempi epäsuhtaisuus kuin nyt. Ja että istui jakkupuvut silloinkin huonosta. PRKL.
Eli kun paino on noussut, on housukoko tullut lähemmäs yläosan kokoa, mikä on kyllä helpottanut vaatteiden löytämistä.Ratkaisuhan on sitten päivänselvä? Sentti voita leivän päälle, niin ehkä pikkuhiljaa lanteet kirivät rinnanympärystän kiinni ;)
- Kaisa
---- kirjoitti:
Ratkaisuhan on sitten päivänselvä? Sentti voita leivän päälle, niin ehkä pikkuhiljaa lanteet kirivät rinnanympärystän kiinni ;)
mutta täytyy pyytää miestä vaihtamaan asuntoon pariovet, jotta sitten sopusuhtaisena mahdun kulkemaan;=)
Itseasiassa olen päättänyt, että tänä keväänä tiputan painon tuonne 63-65 kiloon. Tiedän, että pahentaa epäsuhtaa, rinnanympärys on jokatapuksessa yli 110 ja lantio menee 95cm. Mutta kun verenpaineet nousee ja kolesterolikin temppuilee, niin kai tässä on otettava itseään niskasta kiinni.
- olisi tietysti
hyvin radikaali, mutta oletko koskaan harkinnut rintojen pienennyttämistä kirurgisesti? Luulisi, että noin isoista rinnoista olisi jo terveyshaittaa (hartiakivut yms). Koska pituuteesi nähden et ole ollenkaan pahasti ylipainoinen, vaan yläpainoinen ;-)
- vastauksia!!!
Toinen kutsuu provoksi, toinen ehdottelee kirurgin veistä!
Minä voisin mittojen perusteella olla identtinen siskosi, paitsi että rinnukset osoittavat kylkiluista suoraan eteenpäin. Osta siinä sitten liivejä (ei mahdu sovituskopista ulos) ja paitoja (XXXL:n napit menevät kiinni, mutta hihat ovat silti AINA lyhyet).
Paras vaihtoehto lienevät hieman muotoillut vaatteet, jotka eivät siis nuole vaan vähän myötäilevät. Sinun (ja minun) muotoisiasi vaatteita ei sitten olekaan myytävänä, joten jää kaksi vaihtoehtoa: opettelet ompelemaan kaiken itse (10 vuoden harjoittelun jälkeen minun taitoni olivat jo erinomaiset) tai annat ompelun pätevän ammatti-ihmisen hommaksi. Etsi ompelija huolellisesti - hänen on hallittava kaavojen teko alusta asti, tai saat kaapin täydeltä numeron 54 mummovaatteita.
Lopuksi: en ole provo enkä itselleen vastaileva alkuperäinen kirjoittaja. Muotoni ovat omastakin mielestäni todella kauniit, eikä niitä muutella nyt eikä ensi vuonna. Kirurgin veistä muuten ehdottelevat yleensä varsinaiset lautamiehet, joille itselleen kieltämättä soisi vähän täytettä sekä puseroon että päähän. ;)- plk
(mies), vaikka kärsin hartioiden jumittumisesta. Johtuu, kuulemma, toimistotyöstä... Ei auta fysikaalinen, ei venyttelyvanuttelu eikä oikein mikään, mutta pahinta, kun päätä särkee eikä auta Burana 800 edes...
Mutta kiitos asiallisesta vastauksestasi! Olen joskus ommellut itse, joskus teininä, mutta taitaisi olla parasta löytää ammatti-ihminen. - matkaan!
plk kirjoitti:
(mies), vaikka kärsin hartioiden jumittumisesta. Johtuu, kuulemma, toimistotyöstä... Ei auta fysikaalinen, ei venyttelyvanuttelu eikä oikein mikään, mutta pahinta, kun päätä särkee eikä auta Burana 800 edes...
