Nettitreffeillä käytyäni useamman kerran on korviin särähtänyt erityisesti se, että nainen on esittelyssä kertonut olevansa omillaan toimeentuleva.
Useimmat kertovat avoimesti ja oma-aloitteisesti omista asioistaan ja huvittuneena kuuntelen, että naisilla onkin kulutusluottoja melko paljon, puhumattakaan muista maksuhäiriöisistä.
Jos omillaan toimeentuleva tarkoittaa kulutusluottoja, on kyllä naisella aika heikosti asiat pedattu.
Joiltain olen kysynytkin, että etkös sinä sanonut tulevasi omillasi toimeen.. Siinä kohtaa naiset menevät lukkoon tai alkavat haukkua minua, että mikä minä olen arvostelemaan. Sanon vaan, että rehellisyys on kaiken pohjana.
Itse en luokittele itseäni hyvätuloiseksi mutta TULEN OIKEASTI OMILLANI TOIMEEN, asuntolaina on maksettu ja luottotiedot ovat kunnossa.
Omillaan "toimeentulevat" naiset
20
3244
Vastaukset
- nainen37
Aika kumma juttu jos näin ajattelee olevansa omillaan toimeentuleva jos tosiaan on kulutusluottoja.
- toimeentulevat naiset
Siinäpä onkin pointti, jos ihminen tulee kirjaimellisesti omillaan toimeen, ei sitä tarvitse pahemmin kuulutella. Sehän on itsestään selvä asia. Taitaa olla niin, että siitä puhe mistä puute - pätee tähänkin asiaan. Eli henkilö, joka tätä kertoilee kokeekin "huonoa omatuntoa" asiasta. Tiedä häntä.
Itse olen todella hyvin toimeentuleva yh-äiti, enkä varmasti kerro finanssipuolesta kovinkaan helposti. Minusta riittää kun vastapuolesta tietää, että raha-asiat on suhtkoht kunnossa. Asia on sitten ihan toinen, jos ajatellaan kimppa-asumista tmv.
Toisaalta kyllä nopeasti huomaa, millä tolalla toisen raha-asiat ovat - vinkuuko visa, onko käteistä, rajoittaako rahan puute tekemisiä jne.- Tupperwaaralainen
Kaikkien tulosiirtojen jälkeen YH:äideillä pyyhkiikin rahallisesti hyvin. Eroamatta jättäminen on osoitus enää siitä, että ihmisellä on periaatteita. Kunnioitus kunniallisille naisille. Minullakin on sellainen kotona.
YH:ille risuja ja mustaa hiiltä. Ei heidän tartte paljoa töissä käydä. Sen sijaan aikaa riittää baarissa juoksulle ja vibraattorikutsuille. Me markkinamiehet rikastumme. YH:t ovat meille oiva markkinarako. Oikeastaan en valita. - yleistä
Tupperwaaralainen kirjoitti:
Kaikkien tulosiirtojen jälkeen YH:äideillä pyyhkiikin rahallisesti hyvin. Eroamatta jättäminen on osoitus enää siitä, että ihmisellä on periaatteita. Kunnioitus kunniallisille naisille. Minullakin on sellainen kotona.
YH:ille risuja ja mustaa hiiltä. Ei heidän tartte paljoa töissä käydä. Sen sijaan aikaa riittää baarissa juoksulle ja vibraattorikutsuille. Me markkinamiehet rikastumme. YH:t ovat meille oiva markkinarako. Oikeastaan en valita.Ole onnellinen, että Sinulla on nainen kotona. Muista kunnioittaa häntä, et juopottele perheen rahoja, et väkisinmakaa naistasi kun tekee mieli seksiä, huolehdit yhdessä mahdollisista yhteisistä lapsistanne, käyt töissä. Näin eivät kaikki miehet tee.
Mitä markkinarakoon tulee - itse en koe lisääväni markkinamiesten tuloja. Erosta jokunen vuosi, käynyt baarissa tasan kolme kertaa ...
