Mieheni jäi kiinni salasuhteesta. Unohti kortsut taskuun, joten aloin seuraamaan tarkemmin tilannetta. Lopulta käry kävi. Kortsuista lopulliseen käryyn kesti muutaman kuukauden.
Ensin mies väitti, että kyse oli yhdestä kerrasta, kunnes teki tunnustuksen: suhde oli alkanut puolitoista vuotta sitten ja puolisen vuotta oli mennyt ennenkuin suhde muuttui fyysiseksi. Nyt kun asiaa on puitu edestakas terapiassa, niin yksi asia on jäänyt vaivaamaan minua: mies väittää ettei tunnetta ollut ollenkaan mukana, kyse oli pelkästä seksistä.
Miten näin voi olla? Seksiä hän on saanut kotonakin ja luulisi uutuuden viehätyksen kadonneen vuoden sisällä toisestakin panokohteesta!?
Tämä toinen nainen on naimisissa, eikä halua erota. Omaisuutemme on suht iso yhteenlaskettuna, mutta puolitettuna käteen ei tietysti jää kovin paljon. Minulle tämä ei ole ongelma, mutta epäilen mieheni olevan niin materialisti, että tämä olisi hänelle eron raskain paikka.
Mieltäni siis vaivaa jääkö mieheni liittoomme sen takia, ettei saa tätä toista?
Vaikka tunnetta ei salasuhteessa olisikaan ollut mukana, niin silloin seksin on pitänyt olla todella mahtavaa, jotta tuollaista kakkossuhdetta jaksaa pitää yllä? Vai mitä luulette? Voiko kolmen lapsen isä, normaalin oloinen mies, olla niin kylmä, että voi käydä panemassa naista, jota kohtaan ei tunne mitään, ihan vain huvin/kokeilun vuoksi?
En ymmärrä!? Jos voisin kurkistaa mieheni sydämeen ja nähdä totuuden, niin tietäisin mitä tekisin. Tai nyt ehkä kun tätä kirjoitan, niin tuli mieleen, että varmaan pitäisi erota jos asia on niin kuin mieheni sanoo... jos mies ei ole tuntenut mitään, niin elän hirviön kanssa. Jos taas hän on ollut ihastunut/rakastunut, ja nyt siitä selvinnyt, niin se olisi ehkä kuitenkin lohdullisempaa; rakkaus minuun voitti.
Jostain syystä kuitenkin kyllä epäilen tätä rahapuolta syyksi... En halua, enkä tarvitse ketään rahan vuoksi!
Miehet ja naiset lienevät todella erilaisia näissä asioissa.
"ei tunteita mukana"
10
2232
Vastaukset
- ööööööööööö
heitä se ukkosi pellolle.Et ikinä kuitenkaan unohda miten huonosti hän sinua kohteli.Olet enemmän arvoinen.Vaikka teillä on lapsia, mieti mitä teet.Tuollainen ihminen tekee sen vielä uudelleen ja sit se vasta sinuun sattuu.
- vai rakkautta?
Väitetään, että joitain miehi/naisia kiihottaa juuri se, että suhde on ns. sala-suhde. Ehkä tässä teidän tapauksessa on kyse juuri tästä. Käsittääkseni silloin kyse on nimenomaan seksistä, eikä siinä silloin ole mukana muu kuin omat itsekkäät vietit.
Mietit, onko seksi sitten tuossa toisessa suhteessa niin mahtavaa? On varmasti, sillä sehän tapahtuu niin kiihottavan salassa. Se ei kuitenkaan ole mitään niin hyvää ja kaunista kuin sinun ja miehesi suhde. niitä ei voi verrata. Sinun luonasi hän juo raikasta lähdevettä, ja sen toisen luona... et edes halua tietää.
Tekeekö hän sen uudelleen? Kyllä tekee..Se on tietynlaista riippuvuutta, jossa kohde voi vaihdella. Lievää toivoa voi saada terapiasta, mutta mieti itse jaksatko tuollaisen miehen kanssa? - yepulis
Kyllä se voi pitää paikkansa, ettei tunteita ollut mukana. Mies pystyy pettämään naistaan ilman tunteita tätä toista naista kohtaan, mutta nainen ei samaan pysty. Jos nainen jää kiinni pettämisestä ja sanoo että "se ei merkinnyt mitään", on paskapuhetta! Nainen tarvitsee AINA jonkinasteiset tunteet mennäkseen sänkyyn miehen kanssa..
- "sama juttu "
itse vähän samanlaisesta kokemuksesta tässä pari viikoa sitten.Ensin jäi kiinni tekstarista ja sitten sivusuunsa puhumalla,että oli yönkin viettänyt samoilla jatkoilla tämän naisen kanssa.Kortsut povitakin taskussa kyllä sen myös paljastivat.Minä vaan soitin naiselle ja kysyin missä mennään,miten kauan on kestänyt ja tietääkö hänen miehensä, kielsi koko suhteen .
Mä vaan olen tätä naista kohti niin suurta vihaa täynnä,että odottelen tilaisuutta kertoa hänen miehelle.Se nainen putoaa aika korkealta.Omaa miestä halveksin ja ehkä rakastankin,kun en lähde.Se vaan tuntuu vaikealta luopua kodista ja lapset tarvitsevat isää,oli se sitten kuinka paska tahansa.Sitä en kyllä tajua,miksi se meni ja oikeastaan olen helpottunu,että jäi kiinni,olisin ollut ja elänyt valheessa.Ei tämäkään kyllä tunnu oikealta elämältä,epäluuloista puhelujen ja tekstareiden kyttäämistä ,luotto kun meni kertaheitolla.Välillä uhkailee erolla ,jos jotain puhun,siksi olen antanut asian olla,petaan vaan selustaani ja käräytän tän ämmän.On edes vähän parempi olo !!! - missä mennään
Jos ei sitoude, pettää kohtaa udestaan. Mutta voi olla, että esim. terapia auttaa tajuamaan, että tämä on se oikea juttu, jota kannattaa varjella. Siinä se kypsyys testataan.
- toinen yepulis
mies tuntee aina jotain sitä toista kohtaan esim. himoa, tunnehan sekin on vai mitä!!!!!Nainenkin voi olla ilman tunteita sängyssä esim,kostonhalu,hakemassa tunteita joita on kaivannut omalta pettävältä mieheltään(joita ei löydä mistään kun kaikki miehet samanlaisia),ajautuu siihen liian kostean illan jälkeen ym ym.sit on naisia jotka haluaa miestä muttei vaivoikseen esim, vain lapsen siitokseen ja sen jälkeen pitää itsellänsä lapsen ja toivoo, että mies katoaisi eli monet kakkosnaiset tekee näin....
- monessakin asiassa
Minä olen tietysti vielä huonompi arvioimaan miehesi sanomisia kuin sinä, mutta lähtökohta asioiden selvittelyissä lienee, että tarkoittaa sanomaansa.
Jos itseäni painaa joku asia tarpeeksi, ajattelen sitä koko ajan. Esimerkiksi lasten ollessa sairaana ja miehen hoitaessa heitä kotona, soittelen kerran tunnissa kuulumisia. En voisi itse kuvitella meneväni sänkyyn toisen kanssa ilman mitään tunnetta ja jos tuntisin jotain, olisin varmaan ihastunut täysillä. Kun taas ajattelen miestäni, hän elää enemmän tässä ja nyt. Jos hän on vaikka työmatkalla, hän soittaa kotiin korkeintaan kerran päivässä. Jos kysyn, eikö hän välitä, niin vastaus on, että mitäpä hän asioille voi satojen kilometrien päästä. Jos hän on kotona, hän on läsnä eikä mieti työjuttuja. Voin siis hyvin kuvitella, että miehesi ei ole tunteeton hirviö, mutta hänellä on sinulle, kodille ja lapsille päässään rakkauslokero ja toisaalta salarakas on ollut seksikumppani. Tuskin tuo toinen nainen ihan merkityksetön on ollut, muttei myöskään varsinaisesti naisystävä/vaimoehdokas.
Varmasti myös omaisuus on yksi syy olla yhdessä. Omaisuudesta voi käyttää myös sanaa yhteinen koti tai elämä. Jos toinen nainenkin on naimisissa, miehesi on totuuden hetkellä voinut myös tajuta, mikä sotku elämä eronne jälkeen olisikaan. Siinä tilanteessa voi ihan aidosti alkaa arvostamaan ennen niin tylsältä ja harmaalta tuntunutta parisuhdetta.- ................
Oman kokemuksen perusteella voin sanoa että kyllä pitempiaikaisessa sivusuhteessa on jo tunteitakin mukana ja harva mies sitä edes tunnustaa, jotkut haluavat jatkaa vaimon kusettamista toiset jättävät kertomatta koska eivät halua satuttaa ja pahentaa asioita entisestään kertomalla.Ehkä onkin käynyt niin että miehesi rakastui tuohon naiseen mutta naisen tunteet miestäsi kohtaan eivät ole samanlaiset ja jos näin on miehesi taatusti pettää sinua tulevaisuudessakin....sorry....
- Ed. kirjoittaja
................ kirjoitti:
Oman kokemuksen perusteella voin sanoa että kyllä pitempiaikaisessa sivusuhteessa on jo tunteitakin mukana ja harva mies sitä edes tunnustaa, jotkut haluavat jatkaa vaimon kusettamista toiset jättävät kertomatta koska eivät halua satuttaa ja pahentaa asioita entisestään kertomalla.Ehkä onkin käynyt niin että miehesi rakastui tuohon naiseen mutta naisen tunteet miestäsi kohtaan eivät ole samanlaiset ja jos näin on miehesi taatusti pettää sinua tulevaisuudessakin....sorry....
Ihan ensiksi sanoisin, ettei kannata yleistää omia kokemuksiaan koko ihmiskuntaa koskevaksi. Paras miespuolinen ystäväni petti vuosia sitten vaimoaan (ei siis minun kanssani) ja väittäisin melkoisella varmuudella, että pettäminen loppui siihen helvetilliseen sotkuun, selvittelyyn, eron uhkaan jne, mitä siitä seurasi. Siitä olen ihan varma, että kyseinen mies ei ainakaan ole mikään patologinen pettäjä ja ulkopuolelta arvoiden erittäin hyvä aviomies.
Toiseksi sanoisin, etten missään kirjoitukseni kohdassa väittänyt oman mieheni pettäneen minua ja olevan nyt uskollinen. Vastasitko siis alkuperäiselle kirjoittajalle?
Kolmanneksi oma lyhyt kokemukseni vuosien, vuosien takaa kakkosena olemisesta. Kyseisen miehen vaimo oli raskaana. Itse olin eroamassa avomiehestäni ja jotenkin vain olimme samalla aaltopituudella tuon toisen miehen kanssa. Tapasimme silloin tällöin muutaman kuukauden aikana ja harrastimme seksiäkin. Jokin tunne jutussa oli mukana, mutta kyseinen mies on pysynyt vaimonsa kanssa ja ei varmasti hae jatkuvasti uutta valloitusta. Minullekin oli koko "suhteemme" ajan selvää, että kyse on väliaikaisesta jutusta, vaikka itsekin olin tuolloin siinä iässä, että vakikumppania halusin. Jotkut jutut kolahtaa vakavammin ja jotkut ei.
- Elanor
En tunne miestäsi, joten en voi sanoa varmaksi mikä on totta ja mikä selittelyä. Arvelisin kuitenkin, että miehesi selitys pelkästä seksistä pitää paikkansa vain puolittain.
On varmasti totta, että miehelläsi ei ole ollut samanlaisia tunteita kakkostaan kohtaan kuin mitä hänellä on sinua kohtaan. Hän on voinut olla ihastunut, ehkä rakastunutkin, mutta tunteet sinua kohtaan ovat olleet ja ovat varmasti edelleen syvempiä ja voimakkaampia. Kannattaa muistaa, että rakastUminen ja rakastAminen ovat eri asioita: ensinmainittu on huumaa, joka menee AINA ohi, jälkimmäinen on jotain aidompaa, syvempää ja kestävämpää.
Tiedän ystäväni kautta tapauksen, jossa henkilö rakastui tulisesti salarakkaaseensa, ja tunteet salaisessa suhteessa roihusivat kuumina molemmin puolin. Yhteistä aikaa oli pakko saada keinolla millä hyvänsä, joten valheiden verkko kasvoi nopeasti. Tämä henkilö mietti tosissaan, lähteäkö uuden kumppanin matkaan vai jäädäkö entiseen suhteeseen. Kun käry sitten kävi, hän päätti kuitenkin jäädä entiseen suhteeseensa. Tunteet omaa kumppania kohtaan olivat kaikesta huolimatta vahvempia, aidompia ja syvempiä kuin salarakkaan kanssa koettu huuma.
Jos miehesi kertomus pitää paikkansa siltä osin, että salasuhde olisi edennyt fyysiselle tasolle vasta noin puolen vuoden jälkeen, mielestäni sellainen puhuu nimenomaan ihastumisen tai jopa rakastumisenkin puolesta. Se, että hän sanoo, että kyse oli pelkästä seksistä, voi olla yritys suojella ja säästää sinua siltä tiedolta, että miehesi olisi ihastunut/rakastunut toiseen, vaikka on kanssasi naimisissa. Fyysinen pettäminen on kipeä asia ja aiheuttaa paljon surua ja luottamuksen menetystä, ja pahimmassa tapauksessa se voi tuhota suhteen lopullisesti. Mutta monille ihmisille henkinen pettäminen, siis ihastuminen/rakastuminen toiseen, on paljon pahempaa kuin pelkkä seksin harrastaminen toisen kanssa. Tietoisuus siitä, että joku toinen ihminen on ollut päivittäin oman kumppanin mielessä, voi tehdä vielä paljon kipeämpää kuin se, että saa kuulla kumppaninsa harrastaneen seksiä jonkun toisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1202239Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n552174Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt61402Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan761393- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311140Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621123- 68979