Mutta kiitos asiallisesta vastauksestasi! Olen joskus ommellut itse, joskus teininä, mutta taitaisi olla parasta löytää ammatti-ihminen.Hyvästä kannattaa maksaa, etenkin, kun ompelijat harvenevat päivä päivältä.
Muistui edellisen kirjoituksen lähetettyäni mieleen, että kokoni olivat ihan vähän aikaa sitten todella kummalliset 48-38-42. (Nyt olen - hetken aikaa - vähän pulskempi, kun lopetin tupakanpolton ja ruoka maistui...) Vaatteita ei siis taatusti löydy tangolta.
Suosittelen muuten hartioiden rentouttamiseksi napatanssia - toimii! :) - tyyly
"XXXL:n napit menevät kiinni, mutta hihat ovat silti AINA lyhyet"
Ööh..eikö noin isoissa vaatteissa pitäisi enemmänkin olla ongelmana liian PITKÄT hihat, eikä siis lyhyet?
Mikä sulla on sit vaatekoko/kuppikoko? Jos saa kysyä.. - ihmisellä
tyyly kirjoitti:
Ööh..eikö noin isoissa vaatteissa pitäisi enemmänkin olla ongelmana liian PITKÄT hihat, eikä siis lyhyet?
Mikä sulla on sit vaatekoko/kuppikoko? Jos saa kysyä..on pitkät käsivarret ja koivet; minulla suorastaan ylipitkät. M:n hihat ovat usein samanpituiset kuin XXL:nkin. Tämän vuoksi pitikin opetella ompelemaan.
Tuossa ylhäällä on parikin kirjoitustani; lisätietoja siellä. - plk
tyyly kirjoitti:
Mikä sulla on sit vaatekoko/kuppikoko? Jos saa kysyä..niin mitoitukset menee ihan pieleen. Työkaverit aina on onnellisia mun puolesta, kun nykyään on niin paljon noita isojen tyttöjen mallistoja. Mutta kun ne on mitoitettu keskipituisille tasapyöreille naisille! Olen kokeillut eri firmojen ns. great girls malleja ja esim hameet hölskyy lanteilta, mutta on sitten taas liian lyhyitä.
- saanhanollahan
plk kirjoitti:
niin mitoitukset menee ihan pieleen. Työkaverit aina on onnellisia mun puolesta, kun nykyään on niin paljon noita isojen tyttöjen mallistoja. Mutta kun ne on mitoitettu keskipituisille tasapyöreille naisille! Olen kokeillut eri firmojen ns. great girls malleja ja esim hameet hölskyy lanteilta, mutta on sitten taas liian lyhyitä.
Kaverini valittaa ihan samaa. Tytöllä on varressaan mittaa 179, ja juuri tuo ongelma: vyötärö tosi väljä, helma jää lyhyeksi. Ja hihat aina lyhyet. "Isot tytöt" ovat valmistajien mitoituksissa lyhyitä tai keskimittaisia pisaramalleja, eivät pitkiä.
- Zee
plk kirjoitti:
Mutta kiitos asiallisesta vastauksestasi! Olen joskus ommellut itse, joskus teininä, mutta taitaisi olla parasta löytää ammatti-ihminen.Ootko puhunut useamman kuin yhden lääkärin kanssa? Yksityislekurit tietty maksaa aika paljon. Tuttavani on käynyt läpi pienennysleikkauksen. Oli kuulemma tuskallista, mutta on ollut tulokseen todella tyytyväinen. Voi juosta ja aerobicata ilman että pukee kaksia urheiluliivejä päällekkäin ;)Leikkaus on totta kai viimeinen keino ja onhan siinä aina riskinsä. Itselläni on paljon ylipainoa ja toivon, että saisin vielä joku kaunis päivä painoa alas ja rinnatkin siinä pienenisivät, mutta normaalipainoiselle se ei tietenkään tepsi.
