Oletteko tavanneet unelmamiehen/-naisen

minä olen

Kai jokaisella on jonkinlaisia haavekuvia siitä, millainen olisi unelmien kumppani. Monesti vaan niin utopistisia tai suorastaan mahdottomia.

Mutta entäs sitten, kun kohtalo heittää tämän unelmieni ilmentymän suoraan eteeni ja ensi hetkestä tiedän, että tässä hän nyt on, unelmieni mies. Juuri sellaisena, kuin olen aina haaveillut, sisältä ja ulkoa, ajatukset, harrastukset... Jonkinlaista kiinnostusta minunkin suuntaan...

Minun puoleltani ennenkokematonta rakkautta ensi silmäyksellä ja tunteeni vain syvenevät koko ajan. Mitä minä sitten teen: otan etäisyyttä. Sillä tämähän on nyt ihan selvästi liian hyvää ollakseen totta... Enkä ole mikään teinihupakko, vaan kohta 40...

Päällimmäisenä tunteena tässä on kuitenkin (perisuomalainen) pelko. Mistä rohkeutta antaa tunteiden viedä ja mahdollisesti pudota sitten todella korkealta...

10

1118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihkura

Yleensä sitten myöhemmin huomaa, että eipäs ollutkaan. Tai ehkä se on vaan sitä katkeruutta, kun homma ei toiminutkaan.

Vai voiko unelmakumppania menettää? Onko se sitte vaan sitä, ettei oo yrittäny tarpeeks vai pelkkä väärinkäsitys..?

Ehkä se tärkein on kuitenki, ettei anna periks. Maailma on melkeen pullollaan sopivia tyyppejä ja aina toisinaan joku todella ihana osuu kohdalle. Tutustuminen kestää oman aikansa, mutta mukavaahan tämä on. Ja aikas jännittävää :)

• niin sitä voisi luulla aluksi, mutta tuuppas kertomaan vuoden päästä, miten asiat etenee.Epäilenpä, onko asiat enään ollenkaan sillälailla ja jos ovat, niin"well done".

• unelmako
        höpöhassu kirjoitti:

niin sitä voisi luulla aluksi, mutta tuuppas kertomaan vuoden päästä, miten asiat etenee.Epäilenpä, onko asiat enään ollenkaan sillälailla ja jos ovat, niin"well done".

Voisko "unelmakumppani" ollakin pelkkää harhaa. Itse ei siis tiedäkään, mikä on parasta itselleen pitemmän päälle. Mikähän onkaan oikeasti onnellisten suhteiden salaisuus? Mutta tähän tuskin tältä palstalta löytyy vastaajaa, sattuneesta syystä...

• Yksinäinen Rakastaja

..jostain kumman syystä me ihmiset vaan pelätään sitä mitä me eniten halutaan.

Rakkauskin on pelottavaa. En tiedä miksi. Sehän on ihan absurdia, mutta niin vain on.

Ota selvää, sillon kadut vähemmän.

Tapasin tuon haaveideni naisen 38 vuotiaana. Hänessä oli kaikki aivan täydellistä, paitsi se että hän ei ollutkaan minua varten.

Kyllä. Se teki kipeää, mutta elämä pitää ottaa vastaan sellaisena kuin se tulee.

• minä olen

Melkein. Vain yksi pieni puute: ei ollutkaan sinua varten...

Onko unelma kuitenkin vielä samanlainen? Vai onko haaveiden nainen nyt entinen unelma ja elämä tuo eteen, mitä tuo.

Onhan se katsottava tietenkin "pohjia myöten", kunhan vielä vähän rohkeutta kerään...

N. Young kerran loihe lausumaan:

It's a long road
        Behind me
        It's a long road
        Ahead

If you follow every dream
        You might get lost
        You might
        Get
        Lost.

• Y.R.
        minä olen kirjoitti:

Melkein. Vain yksi pieni puute: ei ollutkaan sinua varten...

Onko unelma kuitenkin vielä samanlainen? Vai onko haaveiden nainen nyt entinen unelma ja elämä tuo eteen, mitä tuo.

Onhan se katsottava tietenkin "pohjia myöten", kunhan vielä vähän rohkeutta kerään...

N. Young kerran loihe lausumaan:

It's a long road
        Behind me
        It's a long road
        Ahead

You might get lost
        You might
        Get
        Lost.

Tuo nainen oli enemmän kuin unelma, koska en edes osannut kuvitella ,että hänen kaltaistaan voisi olla olemassa. Kaikki hänessä oli haluttavaa, juuri sitä mitä minä haluan. Se meni yli ymmärryksen. En pystynyt käsittämään häntä enkä edelleenkään pysty.

Ongelma vain oli, että tunne ei ollut molemmin puolin sama. Hän tosin kyllä piti minusta, mutta sehän ei tunnetusti riitä.

Olen edelleen hämmentynyt, sillä uskon siihen että samankaltaisuus vetää ihmisiä yhteen ja mielestäni olemme sielullisesti hyvin samankaltaisia. Tuntui kuin olisin aina pystynyt lukemaan hänen sielunsa liikkeet. Hän on äärimmäisen hyvä ihminen ja uskon että hänellä on omat syynsä, joten en ole hänelle ollenkaan katkera.

Voi tietenkin olla myös niin, että saavuttamaton rakkaus on aina se suurin rakkaus, koska todellisuus ei pääse sitä turmelemaan. En kuitenkaan halua uskoa niin. Uskon siihen, että on ihmisiä, jotka sopivat äärimmäisen hyvin yhteen ja jotka voivat kokea todellista rakkautta.

What is love?"
        "The total absence of fear," said the Master.
        "What is it we fear?"
        "Love," said the Master.

(Anthony de Mello)

Joten älä pelkää.

Minä pelkäsin todella ja voitin sen lopulta. Sitten kerroin hänelle kaiken.

Hävisin. Mutta kuitenkin voitin.

Rakkautta!

• minä olen
        Y.R. kirjoitti:

Tuo nainen oli enemmän kuin unelma, koska en edes osannut kuvitella ,että hänen kaltaistaan voisi olla olemassa. Kaikki hänessä oli haluttavaa, juuri sitä mitä minä haluan. Se meni yli ymmärryksen. En pystynyt käsittämään häntä enkä edelleenkään pysty.

Ongelma vain oli, että tunne ei ollut molemmin puolin sama. Hän tosin kyllä piti minusta, mutta sehän ei tunnetusti riitä.

Olen edelleen hämmentynyt, sillä uskon siihen että samankaltaisuus vetää ihmisiä yhteen ja mielestäni olemme sielullisesti hyvin samankaltaisia. Tuntui kuin olisin aina pystynyt lukemaan hänen sielunsa liikkeet. Hän on äärimmäisen hyvä ihminen ja uskon että hänellä on omat syynsä, joten en ole hänelle ollenkaan katkera.

Voi tietenkin olla myös niin, että saavuttamaton rakkaus on aina se suurin rakkaus, koska todellisuus ei pääse sitä turmelemaan. En kuitenkaan halua uskoa niin. Uskon siihen, että on ihmisiä, jotka sopivat äärimmäisen hyvin yhteen ja jotka voivat kokea todellista rakkautta.

What is love?"
        "The total absence of fear," said the Master.
        "What is it we fear?"
        "Love," said the Master.

(Anthony de Mello)

Joten älä pelkää.

Minä pelkäsin todella ja voitin sen lopulta. Sitten kerroin hänelle kaiken.

Hävisin. Mutta kuitenkin voitin.

Rakkautta!

Kirjoitit todella kauniisti. Kuvasit hyvin myös minunkin tuntojani, varmaan se sitten rakkautta on...

Hämmentynyt olen minäkin, ja juuri siitä samankaltaisuudesta ja tuttuudesta. Aivan kuin olisin aina tuntenut hänet ja haluaisin tutustua vielä niin paljon syvemmin.

Mellon kirjoituksia olen minäkin lukenut. Tuo on kyllä hyvä, ei ollut tuttu. Laittoi taas ajattelemaan.

Kiitos rohkaisevista sanoistasi. Ja toivottavasti sinäkin saat luopua nimimerkkisi ensimmäisestä osasta jossain vaiheessa...

• Y.R.
        minä olen kirjoitti:

Kirjoitit todella kauniisti. Kuvasit hyvin myös minunkin tuntojani, varmaan se sitten rakkautta on...

Hämmentynyt olen minäkin, ja juuri siitä samankaltaisuudesta ja tuttuudesta. Aivan kuin olisin aina tuntenut hänet ja haluaisin tutustua vielä niin paljon syvemmin.

Mellon kirjoituksia olen minäkin lukenut. Tuo on kyllä hyvä, ei ollut tuttu. Laittoi taas ajattelemaan.

Kiitos rohkaisevista sanoistasi. Ja toivottavasti sinäkin saat luopua nimimerkkisi ensimmäisestä osasta jossain vaiheessa...

..kiittämisestä!

Hienoa jos sait itsellesi jotain siitä mitä kirjoitin. Vastasin sinulle koska tilanteesi vaikutti hyvin samankaltaiselta omani kanssa.

