Heip.
Onko kukaan muu vielä saanut ensi kesäksi Nordjobbia? Itse sain vanhustenhoitotyötä Tukholmasta. Olisi kiva kuulla minne muut olette menossa/hakeneet? Myöskin aikaisemmin nordjobbareina olleiden kokemuksia olisi mukava kuulla.
Nordjobb 2006
19
13626
Vastaukset
- BÖÖ
Hain Ahvenanmaalle, Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan mut ei oo mitään tapahtunu vaikka tammikuun alus laitoin hakemuksen :/
Vaikuttaakohan ikä muute kui paljon? Oon koht 19 eikä oo työkokemusta melkein yhtää ni siitäköhän johtuu ettei niitä kiinnosta? :) Näin kyl vaivaa kirjeenki etee :/- Nordjobbare
Luulisin, että sulla on edelleen ihan hyvät mahdollisuudet saada työpaikka. Tuskinpa läheskään kaikkia paikkoja on vielä täytetty.
Iällä ja työkokemuksella on tietysti jonkin verran merkitystä nordjobbinkin haussa. Suurin osa hakijoista on kuitenkin luultavasti n.19-20 -vuotiaita, eikä työkokemus ole välttämätöntä.
Itsekin panostin hakemuksen huolelliseen täyttämiseen ja erityisesti siihen kirjeeseen. Hain ainoastaan Ruotsiin ja Ahvenanmaalle, koska haluan nimenomaan prepata ruotsia. Lisäksi kannattaa hakemusta täytellessä olla realistinen ja valita työpaikkatoivomukset omien taitojen ja kokemuksen mukaan. Mahdollisuuksia parantaa luonnollisesti se, että on valmis työskentelemään vähintään sen pari kuukautta. Vanhustenhoito -ja siivoustyö taitavat olla työtehtävistä yleisimpiä, joten ne kannattaa asettaa kärkipaikalle työpaikkatoivomuslistassa.
Toivotaan että sullakin tärppää! - myos nordjobbari
toivotan sinulle onnea nordjobbin saannissa. itse olin nordjobbarina tukholmassa viime kesana. suurin osa nordjobbareista oli vanhustenhoitotoissa (joko vanhainkodeissa tai kotipalvelussa). muissa maissa tilanne voi olla erilainen. mita laitoit tyopaikkatoiveiksi?
alaka pelkaa ylikehua itseasi hakemuskirjeessa. en tieda mitka ovat tyonantajien valitsemisemiskriteerit yleensa, mut esim oma tyonantajani viime kesana pyrki valitsemaan sellaiset joilla on jokin yhteys vanhustenhoitoon (tyokokemus, halu opiskella hoitoalaa, halu tyoskennella vanhainkodissa tms). tiedan et jotkut kirjoittivat kirjeessa etta haluavat nimenomaan norjobbia kyseiselta alalta ja saivat toita. en tieda kuinka toimiva keino on.
yksi asia jota voit kokeilla, on ottaa rohkeasti yhteytta hakemiesi alueiden nordjobb-toimistoihin ja kysella hakemuksesi tilannetta (toivoen et he taten kiinittavat enemman huomiota hakemukseesi). nordjobb-toimistot kun valitsevat ne hakemukset, jotka he esittelevat tyonantajille ja tyonantajat sitten valitsevat niista. niinpa se valitseeko nordjobb-toimisto hakemuksesi esiteltavaksi on tarkeaa.
joka tapauksessa onnea tyonhakuun
- myos nordjobbari
terve
vai sakin oot menossa nordjobbariksi tukholmaan vanhainkotiin. itse olen myos menossa, siggebogardeniin, lidingo. itse asiassa olin siella jo viime kesana ja nyt sinne uudestaan. viime kesa oli mukava ja tapahtumarikas. mihin vanhainkotiin oot menossa (ehkapa tiedan siita jotakin viime vuoden perusteella)? jos sulla on jotain kysymyksia, niin kysy vaan- Maaria
Kannattaisiko sinne nordjobb-toimistoon, omassa tapauksessani Ruotsin toimistoon soittaa? Tuntuu että eivät noihin maileihin ainakaan kovin nopeasti vastaa? Varmaan saavatkin niitä ihan hirveästi? Haluaisin kanssa kovasti töitä ja myös maksimoida mahdollisuuteni...
- nordjobbare
Elikkä samaan paikkaan ollaan sitten menossa! Kiva kuulla että on hyvä paikka.