Saattaa olla, että maksamillani veroilla (tulot yli 5.000 e/kk) tuotan Sinulle tai kunnialliselle naisellesi joitain veromarkoilla saatavilla olevia palveluja . Omaisuutta ihan mukavasti ok-talo, muutama vuokrahuoneisto ja rahastosäästöjä. Auto ym kuuluvat asiaan, samoin lapsilla harrastukset: mopot, lumilaudat jne.
Mutta nämä asiat ovatkin ihmisen omasta fiksuudesta lähtöisin - oli kyseessä mies tai nainen. Fiksuutta on myöskin olla arvostelematta ja yleistämättä asioita, joiden taustoja ei esinm. tiedä.
Mitäköhän tulonsiirtoja yhteiskunnalta minulle YH-äidille ajoit takaa ?? - Vai perinnöstä?
yleistä kirjoitti:
Ole onnellinen, että Sinulla on nainen kotona. Muista kunnioittaa häntä, et juopottele perheen rahoja, et väkisinmakaa naistasi kun tekee mieli seksiä, huolehdit yhdessä mahdollisista yhteisistä lapsistanne, käyt töissä. Näin eivät kaikki miehet tee.
Mitä markkinarakoon tulee - itse en koe lisääväni markkinamiesten tuloja. Erosta jokunen vuosi, käynyt baarissa tasan kolme kertaa ...
Saattaa olla, että maksamillani veroilla (tulot yli 5.000 e/kk) tuotan Sinulle tai kunnialliselle naisellesi joitain veromarkoilla saatavilla olevia palveluja . Omaisuutta ihan mukavasti ok-talo, muutama vuokrahuoneisto ja rahastosäästöjä. Auto ym kuuluvat asiaan, samoin lapsilla harrastukset: mopot, lumilaudat jne.
Mutta nämä asiat ovatkin ihmisen omasta fiksuudesta lähtöisin - oli kyseessä mies tai nainen. Fiksuutta on myöskin olla arvostelematta ja yleistämättä asioita, joiden taustoja ei esinm. tiedä.
Mitäköhän tulonsiirtoja yhteiskunnalta minulle YH-äidille ajoit takaa ??Oletko tosiaan niin sanotusti lähtenyt kotoasi maailmalle pennittömänä, vain vaatekassi mukanasi ja itse tienannut talosi, ylimääräiset huoneistosi ja muut? Vai onko osa sijoitustesi alkupääomasta peräisin perinnöistä? Tai ex-miehesikin hyvien tulojen ansioista saitte hankittua ennen eroa sitä jaettavaa omaisuutta? Tosiasiahan on että kahden tuloilla helpommin asuntoakin makselee kuin alusta asti yksinhuoltajana... kaksin asuessa kun toisen palkka jää tavallaan ylimääräiseksi verrattuna siihen että kumpikin asuisi omillaan ja maksaisi omat asumiskulut. (Kaikki yksinhuoltajat kun eivät saa niitä huikeita satojen eurojen kuukausittaisia elatusapujakaan...)
Muuten en viitsisi tätä udella, mutta kun pisti silmään tuo kehusi siitä että "kaikki on omasta fiksuudesta kiinni", olen utelias tietämään onko se todellakin niin vai turhaanko kehuskelet... - äläpäs yleistä
Vai perinnöstä? kirjoitti:
Oletko tosiaan niin sanotusti lähtenyt kotoasi maailmalle pennittömänä, vain vaatekassi mukanasi ja itse tienannut talosi, ylimääräiset huoneistosi ja muut? Vai onko osa sijoitustesi alkupääomasta peräisin perinnöistä? Tai ex-miehesikin hyvien tulojen ansioista saitte hankittua ennen eroa sitä jaettavaa omaisuutta? Tosiasiahan on että kahden tuloilla helpommin asuntoakin makselee kuin alusta asti yksinhuoltajana... kaksin asuessa kun toisen palkka jää tavallaan ylimääräiseksi verrattuna siihen että kumpikin asuisi omillaan ja maksaisi omat asumiskulut. (Kaikki yksinhuoltajat kun eivät saa niitä huikeita satojen eurojen kuukausittaisia elatusapujakaan...)
Muuten en viitsisi tätä udella, mutta kun pisti silmään tuo kehusi siitä että "kaikki on omasta fiksuudesta kiinni", olen utelias tietämään onko se todellakin niin vai turhaanko kehuskelet...Perinnöstä ei ole tietoa - vanhempani elävät vielä, eikä sieltä suuria ole tulossa. Tottahan exäni tulot ovat auttaneet aikanaan, mutta kyllä exä oli saamapuolella erotilanteessa. Lunastin hänet ulos ok-talosta ja asunto-osakkeet olen hankkinut eroni jälkeen. Että silleen. Ainoa ehkä joka on jotain on vaikuttanut, että olen osunut oikeaan minun työtyyliini ja persoonaani sopivaan työpaikkaan. Kertaakaan en ole palkankorotusta pyytänyt - ja aina liksa on tarkistettu aika ajoin ja työpanoksesta saanut ylimääräisiä bonuksia. Ei ne suuret tulot mutta järkevät menot ...
- alkup.kirjoittaja
Mitä helkkaria mainostaa sitten itseään omillaan toimeentulevaksi ellei sitä ole. Ei sitä esille otettaisi mutta kun nainen kehuskelee, että miten otti kulutusluottoa viime viikolla niin mitä muutakaan voin kun ottaa asian esille.
Heikko itsetunto? Tuollaista väitettä en ole aiemmin kuullut mutta näkemyksiähän on monta. - itsetuntoinenko?
Olen kahden lapset yh.
Minulla on työpaikka, auto ja oma asunto(arvoltaan reilut parisataa th euroa). Asunnosta ei ole senttiäkään velkaa ei pankille eikä kenellekään muullekaan.
Kulutusluottoja eikä mitään muutakaan luottoa ole ollenkaan. Yksi luottokortti on, mutta siinä velkasaldo nolla...lähinnä tarkoitettu matkakäyttöön.
Miksi yleistät? Yhden tai kahden esimerkin pohjalta?
Olen kait erilainen yh??- ...........................
Parin kolmen vuoden päästä sun asunnon arvo on noin puolet nykyisestä...
- leipäjonosta terveisiä
Minä tulkitsen että tuo joka toisesta ilmosta löytyvä klisee "omillaan toimeentuleva" tarkoittaa sitä, ettei ihan joka kuukausi anota sossulta toimeentulotukea. Noin ainakin miesten käyttämänä, naisista en sitten tiedä.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että ne joilla oikeasti on rahaa (enenmmän kuin seuraavaan tuoppiin), eivät sitä seuranhakuilmoissaan mainostele tai toiseltakaan vaadi. Mitäpä sitä naisen rahoista kyselemään, jos ei ole tarvetta kohta pyytää lainaa bussilippuun päästäkseen treffeiltä kotiin. ;)- blondikka
Ajattelin minäkin.Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt selkeästi johonkin muuhun,kuin mistä kirjoitti!
Liekkö väliä onko luottokortteja vai ei.Onko luottotietoja,on sitten kokonaan toinen vitonen! - nainen-aikuinen
blondikka kirjoitti:
Ajattelin minäkin.Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt selkeästi johonkin muuhun,kuin mistä kirjoitti!
Liekkö väliä onko luottokortteja vai ei.Onko luottotietoja,on sitten kokonaan toinen vitonen!Fiksu nainen ja mies selvittää ennen parempaa sitoutumista puoliskon rahatilanteen. Minä en ainakaan halua miehen mukana korttiluottoja. Maksakoon itse ne!
Luottohäiriöiset ja muut pers aukiset jää kyllä nuolemaan näppejään. Minulle ei kelpaa luottohäiriöinen.
Ei asioiden tarkastaminen tyhmyyttä ole. - fakta on
nainen-aikuinen kirjoitti:
Fiksu nainen ja mies selvittää ennen parempaa sitoutumista puoliskon rahatilanteen. Minä en ainakaan halua miehen mukana korttiluottoja. Maksakoon itse ne!
Luottohäiriöiset ja muut pers aukiset jää kyllä nuolemaan näppejään. Minulle ei kelpaa luottohäiriöinen.
Ei asioiden tarkastaminen tyhmyyttä ole.Että myös avioliitossa molemmat vastaavat omista veloistaan. Se on eri jutska, jos toisella yhteen mennessä on niin paljon kulutusluottoja maksettavana, että raha ei riitä yhteiseen olemiseen. Silloin kannattaa miettiä.
Itse käsitän toimeentulolla, että ihminen pärjää omilla rahoillaan, maksaa laskut ajoissa ja hoitaa muutkin rahalliset velvoitteet.
Kulutusluotot ovat huonoa rahanhallintaa. Paras tapa varmistaa vastapuolen taloudellinen tilanne -> luottotietokysely. Mutta sitä eivät saa yksityiset tehdä. - --i--
blondikka kirjoitti:
Liekkö väliä onko luottokortteja vai ei.Onko luottotietoja,on sitten kokonaan toinen vitonen!ne, jotka eivät ole omillaan toimeentulevia oikeasti niin tottakai heillä on tarvetta sanoa vastaan.
en minäkään hyväksyisi sorsimista. vastustelijat ovat juuri näitä korttiluoton "omistavia" ja mukamas omillaan toimeentulevia.
- eikorttiluotolle
Nämä korttiluottonaiset kertovat itsestään todella paljon vaikkei kysyisikään.
1. eivät ymmärrä vertailla rahan hintoja
2. eivät hoida raha-asioitaan kunnolla, pitää ottaa lainaa.
Tämä on vähän niinkuin yritysten välisessä kaupassa. 1. selvitä yrityksen maksukyky. Sama pätee naisiin. - tarkoittaa..
Omillaan toimeentuleva tarkoittaa näkökulmastani sitä, ettei toinen siipeile toisen kustannuksella. Jos on omia velvotteita, ne hoidetaan omasta pussista.
- "huvittuneena lueskeli...
..mies(poikanen?) jolla on tollaiset mielipiteet ei tule koskaan muille pääsemäänkään kuin NETTItreffeille :)
Varmaankin naiset on tarkoittaneet etteivät siipeile vaan elättävät itsensä, oli sitten luottoja tai ei.
Sun ei varmaan kannattaisi vaivata pientä päätäsi noin vakavilla asioilla (vaikka ne ovatkin elämässä ihan hirveän tärkeitä;), ettet vaan stressaantuisi?? - YH tässä
Olen omillaan tuleva 30 vuotias YH.
Varallisuutta on 230 000 euroa, ei velkaa ja akateeminen työ ja sitä vastaava palkka. - mitä tarkoitat
pidän itseäni omillaan toimeentulevana vaikka on luottokorttivelkkaa-on säänöllinen työ ja säännöllinen mutta melko pieni palkka-itsehän ne velkani kuitenkin maksan. viimeksi ostin luottokortilla sohvan, ja kun se on maksettu hankin jotain muuta. siis missä ongelma? ehkä sinun pitää etsiä oman tuloluokkasi naisia, niin et joudu tekemisiin meidän pienituloisten kanssa..?
- sinäkin
Särähtää silmään tuo "naisilla onkin kulutusluottoja melko paljon, puhumattakaan muista maksuhäiriöisistä"... pidät siis lainan ottamista ja hoitamista maksuhäiriönä. Kuitenkin myönnät, että itselläsikin on ollut asuntolainaa, mutta nyt sen maksettuasi sinusta onkin mielestäsi tullut parempi ihminen.
Kaiken huippu että luokittelet epärehellisyydeksi sen, että nainen on ilmoittanut olevansa omillaan toimentuleva ja sitten eka tapaamisella avoimesti kertoo lisätietoja... Olet kyllä melkoinen niuho. Kerroitko asuntolainasi aikoihin kaikille olevasi maksuhäiriöinen luuseri vai tulitko mielestäsi toimeen omalla palkallasi siitä huolimatta?
Kyllähän se omillaan toimeentuleminen on sitä, että kykenee hoitamaan ne velkansa, eikä menetä asuntoaan, luottotietojaan, joudu turvautumaan sosiaalitoimistoon tai sukulaisten apuun jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794