heipskukkuu - onko kellään tietoa minkälainen on 600 kalorin päivittäinen dieetti??
tai - mistä sen löytää - netistä????
600 kalorin dietti
30
27258
Vastaukset
- elimistö
Elimistö menee säästöliekille eli kuluttaa energiaa niin vähän kuin mahdollista. Todennäköisesti pyörtyilet.
- 600 kilokaloria?
eli kcal? Nimittäin 600 kaloria kuluu alle minuutissa vaikka vain makailisi sängyssä ja piereskelisi. Ehkä jopa ilman piereskelyäkin, en tiedä niin tarkkaan.
- nina_
taidat itse sekoittaa kalorit eli kcal kilojouleihin... sillä 600 kaloria ei tosiaankaan kulu minuutissa.
- pulterix
nina_ kirjoitti:
taidat itse sekoittaa kalorit eli kcal kilojouleihin... sillä 600 kaloria ei tosiaankaan kulu minuutissa.
Vaikka tuo cal vs kcal - viesti olikin pelkkää näsäviisastelua, jatketaan nyt sitten samalla linjalla.
600cal kuluu minuutissa ihan keltä vaan. Yksi kaava perusaineenvaihdunnan laskemiseksi on 1kcal/painokilo/tunti eli 100kg henkilö tarvitsee 100kcal/tunti vaikkei edes nousisi sängystä. 60kg henkilö siis tarvitsisi 60000cal tunnissa, tai 1000cal minuutissa.
Suosittelen tutustumaan kansainväliseen yksikköjärjestelmään vaikkapa osoitteessa http://fi.wikipedia.org/wiki/SI-järjestelmä
siitä sullekin selviää mitä milli, sentti, desi, deka, hehto ja kilo tarkoittavat :) - jatketaan vaan
pulterix kirjoitti:
Vaikka tuo cal vs kcal - viesti olikin pelkkää näsäviisastelua, jatketaan nyt sitten samalla linjalla.
600cal kuluu minuutissa ihan keltä vaan. Yksi kaava perusaineenvaihdunnan laskemiseksi on 1kcal/painokilo/tunti eli 100kg henkilö tarvitsee 100kcal/tunti vaikkei edes nousisi sängystä. 60kg henkilö siis tarvitsisi 60000cal tunnissa, tai 1000cal minuutissa.
Suosittelen tutustumaan kansainväliseen yksikköjärjestelmään vaikkapa osoitteessa http://fi.wikipedia.org/wiki/SI-järjestelmä
siitä sullekin selviää mitä milli, sentti, desi, deka, hehto ja kilo tarkoittavat :)No hei kaikki puhuvat kaloreista ja edelleenkään 600 kaloria ei kulu minuutissa.
- jokujokunen
jatketaan vaan kirjoitti:
No hei kaikki puhuvat kaloreista ja edelleenkään 600 kaloria ei kulu minuutissa.
"Kalori (tunnus: cal) on energian yksikkö. Sitä käytetään nykyään lähinnä ruoka-aineiden energiasisältöjen ilmoittamiseen. Ravinto-opissa kalori saattaa toisinaan tarkoittaa kilokaloria (1 kcal eli 1000 cal)",Wikipedia. Eli tavallaan olette molemmat oikeassa.. mutkikasta..
- nina_
jokujokunen kirjoitti:
"Kalori (tunnus: cal) on energian yksikkö. Sitä käytetään nykyään lähinnä ruoka-aineiden energiasisältöjen ilmoittamiseen. Ravinto-opissa kalori saattaa toisinaan tarkoittaa kilokaloria (1 kcal eli 1000 cal)",Wikipedia. Eli tavallaan olette molemmat oikeassa.. mutkikasta..
Hyvä selvennys, kiitos siitä. Mäkin aloin miettimää, että en voi olla ihan hömelö vaikka blondi oonkin...
Eli kun kuluttaa 7000 kcal niin paino putoaa yhden kilon. - hahhelinen
pulterix kirjoitti:
siitä sullekin selviää mitä milli, sentti, desi, deka, hehto ja kilo tarkoittavat :)Nyt on menny sinulla kyllä numerot ihan sekaisin... Selvennän: Jos 100kg henkilö tarvitsee 100 kaloria per tunti niin eikö silloin 60kg henkilö tarvitse 60 kaloria tunnissa eikä 60 000 niin kuin sinä väität. Ja jos tämä 1kalori/painokilo/tunti pätee niin silloin 60kg ihminen kuluttaa noin 1440 kalori päivässä tekemättä mitään. Perus hyötyliikunna siivittämänä 60kg ihminen kuluttaa noin 2000 kaloria päivässä ja mitä enemän liikuntaa harrastaa sen enemän kaloreita kuluu. Näin ollen on kuitenkin mahdotonta kuluttaa 1000 kaloria minuutissa! Kannattaa tarkistaa laskimen paristot.
