Heissan!
Onko jollain kokemuksia nordjobbarina olosta Ruotsissa? Ite sain paikan hoitoalalta ja mua kiinnostais millasta työ mahtaa olla/palkka/vapaa-ajan ohjelma??
Ja tietty jos oot itte saanu ens kesälle töitä Ruotsiin, niin ois kiva vaihtaa kokemuksia!
Nordjobbiin Ruotsiin!
10
1693
Vastaukset
- samalla asialla
Moi!
Saitko jo paikan kesäksi? Milloin hait? Kuinka nopeesti tuli tieto?
Hain äskettäin itsekin Ruotsiin Nordjobbin kautta. Laitoin ensisijalle puutarhatyön ja toiselle sijalle hoitoalan. Mun kaveri oli toissa kesänä nordjobbarina Ruotsissa vanhustenhoidossa ja se oli ihan tykännyt hommasta.- hakusessa
Minäkin olen hakenut Nordjobbia ruotsista ja ahvenanmaalta. Miten ihmeessä sait paikan noin äkkiä? Kerrohan :)..... Oliko sulla paljonkin kokemusta alalta?
Mulla on hakemus nyt "under behandling", lupasivat esitellä sitä a.maalla jollekin työnantajalle.
Musta vaan tuntuu et ei tärppää mut toivossa on hyvä eläääääää.... - tytsä85
Hauska kuulla, että säkin oot hakenu. Tieto tuli tosi nopeesti, et pääsin töihin. Lähetin hakemuksen joskus tammikuun lopulla ja tieto tuli 6.2. Mul oli ykksövaihtoehtona hoitoala ja kakkosena puutarha. Mut sain siis paikan hoitoalalta.(Vaiks en oo ikinä lukenu pätkääkään sitä alaa.)
Voisitko kysellä siltä kaveriltasi kuinka paljon hän tienasi kesän aikana ja jäikö siitä palkasta mitään käteen? Eli kuinka paljon meni matkoihin, asumiseen yms. Oliko hän lukenut hoitoalaa ja mitä hommia hän sai tehdä siellä? Toivoisin itse, että saisin puhua mahdollisimman paljon ruotsia ja tehdä jotain mielekästä.
Odotan ihan älyttömästi kesää ja töitä. Toivottavasti sullekin tärppäis ja pääsisit sinne töihin. Oletko huomannut, että Nordjobbin sivuilla on sellanen kohta kuin "Just nu söker vi". Ne ilmottaa siellä sellasia työpaikkoja, joita niitten on vaikeeta täyttää hakemusten perusteella. Jos on kiinnostunut jostain sellasesta paikasta, pitää ottaa itse yhteyttä konttoriin. Mäkin lähetin sähköpostia yhdestä työpaikasta. En sitte tiedä voisko sillä olla jotain vaikutusta, että ne esim. näki, että mä oon todella kiinnostunut asiasta, enkä vaan sattumalta ole kirjotellut hakemusta niille.
Lycka till nyt kumminkin ja pidetäänhän yhteyttä, miten sun hakus edistyy! - tytsä85
hakusessa kirjoitti:
Minäkin olen hakenut Nordjobbia ruotsista ja ahvenanmaalta. Miten ihmeessä sait paikan noin äkkiä? Kerrohan :)..... Oliko sulla paljonkin kokemusta alalta?
Mulla on hakemus nyt "under behandling", lupasivat esitellä sitä a.maalla jollekin työnantajalle.
Musta vaan tuntuu et ei tärppää mut toivossa on hyvä eläääääää....Mulla ei oo minkäänlaista kokemusta hoitoalalta, paitsi yläasteella suoritettu viikon tet-harjottelu vuodeosastolla. Olin itsekin ymmälläni, että sain paikan. Kirjottelin hakemukseen kaiken mahdollisen mitä osaan ja mitä olen tehnyt ja yritin löytää itsestäni mahdollisimman paljon hyviä puolia :)
Mille alalle oot itte hakenu? - vuotta nuorempi
tytsä85 kirjoitti:
Hauska kuulla, että säkin oot hakenu. Tieto tuli tosi nopeesti, et pääsin töihin. Lähetin hakemuksen joskus tammikuun lopulla ja tieto tuli 6.2. Mul oli ykksövaihtoehtona hoitoala ja kakkosena puutarha. Mut sain siis paikan hoitoalalta.(Vaiks en oo ikinä lukenu pätkääkään sitä alaa.)
Voisitko kysellä siltä kaveriltasi kuinka paljon hän tienasi kesän aikana ja jäikö siitä palkasta mitään käteen? Eli kuinka paljon meni matkoihin, asumiseen yms. Oliko hän lukenut hoitoalaa ja mitä hommia hän sai tehdä siellä? Toivoisin itse, että saisin puhua mahdollisimman paljon ruotsia ja tehdä jotain mielekästä.
