Sattuu se minuakin

Sydänten särkijä(kö?)

Tämä taitaa kuulua myös "vanha suola janottaa" osastolle, mutta yhtä hyvin tänne.

Aloittaakseni alusta, erosin entisestä miehestäni runsas kaksi vuotta sitten. Hän päätti suhteen täysin ystävällisissä merkeissä, puhuimme asioista jne jne. Halusi kuulemma enemmän tilaa ja kokea elämää ennen vakiintumista. Tokihan tämä silti sattui minua. Muutamat kerrat pyysin häntä takaisin, mutta hän pysyi päätöksessään.

Niinpä sitten, riuduttuani aikani, tapasin uuden miehen. Hänen kanssaan olen yhä edelleen. Menimme kihloihin melko nopeatempoisesti ja nyt suunnittelemme jo naimisiinmenoa. Kaikki kuitenkin enemmän tai vähemmän hänen aloitteestaan. En tiedä olenko vain edelliseen suhteen rikottamana antanut tämän mennä näin pitkälle ajattelematta ollenkaan miten tässä saattaa tulla käymään.
Olemme melko erilaisia ihmisiä, erilaiset kasvuolosuhteet jne. Tulikiven katkuisia riitoja syntyy välillämme mielestäni hieman turhan tiuhaan. Toisaalta olen katsonut tätä aina sormien läpi, koska mieheni on töiden takia paljon pois ja molemmin puolinen ikävä saattaa kai aiheuttaa riitoja typeristäkin asioista?
Yhdessä ollessamme on ihan hyvä olla. Ja on minulla ihan oikeita tunteita häntä kohtaan. Mieheni on innoissaan ja silminnähden onnellinen naimisiinmenosta ym hössötyksestä. Minä olen siinä mukana, mutta pohtiessani syvemmin, en kumminkaan täydestä sydämestäni. Enemmänkin, kuten sanottu hän vetää minua perässään. Olen antanut kaiken mennä niin nopeasti, syytän siis itseäni. Mielessäni on pyörinyt koko ajan nykyisen kanssa ollessani tämän edelliseni kanssa koetut muistot. Muistan miten aidosti onnellinen olin hänen kanssaan. Muistan ihmeellisissä tilanteissa jotain mitä edelliseni on sanonut minulle tai miten olemme pelleilleet yhdessä tehdessämme arkiaskareita. Muistan muiden ihmisten sanat siitä kuinka sopivalta parilta vaikutimme. Jopa horoskoopeiltamme (mies:härkä minä:rapu) olemme yksi tähtitaivaan ihanteellisimmista pareista. Uskoo niihin sitten ken tahtoo. Kumminkin olen yrittänyt selvittää itselleni nykyisessä suhteessa sitä, että olen tässäkin onnellinen ja kai jollain tasolla olenkin. Olen myös kertonut sukulaisille, ystäville ja tuttaville tyyliin: Olen onnellinen, aion avioitua, jee jee. Ja näin olisin antanut mennäkin. Loppuun saakka siististi hoidettuna, mutta...