- sivustaseuraaja
jokujokunen kirjoitti:
"Ravinto-opissa kalori saattaa toisinaan tarkoittaa kilokaloria"
Ei muuten todellakaan tarkoita! On siinä nyt pieni ero, että ottaako 1000-kertaisen päiväannoksen vai ei!
Melkoinen tehodietti opas saa olla, jos kilokalorit on muunnettu suoraan kaloreiksi - Taatusti laihtuu! - tarkemmin !
hahhelinen kirjoitti:
Nyt on menny sinulla kyllä numerot ihan sekaisin... Selvennän: Jos 100kg henkilö tarvitsee 100 kaloria per tunti niin eikö silloin 60kg henkilö tarvitse 60 kaloria tunnissa eikä 60 000 niin kuin sinä väität. Ja jos tämä 1kalori/painokilo/tunti pätee niin silloin 60kg ihminen kuluttaa noin 1440 kalori päivässä tekemättä mitään. Perus hyötyliikunna siivittämänä 60kg ihminen kuluttaa noin 2000 kaloria päivässä ja mitä enemän liikuntaa harrastaa sen enemän kaloreita kuluu. Näin ollen on kuitenkin mahdotonta kuluttaa 1000 kaloria minuutissa! Kannattaa tarkistaa laskimen paristot.
Tuossa siis vaan saivarrellaan siitä, että ravintoasioissa puhutaan usein perusyksikkönä kilokalorista nimellä kalori vaikka oikesti purkin kyljessä esitetty 5 kcal tarkoittaa viittä tuhatta kaloria, jos siis saivarrellaan. Yleensä vaan siis ravintoasioissa puhutaan aina KILOkalorista vaikka siitä käytettäisiin mitä nimeä. Se pitää sitten vaan kuulijan tajuta.
>
Satakiloinen tarvitsee 100 KILOkaloria eli 100 000 kaloria (kalori on todella pieni yksikkö). Todellakin 60 kcal on 60 000 cal.
Käsittääkseni nuo lyhenteet menee niin, että cal tarkoittaa sitä pientä yksikköä, kaloria; kcal tuhatta kaloria ja Cal sitä samaa tuhatta kaloria, kilokaloria. Esim. 5 kcal = 5 Cal = 5000 cal. [Ja tietysti sanavälit aina luvun ja yksikön välissä - "viisiomenaa" ole yhdyssana.] - sivustaseuraaja
tarkemmin ! kirjoitti:
Tuossa siis vaan saivarrellaan siitä, että ravintoasioissa puhutaan usein perusyksikkönä kilokalorista nimellä kalori vaikka oikesti purkin kyljessä esitetty 5 kcal tarkoittaa viittä tuhatta kaloria, jos siis saivarrellaan. Yleensä vaan siis ravintoasioissa puhutaan aina KILOkalorista vaikka siitä käytettäisiin mitä nimeä. Se pitää sitten vaan kuulijan tajuta.
>
Satakiloinen tarvitsee 100 KILOkaloria eli 100 000 kaloria (kalori on todella pieni yksikkö). Todellakin 60 kcal on 60 000 cal.
Käsittääkseni nuo lyhenteet menee niin, että cal tarkoittaa sitä pientä yksikköä, kaloria; kcal tuhatta kaloria ja Cal sitä samaa tuhatta kaloria, kilokaloria. Esim. 5 kcal = 5 Cal = 5000 cal. [Ja tietysti sanavälit aina luvun ja yksikön välissä - "viisiomenaa" ole yhdyssana.]"kcal tuhatta kaloria ja Cal sitä samaa tuhatta kaloria"
Täyttä puppua! Älä nyt itse ala noita lyhenteitä keksimään. - käytetään
sivustaseuraaja kirjoitti:
"kcal tuhatta kaloria ja Cal sitä samaa tuhatta kaloria"
Täyttä puppua! Älä nyt itse ala noita lyhenteitä keksimään.Eipä olekaan puppua. Ei se varmaan suomessa ole ainakaan mitenkään suositeltu lyhenne - tai virallinen, mutta tsekkaapa tuolta: http://www.reference.com/browse/wiki/Kilocalories ! Siellä lukee kalorista mm. näin: "The second definition is the one commonly used to express food energy, e.g. when discussing dieting or nutrition plans. Under this definition, 1 g of pure carbohydrate yields about 4 Calories of energy, and the recommended intake for an adult person is about 2,000 - 2,500 Calories/day. It is alternatively referred to as Calorie (Cal), kilocalorie (kcal) or even calorie with lowercase 'c'".
Omasta tietämättömyydestäsi tuskin kannattaa osoittaa muita, että he muka "keksisivät" omia lyhenteitään, vai mitä ? - ...........
jokujokunen kirjoitti:
Kalori-sanaa käytetään jenkeissä kilokalorin sijaan. Merkitys on sama, mutta puhekielen tai ehkäpä mainoskielen vuoksi kilo-sana on pudonnut alusta pois. Ei siis ole väärin puhua pelkistä kaloreista tarkoittaen kilokaloreita näin jenkkielokuvien aikanakautena, mutta semanttisesti ne ovat eri asioita.
- -26 kg
nutratessani n. 600 kcl:n dieetti.
- Todella kovaa asiaa!
toimii,, ota ohjeet nutriletin kyljestä ja tee se!
- mamemu
Oletko miettinyt kuinka monta KALORIA kuluu jo pelkässä perusaineenvaihdunnassa!!?? Eli kuinka aijot jaksaa tehdä töitä tms.? Kyllä tuntuu vähän liian rankalta elimistölle!
Ja kuinka sun sitten käy kun olet saanut painon pois? Et voi jatkaa kuuria koko loppu elämääsi. Koska heti kun ryhdyt syömään ns. normaalisti, elimistösi joka on ollut säästöliekillä rupeaa keräämään vararavintoa itseensä seuraavan kuurin pelossa ja niin se kierre on alkanut!- pulterix
Ei alkuperäinen kirjoittaja väittänytkään haluavansa koko loppuelämäänsä 600kcal/pvä viettää. Kenties hän on kuullut jostain tietystä "600kcal dieetistä" - itse en ole mutta mahtuuhan noita maailmaan.
Maalaisjärki sanoo että mikä tahansa dieetti jonka päivittäinen energiansaanti on n. 600kcal, vastaa alkuperäiseen kysymykseen. Vaikka sitten 150g sokeria, siinä 600kcal dieetti.
Tuohon "säästöliekki"-teoriaan en viitsi enää edes puuttua. Sama vanhan kansan viisaus kuin että klo 18 jälkeen syönti lihottaa tai lehmänp**kan tallaamisella parannetaan syyliä jaloista :) - PäiviL
Hei
Itse laihdutin 600 - 800 kcal ALUSSA, joka aiheutti enemmän haittaa kuin hyötyä ; pyörrytti, sydän tykytti, heikotti ja päätä särki enkä jaksanut liikkua.
Tämä kenties riittää tiedoksi sinulle, kannattaa noin vähän syödä. - mamemu
pulterix kirjoitti:
Ei alkuperäinen kirjoittaja väittänytkään haluavansa koko loppuelämäänsä 600kcal/pvä viettää. Kenties hän on kuullut jostain tietystä "600kcal dieetistä" - itse en ole mutta mahtuuhan noita maailmaan.
Maalaisjärki sanoo että mikä tahansa dieetti jonka päivittäinen energiansaanti on n. 600kcal, vastaa alkuperäiseen kysymykseen. Vaikka sitten 150g sokeria, siinä 600kcal dieetti.
Tuohon "säästöliekki"-teoriaan en viitsi enää edes puuttua. Sama vanhan kansan viisaus kuin että klo 18 jälkeen syönti lihottaa tai lehmänp**kan tallaamisella parannetaan syyliä jaloista :)Ei ole tietoa dietistä!
Luulin, että tässä aletaan keskustelemaan aiheesta! Eli jokaisen vastaajanhan olisi sitten pitänyt vastata, että onko tietoa vai ei!
Mutta niin kuin ymmärsin kirjoituksestasi, niin en tosiaan vastannut alkuperäisen kirjottajan kysymykseen!
Minulla vaan on omaa kokemusta tosta 600 kaloria- dietistä ja minulle tuli kaikki kilot takaisin KUURIN loputtua! Koska kuurihan se vaan on ja
normaaliin syömiseen on joskus palattava!
Ajattelin vaan säästää alkuperäistä kirjoittajaa kamalalta vaivalta ja kannustaa jonkinlaiseen muuhun tapaan saada kiloja pois jos hänellä on siihen tarvetta! - mamemu
PäiviL kirjoitti:
Hei
Itse laihdutin 600 - 800 kcal ALUSSA, joka aiheutti enemmän haittaa kuin hyötyä ; pyörrytti, sydän tykytti, heikotti ja päätä särki enkä jaksanut liikkua.
Tämä kenties riittää tiedoksi sinulle, kannattaa noin vähän syödä.Niin, aika rankkaa se on!
Itse olen kokeillut kerran ja samoja rajuja oireita oli minullakin!
Ja kaikki kilot tuli takaisin kuurin loputtua!
- KUIHTUIS
KYLLÄ ON AIVAN LIIAN KOVA DIETTI, JOS SELLAISTA ALOITAT LUULEN ETTET JAKSA KOVIN KAUAA. ITSE OLEN OLLUT 1000 KAL DIETILLÄ JA MINUSTA SEKIN ON AIKA RANKKA MUTTA SIITÄ NYT JOTENKIN SELVIÄÄ.
- kunniaan
Wikipedia on muuten väärässä. Vaikka puhekielessä puhutaan kaloreista, se_on_oikeasti KILOkalori! Muuten esim. rasvaa voisi/pitäisi syödä useita kiloja päivässä.
- ihmisestä
mä oon ollu 600kcal dietillä jo 7kk, painoo on pudonnu aika paljon, pyörryttäny ei oo yhtään, kun on muistanu vaan juoda tarpeeks (lightti colaa ;)) ja oon jaksanu 4x viikossa budo-treeneissä. tiedän kyl tyyppei jotka ei jaksanu viikkookaa... riippuu ihmisestä
- P@ksu Perttu
Paljonko oot tiputtanut tolla 600Kcal/vrk ?
Itse olen syönyt 4502Kcal/vrk (rasvat18% proteiini32% ja hiilihydraatit50%)(Sokerit alle 15g/vrk) pudottanut nyt 127.9:stä 115.5:een /(7vko). Sali 5xvko ja 3x30min aamu aerobista, helppoa ja hauskaa kuin lasten teko =) Eikä pyörrytä... Terveisin Voimailija 33vee
- vaikuttaa jäärältä
jos väitän, että 600 kcal dieetti ei missään nimessä kannata. Oletettavasti sinä haluat siis laihduttaa, joten ite sanoisin että max kilo per viikko niin painonpudotus on pysyvä. Muuten se kaikki tulee takaisin siinä vaiheessa, kun normalisoit ruokavaliosi.
Mene sellaiseen osoitteeseen kuin www.kalorilaskuri.fi. Siellä on muun muassa sellainen osio kuin ruokapäiväkirja. Siihen merkitset vaadittavat tiedot pituudesta, painosta ja liikunnasta. Sen jälkeen se laskee sulle paljonko sä tarvit päivittäin energiaa. Siitä tuloksesta vähennät jotakin 500 kcal, niin painonpudotus on maltillista ja rauhallista. Ja ennen kaikkea pysyvää!
T: yli 30 kg laihduttanut.- menee
Mutta itse laihduin kerran 10 kiloa kuukaudessa, kun sain pahan suutulehduksen keuhkokuumeen jälkitautina enkä pystynyt syömään juuri mitään. Istuin vain sängyssä katsellen telkkaria, ja kilot tosiaan lähtivät vain syömättömyyden takia. Ja pysyivät poissa, yksikään ei tullut takaisin.
- samitar
ns. low calorie diet, jossa nautitaan kolmen (3) viikon ajan, 3 annosta päivässä annoskeittoja. Muutaman päivän jälkeen keho menee ns lepotilaan jolloin ei edes tee mieli ruokaa.. kannattaa etsiäö netistä ja tutustua. :) tavoitteena jopa 12kg/3 vkoa :DD
http://www.xtravaganza.fi/fi/Finland/ - gadgr
lähinnä kuullut puhuttavan 500 kcal dieetistä, mutta sata sinne tänne. 500 kcal dieetistä voit lukea tästä:
http://www.brighthub.com/health/diet-nutrition/articles/18115.aspx
Itse muistan lukeneeni että alle 700 kcal dieetit on tarkoitettu vain henkilöille joiden bmi on yli 30, en tosin ole varma.- uusi elämä
ainakin minulla.Olen nyt ollut tuolla 500 kcal:n ohjelmalla tänään 17 vrk eli kolmas viikko menossa. Ekalla viikolla paino tippui 2,7 kg,toisella viikolla 1,8 eli yhteensä 4,5 kiloa kahdessa viikossa.
