Ihmeellinen palsta...

No more.

Olen jonkin aikaa nyt seurannut tätä palstaa ja ihmetyttää kyllä, että onko täällä kukaan oikeasti kysyjistä pysyvästi laihtunut tai tosissaan laihduttamassa?

Tyypillinen kysyjä haluaa laihtua jonkun ihmedieetin avulla 20 kiloa viikossa, kun on joku sukujuhla tulossa. Ja sitten on niitä, jotka on kolme päivää ollut laihiksella tyyliin: Juon lasin vettä päivässä ja teen 15 vatsalihasta. Laihdunko näin?"

Vaikuttaa vähän siltä, että harva haluaa nähdä mitään vaivaa laihtumisensa eteen tai edes sen vertaa, että ottaisi selvää asioista. Esimerkiksi pelkkä ruokapussin kyljen vilkaiseminen kaupassa säästäisi monelta kysymykseltä, niissä kun lukee yleensä energiasisällöt jne.

Jos ylipaino on ongelma, josta haluaa oikeasti ja pysyvästi eroon, on oltava pitkäjänteinen ja kärsivällinen. Oletteko ikinä tuskissanne katsonut peiliin ja kysyneet itseltänne, että olenko tehnyt kaikkeni tämän asian eteen? Olenko tehnyt kaikkeni, että peilistä näkyisi vähän kauniimpi vartalo? Harva on. Minäkin vain rukoilin, että tulisi joku ihme, mutta kun sitä ei kuulunut, niin päätin tehdä jotain itse.

Itse koen, että tällä palstalla ei ole minulle annettavaa ja yksin laihduttaminen on terveellisempää ja tuloksia syntyy paremmin. Minä totesin ettei ole olemassa mitään vippaskonstia, eikä kukaan muu näitä rasvoja minusta sulata. Mikään vaivan arvoinen ei tule ilmaiseksi ja jos ei ole valmis näkemään vaivaa, niin kyseessä ei kai sitten ole vaivan arvoinen asia.

Mutta ei ollut tarkoitus saarnata. Olen vain huolestunut siitä, että terveellisyys, monipuolisuus ja kokonaisvaltainen muutos ei tunnut olevan kovassa huudossa tällä palstalla. Kaikkea hyvää teille, joille tämä palsta antaa jotakin ja tsemppiä terveempiin elämäntapoihin.

5

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotenkin toi seuraava tunnahti: "Jos ylipaino on ongelma, josta haluaa oikeasti ja pysyvästi eroon, on oltava pitkäjänteinen ja kärsivällinen. Oletteko ikinä tuskissanne katsonut peiliin ja kysyneet itseltänne, että olenko tehnyt kaikkeni tämän asian eteen?"

Eli nyt on mennyt 5kk, ja 10kg on poissa...eli todella hidas tahti. Kyllä täälä on niitäkin jotka tekevät kaikkensa laihtuakseen pitkäjänteisesti ja kärsivällisesti! Välillä haluaa luovuttaa..esim. jos joku on esim. kahdessa kuukaudessa laihtunut saman 10kg kun minä 5 kuukaudessa, mutta perkele. Minähän en luovuta. Haluan ensi kesänä bikinit päälleni ja aion ne myös laittaa!

Näiltä sivuilta ainakin minä saan välillä jotain uutta tietoa mitä voisi kokeilla jne. Enkä nyt tarkoita mitään esim. 10kg kahdessa viikossa diettiä! Onhan täälä paljon hoopoakin...mutta mua ainakin auttaa kun meillä on toi puolen vuoden sessio-ryhmä, niin haluaa onnistua yhtä hyvin kuin muutkin...ei halua epäonnistua...muut tsemppaa ja tulee hyvä mieli.

• kaasssas

Itse ollutt dietillä alkuvuodesta lähtien ja miinus 10 kiloa nytten, haluan todellakin näyttää komeammalta, enkä aina vaan samalta läskiltä, ja rakkasu erääseen tyttöön saa minut laihuttamaan vielä paremmin , itsekkin huommannut et poppakonsteja ei ole enkä ole ikinä edes koittanut mitään ihme diettejä.

• -Doora-

et ole varmasti tarpeeksi kauaa sitten sivusta seurannut.. itse olen "hengannut" täällä viime lokakuusta lähtien päivittäin, ja päivässä useita kertoja joten kuviot ovat tutut ja samoin yleisilmapiiri. Itse olen siis aivan toista mieltä. Olet varmaan lukenut muutamia viestejä vain jossa tavoitteena onkin vain pikalaihtuminen tm. Minusta täältä löytyy vaikka kuinka tosissaan olevia ihmisiä joista huomaa että halua on kovasti ja tahdon voimaa.. tietenkin jokaisella on omat mielipiteensä, mutta viitsin kyllä sanoa että minusta minä olen oikeassa..

• ihmedieetti

Se oli helppo, ei ollut koskaan nälkä ja aina hyvä olo. Laihduin yli 20 kiloa puolessa vuodessa ja tulin terveemmäksi.

Eikö tämä ole ihmedieetti.

Jaa miksenkö kerro sitä kenellekkään? Ei sitä täällä kukaan usko, aina on vastaanväittäjiä ja tietoni hukkuu info tulvaan. Useita ystäviäni olen auttanut ja tiedän ihmedietin toimivan.

• on..!

Niinpä! Ja yksi ärsyttävä piirre on normaalipainoiset nuoret, joilla ei ole mitään tarvetta laihduttaa! Kun katsoo näiden palstojen gallup-kyselyjä, niin huhhuh, siellä on joku 13-vuotias, joka laihduttaa 55-kiloisena ja toinen on normaalipainon alarajoissa ja haluaa vielä hoikistua...

Järkeä päähän jo valmiiksi laihoille teineille pitäisi saada eikä mitään laihdutuskuureja! Eri asia on, jos todella on ongelmia ylipainon kanssa, mutta nämä alipainoiset kärpäset laihdutuspalstoilla ottaa pannuun....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      353
      2517
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      433
      2463
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      112
      1401
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      42
      1124
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      67
      888
    6. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      833
    7. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      831
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      805
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      117
      762
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      729
    Aihe