Alkupalkkasi on todella tärkeä. Monissa firmoissa palkankorotuksia jaetaan todella nihkeästi ja ne ovat suuruudeltaan pieniä. Vaikka vastuuta ja tehtävää tulee merkittävästi lisää, palkkaa ei silti nosteta kuin minimikorotuksen verran.
Jos tulet yhtiöön paskalla palkalla, saat paskaa palkkaa vielä toimitusjohtajanakin.
Näin ainakin eräässä pohjoismaiden suurimmassa IT-yrityksessä.
alkupalkka on tärkeä
4
2577
Vastaukset
- yhteydessä
Ensimmäiseen työpaikkaani menin työnantajan ilmoittamalla palkalla.
Sen jälkeen, vaihtojen yhteydessä, olen yrittänyt valmiiksi neuvotella seuraavan korotuksen periaatteella: Pienehköllä palkalla sisään. Puolen vuoden kuluttua arviointi, ulos tai kunnon korotus.
Ei ole aina onnistunut.
On soveltunut minulle koska 2 -4 vuoden jälkeen alkaa jalkapohjia polttelemaan ja olen hankkiutunut uuteen paikkaan.
Tehtäväni ovat olleet mitattavissa olevia tulosvastuullisia.
Arvioinnissa käytetty, työpaikasta riippuen, sekä mutua, että laskettavia mittareita. - zake
Viikolla mulla oli juuri palkkaneuvotteluja, joissa tuli ilmi, että jos lähden huomattavasti vastuullisempaan tehtävään (samassa firmassa), niin palkka voisi nousta vasta VUODEN PÄÄSTÄ NIMITYKSESTÄ pari sataa euroa...pitäs olla aika vidun motivoitunut, että lähtee mukaan tähän!
- zake
Ja automaattisesti se ei nousis, vaan liikevaihtoo pitäis tulla x euroa lisää!
- osmo
Oletko N:llä töissä? Mä olen T:llä ja täällä on just toi menettelytapa. Tulin taloon kaks vuotta sitten, kokemusta alalta yhteensä 7 vuotta. Palkankorotusta olen vaatinut viimeiset 9 kuukautta ja mitään ei tapahdu. DI:n paperit olleet jonkun aikaa taskussa, palkka sama mitä maksetaan 5. vuoden harjoittelijoille.
Viime kesänä pomo sanoi suoraan että jos tulisin nyt taloon, saisin 800 kuussa enemmän. Samansuuruista korotusta on mahdoton saada.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254771Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283210Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272649Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu762385Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91404Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171265Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41148