En ole kärsinyt nälkää vaikka mieliteot ovat välillä olemassa. Vointi on ollut hyvä,Ei edes päänsärkyä.
Olen käynyt salilla tekemässä kevyttä aerobista ja venyttelyissä 2-3 kertaa viikossa.
Pituutta minulla on 168 ja lähtöpaino oli 70,1 kg eli en ole kovin paljon ylipainoinen. Varsinainen ongelma on keskivartalolle kertyneet kilot mutta paikallisestihan ei voi laihduttaa.
Olen ns. "ikuinen laihduttaja".Ollut lähes joka vuosi painonvartijoissa viimeisen kymmenen vuoden ajan ja kokeillut kaikki mahdolliset dietit(atkins,paleo,veriryhmä,kaalikeitto ym)Olen useimmiten onnistunut laihduttamisessa mutta paino nousee tietysti sitä mukaa kun palaan samaan vanhaan "väärään" ruokailuun. Nyt toivonkin että saan apua kokonaisvaltaisesti ja onnistun myös ns.alkudietin jälkeisessä tasapainoilussa.
Tarvittavat materiaalit ja tieto löytyy mutta se on sitten taas käytäntö joka näyttää todellisuuden.
Toivottavasti tämä auttoi jotakuta muuta . - =) Maaikku
uusi elämä kirjoitti:
ainakin minulla.Olen nyt ollut tuolla 500 kcal:n ohjelmalla tänään 17 vrk eli kolmas viikko menossa. Ekalla viikolla paino tippui 2,7 kg,toisella viikolla 1,8 eli yhteensä 4,5 kiloa kahdessa viikossa.
En ole kärsinyt nälkää vaikka mieliteot ovat välillä olemassa. Vointi on ollut hyvä,Ei edes päänsärkyä.
Olen käynyt salilla tekemässä kevyttä aerobista ja venyttelyissä 2-3 kertaa viikossa.
Pituutta minulla on 168 ja lähtöpaino oli 70,1 kg eli en ole kovin paljon ylipainoinen. Varsinainen ongelma on keskivartalolle kertyneet kilot mutta paikallisestihan ei voi laihduttaa.
Olen ns. "ikuinen laihduttaja".Ollut lähes joka vuosi painonvartijoissa viimeisen kymmenen vuoden ajan ja kokeillut kaikki mahdolliset dietit(atkins,paleo,veriryhmä,kaalikeitto ym)Olen useimmiten onnistunut laihduttamisessa mutta paino nousee tietysti sitä mukaa kun palaan samaan vanhaan "väärään" ruokailuun. Nyt toivonkin että saan apua kokonaisvaltaisesti ja onnistun myös ns.alkudietin jälkeisessä tasapainoilussa.
Tarvittavat materiaalit ja tieto löytyy mutta se on sitten taas käytäntö joka näyttää todellisuuden.
Toivottavasti tämä auttoi jotakuta muuta .olen ollut Xtravaganza-kuurilla 4 viikkoa niin, etten syönyt muuta kuin niitä pussikeittoja 3 krt/vrk. Paino putosi tuona aikana 11 kiloa. Silloin puhuttiin ns. täysvauhdista, jolloin päiväsaanti kilokaloreissa on noin 500 kcal. Tässä tilassa keho ei mene "säästöliekille", vaan polttaa tehokkaimmin rasvaa! Ja rasvaprosentti putosikin yli kuusi %-yksikköä! Nyt jatkan "puolivauhdilla"; eli n. 1400 kcal päiväsaannilla, osaksi syön hiilihydraatitonta ja rasvatonta ruokaa, osin Xtravaganza-tuotteita. Paino jatkaa edelleen putoamista, liikunnan määrää on entisestään lisätty ja kiloja nyt tippunut 14. Menossa yht. 11 viikko, eli hyvin menee!
26 viikon jälkeen alkaa tasapainovaihe, eli opetellaan syömään kohtuudella hiilareita ja ns. tavallista ruokaa. Eli kyse on kokonaisvaltaisesta elämäntavan muutoksesta, tosin niin, että ei tunnu lainkaan pahalta! Alun jälkeen saa syödä maistuvaa ruokaa (eikä ne keitotkaan pahoja olleet), liikunta maittaa oikeasti ja olo on tosi pirteä! SUOSITTELEN! www.xtravaganza.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263