Hyvät lehdet

Kesätyöntekijä

Onko jollain kokemusta Hyvät lehdet -nimisestä työpaikasta? Sen tiedän, että se myy lehtiä puhelimitse.
Mitä siellä on tuntipalkka? Sen tiedän, että kiinteä tuntipalkka bonukset, mutta kuinka suuri/pieni se tuntipalkka oikeen on?!
Onko kiva paikka työskennellä kesällä?

41

20610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykkää

      se on ihan hyvä paikka jos tykkää ja osaa myydä. vuosi sitten oli 3e/tunti provisio, eli on pakko myös saada myytyä jos haluu kunnon palkan ja pitää työnsä. se on helppoa hommaa jos on kekseliäs ja osaa vastata asiakkaiden vastaväitteisiin nopeasti.

    • toinen kesätyöntekijä

      Juu tuota olen nyt itse menossa sinne ensi kesäksi töihin. Ihan kivalta vaikuttaa ja palkkaus voi mennä niin että 5 - 12 euroa tunnilta. Että se tosiaanki riippuu siitä mitä siellä päivät tekee... Ja kyllähän tommonen luonnetta kasvattaa :)

    • kokemusta

      Hyvät lehdet hyvä työpaikka. Tuntipalkka 4,2€ provisio n. 5% myynnistä.

      • kokemusta

        Muissa vaaditaan yhtä tilausta/myyntiä per tunti, Hyvissä lehdissä kaksi tavallista tilausta per 6 tuntia!!!!!!!!! Hyvä. Ei vaadita ihan niin paljon.


      • ottaen huomioon

        niin palkka puolittuu. Ja sillä et pärjää tekemälläkään. Omasta motivaatiosta kaikki riippuu ja työ ilmapiiristä.


      • Moni kakku päältä kaunis
        kokemusta kirjoitti:

        Muissa vaaditaan yhtä tilausta/myyntiä per tunti, Hyvissä lehdissä kaksi tavallista tilausta per 6 tuntia!!!!!!!!! Hyvä. Ei vaadita ihan niin paljon.

        jotta saavat työntekijöitä (Kuopiossa)


    • nibi

      Olen ollut hyvillä lehdillä n.8kk töissä ja palkka on noussut koko ajan kokemuksen lisäännyttyä!porukka on ihan sairaan mahtava ja työilmapiiri rento!oma tuntipalkkani pyörii tällä hetkellä 9-10e/h tietämillä... tietty joka viikko on mahdollisuus hyviin bonuksiin!lisäx firmalla on paljon kaikennäkösii kilpailuja ja voittoina on matkoja ja risteilyitä ym ym ja juomat tietty tarjotaan:)suosittelen liittymään joukkoon,voihan kesän jälkeen tienata vaikka opiskelun ohessa kivaa lisärahaakin!aina enemmän tulee palkkaa mitä enemmän tulee kokemusta ja myyntiä!!!tervetuloo vaan!;)

      • ni

        puhuu vastuuhenkilö itse.


    • missään nimessä

      löydät varmasti oikeitakin töitä

      • niin no

        kaikki ei löydä. uudesta asuinkaupungista ei ole niin herkkua etsiä hommia.

        nimim. hakenut 37 paikkaan kesätöihin ja päässyt ainoastaan puhelinmyyjäksi


      • kokemusta on

        Ei ole kenenkään arvoinen paikka. Aikaa vain hukkaa.


      • Ottaen huomioon
        niin no kirjoitti:

        kaikki ei löydä. uudesta asuinkaupungista ei ole niin herkkua etsiä hommia.

        nimim. hakenut 37 paikkaan kesätöihin ja päässyt ainoastaan puhelinmyyjäksi

        Ihan vain siksi, että porukkaa tulee ja menee, jotta ne aikoo pysyä pystyssä ei niillä ole varaa sanoa kenellekkään ei.


      • vääntää niska limassa töitä

        oikeaa työtä toikin on jota väännetään liska limassa niinku kaikki muutkin ammatinharjoittajat tekee.
        yhtä lailla voitaisiin sanoa ettei esim. teurastaja tee oikeita töitä koska tappaa työkseen?


      • Anonyymi
        kokemusta on kirjoitti:

        Ei ole kenenkään arvoinen paikka. Aikaa vain hukkaa.

        Just löin luurin korvaan sieltä soittavalle ja Googletin mikä tää firma😂


    • :( :(

      Jos et myy hyvin tai tulee huonompia myynti jaksoja sun palkka puolitetaan aina tai saat parhaassa tapauksessa potkut riippuu siitä oletko naama kertoimelta työpaikan arvoinen myyjä.Ja mitä olen kuullut ja nähnyt niin pääsääntöisesti potku kannikkaan (kuopion käytäntönä). Ellet itse tajuu viisaanpana lähtee enne kun käy niin.

      • voitti kylpyläloman myyntis...

        ei sitä palkkaa niin vaan puoliteta. itelläkin tullu nollapäiviä ja sit taas välillä menny paremmin. kunhan kk:n myynti on väh. sen 22e/h elikkä riittää kun kauppaat 3kpl 44euron lehtitilausta. meillä oli tossa joku aika sitten parin päivän kisa toimiston kesken ja voittaja sai matkan kylpylään jonne mä nyt sitten pääsen poikakamun kanssa.
        Lehtiä saa töistä etuna niin paljon kun jaksaa kantaa ja kisoja on koko ajan. ite pääsin tykityskampanjassa 3. sijalle ja voitin näin ollen 125e ylimäärästä. että näin.. hommissa hyvillä lehdillä olen ollu n. kuukauden eli en ole kokemuksella voittanut. kivaa ja antoisaa toi työ on, kunhan ottaa huumorilla eikä stressaile liikoja! :D


    • Ei hyvä palkka.

      Kävin haastattelussa kun annettiin ymmärtää ilmoituksessa, että myyjä saa tuntipalkkaa. Systeemi on seuraava: jos myyjä myy 132 eur/ pv lehtitilauksia, hän saa 4,21 eur/ tunti päivässä palkkaa. Työpäivä kestää 6 tuntia. Jos myyjä on myynyt 132 euron edestä päivässä, hän saa myös 3-5 prosentin provision myymistään lehdistä. Ja viikottain myyjä voi saada bonuksia, jos on myynyt tarpeeksi paljon. Jos ei täytä myyntitavoitetta, voi saada pari euroa tunnissa kunnes saa potkut.

      Ilmoitin itse, että palkkauksen takia työ ei kiinnosta. Kuukausipalkka on suorastaan naurettavan alhainen ja voi jäädä lähes kokonaan saamatta, jos ei täytä myyntitavoitetta. Ja vaikka myisi hyvinkin, kk-palkka lisineen on siinä 5-12 eur/ tunti. Että semmoista.

      Ai niin, työssä on muuten 4 kk:n koeaika. Halukkaat rientäkööt välittömästi työhön.

      • minätäällävainhei

        Mitä kaikkea sisältyy tähän 4 kuukauden koeaikaan? Miten vaikuttaa palkkaan ym..?


      • Osk

        Voisko joku kertoo tosta haastattelusta, mitä siellä kysellää yms. mitä ois hyvä tietää?

        Tänään soitettiin ja että maanantaina sais tulla työhaastatteluun. Oon tosin ite menos vaa kesätöihin, mutta kaipa samallaiset haastattelut on, emt ku en ite oo koskaa missää virallises työhaastattelus ollu.


      • Inhottaa
        minätäällävainhei kirjoitti:

        Mitä kaikkea sisältyy tähän 4 kuukauden koeaikaan? Miten vaikuttaa palkkaan ym..?

        1.kaikissa töissä on sellainen vaikkei sitä niin hyvin näkisikään
        2. ei vaikuta mitenkään mihinkään sillä sen läpäisee muutenkin todella helposti ja vaikka minä olen vain kesätyössä saan palkkaa ihan sopkusen mukaan ja vaikka noi muut miten sanoisivatkin niin luultavasti ovat vain heikkohermoisia kokeiluksen haluttomia ämmejä!


      • Rikeezz
        Osk kirjoitti:

        Voisko joku kertoo tosta haastattelusta, mitä siellä kysellää yms. mitä ois hyvä tietää?