Oliko tuolla siggebogardenissa paljon nordjobbareita viime kesänä? Saiko hyvän perehdytyksen hommiin? Asuitkos siellä Lidingö folkhögskolanilla vai missä? Ootko jo sopinut työnantajan kanssa milloin aloitat työt?
Huh, tulipas siinä kysymyksiä... - myos nordjobbari
nordjobbare kirjoitti:
Elikkä samaan paikkaan ollaan sitten menossa! Kiva kuulla että on hyvä paikka.
Oliko tuolla siggebogardenissa paljon nordjobbareita viime kesänä? Saiko hyvän perehdytyksen hommiin? Asuitkos siellä Lidingö folkhögskolanilla vai missä? Ootko jo sopinut työnantajan kanssa milloin aloitat työt?
Huh, tulipas siinä kysymyksiä...kappas vaan, sama paikka! kesalla sit nahdaan. jep, nordjobbareita oli varmaankin joku 10-15 (en laskenut), mutta kaikki eivat koko kesaa tyoskennelleet.
en ole sopinut milloin aloitan tyot. he tekevat sita koskevat paatokset maalis-huhtikuussa sit kun ovat saaneet lomahakemukset jne. viime vuonna he ottivat yhteytta kaikkiin nordjobbareihin ja kyselivat milloin voi tyoskennella jne ja sit sen perusteella tekivat paatokset. sijaisuus, jonka tuut saamaan saattaa olla paljon lyhyempi kuin esim tyotarjouksessa luki ja saattaa alkaa esim paljon myohemmin, mut jos haluat tyoskennella kesan aikana jo sita ennen tai sen jalkeen niin ihan varmasti voit sopia siita (sairaustapauksia ja viime hetken loma-anomuksia on aina kamalasti. toisaalta ymmarrettavaa, onhan osastojakin lahes 10).
perehdyttaminen oli 3 paivaa ennen varsinaisten toiden alkua seuraten vakituista henkilokuntaa. jos aloitat yotyot, niin siihen on oma perehdyttaminen. paljon riippuu siita kuka sulle pitaa sen perehdyttamisen, mut aina voit kysella (ja tuletkin kyselemaan; mahdotonta oppia kaikkea kolmessa paivassa) sen jalkeenkin.
asuin folkhogskolanissa alkua lukuunottamatta. onko tuttu paikka? - myos nordjobbari
Maaria kirjoitti:
Kannattaisiko sinne nordjobb-toimistoon, omassa tapauksessani Ruotsin toimistoon soittaa? Tuntuu että eivät noihin maileihin ainakaan kovin nopeasti vastaa? Varmaan saavatkin niitä ihan hirveästi? Haluaisin kanssa kovasti töitä ja myös maksimoida mahdollisuuteni...
aina voit yrittaa, en tieda auttaako se sitten, mutta tuskin mitaan menetat siina. parasta jos saat puhelimeen henkilon joka tekee nordjobbarivalinnat (eli valitsee mitka esitetaan tyonantajille)
- nordjobbare
myos nordjobbari kirjoitti:
kappas vaan, sama paikka! kesalla sit nahdaan. jep, nordjobbareita oli varmaankin joku 10-15 (en laskenut), mutta kaikki eivat koko kesaa tyoskennelleet.
en ole sopinut milloin aloitan tyot. he tekevat sita koskevat paatokset maalis-huhtikuussa sit kun ovat saaneet lomahakemukset jne. viime vuonna he ottivat yhteytta kaikkiin nordjobbareihin ja kyselivat milloin voi tyoskennella jne ja sit sen perusteella tekivat paatokset. sijaisuus, jonka tuut saamaan saattaa olla paljon lyhyempi kuin esim tyotarjouksessa luki ja saattaa alkaa esim paljon myohemmin, mut jos haluat tyoskennella kesan aikana jo sita ennen tai sen jalkeen niin ihan varmasti voit sopia siita (sairaustapauksia ja viime hetken loma-anomuksia on aina kamalasti. toisaalta ymmarrettavaa, onhan osastojakin lahes 10).
perehdyttaminen oli 3 paivaa ennen varsinaisten toiden alkua seuraten vakituista henkilokuntaa. jos aloitat yotyot, niin siihen on oma perehdyttaminen. paljon riippuu siita kuka sulle pitaa sen perehdyttamisen, mut aina voit kysella (ja tuletkin kyselemaan; mahdotonta oppia kaikkea kolmessa paivassa) sen jalkeenkin.
asuin folkhogskolanissa alkua lukuunottamatta. onko tuttu paikka?Kiitos vastauksista, selvensi paljon asioita.
Aika jännä että työn kesto saattaa sitten kuitenkin olla paljon lyhyempi kuin se työtarjouksessa mainittu "sju veckors period", mut hyvä tietää jo tässä vaiheessa että niin voi käydä...
Siitä infokirjeestä päättelin et toi folkhögskolan vois olla asuinpaikka kun se lidingössä on. Ilmeisesti siellä on jotain soluasuntoja?
Ois jo kesä. - myos nordjobbari
nordjobbare kirjoitti:
Kiitos vastauksista, selvensi paljon asioita.
Aika jännä että työn kesto saattaa sitten kuitenkin olla paljon lyhyempi kuin se työtarjouksessa mainittu "sju veckors period", mut hyvä tietää jo tässä vaiheessa että niin voi käydä...
Siitä infokirjeestä päättelin et toi folkhögskolan vois olla asuinpaikka kun se lidingössä on. Ilmeisesti siellä on jotain soluasuntoja?
Ois jo kesä.vai sulle oli kerrottu tyon kestokin. mulla oli vaan kuukaudet. vaikka jakso ois lyhyempi kaytannossa voit tyoskennella pidemman ajan. lisatoita riittaa aina tassa vanhainkodissa(uudet lomahakemukset ja sairastapaukset). ai niin, sit se 37 tunnin viikko ei valttamatta tarkoita mitaan. mulla oli viime kesana minimissaan joku 20 ja maksimissaan 60/vk. eli vaihtelee (otin usein lisavuoroja-> siksi valilla niin paljon)
folkhogskolanilla on muutama kerrostalo, soluasuntoja ja joitakin kaksioita (jonka sit jaat jonkun toisen kanssa). kth (soluasuntoja)oli paljon kritisoitu viime vuonna. muita asuinpaikkoja nordjobbareille oli paljon. en itse ota kantaa siihen mika on paras. asuntoasiat tulevat kuntoon tosi myohaan.
mitas puuhailet kesaa odotellessa? - myos nordjobbari
vai sulle oli kerrottu tyon kestokin. mulla oli vaan kuukaudet. vaikka jakso ois lyhyempi kaytannossa voit tyoskennella pidemman ajan. lisatoita riittaa aina tassa vanhainkodissa(uudet lomahakemukset ja sairastapaukset). ai niin, sit se 37 tunnin viikko ei valttamatta tarkoita mitaan. mulla oli viime kesana minimissaan joku 20 ja maksimissaan 60/vk. eli vaihtelee (otin usein lisavuoroja-> siksi valilla niin paljon)
folkhogskolanilla on muutama kerrostalo, soluasuntoja ja joitakin kaksioita (jonka sit jaat jonkun toisen kanssa). kth (soluasuntoja)oli paljon kritisoitu viime vuonna. muita asuinpaikkoja nordjobbareille oli paljon. en itse ota kantaa siihen mika on paras. asuntoasiat tulevat kuntoon tosi myohaan.
mitas puuhailet kesaa odotellessa?kth=tekniska hogskola
- nordjobbare
vai sulle oli kerrottu tyon kestokin. mulla oli vaan kuukaudet. vaikka jakso ois lyhyempi kaytannossa voit tyoskennella pidemman ajan. lisatoita riittaa aina tassa vanhainkodissa(uudet lomahakemukset ja sairastapaukset). ai niin, sit se 37 tunnin viikko ei valttamatta tarkoita mitaan. mulla oli viime kesana minimissaan joku 20 ja maksimissaan 60/vk. eli vaihtelee (otin usein lisavuoroja-> siksi valilla niin paljon)
mitas puuhailet kesaa odotellessa?joo mulla oli,että: Arbetsperiod: varierande perioder 15 juni – 31 augusti, bestäm sju veckors period i samråd med arbetsgivare. Toivon vaan että pääsisin kuitenkin aloittamaan mahdollisimman aikaisin kun elokuun puolessa välissä pitää olla takaisin Suomessa. Kuinka kauan itse olit viime kesänä yhteensä? Minkäpituisia periodeja muilla nordjobbareilla oli?
Siitä infokirjeestä kävi tosiaan ilmi että asuntoasioista tulee tieto tosi myöhään. Ei se oikeastaan haittaa, pääasia on, että jonkunlainen kämppä löytyy. Oma huone ois tietenkin luksusta että ei tarviis missään käytävällä nukkua.