Odotan ihan älyttömästi kesää ja töitä. Toivottavasti sullekin tärppäis ja pääsisit sinne töihin. Oletko huomannut, että Nordjobbin sivuilla on sellanen kohta kuin "Just nu söker vi". Ne ilmottaa siellä sellasia työpaikkoja, joita niitten on vaikeeta täyttää hakemusten perusteella. Jos on kiinnostunut jostain sellasesta paikasta, pitää ottaa itse yhteyttä konttoriin. Mäkin lähetin sähköpostia yhdestä työpaikasta. En sitte tiedä voisko sillä olla jotain vaikutusta, että ne esim. näki, että mä oon todella kiinnostunut asiasta, enkä vaan sattumalta ole kirjotellut hakemusta niille.
Lycka till nyt kumminkin ja pidetäänhän yhteyttä, miten sun hakus edistyy!Tsiigailin äsken niitä ilmoitettuja työpaikkoja Kaikissa tunnuttiin erityisesti vaativan jotain mitä mulla ei ole kuten koulutus. Pitäis varmaan vaan olla rohkea ja saada ne uskomaan että mähän osaan ja opin ilman koulutuksiakin.
Oli siellä kyllä yks varastoduuni joka näytti sopivalta mutta ne toivoi väkeä nimenomaan Tanskasta, Norjasta tai Islannista.
Kiitoksia onnenvoivotuksista! Ois huippuhomma päästä harjoittelemaan ruotsia käytännössä. Mulla on syksyllä ruotsin kirjoitukset, siksikin...
Koitan muistaa kysellä, mitä mahtoi kaveri saada palkaksi. Se asui sen kesän jossain isossa kartanomaisessa talossa joka oli nordjobbareiden yhteisasumus. Ei se ole opiskellut hoitoalaa mutta muuten tosi "hoivasuuntautunut" siis tykkää hoitaa lapsia ja tulee toimeen ihmisten kanssa. Se oli töissä jonkinlaisessa vanhusten kotipalvelussa, työntekijät kävi pareittain vanhusten kotona viemässä ruokaa ja siivoomassa yms. Muut työntekijät sekä asiakkaat oli ruotsalaisia eli likalta irtosi sen kesän aikana kielenkannat ruotsin suhteen.
Pidetään yhteyttä! Tiedätkö jo milloin työt alkavat? - tytsä 85
vuotta nuorempi kirjoitti:
Tsiigailin äsken niitä ilmoitettuja työpaikkoja Kaikissa tunnuttiin erityisesti vaativan jotain mitä mulla ei ole kuten koulutus. Pitäis varmaan vaan olla rohkea ja saada ne uskomaan että mähän osaan ja opin ilman koulutuksiakin.
Oli siellä kyllä yks varastoduuni joka näytti sopivalta mutta ne toivoi väkeä nimenomaan Tanskasta, Norjasta tai Islannista.
Kiitoksia onnenvoivotuksista! Ois huippuhomma päästä harjoittelemaan ruotsia käytännössä. Mulla on syksyllä ruotsin kirjoitukset, siksikin...
Koitan muistaa kysellä, mitä mahtoi kaveri saada palkaksi. Se asui sen kesän jossain isossa kartanomaisessa talossa joka oli nordjobbareiden yhteisasumus. Ei se ole opiskellut hoitoalaa mutta muuten tosi "hoivasuuntautunut" siis tykkää hoitaa lapsia ja tulee toimeen ihmisten kanssa. Se oli töissä jonkinlaisessa vanhusten kotipalvelussa, työntekijät kävi pareittain vanhusten kotona viemässä ruokaa ja siivoomassa yms. Muut työntekijät sekä asiakkaat oli ruotsalaisia eli likalta irtosi sen kesän aikana kielenkannat ruotsin suhteen.
Pidetään yhteyttä! Tiedätkö jo milloin työt alkavat?Mun työt alkaa ilmeisesti kesäkuun puolessa välissä ja kestää elokuun loppuun.
- 8kutonen
tytsä 85 kirjoitti:
Mun työt alkaa ilmeisesti kesäkuun puolessa välissä ja kestää elokuun loppuun.
Olihan siellä ilmoitus myös puisto- ja puutarhatyöstä Tukholmassa. Lähetin sinne s-postia aiheesta äsken. Katsotaan, tärppääkö...
- gale
Mä pistin hakemuksen jo joskus 3.1 mut ei oo viel tapahtunu mitöö :/ En vaa osaa kai. Laitoin viel Ruotsin ja Ahvenanmaan lisäks Tanskan ja Norjan vaihtoehdoiks :p
- vielä...
Etköhän vielä kerkeä odotella yhteydenottoja. Yleensä paikat jaetaan kai vasta joskus huhti-toukokuussa. Eli nou hätä vielä :)
Tää on mun mielipide! - mitä mä teen?!
vielä... kirjoitti:
Etköhän vielä kerkeä odotella yhteydenottoja. Yleensä paikat jaetaan kai vasta joskus huhti-toukokuussa. Eli nou hätä vielä :)
Tää on mun mielipide!Mutki valittiin töihin vanhainkodille Norrtäljeen. En vain osaa päättää että lähdenkö. Pikkasen on arkajalan vikaa! ;) Mutta siis varmasti sieltä tulee vielä kutsuja töihin kun itekin eilen vasta mulle tuli kutsu! :) Tsemii vaan kaikille haussa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413918Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3563041Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131967Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101675Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41119- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar39884Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70808
- 44794