tärkein ammatti

weeti

Mikä mielestänne on tärkein ammatti suomessa? Mitä ilman suomi ei toimi?

15

3314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tärkein

      ammatti työvoimatoimiston virkailija jos hän tekisi hommia kunnolla voisi työttömät joskus todella vähetä

    • Ei oo vaikeeta.

      ....

      • Lähihoitaja/äiti

        Tarkoitatko, että kotiäitinä olo ei ole vaikeeta? Vai mitä tarkoitit? Kyllä se on hieno asia, jos lapsia tekee, että on mahdollisimman pitkään oman lapsensa kanssa, sitä mieltä olen minä.
        Mielestäni tärkeimmät ammatit ovat hoitoalan ihmiset, putkimiehet, palomiehet, kaikki jotka tekevät oikeeta tärkeetä työtä... ja vielä käsillään tai juuri hoitavat toisia, se on välittämistä.


      • ne tärkeitä
        Lähihoitaja/äiti kirjoitti:

        Tarkoitatko, että kotiäitinä olo ei ole vaikeeta? Vai mitä tarkoitit? Kyllä se on hieno asia, jos lapsia tekee, että on mahdollisimman pitkään oman lapsensa kanssa, sitä mieltä olen minä.
        Mielestäni tärkeimmät ammatit ovat hoitoalan ihmiset, putkimiehet, palomiehet, kaikki jotka tekevät oikeeta tärkeetä työtä... ja vielä käsillään tai juuri hoitavat toisia, se on välittämistä.

        nuo mainitsemasi ammatit, tietysti. Koko tämä ketju on kyllä taas yhtä tyhjän kanssa sen suhteen, mikä TODELLA olisi se kaikkein tärkein ammatti, koska sitä ei yksinkertaisesti voi nimetä olematta jollain tavalla pahastikin puolueellinen.

        No, vedetään nyt sitten kotiin päin kuitenkin ja sanotaan, että siivoojia ilman yhteiskunta menisi aika - hmm.. sotkuiseksi - ja äkkiä, joten siivooja on se tärkein ja usein kuitenkin huomaamattomin ammatti, jonka puolesta harva kampanjoi.


    • md12

      Mielestäni lentoyhtiön pikkupäälliköitä ilman Suomi pysähtyisi täysin. Koneet pysyisivät maassa, ja kansainvälistyminen jäisi sikseen.

    • öloo

      sairaanhoitajat ja autonkuljettajat eli rekkamiehet..

    • pohtija.

      Vaikka tietty ensiksi tulee mieleen terveydenhuoltoala, niin ilman kuljetusalan työntekijöitä (etupäässä rekkakuskeja ja muita tavaranajajia) pysähtyisi KAIKKI ja hyvin äkkiä laajan lakon sattuessa tulisi pulaa kaikesta mahdollisesta.

      Oikeastaan jos alkaa miettiä, niin "hyödytöntä" kuljetettavaa artikkelia ei ole...Kaikki vaikuttaa jossakin määrin kaikkeen ihan jokapäiväisessä elämässä. Yleensä jo suoraan välittömästi, viimeistään välillisesti.

    • roskat pois

      on tärkeä,muuten ihmiset hukkuvat paskaan.Siivoojille pitäisi antaa enempi arvostusta.

      • hep

        meillä siivoojat on laiskoja sanovat meille vaan et kai te osaatte itsekkin siivota


      • ei kaikki
        hep kirjoitti:

        meillä siivoojat on laiskoja sanovat meille vaan et kai te osaatte itsekkin siivota

        sehän riippuu ihmisestä,itse olen siivoillut sairaalassa,ihmisten kodeissa,vanhustentalossa,kaupassa,hotellissa ja aina on siivoojaa tarvittu.Jos teille on sanottu noin,teidän siivoojilla asiakaspalvelu hukassa ja ovat väärällä alalla.Tosin jos ne on jonku firman kautta,pienet palkat tiivis työtahti kiristää hermoja.Tämähän oli vain mun mielipide.


      • riippuu
        hep kirjoitti:

        meillä siivoojat on laiskoja sanovat meille vaan et kai te osaatte itsekkin siivota

        siitä miten siivous on mitoitettu ja mistä niille siivoojille maksetaan.
        Oletko lukenut joskus siivoojan työohjeita.....sanotaanko siellä että pitää sun persekkin pyyhkiä


    • poh

      Eikohan me tartteta vahan kaikkia, etta taa yhteiskunta pysyis kasassa...paitsi jotain stripparia...

    • maailman vanhin

      ammatti, joten luultavasti huoran ammatti on välttämätön yhteiskunnalle.

    • leffafani

      Kaikki ammatit on tärkeitä, ei pysty laittamaan järjestykseen. Heti näkyy, jossain kun jokin työ on jätetty tekemättä. Kaikki johtaa kaikkeen, niin se vaan menee. Tajuaisivat isot ahneet herratkin sen joskus.

    • monenalantyötä tehnyt

      tärkeysjärjestykseen ammatteja,kaikki tärkeitä niin hoitoala,kuljetus,siivous,liike,tarkastajat
      terveys,koneurakoitsijat,atk,ruokala, maatalous,vr,bussi,hitsarit,putkimiehet,suunnittelutyöt,arkkitehdit,apteekkarit,pesulat,suntio,pappi,kanttori,edustustehtävät,kotiäiti,kotiapu,ja ennen kaikkea vielä vapaaehtoistyö vanhuksien parissa,valvomot, poliisit, teurastajat,jne.lleen
      kaikki tärkeitä, kunhan vaan kaikille olisi sitä työtä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe