Millaisia kokemuksia teillä on palkkatuetusta työstä (aiemmin työllistämistuki/yhdistelmätukityö)? Auttoiko se eteenpäin työelämässä ja pois työttömyyskierteestä?
Olen ollut nyt työttömänä ansiosidonnaisella vähän toista vuotta ja pääsen mahdollisesti palkkatukityöhön, jos haastattelussa käy hyvin. Ammatillinen koulutus ja työkokemusta on, muttei alan töitä kuin pätkittäin. Palkkatuettu työ ei tapauksessani vaadi ammattikoulutusta, vaan on ns. hanttihommia.
Voisikohan työ jatkua sitten normaalilla työsuhteella? Ihmetyttää, että jotkut julkiset tahot voivat teetättää tietyt työt kierrättämällä jatkuvasti palkkatukilaisia puolen vuoden pätkissä, vaikka hommaan tarvittaisiin ympärivuotinen vakituinen. Miten tämä voi olla laillista?
Palkkatuettu työ/Työllistäminen
6
3044
Vastaukset
- nykyinen täys työtön
Et pääse tukien jälkeen firmaan töihin. Ottavat uuden tukityöläisen. Laki on ihan p:stä. Tottakai firmat käyttävät halpaa työvoimaa, kuin maksaisivat normaalia palkkaa.
- työssä
mahdollista selvitä ensin onko yrityksessä ennemmin ollut tukityöllistettyjä ja miten heidän on käynyt. Onko kierrätetty jos on älä mene tällaiseen paikkaan. Voihan siltä työnantajalta kysyä mietn on onko tarkoitus jatkaa työsuhdetta vai vaihtaako uuteen tukityöläiseen kun sopimus loppuu.
- Turhaa on
Olin yhdistelmätuella toimistotyöntekijänä, mutta minulle ei annettu tekemistä. Tärkeää oli, että kävin paikalla istumassa ja silloin tällöin sain tehdä Wordilla jonkun ilmoituksen. Todella turhauttava homma. Pitkin päivää pelasin Windowsin pasianssia.
Vastaus kysymykseesi:
Ei auttanut yhtään. Pääsin takaisin kortistoon. En saantut hommasta työkokemusta, en tuntenut itseäni tarpeelliseksi ja minusta oli nöyryyttävää joutua "muka töihin" ja silti olin vain ilmaa. Firma sen sijaan sai minun siellä istumisesta hyvät rahat, joka on pääasia kaikissa tukitöissä.- Arska
Minäkin olin yhdistelmätuella. Erona se, että koko ajan piti painaa hommaa. Hain koko ajan palkkatyötä - en saanut (oli aina kymmeniä hakijoita). Nyt olenj työtön - ei paljoa hyödyttänyt se homma mutta olipahan tekemistä!
- Vai onko ?
Arska kirjoitti:
Minäkin olin yhdistelmätuella. Erona se, että koko ajan piti painaa hommaa. Hain koko ajan palkkatyötä - en saanut (oli aina kymmeniä hakijoita). Nyt olenj työtön - ei paljoa hyödyttänyt se homma mutta olipahan tekemistä!
Olen "pääsemässä/joutumassa ? " Palkkatukitöihin.
Miten palkka maksetaan. Tessin mukaanko ?
Vai onko tukityöllistetyille joku oma palkkataulukko ?
Mitä muuta olisi hyvä tietää hommasta ?
- näin se menee...
Palkka noissa tukipaskoissa on noin 1000 euroa/kk brutto. Vakinaiseksi turha kuvitella pääsevänsä. Tukihommien tarkoitus on kierrättää työttömiä niissä minimipalkoilla ja antaa mahdollisimman monelle muutama kuukausi työkokemusta. Kun työsuhde on määräaikainen, työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta palkata samaa henkilöä uudestaan eli on täysin laillista. Tämän lain on säätäneet ne jotka on päättäjiksi äänestetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731