Kesää odotellessa mulla on kädet täynnä työtä opiskeluhommien kanssa. Ihanaa kuitenkin että ei tarvitse stressata kesätöiden hakemisen kanssa! - myos nordjobbari
nordjobbare kirjoitti:
joo mulla oli,että: Arbetsperiod: varierande perioder 15 juni – 31 augusti, bestäm sju veckors period i samråd med arbetsgivare. Toivon vaan että pääsisin kuitenkin aloittamaan mahdollisimman aikaisin kun elokuun puolessa välissä pitää olla takaisin Suomessa. Kuinka kauan itse olit viime kesänä yhteensä? Minkäpituisia periodeja muilla nordjobbareilla oli?
Siitä infokirjeestä kävi tosiaan ilmi että asuntoasioista tulee tieto tosi myöhään. Ei se oikeastaan haittaa, pääasia on, että jonkunlainen kämppä löytyy. Oma huone ois tietenkin luksusta että ei tarviis missään käytävällä nukkua.
Kesää odotellessa mulla on kädet täynnä työtä opiskeluhommien kanssa. Ihanaa kuitenkin että ei tarvitse stressata kesätöiden hakemisen kanssa!viime kesana aloitin kesakuun tokalla viikolla ja lopetin elokuun kolmannella. tyonantajan kans oli aluks sovittu et olisin heinakuun puolestavalista elokuun puoleen valiin (sen sijaisuuden siis sain), mutta sain sovittua aloituksen aikaisemmaksi. eli kaks ja puol kuukautta toita yhteensa. taisin olla kesast pisimman ajan siel olleista nordjobbareista.
lisatoita ois tosin ollut sen jalkeenkin, mutta kieltaydyin. muilla nordjobbareilla oli tosi vaihtelevasti, mutta harvemmat aloittivat ihan kesakuun alussa vaan pikemmin pikkasen myohemmin. ja lopettivat osa elokuun alussa osa myohemmin.
onnea opiskelun parissa. voit laittaa mailiakin jos haluat: [email protected] - jobbari
..eli mäkin pääsin samaiseen Tukholmalaiseen vanhainkotiin. Minkä ikäisiä te muut sinne menijät ootte? Tai minkä ikäisiä nordjobbarit keskimäärin ovat?
Mä täytin hakemuksen tammikuun alussa ja sain vastauksen seuraavana päivänä. Ymmärsin, että työtarjouksessa mainittu työaikaväli ei enää muuttuisi, mutta hyvä vaan jos saa työskennellä pidempään. Nyt aikajaksoksi oli merkitty vain hieman reilut kaksi kuukautta.
- göteborgiin
siivoushommiin. ikää on kohta 18 vee eikä työkokemusta käytännössä ollenkaan, joten ei kannata menettää vielä epätoivoaan työpaikan saannin suhteen ;) ihmettelen itsekin, miten satuin heti pääsemään nordjobbariksi. kyllä sitä kirjettä hakemukseen väsäsinkin perse ruvella, ja hieno juttu että se auttoi. tsemppiä kaikille. olisi kiva kuulla, jos joku muukin olisi göteborgiin menossa!
- Sarina*
Hei YOU !
Etsin itsekkin töitä ja kiinostuin "nordobb:sta". Otathan minuun pikaisesti yhteyttä sähköpostitse, niin keskutellaan lisää. Asun jo Göteorgissa.
- tiedonjanoinen
Heips!
Milloin te, jotka töitä olette saaneet, haitte Nordjobbia? Itse laitoin hakemuksen tammikuun puolella, näin kovasti vaivaa, eikä vastausta ole kuulunut. Muokkasin tosin hakemusta tuossa n. kuukausi sitten, joten mietin sitä, että luulevatkohan he minun jättäneen hakemuksen vasta silloin :/- vinkistä
mun neuvo on se, että jos ette oo kuullu nordjobbista mitään, ni nappaatte jonkun suht ok homman siitä "just nu söker vi" kohasta ja laitatte mailia sen maan vastuuhenkilölle, tyyliin ; hei olen kiinnostunut tästä hommasta, mutta en tiedä, onko taitoni sopivat. mitä luulet? mitä tod.näk se joutuu lukeen sun hakemuksen ja saat jonkinlaisen arvion hakemuksestasi. Onnea peliin.
- Nimetön
Mä sain kans nordjobbin ruotsista vanhustenhoitotyöstä. Mä vaan pääsin töihin Norrtäljeen. Odotan jo innolla kesää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724949Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164669- 804143
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014057Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223074- 352808
- 282747
- 372722
- 402713
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232554