PARKKIPIRKOT

Sakotettu

Rovaniemen parkkipirkoista ilmeisesti kovilla pakkasilla lämmitelevat ja kyttäävät keskipisteen kellarissa ja mikäli pysäköintikiekko on vähänkään yli tai ali asetetun ajan niin sakkohan siittä rapsahtaa.
Onhohan heillä kenties oma auto parkissa hallissa mistä on hyvä kyttäillä,ainakun tulee uusi auto halliin niin käydään kattoon onko kiekko kenties oikein asetettu......

35

2791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh

Turha täällä itkeä, oma on häpiäs. Opettele laittamaan kiekko, tulee muuten kalliiksi. Parkkipirkot tekevät työtään siinä missä muutkin. Minuakin on sakotettu ja monesti, opin kantapään kautta. Ei sakon sakkoa moneen vuoteen.

• väärääpuuta haukut!

mulla ei ole edes autoa, mutta olen joutunut sivustaseurajaksi ja kaiken pitäisi kai videoida todisteeksi.
        Olen ollut autossa kun kännykkä soi ja kuski ajoi kadunreunaan vastatakseen, Äkkiä siihen lmestyi parkkipirkko sakkoa kirjoittelemaan kun ei ollut lappua ikkunassa, sitä maksettua.
        Kuski sanoi ettei hän ole pysäköinyt vaan pÿsähtynyt liikennemääräysten ,mukaisesti. ei autanut oli pakko jatkaa matkaa ja puhua tärkeä puhelu loppuun! Oli lääkäri joka soitti. Tää tapahtui Rovaniemellä loman aikana syyskesästä.

• auton kyydissä
        väärääpuuta haukut! kirjoitti:

mulla ei ole edes autoa, mutta olen joutunut sivustaseurajaksi ja kaiken pitäisi kai videoida todisteeksi.
        Olen ollut autossa kun kännykkä soi ja kuski ajoi kadunreunaan vastatakseen, Äkkiä siihen lmestyi parkkipirkko sakkoa kirjoittelemaan kun ei ollut lappua ikkunassa, sitä maksettua.
        Kuski sanoi ettei hän ole pysäköinyt vaan pÿsähtynyt liikennemääräysten ,mukaisesti. ei autanut oli pakko jatkaa matkaa ja puhua tärkeä puhelu loppuun! Oli lääkäri joka soitti. Tää tapahtui Rovaniemellä loman aikana syyskesästä.

Autoon on syytä hoitaa hands free. Toinen vaihtoehto on pitää puhelin kiinni autoa ajettaessa ..näin meillä.

• Se toinen TOLVANA
        auton kyydissä kirjoitti:

Autoon on syytä hoitaa hands free. Toinen vaihtoehto on pitää puhelin kiinni autoa ajettaessa ..näin meillä.

Vaan meillä pysäytetään auto ja puhutaan sitten kännykkään, koska se on vieläkin turvalisempaa kuin seurata liikennettä, puhua hadsfriihin ajaa autoa, varoa jalankulkijoita ja pyöräileviä lapsia, sekä miettiä mitä puhuu! Se vasta vaarallista on ! "TURVALLISUUTTA LIIKENTEESEEN"

• se ole kaikkein
        Se toinen TOLVANA kirjoitti:

Vaan meillä pysäytetään auto ja puhutaan sitten kännykkään, koska se on vieläkin turvalisempaa kuin seurata liikennettä, puhua hadsfriihin ajaa autoa, varoa jalankulkijoita ja pyöräileviä lapsia, sekä miettiä mitä puhuu! Se vasta vaarallista on ! "TURVALLISUUTTA LIIKENTEESEEN"

turvallisin vaihtoehto pitää kännykkä äänettömällä/kiinni autolla huristeltaessa, ihan niinku toi edellinen ehdotti.

• eiparkkipirkko

Rovaniemellä ei uskalla tosiaan parkkeerata ellei ole varma että ehtii saada ikkunaan sen kuitin 12 sekunnin sisään auton pysäyttämisestä.

Ja kikkopaikalle mennessä se kiekko pitää olla jo valmiiksi oikein ajastettu.

Ne maksukoneet on yleensä piilotettu erittäin hyvin joten kannattaa ensin ajaa parkkipaikkojen ohi ja paikallistaa se maksumaatti. Sen jälkeen kannattaa kaivaa rahat valmiiksi näkyviin (huom!10 centtiset ei käy) ja valmistautua pikajuoksu suoritukseen.

Jos maksumaatti on kadun toisessa päässä ja vapaa parkkipaikka toisessa päässä, voi olla varma ettei matkaa ehdi suorittaa ennen parkkipirkon iskua. Kannattaa siis aina pysäköidä maksumaatin viereen. Ellei Maksumaatin viereen sovi, on parasta ajella ympäriinsä kunnes paikka jonkun maksumaatin vieressä vapautuu, ja ne rahat kannattaa pitää valmiina kädessä.

Jos maksumaatilla on jonoa, kannattaa ajaa ylimääräinen rundi, sillä rovaniemeläinen parkkipirkko pitää jonottamiseen käytettyä aikaa tahallisena maksamattomuutena eli pysäköintivirheenä.

Ja vinkki!! Älkää hyvät ihmiset kuvitelko että voisitte käydä läheisessä liikkeessä vaihtamassa setelin kolikoiksi parkkimaksua varten!!! Parkkipirkko ehtii TAKUU VARMASTI SAKOTTAA sillä välillä.

Valittaa ei kannata, sillä valitukset eivät mene Rovaniemellä ikinä läpi.

• bilisti

valivalivalivali..
        Ei voi olla ylivoimaista asetella autoa kahden viivan väliin ja livauttaa tuulilasille kiekko/kuitti. Onnistuu minulta päivittäin. Valituksen todellinen syy lienee muualla. Totuushan on se, että virhemaksut ja koko pysäköinnin kontrolli kaatuu, jos jätetään liikaa tilaa kaltaisillesi selittäjille:"käväisin vaan, just olin lähossä, kyl mä yleensä laitan, olin vaihtamassa rahaa..jne.
        Ps. On aivan sallittua käydä kadun toisessa päässä automaatilla ja palata kuitin kanssa. "Pirkko" ei sillä välin voi virhemaksua antaa vaikka poissaollessasi autosi yhyttäisikin, koska kuitilla voit helposti osoittaa maksuajankohdan ja maksetun pysäköintiajan. Älä siis turhaan kitise.

• unohtui edellisestä
        bilisti kirjoitti:

valivalivalivali..
        Ei voi olla ylivoimaista asetella autoa kahden viivan väliin ja livauttaa tuulilasille kiekko/kuitti. Onnistuu minulta päivittäin. Valituksen todellinen syy lienee muualla. Totuushan on se, että virhemaksut ja koko pysäköinnin kontrolli kaatuu, jos jätetään liikaa tilaa kaltaisillesi selittäjille:"käväisin vaan, just olin lähossä, kyl mä yleensä laitan, olin vaihtamassa rahaa..jne.
        Ps. On aivan sallittua käydä kadun toisessa päässä automaatilla ja palata kuitin kanssa. "Pirkko" ei sillä välin voi virhemaksua antaa vaikka poissaollessasi autosi yhyttäisikin, koska kuitilla voit helposti osoittaa maksuajankohdan ja maksetun pysäköintiajan. Älä siis turhaan kitise.

terveisin pirkko

• Ei kukkaan muu puolusta
        unohtui edellisestä kirjoitti:

terveisin pirkko

Kuin pirkot pirkkoja! Se muuten on taivahan tosi! Ne kun ovat aina oikeassa vaikka olisivat aivanväärässäkin, mutta todistappas se?

• Pekkajoku
        bilisti kirjoitti:

valivalivalivali..

Ei pidä loppuosa paikkaansa. Mulla oli maksukuitti tipahtanut kojetaulun rakoon.Pysäköintiviehemaksuhan siitä tuli. Ei auttanut tehdä valituksia, vaikka oli kuitti millä osoittaa maksaneensa. Olisi kuulemma ollut mahdollista saada kuitti toiselta pysäköijältä. Voi herran jestas sentään. Moniko autoilija siellä vaihtelee pysäköintipaikalla maksukuitteja keskenään, kysynpähän vaan. Mutta ei se mitään, rahani ovatkin sen jälkeen menneet muualle, kuin Rovaniemen keskustan liikkeisiin. Ihan periaatteesta.

• kuin keskustassa
        Pekkajoku kirjoitti:

Ei pidä loppuosa paikkaansa. Mulla oli maksukuitti tipahtanut kojetaulun rakoon.Pysäköintiviehemaksuhan siitä tuli. Ei auttanut tehdä valituksia, vaikka oli kuitti millä osoittaa maksaneensa. Olisi kuulemma ollut mahdollista saada kuitti toiselta pysäköijältä. Voi herran jestas sentään. Moniko autoilija siellä vaihtelee pysäköintipaikalla maksukuitteja keskenään, kysynpähän vaan. Mutta ei se mitään, rahani ovatkin sen jälkeen menneet muualle, kuin Rovaniemen keskustan liikkeisiin. Ihan periaatteesta.

jos olen autolla liikkeellä, johtuen juuri ylivoimaisesti Suomen virka-intoisimmista parkkipirkoista.

• esittikin
        Pekkajoku kirjoitti:

väitteen, jonka mukaan ei voi pysäköidä kadun toiseen päähän ja hakea kuittia toisesta päästä, koska saa sillä välin "sakot"..ei siis pidä paikkaansa. Mainitsemasi tapaus on oma mokasi..ymmärrän kyllä, että harmittaa..

• minää
        esittikin kirjoitti:

väitteen, jonka mukaan ei voi pysäköidä kadun toiseen päähän ja hakea kuittia toisesta päästä, koska saa sillä välin "sakot"..ei siis pidä paikkaansa. Mainitsemasi tapaus on oma mokasi..ymmärrän kyllä, että harmittaa..

miten muuttaa tilannetta, näytätkö kuitin 1/2 h myöhemmin pysäkoinninvalvojalle kuin 5 min päästä? olethan voinut silloinkin saada sen viereiseltä pysäköitsijältä.mites jos olet hidasjalkainen ja sulla menee 10 minsaa hakea se saamarin kuitti koneelta?

• sinulle voisi
        minää kirjoitti:

miten muuttaa tilannetta, näytätkö kuitin 1/2 h myöhemmin pysäkoinninvalvojalle kuin 5 min päästä? olethan voinut silloinkin saada sen viereiseltä pysäköitsijältä.mites jos olet hidasjalkainen ja sulla menee 10 minsaa hakea se saamarin kuitti koneelta?

antaa sakot helvetinmoisesta typeryydestä. Jatkakaahan jo elämää eteenpäin.

• Ei sääliä

Niin kun tekstistä käy ilmi ei ROVANIMEN PARKKIPIRKOILTA löydy ihmisyyttä ja saati lojalisuutta,voisko niillä olla jonkinmoinen tulospalkkaus järjestelmä,koska kerran kirjoitettu lappu on ja sitä ei voi perua..Ja mitä valituksiin tulee ei varmaan mene läpi,kokeiltu on.Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa että koko porukka asiakaspalvelu kurssille.

Ottakaa huomioon, pirkothan voi saada melkoisia "fipoja" kun pystyvät kirjoittamaan ne sakot.
        Pätemisen tarve iskee vahvasti esille. Halu kiusata kanssaihmisiä.
        Työtänsähän he kyllä tekevät, mutta järjenkäyttö olis sallittu, jopa suotava.

Pari kertaa sakotettu, kylläkin ihan aiheesta, myönnän.

• ärtynyt vanhempi

olen todellakin samaa mieltä, että Rovaniemen parkkipirkoilta puuttu inhimillisyys kokonaan.

Sen todisti, kun käytin pientä poikaani kaupungin tk:ssa. Tk:n parkkipaikka oli täynnä, samoiten ylempänä oleva p-paikka. Jouduin jättämään auton oven läheisyyteen kiekolla. Pojallani oli aika lääkärille, mutta sisään pääsy kesti kesti. Huomasin pirkkojen tulevan kyttäämään automme luokse. Aika kiekossa hupeni loppuaan.
        Kun kyttääminen jatkui vaan, niin ajattelin että menee minuuttipeliksi. Jätin poikani ystävällisen naisen katsottavaksi ja lähdin siirtämään autoamme.
        Mutta empäs saanut sitä enää siirtää, siinä pirkot olivat kaksin kappalein väittämässä että heidän kellonsa mukaan aika on jo ummessa, vaikka tk:n kello näytti toista. Kerroin poikani lääkäriajasta ja lääkärille pääsyn venymisestä, mutta toinen tokaisi vain tosi tylysti: että voi voi ja kirjoitti sakkolapun. Kyllä pikkasen teki mieli kysyä ovatko he vanhoja piikoja vai mistä kenkä puristaa...

• on se vallan
        ärtynyt vanhempi kirjoitti:

olen todellakin samaa mieltä, että Rovaniemen parkkipirkoilta puuttu inhimillisyys kokonaan.

Sen todisti, kun käytin pientä poikaani kaupungin tk:ssa. Tk:n parkkipaikka oli täynnä, samoiten ylempänä oleva p-paikka. Jouduin jättämään auton oven läheisyyteen kiekolla. Pojallani oli aika lääkärille, mutta sisään pääsy kesti kesti. Huomasin pirkkojen tulevan kyttäämään automme luokse. Aika kiekossa hupeni loppuaan.
        Kun kyttääminen jatkui vaan, niin ajattelin että menee minuuttipeliksi. Jätin poikani ystävällisen naisen katsottavaksi ja lähdin siirtämään autoamme.
        Mutta empäs saanut sitä enää siirtää, siinä pirkot olivat kaksin kappalein väittämässä että heidän kellonsa mukaan aika on jo ummessa, vaikka tk:n kello näytti toista. Kerroin poikani lääkäriajasta ja lääkärille pääsyn venymisestä, mutta toinen tokaisi vain tosi tylysti: että voi voi ja kirjoitti sakkolapun. Kyllä pikkasen teki mieli kysyä ovatko he vanhoja piikoja vai mistä kenkä puristaa...

ihmeellistä. Poliisikin on sääntöjen noudattamista valvoessaan sangen tiukkapipoinen. Mäkin kerran muutamaa minuuttia vaille 9 ajoin päin punaisia ja poliisi-setä sakot antoi, vaikka kerroin että on armoton kiire tohon Siwalle hakeen mäyrää ku lätkä on alkamassa, eikä mulla ollu kotona ölyttä. Voitteko uskoa, että poliisi ei ottanut hätääni vakavaski ja rapsautti maksulapun. Ihmeellisiä piikoja! Aivan vailla inhimillisyyden häivää vaan hymähteli paha setä.....

• eräs lukija
        on se vallan kirjoitti:

ihmeellistä. Poliisikin on sääntöjen noudattamista valvoessaan sangen tiukkapipoinen. Mäkin kerran muutamaa minuuttia vaille 9 ajoin päin punaisia ja poliisi-setä sakot antoi, vaikka kerroin että on armoton kiire tohon Siwalle hakeen mäyrää ku lätkä on alkamassa, eikä mulla ollu kotona ölyttä. Voitteko uskoa, että poliisi ei ottanut hätääni vakavaski ja rapsautti maksulapun. Ihmeellisiä piikoja! Aivan vailla inhimillisyyden häivää vaan hymähteli paha setä.....

ovat! *nauraa katketakseen*

• Sinusta ei iollut kyse
        on se vallan kirjoitti:

Nyt olivat oikeat veronmaksajat liipasimella PARKKIPIRKOILLA! He jatkavat samaa gestapolaistö KGP:n linjaa edelleen!

• Jii

Eiköhän keskustan liike-elämä ala vaatia järjestystä pysäköintiin jos autolla kauppareissuja tekevät siirtyvät Eteläkeskuksen tai jopa Saarenkylän kauppoihin.

Jos keskustaan haluaa välttämättä mennä, jättää auton vaikkapa Kairatien alkupäähän ilmaiselle parkkipaikalle ja kävelee siitä keskustaan.

Eteläkeskuksen ruuhkat olisivatkin sitten jo toinen asia...

• suivaantunut

Olemme jo jättäneet Rovaniemen kaupat. Syy: pirkkoset. Tälläista ei ole missään muualla. Menemme ostoksille Ouluun.

• eiikinäsakkoja

Kannattaako silloin ajaa autollakaan jos ei osaa käyttää parkkikiekkoa tai laittaa kolikkoa pysäköintimittariin ja ottaa lappua ulos? Mikä tuossa on niin ylikäymättömän vaikeaa?

Pysäköinninvalvojat tekevät vain työtään.

• Ei-pysäköinti-ongelmia

Samaa mieltä ja lisäisin vielä, että kaupungin palveluksessa olevat pysäköinninvalvojat ovat virassa olevia henkilöitä, toisin, kuin yksityisten firmojen valvojat.

• Olet-oikeassa
        Ei-pysäköinti-ongelmia kirjoitti:

Samaa mieltä ja lisäisin vielä, että kaupungin palveluksessa olevat pysäköinninvalvojat ovat virassa olevia henkilöitä, toisin, kuin yksityisten firmojen valvojat.

ja virassa olevat olevat ovat veroilla elätettyjä loisia jotka eivät osaa tehdä oikeaa työtä.
        Kiitos kun muistutit.

• järkikäteen

Hyvä vain että valvovat väärin pysäköityjä ja parkkimaksun laiminlyoneitä autoilijoita.
      Jos autoja voisi laittaa lämpimään parkkihalliin päiväksi ilmaiseksi niin mikä siitäkin tulisi? Sitähän käytettäisiin hyväksi törkeästi. Parkkiahalli olisi silloin täynnä työssäkäyvien autoja ja ihmiset eivät pääsisi ostoksille autollaan. Parkkisakot vain suuremmiksi ja kortti pois jos saa kolme parkkisakkoa vuoden aikana. Ei kai autoilijat ole niin köyhiä että eivät pysty parkkimaksua maksamaan tai osaa kiekkoa käyttää?

• Ihmekummavalittajat

Kyllä ihmiset sitten ovat tyhmiä! Ensinnäkin laki on kaikille sama, mihin vedetään raja ettei saa antaa parkkisakkoa: lääkäriaika, rahattomuus, kiire, dementia... Silloinhan kaikille on syy eikä sakkoa saa kirjoittaa. Haloo!!! Mikä sota syttyisi kun joku saisi "armahduksen" ja joku ei. Jos parkkeerausta ei valvottaisi, niin kuka pääsisi lähellekään kaupan ovea kun henkilökunta valloittaisi lähitienoon paikat tai rakkaat itänaapurimme pysäköisivät jalkakäytävälle poikittain. Oletteko liikkuneet autoillanne muuallakin kuin Rovaniemellä. Ei siellä muissakaan kaupungeissa ole sen kummempia parkkipirkkoja, mutta siellä ihmiset ovat oppineet maksamaan pysäköintinsä ja ymmärtävät ettei aina pääse oven eteen vaan pitää kävellä.

• Näprääjä

Kannattaa laittaa rekisterikilvet pikalukituksella paikalleen ja ottaa mukaan kun laittaa auton parkkiin. Näyttää toimivan ainakin Oulusa.

• Kun-on-lusikalla

annettu ei voi kauhalla vaatia...

• puskaradio

Vieläkö se keski-ikäinen silmälasipäinen mies, joka käski autoilijalle vetää vitun päähänsä on töissä pysäköinninvalvonnassa?

• Persjalka

Eilen ainakin käppäili pitkin katuja keskustassa pirkon vermeet yllään.

• Rekkakuskii

Mie kaverin kaverilta joka on taksimies kuulin, että yhellä joka siellä oli parkkipekkana loppu hommat. Sen verran mie tiiän että se on keski-ikäinen mies taisi rillipääkin olla. En sitä tiiä oliko se huudellu jollekkin, mutta saattaahan sekin paikkansa pittää.

• nettiostaja

En ole kyllä sakkoja saanut kertaakaan. Mutta olen lopettanut keskustan liikkeiden kannatuksen näiden pysäköintihommien takia. Tuntuu, että oikein kyttäämällä kyttäävät autoa, kun ajaa parkkiin. Saa melkein kilpajuoksua juosta automaatille, ennen kuin pirkko ehtii auton eteen lätkäisemään sakkolappua.

Kerran on yritetty sakkoa kirjoittaa. Aika lapun mukaan loppui n. klo 17.00. Kello oli 16.30. Tulin juuri kaupasta ja ihmettelin, että miksi sinä täällä lappua kirjoitat, kun parkkiaikaa on puoli tuntia jäljellä. Pirkko jankuttamaan, että se on puoli tuntia sitten loppunut.
      Tiirailimme sitten lappua yhdessä ja Pirkko huomasi, että oikeassa olin ja hänen kellonsa oli tunnin väärässä. Jos en olisi tullut paikalle, niin millä olisin todistanut, että parkkiaikaa oli vielä puoli tuntia jäljellä.
      Eipä pirkko edes pahoitellut.

Mutta ei haittaa enää. Samat tavarat saa netin kautta tilattua, mitä myydään keskustassa. Enää en lähde jännäämään, onko pirkolla kello tuntia liian edessä, vai jäljessä.

• niin-se-on

kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia...

• hjuvaveli

Käytettyjen autojen myyjä ku laitetaan kadulle laputtamaan, niin hyvää tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3771
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3364
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2968
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2820
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1828
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      83
      1816
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1659
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1597
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1579
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1564
    Aihe