- MrMan
Ymmärrän hyvin ongelmasi vaikka mies olenkin. Itsellänikin on vähän samantapainen ongelma, sopivia vaatteita, varsinkin takkeja on vaikea löytää. Harteista sopivat takit ovat yleensä vyötäröltä pari numeroa liian suuria puolijoukkuetelttoja. Usein myös hihat ovat varsinkin olkavarren kohdalta liian kapeita. Sama pätee housuihin, jos lahkeet ovat sopivat, vyötärö onkin sitten aivan valtava.
mutta et tainnut kovin montaa vastausta saada kysymykseesi. Itse olen ollut aika tavalla samanlainen kuin sinäkin, eli todella rintava ja jos rinnanympäryksen mukaan oli valittava pusero, se merkitsi minulla sitä, että hartiosta se oli aivan liian iso, rinnan kohdalta yleensä kiristi, liian lyhyt edestä, takaa pidempi, hihat liian pitkät ja yleensä jos puserossa oli jotain leikkauksia, ne eivät asettuneet oikeille kohdilleen. Paitapuseroa ei saanut kuin itse ompelemalla. Ja olipa sitten lihavampi tai laihempi (joskus ihan painoindeksin alarajoilla)vaatteen koot saattoivat muuttua, mutta muuten tilanne pysyi aika samanlaisena, eli rintava, mikä rintava. Ja itsekin koin, että suuret rinnat tekevät lihavan näköiseksi.
Sopivimmat vaatteet saisit jos voisit ommella itse tai teettää hyvällä ompelijalla. Joskus näkee ohjeita, joissa kehoitetaan korjaamaan yläosan etukappaleen kaavaa jos kuppikoko on D tai suurempi. Valmiskaavat on suunniteltu ns normaalille vartalolle ja niisä on oletuksena, että kuppikoko on jotain B - C. Eli kaavoihin tarvitaan lisää leveyttä rinnan kohdalle ja lisää pituutta eteen. Tällaisia korjausohjeita löytyy (vaihtelevasti) ompeluoppaista (esim. Otavan suuri ompelukirja) ja Suuren käsityölehden lokakuun numerosta - en nyt vain muista minkä vuoden lehdissä oli joka numerossa jotain kaavojenkorjausohjeita. Netissä on www.leenas.com, sieltä voinee tilata kaavoja omilla mitoilla ja hyvä ompelijakin voi tehdä puseronkaavat. Erilaisista tyylioppaista löytyy neuvoja materiaaleista, leikkauksista ja väreistä yms. miten näitä vartalon "epäkohtia" häivytetään. Itse suosin yleensä tummaa yläosaa ja V-kaula-aukkoa, eikä mitään yksityiskohtia rinnankohdalle. Lisäksi ainakin päällimmäisenä olevan vaatteen pitäisi olla tarpeeksi pitkä, joku tunikamittainen jakku tai liivi. Ja käytän myös isoja huiveja (pasmina tms.) Poolopaidan päälle puin aina pitkähkön liivin, samoin niukahkon t-paidan päälle (poolopuserot eivät oikein rintavien vaatteita ole, mutta täytyyhän sitä pukeutua lämpimästi jos on kylmä).
Tämän kaltaiset ongelmat ovat nyt minulle historiaa, rintani piennettiin viime kuun lopulla ja olen sairaslomalla. En olisi itsekään uskonut, miten paljon niistä lähti pois. Ja minullakin oli isoista rinnoista haittaa, ei vain niska- ja hartiasäryt vaan myös ihottuma rintojen alla. Jos itse joskus harkitset asiaa, netistä löytyy perusteet julkisella puolella tehtäviin piennysleikkauksiin.- plk
Täytyy katsastaa tuo nettiosoite, jos saisi kaavat omilla mitoilla!
Ja mistähän osoitteesta löytyy kriteerit leikkaukseen pääsylle? En löytänyt googlettamalla. - *****
plk kirjoitti:
Täytyy katsastaa tuo nettiosoite, jos saisi kaavat omilla mitoilla!
