Jossain vaiheessa on alkanut huvittaa, kun ilmeisen sama ihminen on kirjoitellut itse aloittamiinsa ketjuihin perättäin itseään tsemppaavia viestejä toisella nimimerkillä.
Mut tää on tätä. Trollaajia ja provoja on ollut niin kauan kuin keskustelupalstojakin.
Palstan aiheeseen päivän probleema: miten ilmaista uudelle työnantajakandidaatille se, että entiseen työnantajaan ei sitten tarvitse ottaa yhteyttä?
Olen lähettänyt kymmeniä hakemuksia ja osallistunut jo useisiin työpaikkahaastatteluihin. Orastanut työnantajan kiinnostus on aina lopahtanut kun olen rehellisesti kertonut, miksi haen töitä.
Miten te muut kiusatuksi tulleet olette ratkaisseet asian?
kätköistä nimimerkkien
6
750
Vastaukset
Saman asian työtä hakiessani, kiinnostus lopahti siihen, kun selvisi, että olen haastanut entisen työnantajani oikeuteen irtisanomisestani.
Ratkaisuksi ehdotan yrittäjäksi alkamista, silloin ei kukaan kysele entiseltä työnantajalta, eikä edellisessä työpaikassa tapahtunut kiusaaminen tai entisen työnantjajan haastaminen oikeuteen merkkaa työllistymiseen pätkääkään.- riivitty
...taitaa olla vähän. Yrittäjyys tietää muutamia hyviä ja muutamia huonoja puolia. Mainitsemasi selittely jää toki pois. Miinuspuolena taas on leivän epävarmuus ja riskit.
Ehkä työnantajille voi ihan surutta jättää pois tietyt asiat. Täälläkin käydyssä keskustelussa sekä elämänkokemukseni mukaan oman tarinan värittäminen on pienempi haitta kuin työnantajan syrjimäksi joutuminen. Etenkin siinä vaiheessa, kun työhön vasta valitaan. Uudessa työpaikassa työsuorituksen kannalta on aivan sama, onko edellinen työnantaja haastettu oikeuteen vai ei. Sen takia asia ei kuulu uudelle työnantajalle millään tavalla.
Suomessa käräjille lähtemisen kynnys on niin suuri, että harva siihen syyttä ryhtyy.
Mutta: olisiko hyviä vinkkejä miten saada itsensä oikeassa valossa esille? Työnantajan kannalta on oleellista vain se, mikä oikeasti vaikuttaa työn tekoon. Positiivistahan on, että aloittaa voi vaikka heti :) riivitty kirjoitti:
...taitaa olla vähän. Yrittäjyys tietää muutamia hyviä ja muutamia huonoja puolia. Mainitsemasi selittely jää toki pois. Miinuspuolena taas on leivän epävarmuus ja riskit.
Ehkä työnantajille voi ihan surutta jättää pois tietyt asiat. Täälläkin käydyssä keskustelussa sekä elämänkokemukseni mukaan oman tarinan värittäminen on pienempi haitta kuin työnantajan syrjimäksi joutuminen. Etenkin siinä vaiheessa, kun työhön vasta valitaan. Uudessa työpaikassa työsuorituksen kannalta on aivan sama, onko edellinen työnantaja haastettu oikeuteen vai ei. Sen takia asia ei kuulu uudelle työnantajalle millään tavalla.
Suomessa käräjille lähtemisen kynnys on niin suuri, että harva siihen syyttä ryhtyy.
Mutta: olisiko hyviä vinkkejä miten saada itsensä oikeassa valossa esille? Työnantajan kannalta on oleellista vain se, mikä oikeasti vaikuttaa työn tekoon. Positiivistahan on, että aloittaa voi vaikka heti :)Siinä riskinsä, yrittämisessä.
Yritin sitäkin aikanaan, että jätin kertomatta kiusaamisen ja raastuvan käynnin, mutta ei tullut työpaikkaa silläkään tavalla.
Uusi työnantaja oli sitten soittanut entiselle työnantajalle ja työnsaanti jäi siihen, että hakijalla (minulla) oli kuulemma asenneongelma.
Ei ole siis hyvä ratkaisu kertomatta jättäminenkään.
Toinen ongelma on koeaika 4kk, jos työnantaja soittaa tai selvittää tuona aikana entiselle työnantajalle ja taas on asenneongelma, sekä irtisanoo, niin minkäs teet?
"Työnantajan kannalta on oleellista vain se, mikä oikeasti vaikuttaa työn tekoon."
Olisipa asia noin, itse olen huomannut, että työpaikan saantiin vaikuttaa se, miten paljon olet valmis uutta pomoa mielistelemään ja vaikka raastuvan juttu ei pitäisi vaikuttaa, niin kyllä se vaikuttaa.
Jos tilanne on se, että on 2 sopivaa hakijaa, joista toinen on käräjillä ex-työnantajansa kanssa ja toinen ei, niin voin lyödä vetoa, että käräjöimätön hakija saa paikan.
En halua mitenkään epäillä sitä, etteikö kiusattu saisi töitä, riski on yrittämisessä, mutta riski on työnhakemisessakin, jos työnhaku ei tuota tulosta esim. 2 vuoden sisällä, niin tuo yrittäjyys jää viimeiseksi vaihtoehdoksi, koska 2 vuotta työttömänä ollutta ei oteta enää mihinkään.