        Tänään soitettiin ja että maanantaina sais tulla työhaastatteluun. Oon tosin ite menos vaa kesätöihin, mutta kaipa samallaiset haastattelut on, emt ku en ite oo koskaa missää virallises työhaastattelus ollu.

        Olin työhaastattelussa siellä ja työnantaja pyysi kertomaan itsestään jotain. Täytät paperin jossa peruskysymykset, siviilisääty, nimi ikää sun muuta. Helposti pääsee töihin,kaikki tuntemani ovat päässeet.


    • Äå

      Olin siellä töissä kuukauden. Ilmapiiri ihan ok, toinen pomo oli kiva, toinen ei. Palkanmaksu tökkii ja pahasti. Sain pelkät provikat, vaikka minun olisi pitänyt saada myös tuntipalkkaa. Toinen pomo suostui korjaamaan asian, toinen pomo soitti parin päivän päästä ja kumosi tämän päätöksen. Liiton kanssa nyt sitten rupean vaatimaan palkkaa, mikä mulle kuuluu. Että älkää missään nimessä menkö kyseiseen firmaan töihin, jos haluatte saada palkkanne.
      Onneksi kuulun liittoon, ja saan heiltä apua tässä asiassa!!

      • rex78

        Missä kaupungissa olit töissä? Ootko saanut vielä rahoja? Olen menossa työhaastatteluun ensviikolla ja olisin kiinnostunut tietämään yrityksestä lisää.


    • Ehei

      Ei hyviä kokemuksia kys. paikasta muutamia vuosia sitten, enkä sen perusteella suosittelisi. Parhaat muistot jäivät kohteliaissa merkeissä sujuneesta irtisanoutumisesta.

      • hgbf

        Vähän sama kokemus kuin Eheillä. Kaksi viikkoa olin joskus nuorempana töissä Hyvillä Lehdillä ja sain ehkä 40 euroa koko ajalta. Silloin ei ainakaan saanut mitään palkkaa, jos ei myynyt hyvin. Siksi kyllästyinkin kahden viikon jälkeen.

        Ehkä se sopii joillekin, mutta ei mulle ainakaan. Tuli vaan huono omatunto, jos yritin saada vanhuksen tilaamaan lehteä, jota hän ei todellakaan tarvitse. Toisaalta samassa toimistossa oli myös joitain, jotka sai melkein joka puhelulla jotain myytyä ja varmaan tienaskin ihan kivasti.


    • 0000000

      KYLLÄ ON KOKEMUSTA, HUONOA SELLASTA.
      ÄLÄ MENE SINNE TÖIHIN ON AINOA NEUVO!!!

      ITSE OLIN ENKÄ PITÄNYT PAIKASTA, JOS ET MYY ET SAA PALKKAA. TAUOT OVAT SEKUNTIN TARKKOJA, VESSAAN PÄÄSET VAIN JA AINOASTAAN TAUOLLA VAIKKA MIKÄ OLISI! SOITAT JA SOITAT ASIAKKAILLE JA KUUNTELET VITTUILU KOKO PÄIVÄN, MIETI KAKSI KERTAA.

      ITSE OLEN SOSIAALINEN JA HALUAN TEHDÄ IHMISTEN LÄHEISYYDESSÄ TÖITÄ, OPISKELEN NYT LÄHIHOITAJAKSI JOKA ON PALJON PAREMPAA KUIN LEHTIMYYJÄN TYÖ. TÄMÄ ON MINUN MIELIPITEENI.

    • Kokemuksella kerron

      Mielestäni kamalin mahdollinen työpaikka.
      Palkkaa ei tosiaankaan saa, jos ei tee myyntiä tarpeeksi. Itse olin 2-3 viikkoa ja palkkaa taisin saada jotakin 50€, koska myyntiä pitäisi tehdä päivässä paljon.
      Ja tosiaankin joutuu kuuntelemaan kiroilua ja haukkumista asiakkaiden suunnasta ja ties mitä muita törkeyksiä.
      Tauot tarkkoja. Pomot huohottavat niskan takana ja kuuntelevat salaa puheluita ja tulevat puhelun päätyttyä valittamaan siitä, mikä heidän mielestään menee pieleen ja sitten kun tekee ohjeiden mukaan niin silti on aina jotakin pielessä. Toimisto hyvin meluisa koska kaikki samassa tilassa työskentelevät ja vais sellaiset pienet seinät, jotka eivät pidä ääntä juuri mitenkään.
      Täydellinen kuulo on siis tarpeellinen.
      Mutta en todellakaan suosittele kenellekään kyseistä työpaikkaa.
      Mieluummin sitten vaikka feissariksi vaikkei sekään arvostetuinta työtä olekaan, mutta saa ainakin jotakin rahaa työstään!

