Finelin mukaan 100g kookosrasvaa sisältää 887 kaloria, joten eikös kookosrasva ole tehokas energian lähde, jos sellainen 300g riittää päiväksi?
Elimistöllä kestää tuon energiamäärän pilkonta kauan, ja se puolestaan tarkoittaa sitä, että nälän tunne tule ennen kuin pilkontaprosessi on suoritettu. Se tarkoittaa sitä, että nälkäänsä ei voi syödä liikaa. Tarkoittaa normaali ihmistä, jolla on normaali ruokahalu.
Hiilihydraateissa on se huono puoli, että ne eivät sisällä energiaa niin paljoa. Joten niitä joutuu syömään paljon, eikä nälkä lähde pois. Tämä altistaa sellaisille tekijöille, kuin napostelulle, josta tulee helposti tapa.
Verenkiertoon tulee enemmän tarpeettomia aineksia, koska nällän täyttöön tarvitaan lisää aineita, jota ei ole saatavissa rasva ja vitamiini -muodossa. Tietääkseni hiilihydraateissa on sekin huono puoli, että rasvaliukoiset vitamiinit imeytyvät huonommin, kuten kaikki muutkin vitamiinit. Lisäksi hiilihydraatteja tungetaan jokaiseen ruokaan aivan liikaa.
MIKSI ASIA SITTEN ON NÄIN?
Ilmeisesti, koska ihmisiä suositellaan tälläiseen ruokavalioon. Suurin suosittelija Suomessa on Kansanterveyslaitos, joka kasvattaa hiilihydraattejen määrää, tietämättä? miten hiilihydraatit vaikuttavat terveyteen. Täytyy muistaa, että Kansanterveyslaitos toimii rahalla, joten suositusten toinen tavoite on raha.
Laitoksen johtaja ajattelee omaa lompakkoaan ja sitä, että työntekijät saavat parempaa palkkaa ja tykkäävät johtajasta. Se taas johtaa kiertokulkuun, että työntekijät saavat parempaa palkkaa, kun kansa sairastuu ja valtio haluaa tehostaa elimen toimintaa parantamaan kansanterveyttä.
Lisäksi laitos hyötyy epäterveistä ihmisistä. Saa myytyä tuotteitaan ja ihmisiä kääntyy palvelun käyttäjiksi siinä uskossa, että laihtuu. Lisäksi Kansanterveyslaitos saa rahaa lääkkeistä ja siitä, että ihmiset tarvitsevat lääkkeitä. Tunnen itsekin monia ihmisiä, jotka nukkuvat sohvalla ja ovat ihannepainoisia harrastamatta ollenkaan liikuntaa.
MITÄ VIKAA RUOKAYMPYRÄSSÄ ON?
Puhuin jo hiilihydraateista, jotka aiheuttavat syöpää. Leipä, peruna, viljatuotteet ja perunaa ei pitäisi ollenkaan syödä. Syynä miksi ne ovat ravintosuosituksissa on se, että niitä tuotetaan Suomessa ja ne sisältävät paljon hiilihydraatteja, joten kansanterveyslaitos saa rahaa. Valtionjohto ei tietenkään ymmärrä hölkäsenpöläystä asiasta. Myös voi nostaa johdolle hattua esimerkiksi soijaa ei ole mainittukaan, vaikka se on melko edullista ja terveyttä aiheuttavaa. Ai miksi? No koska
soijaa, kalaa, ynm viljellä suomessa. Kalan tervellisyysvaikutus on hyvä ja sitä pitäisikin lisätä.
MITÄ PITÄISI TEHDÄ?
1. Vaatia haittaveroa epäterveellisestä ruuasta, joka ei täytä tiettyjä kriteerejä
2. Lopettaa hiilihydraatejen hullu pakkosyöttö
3, Luottaa tutkimuksiin, eikä rahaan
4. Erittää kahdeksi elimeksi Kansanterveyslaitos. Ruoka ja Lääkkeet osastoiksi
5. Sanoa johtajille suorat sanat ja kyseenalaistaa hömpötykset, joita he puolustelevat rahan nimissä.
Viestiä saa kopioida ja muokata miten haluaa tai soveltaa tilanteen mukaan lainausmerkkejen sisällä.
Rasvat vs. Hiilihydraatit
5
502
Vastaukset
- on hyvää
Kaikkein paras olo on silloin kun ruokavalioni sisältää juuri suositellussa suhteessa hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvaa. Perunat ovat vähäkalorisia ja täyttäviä, joten miksi niitä ei muka pitäisi syödä? Ilman hiilihydraatteja itselläni tulee hirvittävä päänsärky ja ummetus aina niin pitkäksi aikaa kun taas syön enemmän niitä hiilihydraatteja.
Olen samaa mieltä kanssasi vaaleita jauhoja ja paljon sokeria sisältävistä ruuista, joita kenenkään ei tarvitsisi syödä. Kansanterveyslaitos ei tietojeni mukaan kuitenkaan myöskään suosittele syömään niitä.
Hiilihydraatit eivät aiheuta syöpää. Punainen lihan on huomattavasti epäterveellisempää kuin vaikkapa juuri mainitsemasi peruna. En ymmärrä tuota älytöntä hössötystä hiilihydraattien haitallisuudesta, kun siitä ei kertakaikkiaan ole minkäänlaisia todisteita kellään, kunhan halutaan paasata jostain.
Itselläni parhaiten toimii ruokavalio joka sisältää n. 50% hiilihydraatteja, 30% proteiineja ja 20& rasvoja, ja tämä on myös käsittääkseni suositus nykyään. Ja hiilihydraatteihin kuuluvat siis paljon kasviksia, hedelmiä ja täysjyvätuotteita, ja kyllä vain lisäksi sitä perunaa.- auta ummetukseen
vaikka niin luuletkin.
Enkä ymmärrä tuota hirveätä hössötystä punaisesta lihasta VHHn yhteydessä. Jos iltapäivä lehdet väittää että VHHlla syödään paljon punaista lihaa, niin se ei todellakaan pidä paikkaansa. Proteiini lähteitä on lukuisia muitakin.
Ja jos puhut KTLn suosituksista, niin prosenttisi meni väärin. Rasvaa syöt liian vähän ja proteiinia tuplasti suositellun määrän. Kannattaisi tarkistaa ruokavaliosi, ettei vaan syöpä uhkaa. - että tuo
auta ummetukseen kirjoitti:
vaikka niin luuletkin.
Enkä ymmärrä tuota hirveätä hössötystä punaisesta lihasta VHHn yhteydessä. Jos iltapäivä lehdet väittää että VHHlla syödään paljon punaista lihaa, niin se ei todellakaan pidä paikkaansa. Proteiini lähteitä on lukuisia muitakin.
Ja jos puhut KTLn suosituksista, niin prosenttisi meni väärin. Rasvaa syöt liian vähän ja proteiinia tuplasti suositellun määrän. Kannattaisi tarkistaa ruokavaliosi, ettei vaan syöpä uhkaa.prosentti osuus toimii minulla parhaiten. Enkä väitä että VHH:lla syödään paljon punaista lihaa. Itse en syö laisinkaan punaista lihaa ja olen kokeillut VHH ruokavaliota. Se ei vain sovi minulle.
Peruna ei auta ummetukseen, mutta ei myöskään aiheuta sitä! Täysjyvä viljatuotteet auttavat ummetukseen ja siihen että ummetusta ei edes tule, VHH ruokavaliossa viljatuotteet on kielletty tai lähes kielletty. - soopaa
että tuo kirjoitti:
prosentti osuus toimii minulla parhaiten. Enkä väitä että VHH:lla syödään paljon punaista lihaa. Itse en syö laisinkaan punaista lihaa ja olen kokeillut VHH ruokavaliota. Se ei vain sovi minulle.
Peruna ei auta ummetukseen, mutta ei myöskään aiheuta sitä! Täysjyvä viljatuotteet auttavat ummetukseen ja siihen että ummetusta ei edes tule, VHH ruokavaliossa viljatuotteet on kielletty tai lähes kielletty.Lue viestisi uudestaan, sanot että prosenttisi ovat käsittäksesi sama kuin suosituskin.
Lisäksi tietosi VHHsta on näköjään niin puutteelliset, että jos lopettaisit siitä puhumisen kokonaan. - miten vaan
soopaa kirjoitti:
Lue viestisi uudestaan, sanot että prosenttisi ovat käsittäksesi sama kuin suosituskin.
Lisäksi tietosi VHHsta on näköjään niin puutteelliset, että jos lopettaisit siitä puhumisen kokonaan.Tosiaan olinkin kirjoittanut noin. Tarkoitus oli kuitenkin että minulle tuo sopii parhaiten. Enpä rupea yleistämään, kuten en sano että VHH ei sovi kenellekään ja on tosi epäterveellinen jne. Vaan MINULLE se ei sovi, koska en saa tarpeeksi kuituja. Ja peruna on minusta hyvää ja terveellistä ja olen laihduttanut jo 10 kiloa syömällä perunaa,täysjyvä riisiä tai pastaa joka ikinen päivä. Ja olo on mitä mahtavin.
Ja myönnän todellakin että tietoni VHHsta ovat puutteelliset koska minulla ei ole mitään tarvetta siitä etsiä tietoa enempää. Joten jätetään tämä keskustelu nyt omaan arvoonsa. Sinulla tuntuu olevan pääasia vain yrittää ärsyttää, mutta et onnistu. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1412448Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä611208Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775122Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353750Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963564Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503179Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092894Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132498Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie542193Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191985