Työkokemus ja koulutukset ovat auttamatta vanhentuneet.- riivitty
HCD kirjoitti:
Siinä riskinsä, yrittämisessä.
Yritin sitäkin aikanaan, että jätin kertomatta kiusaamisen ja raastuvan käynnin, mutta ei tullut työpaikkaa silläkään tavalla.
Uusi työnantaja oli sitten soittanut entiselle työnantajalle ja työnsaanti jäi siihen, että hakijalla (minulla) oli kuulemma asenneongelma.
Ei ole siis hyvä ratkaisu kertomatta jättäminenkään.
Toinen ongelma on koeaika 4kk, jos työnantaja soittaa tai selvittää tuona aikana entiselle työnantajalle ja taas on asenneongelma, sekä irtisanoo, niin minkäs teet?
"Työnantajan kannalta on oleellista vain se, mikä oikeasti vaikuttaa työn tekoon."
Olisipa asia noin, itse olen huomannut, että työpaikan saantiin vaikuttaa se, miten paljon olet valmis uutta pomoa mielistelemään ja vaikka raastuvan juttu ei pitäisi vaikuttaa, niin kyllä se vaikuttaa.
Jos tilanne on se, että on 2 sopivaa hakijaa, joista toinen on käräjillä ex-työnantajansa kanssa ja toinen ei, niin voin lyödä vetoa, että käräjöimätön hakija saa paikan.
En halua mitenkään epäillä sitä, etteikö kiusattu saisi töitä, riski on yrittämisessä, mutta riski on työnhakemisessakin, jos työnhaku ei tuota tulosta esim. 2 vuoden sisällä, niin tuo yrittäjyys jää viimeiseksi vaihtoehdoksi, koska 2 vuotta työttömänä ollutta ei oteta enää mihinkään.
Työkokemus ja koulutukset ovat auttamatta vanhentuneet....mutta minähän olenkin vielä idealisti. Tai sitten ylioptimistinen. Olen kyllä havainnut jo kahdessakin tapauksessa, kuinka perään soitettu puhelu on vienyt mahdollisuudet muuten hyvin menneessä prosessissa.
Ne kerrat kun saisi vielä todistettua aukottomasti.
Eipä sillä, yrittäjän pesti käy sekin. Alan piirien pienuudesta johtuen ei taida vaan enää kokemuksesta ja koulutuksesta olla vastaavaa hyötyä. Lopputulos on siis kuitenkin sama - entinen työkokemus ehtii vanhaksi, ennen kuin maine on edes hieman puhdistunut.
Tämä antaa toki uutta potkua riitelyyn. Maine ja itsekunnioitus on haettava takaisin vaikka käräjiltä. - virve
Minulla alkoi juuri se kiusaaminen, kun viime vuoden loppupuolella kerroin, että olen aikeissa alkaa yksityisyrittäjäksi, niin silloin se pommitus ohjaajalta juuri alkoikin...
Olen käynyt yrittäjyyskurssin vuosi sitten, ja sitä ennen pohtinut jo vuosia yksityis yrittäjänä toimimisesta.
Mutta, asiani on vielä kesken, ja saas nähdä mihin asti tilanne menee, toivon mukaan asian saisi selvitettyä ilman sen suurempia oikeuskäyntejä...
Ja luulenpa, että asia on sovitettavissa ja selvitettävissä.
Mutta kyllä pelkään, että vaikuttaa tulevaisuuteen, mikäli asia on laitettava pidemmälle. - riivitty
virve kirjoitti:
Minulla alkoi juuri se kiusaaminen, kun viime vuoden loppupuolella kerroin, että olen aikeissa alkaa yksityisyrittäjäksi, niin silloin se pommitus ohjaajalta juuri alkoikin...
Olen käynyt yrittäjyyskurssin vuosi sitten, ja sitä ennen pohtinut jo vuosia yksityis yrittäjänä toimimisesta.
Mutta, asiani on vielä kesken, ja saas nähdä mihin asti tilanne menee, toivon mukaan asian saisi selvitettyä ilman sen suurempia oikeuskäyntejä...
Ja luulenpa, että asia on sovitettavissa ja selvitettävissä.
Mutta kyllä pelkään, että vaikuttaa tulevaisuuteen, mikäli asia on laitettava pidemmälle....jo se, että olet aloittanut esimiesasemassa olevan kiusaajan toimien arvostelun, johtaa vaikeuksiin tulevaisuudessa.
Itse huomasin tuolla olevan jotakin apua: http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.html
Vaikka kiusaajasi ei välttämättä kärsi oikeasta persoonallisuushäiriöstä, hän kumminkin tällä hetkellä oireilee kuten aito hullu. Jos tuota Vakninin teosta lukee, niin saa jotain kuvaa siitä, mitä on odotettavissa. Valinta kai on tässä vaiheessa, että haluatko jatkaa hullun kanssa eloa vaiko et. Jatkamisessa riskeeraa sen, että esimiehesi on aito hullu ja jatkaa omia toimiaan, tapahtui sitten ympärillä mitä tahansa.
Jos taas haluat lopettaa yhteiselon hullun kanssa, niin tuolla oli ohjeita siihenkin.
Eri asia on sitten kiusaamisen käsittely.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101645Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1511485Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277