...sitten eilen. Olin ravintolassa viettämässä iltaa yksikseni. Valon tullessa taxijono oli sen verran mittava, että ajattelin lähettää entiselleni viestiä. "et viitsis kyyditä mua kotiin?" (en toiminut humalassa, en käytä alkoholia) Niin siinä sitten kävi. Ajattelin ettei mitään ongelmaa. Näin saan viimeistään todistetuksi itselleni, että olen täysin yli hänestä. Minulla häämöttää uusi elämä aviovaimona. Niin hän sitten tuli, mutta voi minua... en pyytänytkään häntä viemään minua suoraan kotiin, vaan erään hiekkatien päähän josta näkyy meri kauempaa. Siellä vietimme joskus yhdessä ollessammekin aikaa. Ajattelin että nyt on hyvä tilaisuus keskustella ja ikään kuin päättää lopullisesti kaikilla tasoilla se mitä meillä joskus oli. Kuuntelimme musiikkia ja vain katselimme toisiamme. Hämmennyin täysin tilanteesta, enkä ollutkaan vahva, kuten olin kuvitellut. Sitten entiseni sanoi sen. "Elämäni ei ole mitään ilman sinua. Haluaisin tehdä kaikkeni suhteemme eteen, jos saisin toisen mahdollisuuden. Aikaa siihen meni, mutta nyt ymmärrän sen. En kadu eroa, jonka silloin aiheutin, koska silloin tarvitsin todella tilaa ja uusia näkymiä, mutta nyt. Nyt ymmärrän sen entistä kirkkaammin, että juuri sinua minä rakastan. Se sattuu.." Se oli siinä. Se sai kaikki aivosoluni kimpoilemaan pitkin poikin. Se sai minut hirveään paniikkiin. Kuulutukset on haettu, häitä suunnitellaan, kaikille on hehkuuteltu. Nykyiseni on onnellisen tietämätön ja kertoo miten tärkeä olen hänelle, ettei hän voisi olla ilman minua. Ja tähän saakka minä olen säestänyt. "mutta menemme naimisiin, olen sinun ja onnellinen" Siis ja välitän nykyisestäni kuitenkin niin paljon, etten tiedä miten voisin olla mitenkään päin, jos häntä näin pohjattomasti loukkaisin, että jättäisin ja palaisin entiseni kanssa yhteen. Varsinkin kun omaa tyhmyyttäni olen näin nopeatempoisesti edennyt. Tiedän myös, että hänellä on ollut menneisyydessään vaikeaa. Masentuneisuutta ym. Riistäisin kaikki hänen unelmansa. Löisin häntä tikarilla suoraan sydämmen syvimpään. Suistaisin hänet täysin sivuun raiteiltansa. Niin... ja minä. Kenties olen tämän jälkeen ansainnutkin tämän. Kenties tämä on tehtäväni. Mennä naimisiin hänen kanssaan ja olla vain yhdessä, jotten häntä satuta, kerran olen tämän antanut edetä näin, mutta kun... mielessäni on se toinen. Meidän muistot, meidän kaikki. Ja siellä ajatuksissani olen kaiken tämän ajan ollut onnellinen entiseni kanssa. Tässä sitä ollaan. Voisin maksaa maltaita jonkunlaisesta valmiiden ja oikeiden vastausen kirjasta.. Tämä on kamalaa. Minua ollaan viemässä alttarille, enkä koe voivani sitä mitenkään estää. Kaiken on tapahduttava nyt, jos tapahtuu. Koska nykyiseni on lähdössä pidemmälle työjaksolle ulkomaille ja haluaisi lähteä sinne vaimonsa kanssa. Voi hyvä Luoja... En siis voi vitkutella. Se olisi yhtä, kuin että jättäisin hänet.
Oksennuttaa, on kaikin puolin henkisesti paha olo, yöunet tipotiessään, töissä käyminen alkaa olemaan verrattavissa äärimmäistä henkistä ja fyysistä suorituskykyä vaativaan urheilusuoritukseen, joka kauhistuttaa joka päivä entistä enemmän. Nykyiseni puhuttelee minua jo vaimonaan vaikkemme ole edes naimisissa vielä. Hän odottaa minulta tiettyjä tyylejä toimia, olenhan jo melkein naimisissa oleva rouvaihminen... tämä on kertakaikkisen painostava tilanne. En tiedä yhtään miten toimin. Mikä olisi eniten oikein..?

Toivottavasti joku ymmärsi sanaakaan, jos jaksoi edes lukea. Mahtaako olla vastaavan kaltaisessa tilenteessa olleita tai parhaillaan olevia?

5

1262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seuraaja

tilanteessa, mutta aikasta klassiselta tuo tarinasi kuulostaa mitä tuttujen juttuja olen katsellut (koska minähän päätin jo ajat sitten etten naimisiin mene..). Siskoni ja mieheni: täysin sama tilanne. Siskoni kertoi tulevalle miehelleen ennen häitä asiasta. Tuli viikon miettimistauko ja lopuksi häät peruttiin, vaikka niihin oli vain reilut kaksi viikkoa aikaa. Osittain tämä kaikki johtui vain koko häävouhotuksesta. Se kasvoi siskolleni liian suureen mittakaavaan.

Loppujen lopuksi asia ei tuonut "kiksejä" muille kuin juorujenkipeille sukulaisille ja tuttaville. He olivat kuitenkin koko ajan yhdessä ja halusivat vain puntaroida asiaa joka kantilta ennen aamenta. Menivät sitten naimisiin samana päivänä, mutta seuraavana vuonna;)

Tee niinkuin tee, mutta ole rehellinen - itsellesikin. Aikaa teillä on vaikka kuinka, eikä sitä kenenkään muun takia naimisiin mennä kuin oman itsensä ja sulhon.

• huits

Mitä teet, ei kukaan voi sinua pakottaa, etkä voi mennä naimisiin "säälistä", että kun hän niin rakastaa sinua jne.Rakastatko sinä häntä?Voisitko elää hänen kanssa loppuelämän?Luien tarinasi ja jos olisin sinä en menisi naimisiin, koska sinulla on noin selviä tunteita entistäsi kohtaan.Teet väärin itsellesi sekä nykyiselle miehellesi.Tsemppiä sinulle mitä teetkin,mutta mieti myös itseäsi ratkaisussasi älä ainoastaan nykyistä miestäsi, jos kevein perustein haihahdat naimisiin, et ole onnellinen...

• pipsa99
        huits kirjoitti:

Mitä teet, ei kukaan voi sinua pakottaa, etkä voi mennä naimisiin "säälistä", että kun hän niin rakastaa sinua jne.Rakastatko sinä häntä?Voisitko elää hänen kanssa loppuelämän?Luien tarinasi ja jos olisin sinä en menisi naimisiin, koska sinulla on noin selviä tunteita entistäsi kohtaan.Teet väärin itsellesi sekä nykyiselle miehellesi.Tsemppiä sinulle mitä teetkin,mutta mieti myös itseäsi ratkaisussasi älä ainoastaan nykyistä miestäsi, jos kevein perustein haihahdat naimisiin, et ole onnellinen...

Älä mene naimisiin tämän uuden kanssa. Mieti rauhassa, ja seuraa sydämmesi ääntä. VOi olla että joudut katumaan lopun elämääsi.........jos et seuraa sydäntäsi!

Et ole velkaa tälle uudelle yhtään mitään, VAAN ITSELLESI, älä tee toisen vuoksi tätä.

• Piina-Miina

Älä hyvä ihminen velvollisuudentunnosta ja säälistä mene naimisiin! Ja vaikka puhutkin tulevan miehesi parhaasta, niin eikös hänkin ansaitse vaimon, joka rakastaa häntä aidosti?

Todennäköisesti sekoitat pakkaa aikalailla, ja nykyisesi voi loukkantua melkoisesti, mutta on sekin parempi kuin pitää häät, olla onnettomasti naimisissa muutama vuosi ja sitten erota.

Olet todellakin aloittanut liian pian uuden suhteen. Monen vuoden suhteesta kunnolla toipumiseen menee ainakin vuosi, joillakin jopa kolme. Mutta sitä on turha surra, keskity nyt vain korjaamaan asiat.

Kuulostat kuitenkin vilpittömästi siltä, että rakastaisit uutta miestäsi. Kannattaa muistaa, että entisen suhteen jälkeinen eroprosessi on muuttanut sekä sinua että entistä miestäsi ihmisinä. Todennäköisesti suhteenne ei olisi samanlainen kuin ennen eroanne. Eli et voi saada mitään takuita uudelleen lämmitetyn onnistumisestakaan.

Aika kinkkinen tilanne sinulla juuri tuon nykyisen ulkomaan komennuksen vuoksi. Olisiko mahdollista, että lykkäisit häitä ja menisit kuitenkin nykyisesi mukaan ulkomaille? Kerro hänelle rehellisesti, että häät ovat liian pian ja tarvitset lisää aikaa.

Elämä on täynnä ratkaisuja, osa vaikeita. Luulen kuitenkin, että sisimmässänsä jokainen ihminen kyllä tietää, ketä todella rakastaa. Jättäjän paluu imartelee jätettyä, mutta paljonko siinä on "aitoa" tunnetta menneisyyden nostalgian sijaan?

Minun neuvoni on, että ole rehellinen, lykkää häitä. Saat itse päättää, kannattaako nykyisellesi kertoa entisen ilmestymisestä kuvioihin. Missään nimessä älä mene tuossa tilanteessa naimisiin. Jos niin on tarkoitettu, nykyisesi ymmärtää ja suhteenne lujittuu. Tai voithan kokeilla palata entisen kanssa yhteen. Epäilen kuitenkin, että ne samat ongelmat ovat yhä olemassa, minkä vuoksi erositte.

Usein fyysinen etäisyys auttaa selkiyttämään asiat. Jospa antaisit nykyisen mennä ulkomaille ja kävisit hänen luonaan silloin tällöin? Ei hänkään voi sinua omistaa, ja jos rakastaa sinua todella, antaa sinun miettiä rauhassa.

• alkup.

Ei kai se ole järkevää mennä naimisiin säälistä, totta. Mietin tänään, jos olisinkin yksin vähän aikaa. En jatkaisi nykyiseni kanssa, enkä palaisi yhteen entiseni kanssa. Siinä toki on riski, että menetän molemman. Olipa itsekkäästi ajateltu... mutta minkäs teet?
      Kiitos kaikista kannanotoista. Koitan funtsia tilannetta ja kuunnella sitä sydämeni ääntä, kuten on neuvottu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      151
      4929
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3555
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      159
      3364
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2851
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      97
      2608
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1595
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1472
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      144
      1470
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe