En itse uskois että tällaista voisi tapahtua ellen olisi itse jonkun aikaa sitten kokenut sen kaiken. Jälkeenpäin kun olen asiasta puhunut niin on sanottu että olin tainnut löytää psykopaatin.
Kertokaa te mitä mieltä olette asiasta. Täällä kun löytyy ihmisiä joila on kokemuksia kaikenlaisista suhteista.
Tapasin miehen kaksi ja puoli vuotta sitten, seurusteltiin melkein puoli vuotta ja kaikki oli taivaallista kunnes hän tuli mitään varoittamatta sanomaan ettei enää halunnutkaan seurustella vaan halusi olla vapaa.
Siitä vasta kaksi vuotinen helvetti alkoi....
Ei enää ollut yhteydessä kun oli selvinpäin, mutta kännissä otti kyllä yhteyttä ja kertoi kuinka ihana olin ja mikä kusipää itse oli jne.
Yleensä keskellä yötä kun ensin oli ollut juhlimassa jossain ja oli tarpeeksi kännissä, silloin kelpasin. Minä hyväuskoisena uskoin että vielä kaipaa minua ja haluaa joskus vielä seurustellakin minun kanssa, mutta joka kerta kun otin sen puheeksi niin halusi vaan olla vapaa.
Jos joskus satuin olemaan samassa paikassa ulkona ja menin juttelemaan niin hän kovalla äänellä kuulutti että jättäisin hänet rauhaan, hän haluaa olla yksin. Niin että kaikki hänen kaverit varmasti kuuli jotka olivat mukana että hän ei minut huoli, olen vaan riesa.
Huvittavinta koko jutussa on se että minä en ikinä ottanut yhteyttä häneen sen jälkeen kun suhde loppui, mutta hän sai se käännetty niin että se oli minä joka ei jättnyt hänet rauhaan vaikka se oli ihan päinvastoin. Hän se oli joka soitteli keskellä yötä kännissä ja vonkusi kylään ja vaikka sanoin etten huoli hänet kännissä kylään ellen muuten kelpaa niin ei kauan kestänyt niin hän oli oven takaa koputtelemassa, eikä antanut periksi ennen kuin päästin sisään.
Ikinä ei pyytänyt minut mukaan ulos juhlimaan kanssaan, mutta kelpas juhlien jälkeen tulla oven takaa selittämään ummet ja lammet....
Olin myös sen arvoinen että olisin aina ansainnut niin hienoja ja kalliita lahjoja johon hänellä ei ollut varaa, eikä hän siksi mukamas ikinä ostanut minulle mitään Joululahjaksi, synttärilahjaksi jne.
Joskus ehdotin testimielessä mitä hän tekisi tai sanoisi jos pyysin hänet käymään joku ilta ihan vaan kahville tai muuten juttelemaan, mutta silloin hänellä oli aina niin kauhea kiire ettei millään ehtinyt ja tiedän ettei hänellä aina voinut olla.
Nyt se on onneksi loppu koko tuo touhu ja minulla on helpottunut olo ettei enää tarvii miettiä koska seuraavan kerran on herättämässä keskellä yötä.
Sitä en ymmärrä mikä sai hänet käyttäytymän noin kahden vuoden ajan, vaikka hän tiesi etten pitänyt siitä ja sanoin joka kerta etten huoli hänet kylään kännissä.
Kertokaa mielipiteenne kiitos!
Tosi tarina
12
2059
Vastaukset
- pistänyt
saman jutun lehteenkin? Jos et, niin et oo ainoa kokenu :)
- Äimänä
Miks mun olisi pitänyt mihinkään lehteen siitä laittaa? Täältä ajattelin että olisin saanut kuulla muitten mielipide asiasta. Ainoa olen kyllä joka se mies on kohdellut noin, enkä edelleenkään ymmärrä syyn siihen käytökseen.
Ellei muuten huolinut niin olisi jättänyt yhteydenpito kokonaan, muttei hän.
- just-iinsa
ihan varmasti1
mulla on ollu kakskin tommosta, en tiedä, mistä noi mun takkiin tarttuukin.
Nyt en enää ikinä,en koskaan ota minkaanlaista riskiä, että sotkeentuisin moisiin paskiaisiin...
Ei kiitos enää ikinä moisia raukkoja! - mikäkö...
..saa miehen roikkumaan kaksi vuotta ovellasi?
No se kun tarpeeks kauan ruikuttaa siellä niin sä AVAAT sen oven. - muutamia pointteja
hänet käyttäytymään noin (sen lisäksi, että häneen päässään oli joku pahempilaatuinen vika) kun itse annoit siihen mahdollisuuden.
Miksi avasit hänelle ovesi keskellä yötä? Ei olisi pitänyt, jos aioit hänestä päästä eroon.
Miksi vastasit hänen puheluihinsa keskellä yötä?
Tottakai hän soitteli kännipäissään, kun kerran sai sinut puhelimeen ravintoloiden sulkemisaikaan.
Ravintolassa et olisi mennyt juttelemaan enää sen jälkeen, kun sait esimakua siitä, miten hän käyttäytyy.
Jos tekee mahdolliseksi tuollaisen käyttäytymisen itseä kohtaan olemalla aina käytettävissä kun tuollainen pipipää haluaa, niin eihän se lopu, ennen kuin itse sen lopetat?
Hän käytti sinua vain hyväkseen omiin tarpeisiinsa ja sinä annoit sen tapahtua. Ja näitä tunnevammaisiahan riittää, niitä on ravintolat pullollaan, ja lisäksi heillä on usein vielä alkoholiongelma yms. Kannattaa seuraavalla kerralla katsoa tarkemmin.
Ja itse olen sen myöskin kokenut. Kauan se kesti, ennen kuin oppi meni perille, mutta meni sitäkin paremmin ja perusteellisemmin. Ei huolita näitä luusereita enää, kun heistä on vain harmia ja tuskaa. - ///
Aivan uskomatonta kuinka kukaan nainen antaa hyonyttaa itseaan vuosikausia! Onhan se tosiasia ettei KUKAAN tee kenellakkaan mitaan ellei asianomainen itse sita salli. Joten kun huomasit jo alussa mika sekopaa mies oli, miksi ihmeessa laskit hanet kannisena auntoosi ja juttelit julkisilla paikoilla hanen kanssaan?
Mies on aivan selvasti sekaisin mutta niin taidat olla sinakin.- mieti vähä sinäki
hieno homma että sentään sinä oot järjissäs,ja noin fiksun viestin jälkeen keskustelun aloittanutkin tuntee varmaan olonsa paljo paremmaksi.
- Poila
mieti vähä sinäki kirjoitti:
hieno homma että sentään sinä oot järjissäs,ja noin fiksun viestin jälkeen keskustelun aloittanutkin tuntee varmaan olonsa paljo paremmaksi.
Kukaan ei voi koskaan täysin tuntea toisen tilannetta vaikka vierestä seuraisi. Eikä varsinkaan jos ei ole seurannut vierestä! Eli ulkopuolisten ei paljon kannattaisi arvostella toisten tekemiä ratkaisuja vaan tässäkin tapauksessa olla iloinen siitä että kirjoittaja pääsi lopulta kuitenkin irti kyseisestä moranista.
Kaikkihan me pelaamme niillä korteilla mitä meillä sillä hetkellä on, jälkikäteen on helppoa tarkastella tilannetta objektiivisemmin, mutta kun elää siinä hetkessä, on lopputulos vielä tuntematon ja omat tunteetkin vielä vahvasti pelissä.
Miehen toimintamalli on tuttu itsellenikin, ja vaikka olen aina pitänyt itseäni varsin itsenäisenä ja kykenevänä tekemään järkeviä päätöksiä, niin sitä itsellekin kävi hassusti kun tuli samanlainen kaksilahkeinen vastaan. Hän vain löysi aina oikeat sanat ja kun kuukaudenkin verran tuli jatkuvaa "liehittelyä" kun olin päättänyt että ovi ei aukea, aika vaikea siinä oli vastustaa kun oli itse vielä kovin rakastunut- hänhän oli se maailman ihanin mies, joka oli vastannut kaikkia unelmiani ja erokin tuli miehen puheiden mukaan- ei siitä syystä etteikö hän rakastaisi minua vaan koska hän oli niin "sekaisin" kun oli edellisestä avoliitosta pieni poika ja hän koki syyllisyyttä kun oli lähtenyt pojan luota erotessaan exästään, varsinkin nyt kun meille oli ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa. (Mainittakoon vielä etten ollut syy heidän eroonsa.) Aina oli joku "hyvä" syy uskoa että meidän välillä oli jotain aivan erityistä, niin voimakkaita tunteita että hän ei voinut pysyä poissa luotani, halusi yhteisen tulevaisuuden...
Just just! Samat sanat kuuli hänen exänsä, aina tilanteisiin sopivina, äijä poukkoili molempien luona ja aina kun jompi kumpi pisti tosissaan kampoihin ja yritti irrottautua, mies oli "tehnyt päätöksensä" ja oli "jäämässä" luokseni tai hänen luokseen. Jälkeenpäin kaikki on niin selvää, väkivalta astui mukaan kuvioihin ja lopulta älysimme ex-avovaimon kanssa ilmoitella toisillemme sen hetkisistä vaiheista ja irrottautuminen saattoi toden teolla alkaa. Kun toinen lapsemme oli 3 kk ikäinen, tein päätökseni ja hankin asunnon toiselta paikkakunnalta ettei olisi ihan niin helppo tulla ikkunan alle kokeilemaan josko ovi aukeaisi. Ex-avovaimokin pääsi miehen otteesta samoihin aikoihin ja vuoden jälkeen mies luovutti minunkin suhteeni.
No, voin vain todeta että vahingosta viisastuu ja samaa virhettä en varmasti tee toiste. Ehkä tämä selvensi edes vähän niitä syitä jollekin joka epäuskoisena lukee näitä ja ihmettelee miksi nainen antaa kohdella itseään niin huonosti vuodesta toiseen..? Tai sitten ei, mutta ei sen niin väliä sitten ole.
Meitä kohtalotovereita kuitenkin on, eikä tarvitse tuntea huonommuutta siitä että on tullut höynäytetyksi. Ehkä me jo osaamme seuraavan kerran ajoissa tunnistaa kyseisen tyypin ja vaikkemme osaisikaan, on jo kerran nähty millainen lopputulos on ja itsensä irti repiminen on helpompaa kun tietää ettei muuta mahdollisuutta ole. Omat virheet on tehtävä itse ja elämäkin on elettävä ihan itse. - Äimänä
Poila kirjoitti:
Kukaan ei voi koskaan täysin tuntea toisen tilannetta vaikka vierestä seuraisi. Eikä varsinkaan jos ei ole seurannut vierestä! Eli ulkopuolisten ei paljon kannattaisi arvostella toisten tekemiä ratkaisuja vaan tässäkin tapauksessa olla iloinen siitä että kirjoittaja pääsi lopulta kuitenkin irti kyseisestä moranista.
Kaikkihan me pelaamme niillä korteilla mitä meillä sillä hetkellä on, jälkikäteen on helppoa tarkastella tilannetta objektiivisemmin, mutta kun elää siinä hetkessä, on lopputulos vielä tuntematon ja omat tunteetkin vielä vahvasti pelissä.
Miehen toimintamalli on tuttu itsellenikin, ja vaikka olen aina pitänyt itseäni varsin itsenäisenä ja kykenevänä tekemään järkeviä päätöksiä, niin sitä itsellekin kävi hassusti kun tuli samanlainen kaksilahkeinen vastaan. Hän vain löysi aina oikeat sanat ja kun kuukaudenkin verran tuli jatkuvaa "liehittelyä" kun olin päättänyt että ovi ei aukea, aika vaikea siinä oli vastustaa kun oli itse vielä kovin rakastunut- hänhän oli se maailman ihanin mies, joka oli vastannut kaikkia unelmiani ja erokin tuli miehen puheiden mukaan- ei siitä syystä etteikö hän rakastaisi minua vaan koska hän oli niin "sekaisin" kun oli edellisestä avoliitosta pieni poika ja hän koki syyllisyyttä kun oli lähtenyt pojan luota erotessaan exästään, varsinkin nyt kun meille oli ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa. (Mainittakoon vielä etten ollut syy heidän eroonsa.) Aina oli joku "hyvä" syy uskoa että meidän välillä oli jotain aivan erityistä, niin voimakkaita tunteita että hän ei voinut pysyä poissa luotani, halusi yhteisen tulevaisuuden...
Just just! Samat sanat kuuli hänen exänsä, aina tilanteisiin sopivina, äijä poukkoili molempien luona ja aina kun jompi kumpi pisti tosissaan kampoihin ja yritti irrottautua, mies oli "tehnyt päätöksensä" ja oli "jäämässä" luokseni tai hänen luokseen. Jälkeenpäin kaikki on niin selvää, väkivalta astui mukaan kuvioihin ja lopulta älysimme ex-avovaimon kanssa ilmoitella toisillemme sen hetkisistä vaiheista ja irrottautuminen saattoi toden teolla alkaa. Kun toinen lapsemme oli 3 kk ikäinen, tein päätökseni ja hankin asunnon toiselta paikkakunnalta ettei olisi ihan niin helppo tulla ikkunan alle kokeilemaan josko ovi aukeaisi. Ex-avovaimokin pääsi miehen otteesta samoihin aikoihin ja vuoden jälkeen mies luovutti minunkin suhteeni.
No, voin vain todeta että vahingosta viisastuu ja samaa virhettä en varmasti tee toiste. Ehkä tämä selvensi edes vähän niitä syitä jollekin joka epäuskoisena lukee näitä ja ihmettelee miksi nainen antaa kohdella itseään niin huonosti vuodesta toiseen..? Tai sitten ei, mutta ei sen niin väliä sitten ole.
Meitä kohtalotovereita kuitenkin on, eikä tarvitse tuntea huonommuutta siitä että on tullut höynäytetyksi. Ehkä me jo osaamme seuraavan kerran ajoissa tunnistaa kyseisen tyypin ja vaikkemme osaisikaan, on jo kerran nähty millainen lopputulos on ja itsensä irti repiminen on helpompaa kun tietää ettei muuta mahdollisuutta ole. Omat virheet on tehtävä itse ja elämäkin on elettävä ihan itse.Tiesinhän minä sen että täältä löytyy ihmisiä jotka ymmärtää asian, kiitos siitä teille:)
Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi niin ei ole helppoa kun on juuri silloin siinä tilanteessa hahmottaa kaikki asiat selvästi. Nyt kun on saanut etäisyyttä ja käynyt asiat läpi mielessä niin tajuaa kaikki eri tavalla.
En aio silti siitä kokemuksesta lannistua, enkä aio myöskään syyttää kaikki miehet siitä että olisivat samanlaisia. Tämmöisestähän vaan vahvistuu ja toivottavasti myös viisastuu.
Kuten yksi vastaajista kirjoitti että taisin olla itsekin sekopää, niin se pitää ihan varmasti paikkansa koska siinä tilanteessa sitä halusi uskoa että kaikki vielä muuttuu paremmaksi jne.
Vasta kun saa rauhassa olla ja miettiä asioita niin tajuaa ettei se ihan niin mene.
PS. en muuten ikinä vastannut puheluihin keskellä yötä, mutta se ei häntä estänyt tulemasta oven taakse enkä aina edes sisään päästänyt.
- samaa mieltä
Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa ja ihan samanlaista pelleilyä se oli. Se on sellaista, kun on vielä tunteita toista kohtaan. Ja varmasti et ollut yksin tunteidesi kanssa, kyllä se miekkonen sustakin välitti. Mun kohdalla tää mies on ottanut yhteyttä vielä paljon myöhemminkin, kun on sillä on jo eukko ja lapsikin (kun nyt vihdoin pysty sitoutuun).
- Ymmärrän
Hei
Kiitos viestistäsi.
Olet todella törmännyt tyyppiin jota voisi käsitellä toisinkin. Minä tein virheen sinisilmäisyyttäni.
Hän ui liiveihisi hekkona hetkenä ja nöyryttää sinua muiden aikana.
Minä olin samallaisen tyypin kanssa tekemisissä. Hän oli työtoverini. Ensin meillä oli hyvä suhde. Hän kertoi että ilman minua hän ei selviä.
Sitten hän marrsi luokseni kerran. Ilmoitti että suhteemme on loppu. Hän muuttui yhtäkkiä.LEVITTELI JUTTUJA SUHTEESTAMME JA SIITÄ MITEN ROIKUN HÄNESSÄ. hÄN OLI KUITENKIN SE, JOKA SOITTELI YÖKAUDET.
Hän väitti minun vain kostavan ja kertoi pelkäävänsä minua. Koin katastrofin ja olin puolustuskyvytön. Kukaan ei uskonut minua. Hän oli työpaikallamme se kaikkien pitämä kaveri. Joku kyllä vihjaili sotkuista joita hän on saanut aikaan. Hän hurmasi esimiehen ja soraäänet vaikenivat.- Äimänä
Ihan samanlaista minulla oli. Mielisteli mulle ja olin niin ihana ja ilman minua ei voinut elää jne. Silti ei halunnut seurustella, halusi silti olla vapaa ja jopa kehtasi sanoa mulle kerran että saan kyllä ihan vapaasti mennä kenen kanssa haluan....kysyinkin häneltä että "meinaatko ottaa jonotusnumero mun tykö sitten öisin jos täällä joku muu olisi???"
Sitten puhui minusta paskaa selän takaa muille ja väitti myös että se oli minä joka ei jättänyt hänet rauhaan. Hän se oli joka myös mulle soitti aina keskellä yötä öisin ja lirkutteli itsensä yökylään...
Mitä hän on minusta puhunut en uskalla edes ajatella, mutta varmaan kääntänyt asiat niin että minä olin se roikkuja ja hän raukka oli se uhri.
suututtaa vieläkin kun ajattelen sitä, kaiken muun lisäksi pilasi mun maineen vielä. Onneksi mua tuntevat ihmiset tietää mikä on totta ja mikä ei.
Miehiä löytyy joka lähtöön olen huomannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa63431Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272669Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41178