Eli juu. Tässä on nyt tullut käytyä uimassa enemmän ja vähemmän säännöllisesti kerran viikossa. Parin viime kerran jälkeen olen tehnyt eräänlaisen havainnon. Uimassa olen ollut päivällä ja illalla nukkumaanmennessä havaintoni olen tehnyt: korvissani soi, tai oikeastaan päässäni kaikuu ikäänkuin auton moottorin käymisääni. Ensimmäisellä kerralla kun ääni kuului, luulin että se tuli pihalta ja kurkistin jopa ikkunasta nähdäkseni missä meluaja luuraa. Tulin kuitenkin lopputulokseen, että ääni ei tule ulkopuolelta, vaan sisältä päästäni. Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia? Olisiko mahdollista, että ääni johtuu vain korvakäytäviin jumittuneesta vedestä?..kenties.
havinto(ko?)
2
495
Vastaukset
- lifeguard
siitäkin ja vähän kiinni hallistakin miten kaikuminen ns eristetty ja jos on ollut pidempi väli viime käynnistä niin sekin yksi tekijä.
Herää yksi kysymys ja sukelsitko pituutta tahi syvyyttä?
Korvathan alkavat ns soimaan ja silloin paineentasaus eli nenusta kiinni kun nouset pintaan ja annat nenän kautta tulla niin että kuplii.
Toisilla korvakäytävät herkät ja kun sen tiedostaa niin sen mukaan.ELi tulpat ja vedenravistus kannattaisi tehdä jo altaan puolella kun lopettelee uintia.
Toinen asia on jos on putket korvissa niin sekin otettava huomioon.- Dyyk-kari
Mahtoiko se kuitenkin olla niin, että alaspäin mennessä ne paineet pitää tasata mainitsemallasi tavalla, eikä pintaan noustessa?
Kyllä ne paineet pintaan noustessa yleensä pääsevät laskemaan. Siis yleensä. Silloin kun ei tasaannu, tulee tärykalvot pihalle. Siis puhkeavat ylöspäin. Tähän tarvitaan kyllä melkoinen paine-ero. Ei aivan uima-altaiden syvyydet riitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603