Ja mistähän osoitteesta löytyy kriteerit leikkaukseen pääsylle? En löytänyt googlettamalla.Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri
http://www.ppshp.fi/page.asp?Section=4289&Item=20944 - plk
***** kirjoitti:
Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri
http://www.ppshp.fi/page.asp?Section=4289&Item=20944tuon kaulakuoppa-mamilla mitan??
- plk
***** kirjoitti:
Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri
http://www.ppshp.fi/page.asp?Section=4289&Item=20944että mammografiassa eivät lähellekään mahdu yhteen kuvaan??
plk kirjoitti:
tuon kaulakuoppa-mamilla mitan??
Minulla mittasi leikkaava lääkäri, joka sitten varsinaisesti päättää leikkauksesta. Seisoin perusasennossa ilman liivejä (rinnat roikkuen) ja lääkäri mittasi ihan tavallisella mittanauhalla kaulakuopasta (kuopan keskeltä) nännin kärkeen. Jos tämä mitta on jotain 27 cm tai enemmän se lienee aika ratkaisevassa asemassa määritettäessä piennystarvetta (julkisella puolella). Minulla rinnat olivat vähän erikokoiset joten mitatkin olivat vähän erilaiset.
Tuohon toiseen kysymykseen en osaa vastata, mutta luulisin, että kriteerit täyttyvät jo pelkällä mittauksella ja mainitsemillasi niska- ym. säryillä. Terveyspalstalla olisi enemmän kirjoituksia aiheesta, mutta täytyyhän sinulle vastata. - lenny
plk kirjoitti:
että mammografiassa eivät lähellekään mahdu yhteen kuvaan??
Jep, tuli itsellekin aika surkuhupaisa olo mammografiassa..
mikä sulla on kuppikoko, jos saa udella? - plk
lenny kirjoitti:
Jep, tuli itsellekin aika surkuhupaisa olo mammografiassa..
mikä sulla on kuppikoko, jos saa udella?Ja kuppikoko mallista riippuen 85-90/E-F
- entinen isotissinen
plk kirjoitti:
tuon kaulakuoppa-mamilla mitan??
Minulle tehty julkisella puolella rintojen pienennysleikkaus vajaa 8 vuotta sitten. Kummastakin otettiin vajaa kilo pois. Olen todella enemmän kuin tyytyväinen....suosittelen!! Nyt voi ostaa kauniita liivejä ja toppeja ym. Näytänkin nyt paljon laihemmalta.
Minulle lääkäri eka käyntikerralla suositteli leikkausta.....olin jonossa 3 vuotta. Ysityiseltä lääkäriltä saa helpommin lähetteen myös julkiselle puolelle.
- Vaateista
Omat mittasuhteet eivät ihan noin hurjat ole, mutta lantio on 10 cm kapeampi kuin rintakehä ja siihen lollot vielä päälle. Sukuvikana omaan ison rintakehän, rintaliivit kokoa 85D, paino 65 kg ja korkeutta kasvanut 165cm asti.
Olen huomannut, että jakuissa pitää olla kunnon leikkaus vyötärölle (ranskalaiset yleensä hyvin leikattuja), joka siis luo illuusiota kapeasta uumasta ja antaa vähän buustia lantionkin seudulle. Housupuvut vain teettämällä. Paidat, näyttelen siis sitä, mitä on annettu eli muotoon ommeltuja paitiksia ja nappeja sopivasti auki. Poolokaulukset ehdoton nounou tai hätätapauksessa pitkällä korulla rikottu rynnäslinja.
Vetoketjulliset yläosat kanssa jees, kunhan on ne vaatteen leikkaukset kohdallaan. Ryhävalaan olohan tässä monasti kyllä on, mutta yleensähän meikäläisten kroppasilla on kauniit hoikat sääret mitä näytellä..........
Muutenkin suosittelen etsimään ompelijan, joka on kultaakin kalliimpi. Jos elelevät päivätöissä vähän syrjässä ei hinnatkaan ole ihan päätä huimaavia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769