OUTO PAINON LASKU

Päärynä

Käyn joka aamu vaa'alla. Olen pudottanut nyt noin 3 kiloa noin kolmen viikon aikana.

Minua ihmetyttääkin, että miten minulla paino tippuu niin epätasaisesti, vaaka saattaa näyttää viikon samaa lukemaa(digitaalipuntari,100g:n tarkkuus) ja sitten yhtäkkiä paino onkin yhden päivän aikana tippunut melkein kilon.

Osaako kukaan selittää mistä tämä johtuu? Nuo päivät joina painoa on tippunut ovat olleet ihan samanlaisia ruokailun ja liikunnan osalta kuin ne päivät jolloin painoa ei ole puntarin mukaan lähtenyt.OUTOA!

9

1377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syvältä

ja poikittain.
      näyttää mitä sattuu. punnitse itsesi muutaman kerran peräkkäin ja aina eri tulos.

• Päärynä

Minun puntari on aikakin tosi hyvä. Testasin äsken tuon sun väittämän: kävin puntarilla kolme kertaa peräkkäin ja se näytti prikulleen samaa tulosta joka kerta. Taitaa olla puntarin laadusta kiinni...

Ja joka aamukin se näyttää täysin samaa, paitsi noin kerran viikossa se näyttää vajaan kilon vähemmän ja sitä lukua taas viikon verran eteenpäin kunnes paino putoaa uudemman kerran.

• Kupru

Mutta onnittelut onnistumisesta! Mulla saattaa veskireissun jälkeen paino tippua liki kilonkin :) Voisikohan kyseessä olla turvotus? Lihaksiin liikunnan takia kertyvä nestekin lisää painoa tai ainakin näyttää jumittavan sen kunnes jossain vaiheessa paino alenee.

• normaalia

kaikilla paino putoaa tuolla tavalla, olisi erittäin outoa jos paino putoaisi tasaisesti koko ajan.

• Päärynä

Onpa mukava kuulla että se on ihan normaalia. Se vaan tuntuu jotenkin järjenvastaiselta... Osaako kukaan selittää tarkemmin miten siinä tapahtuu juuri noin?

• emilia*
        Päärynä kirjoitti:

Onpa mukava kuulla että se on ihan normaalia. Se vaan tuntuu jotenkin järjenvastaiselta... Osaako kukaan selittää tarkemmin miten siinä tapahtuu juuri noin?

Sanon heti tähän alkuun että en siis tiedä "virallista" syytä tuohon, mutta itse ajattelisin näin, että varmaan vaikuttaa tuohon painon heittelyyn sekin millon olet käynyt viimeksi vessassa, ja oletko jonain päivänä syönyt hieman suolaisempaa ruokaa (sitoo nestettä->turvotus->painonnousu hetkellisesti), tai jotain muuta vastaavaa.. toivottavasti oli apua mun epäilyksistäni! :)

• Päärynä
        emilia* kirjoitti:

Sanon heti tähän alkuun että en siis tiedä "virallista" syytä tuohon, mutta itse ajattelisin näin, että varmaan vaikuttaa tuohon painon heittelyyn sekin millon olet käynyt viimeksi vessassa, ja oletko jonain päivänä syönyt hieman suolaisempaa ruokaa (sitoo nestettä->turvotus->painonnousu hetkellisesti), tai jotain muuta vastaavaa.. toivottavasti oli apua mun epäilyksistäni! :)

Ei mulla paino nouse, vaan laskee. Yhden päivän aikana siis se pudotus tapahtuu. (ilmaisinko asian jotenkin huonosti kun ei meinaa kukaan ymmärtää??)Siis esimerkiksi näin: ma 70,0kg, ti 70,0kg, ke 70,0kg, to 69,1kg, pe 69,1kg, la 69,1kg jne...kun taas seuraavalla viikolla: ma 69,1kg, ti 69,1kg, ke 69,1kg, to 69,1kg, pe 68,3kg, la 68,3kg, su 68,3kg jne... Ymmärrättekö nyt??

• mut mulla sama "vika...
        Päärynä kirjoitti:

Ei mulla paino nouse, vaan laskee. Yhden päivän aikana siis se pudotus tapahtuu. (ilmaisinko asian jotenkin huonosti kun ei meinaa kukaan ymmärtää??)Siis esimerkiksi näin: ma 70,0kg, ti 70,0kg, ke 70,0kg, to 69,1kg, pe 69,1kg, la 69,1kg jne...kun taas seuraavalla viikolla: ma 69,1kg, ti 69,1kg, ke 69,1kg, to 69,1kg, pe 68,3kg, la 68,3kg, su 68,3kg jne... Ymmärrättekö nyt??

Eli kaksikin viikkoa voi olla sama lukema, jopa nousta välillä, sitten yhtäkkiä pudota vaik kilon, tai parin pvän aikana puolitoista. Rasittavaa kun ei oikein koskaan tiedä miten kuuri tepsii vai eikö tepsi. Esim. su-aamu 92,9 ma,ti,ke,to,pe 93,4 ja sit yhtäkkiä la-aamuna 92,1. No, ainahan kannattaa vaan sitkeästi jatkaa vaikka paino masentaa, yrittämättähän se ei ainakaan putoa ;)

• sauna

Aiheuttaa minulla painon laskun joka viikko.
      Mittaan aina aamulla ja paino vaihtelee kahden kilon sisällä. Hyväkarppaan nykyisin niin ei huolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      159
      4989
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3601
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3401
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2897
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      104
      2655
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      27
      2054
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1895
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1745
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      154
      1505
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1502
    Aihe