Työttömyys elämäntapana

Lomailija

Yleinen ilmapiiri työttömyyttä ja työttömiä kohtaan on negatiivinen. Se on väärin! Työttömyydestä pitäisi pystyä nauttimaan yhtenä elämäntapana. Negatiivisuus on syvältä.

Nyt koittavat laittaa kapuloita rattaisiin orjatyölailla, mutta toivottavasti tarjoavat miellytävää ja vähemmän fyysistä puuhastelua, ettei tule hiki rehkiessä.

Tukityökaudella teen luultavasti suuremmat hankinnat (digiboxi tai digitv), niin sitten on mukavampi aloittaa niiden jälkeiset lomailukuukaudet, kun voi katsella uutta telkkaria.

12

1501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • newyork,newyork

eikö sulla kiinnosta lähteä lomailemaan kauemmaksikin. itse olen ollut työttömänä jonkun vuoden, mutta olen tänä aikana asunut aasiassa ja etelä-amerikassa. valtion kustannuksella. suomi on hyvä maa. Olenkin maailmalla neuvonut ihmisiä muuttamaan suomeen.

• Liioitella

Taidat liioitella tuon matkustelusi kanssa tai sitten sinulla on todella toimiva verkosto, joka Suomen päässä pystyy hoitamaan asiasi työkkärin ja kassan kanssa. Jos kertomasi on totta ja kiinni jäät, niin se on potkut kassasta, takaisinperintä ja törkeämmässä tapauksessa käräjäreissu. Ei muuten kannata täällä paljon ylvästellä, jos todella on noin. Kirjoittajahan on viimekädessä selvitettävissä poliisin toimin.

• joskus ollut työtön
        Liioitella kirjoitti:

Taidat liioitella tuon matkustelusi kanssa tai sitten sinulla on todella toimiva verkosto, joka Suomen päässä pystyy hoitamaan asiasi työkkärin ja kassan kanssa. Jos kertomasi on totta ja kiinni jäät, niin se on potkut kassasta, takaisinperintä ja törkeämmässä tapauksessa käräjäreissu. Ei muuten kannata täällä paljon ylvästellä, jos todella on noin. Kirjoittajahan on viimekädessä selvitettävissä poliisin toimin.

Tunnen monia, jotka asuvat talvet Aasiassa ja käyvät kesätöissä Suomessa. Nykyäänhän ei tarvitse itse käydä työkkärissä, vaan soitto riittää. Työtön laputhan voi lähettää joku toinen ja joissakin liitoissa tämä käy netin kautta.
        Kiinnijäämisriski lähes olematon, eihä kukaan välttämätta tiedä työttömyydestä.

• newyork, newyork
        Liioitella kirjoitti:

kyllä ainakin kehitysmaissa asuminen on niin halpaa, että siellä elelee työttömyyskorvauksella herroiksi. 10e päivässä kattaa joissakin paikoissa kaikki kulut

• onnistu se ei

Ei onnistu enää, jos olet päivät täyteen saanu! kun menet seuraavan kerran työkkäriin niin sulle osoitetaan heti suoraan joku harjoittelupaikka tms jossain yhdistyksessä tai työpajalla ja jos ei kelpaa niin karessi, siis ei tarvi edes kieltäytyä, riittää kun et ole kiinnostunut niin menee karessi lautamiehille. Ja heti ku se harjoittelu tms loppuu niin heti samana päivänä pukataan uuteen paikkaan.

• huphup

noin helposti onnistu se harjoittelupaikkaan meno. Tai ainakaan työmarkkinatuella. Puoliso on soitellut firmoja läpi että oliskos tätä harjoittelupaikkaa ja ei löydy vaikka haluaisi. Miten niitä sitten yhtääkkiä kaikille niillekin löytyy joilla ei ole haluja harjoitteluun lähteä.

Empähän ole moiseen törmännyt. Niillä firmoillakin on se että ne ei voi ottaa kuin yhden työntekijän kerrallaan ja sitten 9kk ei saa ottaa uutta. Ei sitä noilla säännöillä kaikkia työttömiä harjoitteluun pysytytä pistämään. Vai onko säännöt uudistuneet?

• tyttömyyskorvauksia
        huphup kirjoitti:

noin helposti onnistu se harjoittelupaikkaan meno. Tai ainakaan työmarkkinatuella. Puoliso on soitellut firmoja läpi että oliskos tätä harjoittelupaikkaa ja ei löydy vaikka haluaisi. Miten niitä sitten yhtääkkiä kaikille niillekin löytyy joilla ei ole haluja harjoitteluun lähteä.

Empähän ole moiseen törmännyt. Niillä firmoillakin on se että ne ei voi ottaa kuin yhden työntekijän kerrallaan ja sitten 9kk ei saa ottaa uutta. Ei sitä noilla säännöillä kaikkia työttömiä harjoitteluun pysytytä pistämään. Vai onko säännöt uudistuneet?

Mitä sitä turhaan osoittaa sellaiselle ihmiselle harjoittelupaikkaa, joka voi kieltäytyä tai lopettaa menettämättä työmarkkinatukea.

Tarkoitushan on vain saada ihmisiä pois työttömyyskorvauksilta... jolloin suomen työttömyys vähenee...

• pöpöö

Tulee siinä se 500 päivän loma-aika. Työttömiä lusii yhtä avointa harjoittelupaikkaa kohden satoja ja silloin kun yhdeltä täyttyy palkkatukikausi, niin toinen hölmö laitetaan sinne.

Muutettu on vain sitä, että työkkärin kurssista ei voi kieltäytyä, joka on periaatteessa ollut jo aiemmin voimassa.

• Mielikuvitusko?

Ilmeisesti minulla.
      Lomailut olen hoitanut 3kk:n jaksoina EU:n lämpimämmillä alueilla.
      Rutirehellisenä olen ilmoittanut työkkäriin ja kassaan EU:n ulkopuoliset, viikkoa pitemmät lomat. Tietysti olen pitänyt sen sallitun viikon.

Näin sitä ihminen kärsii kun on liian rehellinen.
      Töllön katselemisen suhteen olet oikeassa. Tallentava boxi ja 42" plasma ovat ihan kivat kotonaoloaikoina.

13.02. lähdemme aivan 'lailliselle' lomalle.
      Ensin viikon kv-risteily ja jatkoksi viikko Madeiralla. Madeiraviikko maksaa yhteensä minulle ja vaimolle 176E.

9 vuotta olemme treenanneet tätä elämäntapaa. Viihdymme hyvin!

• asiaa

Nostan hattua sellaisille, jotka voivat rehellisesti sanoa olevansa tyytyväisiä työttömyyteensä ja viihtyvän hyvin niin.
      Kaikki valittavat kaljankäryiset pummit ärsyttävät työttömyysruikutuksellaan.

• Jxx

Itse taas viihdyn töissä paljon paremmin kuin työttömänä. Maistuu se lomakin sitten paremmalta. Taitaa pikemminkin olla niin päin, että työhön suhtaudutaan negatiivisesti. Työttömänä ollessa sitä on kuitenkin aina muiden armoilla ja elätettävänä. Työttömyysturvan leikkaus on kuitenkin ainoastaan poliittinen päätös. Jos taas työnantaja kohtelee huonosti, voi äänestää jaloillaan ja lähteä muualle töihin.

• nii harmita

ku että meni ne pekkaset..tai että voisha sitä muutama pekkase ottaa sillontällön..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      70
      4868
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      113
      4580
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4050
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3937
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2984
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2728
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2667
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2652
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      39
      2623
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2474
    Aihe