Korvikset, apua!

starry

Mulle on monta vuotta sitten tehty ampumalla reiät korviin,noin kuukausi sitten tein viereen toiset. Nyt molempien reikien viereen on ilmestynyt kova patti, kaverini sanoi että se on rustoa, mutta luulisin sen olevan keloidi. Pitäisikö ottaa korut pois ja antaa kasvaa umpeen vai mitä pitäisi tehdä? Silloin tällöin olen puhdistanut desinfiointi aineella

12

1119

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruusu

Nyt tekisi mieli olla jälkiviisas..."sen siitä saa kun ampumalla lävistyksen ottaa". Älä enää missään nimessä ota ampumalla lävistyksiä, niitä pyssyjä ollaan muutenkin "hävittämässä", hiv, hepatiitti yms...tarttuvat niiden välityksellä..
      Mutta sinulla on luultavasti tulehdus korvaan iskenyt ja ei siinä muu auta, kun putsailla niitä lämpimällä vedellä 2xkrt. päivässä 5 min. ajan ja jos ei auta niin merisuolaliuoksella. Älä missään nimessä ota koruja pois, koska "hyvällä" tuurilla tulehduksesta tulee vaan pahempi, jos mätä jää korvan sisälle eikä pääse ulos lävistyksestä. Jos ei tahdo millään helpottaa, niin mene käymään lävistäjällä. Putsailua ja kärsivällisyyttä. Tämän jälkeen menet sitten seuraavat lävärit ottamaan ihan oikealle lävistäjälle.

• ADSE

Ja sitten sellaista desinfiointiainetta kolme kertaa päiväsä hierot reiän molemmin puolin.

• nassikka

• ehkä, ehkä ei

mulle ammuttu yhteensä 8 reikää korviin, monille tutuille myös useampi kuin yksi.. kuitenkin hyvin parantunu, iso apu on jos hoitaa hyvin.. ei syytellä pyssyjä kaikesta. mutta varmasti kannattaa käydä ennemmin lävistäjällä ku ampumassa.

• ruusu
        ehkä, ehkä ei kirjoitti:

mulle ammuttu yhteensä 8 reikää korviin, monille tutuille myös useampi kuin yksi.. kuitenkin hyvin parantunu, iso apu on jos hoitaa hyvin.. ei syytellä pyssyjä kaikesta. mutta varmasti kannattaa käydä ennemmin lävistäjällä ku ampumassa.

tuolta voipi käydä lukemassa...

http://wormz.org/pyssyt.html

• niiin

"...noin kuukausi sitten tein viereen toiset."

Siis teit itse vai kävit ammututtamassa toiset? Se nyt on melko varmaa että ne patit eivät ole mtn keloideja, monet luulevat että "keloidilla" tarkoitetaan mitä tahansa arpipattia tms. mutta ne eivät todellakaan ole sama asia.

• starry

on siis nuo kaikki reiät tehty..ja nuiden aiempien kanssa ei ole mitään ongelmaa ollu..

• Patti-iita

Ei mitään hoppua! Vaihdat vaikka nappien tilalle ns. hoitorenkaan, puristelet mahd. mädän/tms. pois ja jatkat entiseen malliin. Näiden jälkiviisaiden vittuilevat "neuvot" voit jättää ihan omaan, arvottomaan arvoonsa. Käy näyttämässä niitä tekijälle, jospa se osaisi auttaa. Täällä ei kukaan oikeasti voi näkemättä auttaa...

• cdc

Kun olet kerran olevinasi niin viisas, niin kerro, mikä on "ns. hoitorengas"? Mitä sillä renkaalla hoidetaan? Ihmetyttää kun te "viisaat" puhutte "hoitorenkaista" ja "harjoituskoruista". xD

• Kaiku

Kannattaa katsoa vastaus foorumisymbioosin lävistysosiosta :)

Olisi helpottanut vastausta jos olisit kertonut minkälaiset ja mitä materiaalia korusi ovat nyt.

• starry

tällä hetkellä mulla on renkaat korvissa, sellaset lävistykorun tyyliset jos joku ymmärtää :) en tiedä mitä materiaalia. olen huomannut että kun aamulla vaihdan toiset korvikset kouluun lähtiessä mätää tulee vähemmän/ei lainkaan illalla. en tiedä sitten johtuisko noista koruista, ei kyllä mitään allergioita pitäisi olla. ja ei sitä mätää nyt niin kauheasti tule muutenkaan mutta nuo patit huolestuttaa :/

• Kaiku
        starry kirjoitti:

tällä hetkellä mulla on renkaat korvissa, sellaset lävistykorun tyyliset jos joku ymmärtää :) en tiedä mitä materiaalia. olen huomannut että kun aamulla vaihdan toiset korvikset kouluun lähtiessä mätää tulee vähemmän/ei lainkaan illalla. en tiedä sitten johtuisko noista koruista, ei kyllä mitään allergioita pitäisi olla. ja ei sitä mätää nyt niin kauheasti tule muutenkaan mutta nuo patit huolestuttaa :/

Katsoitko jo vastauksen foorumisymbioosista.

Ne arpikudospatit katoavat yleensä ajan myötä, kunhan korviin on vaihdettu oikeanlaiset korut jne.

Käy lävistysliikkeellä vaihtamassa TITAANIRENKAAT, koska jos korusi ovat tällä hetkellä hopeaa tms niin se voi ärsyttää lävistystä.

Älä vaihtele korviksia, se hidastaa paranemista!
        Kun olet vaihdattanut titaanirenkaat, älä vaihda korviksia ainakaan kuukauteen ja noudata lävistäjän antamia hoito-ohjeita.
        Jos oireilu jatkuu vielä sen kuukauden aikana niin käy näyttämässä korvia lävistäjälle ja sitten lääkärille, jos ne ovat vielä tulehtuneet.

Ja tosiaan, vaikka et ennen olisikaan saanut oireita korvakoruistasi, niin nyt ne ovat hyvin voineet ärsyttää lävistystä joka ei ollut vielä parantunut, eikä jatkuva korvisten vaihtelu todellakaan auta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      14
      11339
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      44
      3892
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      113
      3070
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      127
      2406
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      82
      2080
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1781
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      304
      1029
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      820
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      765
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      709
    Aihe