painonvartijat

pisteilijä

Olisin halunnut kysyä sellaista asiaa, käyn painonvartijoiden ryhmässä ja olen kauhean perso makealle, niin haittaako jos syö aina silloin punnituspäivän iltana vähän makeaa, jota ei laske pisteeksi, vaan onko sillä vaikutusta seuraavan viikon punnitusta ajatellen?

Olen vain itse ajatellut, että jaksaisin paremmin laihduttaa jos tietäisin, että aina punnitusiltana voin vähän herkutella.

Haluan asiallisia vastauksia.

8

854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syödä

Syö vain sellaisia karkkeja, joiden pisteet tiedät. Saahan painonvartijoissakin herkutella, kunhan pysyy pisteiden sisällä. (tuskin kovin vakavaa myöskään syyä pari pistettä enemmän kerran viikossa) Olen kuullut sellaisista painonvartijoista, jotka laihtuvat pelkkiä herkkuja syömällä, mikä tietenkään ei ole terveellistä, eikä suositeltavaa.

Voit tehdä myös näin: aseta painotavoite viikolle. Jos olet sen punnituksessa saavuttanut, salli rajoittamaton herkutteluilta. Jos et ole saavuttanut, rankaise itseäsi lenkkeilemällä ja syömällä vain yhden herkun, jonka pisteet tiedät.

• vastanneelle!

Tuo oli tosi hyvä neuvo!!

• Saba111

Mulla ainakin oli viime keväänä, kun ryhmässä kävin kerran viikossa, tapana herkutella punnituksen jälkeen. Usein herkuttelin ryhmästä ostamillani patukoilla, ei mitään hillitöntä ylensyömistä siis kuitenkaan. Seuraavana päivänä olin taas ruodussa ja tähtäämässä pienempään tulokseen seuraavalla punnituksella! Onnea painonpudotukseen ja mukavaa kevättä!

• Ossi

Minä pidin Painonvartijoiden ohjelmasta. Pääsin tavoitteeseei, söin paljon ja hyvää. Piti vaan miettiä mitä syö.

Sain syödä vähän suklaata ja lakua (ilman sitä olisi vaikea olla...) Söin kaikkea aika tarkkaan ohjeen mukaan.

Nautintoja ei siis kielletä!

Huomasin saman kuin moni muukin: ei ole pakko syödä hysteerisesti koko puolen kilon lakupakettia kerralla. Pieni määrä maisuu suhteessa paremmalta, mutta homma toimii hyvin vasta, kun on ollut pari viikkoa ohjelman eväillä.

• mamemu

Liikunta pitäisi olla kivaa!!
        Ei ole hyvä pitää liikuntaa rangaistuksena ja ruokaa palkkana.
        Liikunnasta pitäisi voida nauttia ja siitä pitäisi tulla hyvä olo.
        Pidemmän päälle rangaistusliikunta alkaa tympimään ja ei tietenkään haluta lähteä lenkille tms.
        Itsensä voisi vaikka palkita mukavalla jumppatunnilla.
        Asian sisäistäminen vaatii aikaa. Melkein ainahan sitä palkitsee itsensä syömällä. Minäkin joskus!

• tatti

Nimenomaan mulla puntaripäivänä se herkkupäivä.Ei haittaa laihtumista ja ehtii sen 6päivää syödä fiksusti.

• neuvojatar

herkutella saa, vaikka sipseillä tai pizzalla, kunhan muistat:

1) päivässä on monta ateriaa. älä syö koko päivää, vain korvaat yhden aterian jollakin haluamallasi herkulla.

2) syö kohtuudella. vakka pizza: tarvitsetko yksinäsi perhepizzan vai tyydytkö vaikkapa normaaliin?

3) valitse aina se vähärasvaisin vaihtoehto. oliskohan salaatti ennen puolison kanssa jaettua pitsaa jotakin?

itse laihdutan painonvartijoissa. eräällä viikolla söin yhtenä iltana pienet ranskalaiset, lightcolan ja ruisfileehampurilaisen. sillä viikolla silti miinusta 2.4kg.
      toisella viikolla lounastin ravintolassa. otin possunfilettä kermakastikkeessa ja kasviksia lisukkeeksi. miinusta 1.8kg.
      aamulla syön puurot, weetabixit jne
      lounaalla pussikeittoa, nutrilettia jne
      välipalana hedelmiä, leipää, jugurttia, salaatteja jne jne
      päivälliseksi lautasmallin mukainen annos salaattia/ raastetta ja kotiruokaa
      iltapalaksi viiliä, jugurttia, hedelmiä jne jne

herkutteluun mulla on kaapissa sokerittomia karkkeja. niitä ei voi syödä liikaa, tai saa kovan ripulin :(

olen myös lisännyt urheilua: kävelyä, uintia, kuntosalia.

ja paino tippuu huimasti!

• pitkään...

..painonvartijoissa?

olisi mukava vaihtaa ajatuksia sinun kanssasi laihduttamisesta.

Käyn yksin siellä ryhmässä ja olen aika hiljainen, niin olisi mukava tsempata jonkun kaa.

Jos haluat niin voit mailata mulle:[email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4803
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3479
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      130
      3256
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2706
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      83
      2449
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1813
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1299
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1228
    Aihe