Olen joutunut niin sanotusti käymään asioita läpi tuon kokemukseni takia. Olen myös käynyt syvällä epäuskossa, mutta löytänyt uskoni uudelleen ja entistä vahvempana. Oikeastaan vasta tuon naisen ja tuon kokemuksen kautta olen oppinut rakkauden suuruuden. En tiedä mitä rakkaus on, mutta tiedän että se on olemassa ja että se on aito ja todellinen vaikuttava voima elämässä.

Mello on minulle jonkinlainen aatetoveri, jonka olen löytänyt äskettäin. Hienoa löytää ainakin yksi joka ajattelee samalla tavalla!

Olet ehkä tutustunut myös Paulo Coelhoon, esim "Istuin yksin Piedrajoen rannalla ja itkin".

Olen ikäänkuin "opiskellut" rakkautta, ja asiat ovat myöskin avautuneet, mutta loppujen lopuksi rakkaus on mysteeri ja tulee sellaisena aina pysymään. Mutta ymmärrys ei olekaan niin tärkeää vaan usko.

Vaikka olenkin Yksinäinen Rakastaja, niin elän kuitenkin toivossa !

Toivon myös sinulle onnea varpaat kippurassa :) !

• CitySingleGirl

Toden sanoakseni - minä en ole tavannut unelmiestäni. Tuskin ikinä tapaankaan. Rehellisesti sanottua unelmat ovat unelmia ja fantasioita - joihin ei oikeasti löydy MrTäydellistä. Mutta niihän unelmat saavat ollakin. Koska unelmatkin vaihtuvat sitä myötä mistä ikinä unelmoitkaan - aina voi keksiä lisää tai vähentää jotain piirrettä mitä toisessa ehkä kaipaisi.

Olen tietysti ollut pari kertaa rakastunut. Sillä hetkellä ko. ihmiset tuntuivat "täydellisiltä" elämääni. Elämä vie...ja itsekin kasvaa ja kehittyy. Vaikka rakastin heitä silloin, tänä päivänä he eivät olisi minulle oikeita. En edes huomaisi heitä välttämättä. Mutta se hetki oli siinä jonka elimme - ja silloin se oli oikein. :)

Minä uskon siihen, että jokaisella ihmisellä on joku "oikea hetki" kuulua toisen elämään. Ikuista rakkautta ei olekaan. Rakkaus vaihtaa muotoaan ja välittämisen tunnetta. Osa osaa elää ja kasvaa suhteessakin ja kestää niin vaikeudet ja vähemmän rakastavat päivätkin. :) Toiset eivät osaa - ja luonnollisesti syntyy eroja ja oman elämän jatkamista.

Kysehän on siitä mitä itse tuntee ja haluaa elämältä. Täytyy elää niin kuin haluaa. Tarkotuksenahan on löytää se oma hyvä olo - oli se sitten suhteessa saavutettu tai sinkkuna. Täydellista illuusiota ei kuitenkaan ole. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa - sekä unelmissa että todellisuudessa. :)))

Yhtä lailla kuin puhutaan täydellisistä ihmisistä jotka joskus kohdataan tai tavataan -kuten MrRight - yhtä lailla höpistään ikuisesta rakkaudesta. Molemmat ovat kuitenki oikeasti täydellisyyden illuusioita, jotka eivät kokonaisuudessat tule toteutumaan. Kysehän on vain uskooko sitten tosissaan epätäydelliseen maailmaansa - luullen se olevan todellista täydellilsyyttä- eikä siitä että se oikeesti olisi täydellinen. :)

Hauskaa helmikuuta!
      :)

• tavannut

unelmieni miehen. Hän on ollut onnellisessa parisuhteessa jo vuosia enkä päässyt heidän väliinsä vaikka kaikkeni yritinkin. En ole ylpeä siitä että yritin rakastavan parin väliin mutta halusin kyseisen miehen niin palavasti omakseni! Huonoksi onnekseni hän rakastaa vaimoaan varmaan palavammin kuin minä häntä. Ihailen häntä sen vuoksi lisää. Harmittaa sekin että hänen vaimonsa on todella upea ihminen, jos voisin vihata vaimoa tämä olisi helpompaa. Jättäydyin pois yhteisestä tuttavapiiristä sillä en kestä katsella tätä toisilleen täydellistä paria.
      Jos sinun tilanteessasi mies on vapaa niin yritä ihmeessä, et menetä mitään! Pahimmassa tapauksessa saat selville ettei mies olekaan sellainen unelma kuin luulet, joten sinulla on paljon voitettavaa! Vaikka ei ole olemassa täydellistä ihmistä, voi olla olemassa sinulle täydellinen ihminen, joku joka täydentää juuri sinua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe