Mikä mielestänne on tärkein ammatti suomessa? Mitä ilman suomi ei toimi?
tärkein ammatti
15
3373
Vastaukset
- on tärkein
ammatti työvoimatoimiston virkailija jos hän tekisi hommia kunnolla voisi työttömät joskus todella vähetä
- Ei oo vaikeeta.
....
- Lähihoitaja/äiti
Tarkoitatko, että kotiäitinä olo ei ole vaikeeta? Vai mitä tarkoitit? Kyllä se on hieno asia, jos lapsia tekee, että on mahdollisimman pitkään oman lapsensa kanssa, sitä mieltä olen minä.
Mielestäni tärkeimmät ammatit ovat hoitoalan ihmiset, putkimiehet, palomiehet, kaikki jotka tekevät oikeeta tärkeetä työtä... ja vielä käsillään tai juuri hoitavat toisia, se on välittämistä. - ne tärkeitä
Lähihoitaja/äiti kirjoitti:
Tarkoitatko, että kotiäitinä olo ei ole vaikeeta? Vai mitä tarkoitit? Kyllä se on hieno asia, jos lapsia tekee, että on mahdollisimman pitkään oman lapsensa kanssa, sitä mieltä olen minä.
Mielestäni tärkeimmät ammatit ovat hoitoalan ihmiset, putkimiehet, palomiehet, kaikki jotka tekevät oikeeta tärkeetä työtä... ja vielä käsillään tai juuri hoitavat toisia, se on välittämistä.nuo mainitsemasi ammatit, tietysti. Koko tämä ketju on kyllä taas yhtä tyhjän kanssa sen suhteen, mikä TODELLA olisi se kaikkein tärkein ammatti, koska sitä ei yksinkertaisesti voi nimetä olematta jollain tavalla pahastikin puolueellinen.
No, vedetään nyt sitten kotiin päin kuitenkin ja sanotaan, että siivoojia ilman yhteiskunta menisi aika - hmm.. sotkuiseksi - ja äkkiä, joten siivooja on se tärkein ja usein kuitenkin huomaamattomin ammatti, jonka puolesta harva kampanjoi.
- md12
Mielestäni lentoyhtiön pikkupäälliköitä ilman Suomi pysähtyisi täysin. Koneet pysyisivät maassa, ja kansainvälistyminen jäisi sikseen.
- öloo
sairaanhoitajat ja autonkuljettajat eli rekkamiehet..
- pohtija.
Vaikka tietty ensiksi tulee mieleen terveydenhuoltoala, niin ilman kuljetusalan työntekijöitä (etupäässä rekkakuskeja ja muita tavaranajajia) pysähtyisi KAIKKI ja hyvin äkkiä laajan lakon sattuessa tulisi pulaa kaikesta mahdollisesta.
Oikeastaan jos alkaa miettiä, niin "hyödytöntä" kuljetettavaa artikkelia ei ole...Kaikki vaikuttaa jossakin määrin kaikkeen ihan jokapäiväisessä elämässä. Yleensä jo suoraan välittömästi, viimeistään välillisesti. - roskat pois
on tärkeä,muuten ihmiset hukkuvat paskaan.Siivoojille pitäisi antaa enempi arvostusta.
- hep
meillä siivoojat on laiskoja sanovat meille vaan et kai te osaatte itsekkin siivota
- ei kaikki
hep kirjoitti:
meillä siivoojat on laiskoja sanovat meille vaan et kai te osaatte itsekkin siivota
sehän riippuu ihmisestä,itse olen siivoillut sairaalassa,ihmisten kodeissa,vanhustentalossa,kaupassa,hotellissa ja aina on siivoojaa tarvittu.Jos teille on sanottu noin,teidän siivoojilla asiakaspalvelu hukassa ja ovat väärällä alalla.Tosin jos ne on jonku firman kautta,pienet palkat tiivis työtahti kiristää hermoja.Tämähän oli vain mun mielipide.
- riippuu
hep kirjoitti:
siitä miten siivous on mitoitettu ja mistä niille siivoojille maksetaan.
Oletko lukenut joskus siivoojan työohjeita.....sanotaanko siellä että pitää sun persekkin pyyhkiä
- poh
Eikohan me tartteta vahan kaikkia, etta taa yhteiskunta pysyis kasassa...paitsi jotain stripparia...
- maailman vanhin
ammatti, joten luultavasti huoran ammatti on välttämätön yhteiskunnalle.
- leffafani
Kaikki ammatit on tärkeitä, ei pysty laittamaan järjestykseen. Heti näkyy, jossain kun jokin työ on jätetty tekemättä. Kaikki johtaa kaikkeen, niin se vaan menee. Tajuaisivat isot ahneet herratkin sen joskus.
- monenalantyötä tehnyt
tärkeysjärjestykseen ammatteja,kaikki tärkeitä niin hoitoala,kuljetus,siivous,liike,tarkastajat
terveys,koneurakoitsijat,atk,ruokala, maatalous,vr,bussi,hitsarit,putkimiehet,suunnittelutyöt,arkkitehdit,apteekkarit,pesulat,suntio,pappi,kanttori,edustustehtävät,kotiäiti,kotiapu,ja ennen kaikkea vielä vapaaehtoistyö vanhuksien parissa,valvomot, poliisit, teurastajat,jne.lleen
kaikki tärkeitä, kunhan vaan kaikille olisi sitä työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3962210Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882100- 981812
- 4451762
- 71444
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1121330- 2261040
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9916Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72871Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41842