    • Ilmasta rahaa

      Ja vitut,
      Olin ite siellä 6kk töissä kunnes piti koulun penkille palata. Täyttelin ristikoita ja vittuilin mummoille puhelimessa sarkasmilla, päivän päätteeks jäi aina hyvä fiilis ku se oli rentoo ja kahvia tuli juotua varmasti satasen edestä sillä ajalla. Palkkaa tuli se noin 750e kuussa, kunha otat vaa rennosti etkä stressaa ni hommat sujuu! Siellä pärjäät, kunha et oo ulkomaalainen joka ei osaa puhua suomea sanaakaa. Rennosti vaa!

      • 045 326 77 jätä mut

        750e kuussa JIPPII!!!! ???? I.IOOTTI...........!!!!!!


      • EI MYYNTIÄ ESTO!

        Minkä takia esim.HTL OY?hun vai mikä se on,ei pysty soittamaan TAKAISIN . Kyseisen YRITYS/FIRMAN puhelin ei toimi? VALITSEMANNE NOMERO EI OLE KÄYTÖSSÄ. Kaikki 045 326 77 alkuiset


    • kettuuntunut

      PASKA PAIKKA EI SAA PALKKAA JOSSEI MYY JA VAIKKA MYY PALKKA ON PASKA OLIN PUOLITOISTA PÄIVÄÄ JA LÄHDIN KÄVELEMÄÄN !

      • inhottaa

        Jos olit vain puolitoistapäivää et todellakaan olevalmis koko työn tekoon!
        Etkä todellakaan älyä vaativaan työhön kuten lehtien myyntiin!
        ps. missä kunnassa olit olen turussa


    • Porkkana432

      Tuohon edelliseen vastatakseni... Itse olin muutaman päivän Lahden Hyvillä Lehdillä töissä. Pitää paikkaansa että pomo kuuntelee salaa puheluita, huohottaa niskaan ja valittaa vähän väliä ettei ole tarpeeksi agressiivista myyntityyliä mikä itselleni nosti kyllä niskakarvat pystyyn. Myynipuheet on hyvin pitkälle kirjoitettu paperiin, sen mukaan mennään, kaikki muu on väärin. 7,5e tuntipalkka ja kunnolla hoidettu koulutus ainoita plussia kyseisessä yrityksessä. Enkä sanoisi että en ollut valmis tekemään kunnolla töitä. Olin hyvinkin motivoitunut kyseisestä työstä mutta agressiivinen ja huijaava myyntityyli katkeroitti jo muutamassa päivässä. Esimierkkinä Kodin Kuvalehden myyntipuhe: Kerrotaan aluksi että henkilö on osallistunut random arvontaan (ei todellista), sitten ruvetaan tyrkyttämään lehtitarjousta tyyliin "et voi kieltäytyä näin hyvästä tarjouksesta". Soitin eräänäkin päivänä 92 puhelua, 1 henkilö osti vapaaehtoisesti ET lehden. Reps mitä paskaa.. :D Eli jos vähänkin arvostaa itseään niin ei edes hae tuollaisiin telemarkkinointiyrityksiin. Samaa paskaa kaikki, sen perusteella mitä kuullut useilta tuttavilta ja tämän oman kokemuksen perusteella.

    • puhelinmyyjä

      Hyvillä lehdillä olen ollut vaan pari viikkoa töissä, ihan loistava paikka! Jos puhelinmyyntiin haluaa, kannattaa ehdottomasti mennä Hyville lehdille. Palkkausmalleja on kaksi joko 4,21€/h plus pienet provikat (joku 3-5%, en muista tarkalleen) ja tohon pohjapalkkaan pitää myydä 27,5e/h. Toinen palkkausmalli on täysin provikkapohjainen, eli hiukan alle 12% saat kokonaismyynnistä. Sen lisäksi tulee päiväbonukset päälle, eli jos myyt vaikka 200e päivässä, saat 5€ bonusta ja bonukset nousevat myynnin kasvaessa.

      Ekat pari viikkoa olivat nihkeitä töissä, myyntiä ei oikein kodin kuvalehdellä tullut. Esimies oli kuitenkin kuunnellut puheluitani, ja päätti vaihtaa mulle Seura-lehden myyntiin ja tuntipalkat pompsahti päivältä siihen 15-20e/h.

      Eli kaikinpuolin loistopaikka sekä työympäristöltään että henkilöstöltään. Pomo on Tampereella ainakin paras mahdollinen ja apua ja neuvontaa saa aina kysyttäessä. Kiva kanssa, että saat myydä sitä, mikä sulle sopii.

      Kyllähän tuossa työssä pitää olla sananvalmis ja pitkäpinnainen. Kivaa työtä niille, jotka sen osaa. Kannattaa ainakin kokeilla. Ja jos kokeilee, niin positiivisella asenteella. Ei kukaan sulta lehtiä tilaa, jos oot sellasella asenteella myymässä, ettei ne kuitenkaan osta. Jokainen asiakas on potentiaalinen kauppa, pyörrät vaan kaikki sen vastaväitteet! 95% asiakkaista sanoo ainakin kerran EI KIITOS, 70% yli 5 kertaa. Silti sitä kauppaa tulee, kun vaan osaa kääntää kaiken oikein päin :)

      • ........,,

        Paska työ! Paska paikka!


    • jooh

      Minkä ikäsenä voi suunnilleen sitten aloittaa puhelimyyntihommat?

      • kdldösöeleöel

        oliko se että 14 vuotias voi tehdä aamuvuoroja eli 9-15, mutta vasta 15 vuotiaana iltavuoroja eli 15-21?


    • Terppa33

      Nämä ei kai kuulu mihinkään suoramarkkinointiliittoon tai ole sitoutuneet mihinkään työehtosopimuksiin. Palkat on varmaan surkeimmat mitä lehtialalla löytyy kun vertaa muihin firmoihin.

      • älkääplss

        hjuu oli ite kesätöissä kuukauden ja sain suunnilleen 150 ja 6tuntia päivässä kaduttaa vielä että meni tuhlaama loman sinne


    • 12345678910

      Älkää menkö. Haastattelussa ne osaa kyllä uskotella, että kunnon palkan ihan helposti, mutta toisin on. Kun mä olin töissä siellä, kaikki puhelinmyyjät kirjotti aina taululle, mitä sai myytyä ja millä summalla. Olin paikan parhaita kesätyöläisiä ja silti käteen jäi alle 3 euron tuntipalkka. Huolestuin jo työaikanani tulevasta palkasta ja puhuin siitä esimiehen kanssa, jolloin tämä lupasi antaa vähintään 7,5€/h vaikka myyntini jäisi vähän alle tavoitteen. Suullisesti tietenkin ilman mustaa valkosella. Huom myös, että tauot lasketaan mukaan tuntimyyntiin, jollon myyntitulos tietenkin laskee. Tästäkään ei tietysti mainittu etukäteen. Viimisenä työpäivänä ne yritti laittaa vielä ylitöihin ilman lisäpalkkaa. Hyvät lehdet huijaa sekä työntekijöitä, että asiakkaita.

    • Anonyymi

      Itse olin töissä 2020 kesällä töissä viikon.. Olen 16v poika ja siellä oli erittäin kiva ilmapiiri yms, palkka oli 6e/tunti jos myynti oli sen jonkun 1myynti tunnissa.. Myynti oli aivan vitun raskasta ja turhauttavaa tietty riippuu henkilöstä. Tuut muistamaan 200-300 sanasen myyntipuheen liki loppuelämäkses koska luet sen ja sitten asiakas vastaa ei kiitos.. väittelet hänen kanssaan koulutuksen mukaisesti ja sit hän lyö luurit. Jos motivaatiota on ja kivan kuuloinen ääni niin varmaan menee paremmin. itsellä vähän "vituttava" ääni. About viikon jälkeen pomo sano et nyt saat potkut ja anto irtisanomispaperit käteen ja lähin vetää sieltä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe