Rustolävistyksen itse tekeminen

Huz

Olen jo pitkään haaveillut rustolävistyksestä, mutta ongelmana on raha. Mielestäni 40e-60e rustolävistyksestä on paljon, mutten kuitenkaan haluaisi ampumalla laittaa.

Kumpi siis parempi, itse tekeminen vai ampuminen? Jos päädyn itse tekemään, neuvoja haluaisin. Apteekista injektioneulan ostaisin ja varmaankin sillä reiän tökkäisisin korvaani ja sitten vain koru. Onko tässä mitään vaaroja, siis muita kuin esim. tulehdus, ym? Tiedän kyllä, että ammattilainen osaa asiansa paremmin, lävistysliike on hygieenisempi jne. Siitä ei tarvitse kertoa, mutta onko vaaroina esimerkiksi väärään kohtaan osuminen?

Ja sitten vielä EMLA-laastarista. Paljonko paketti maksaa ja puuduttaako myös rustoalueen?

53

13156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      itse olen jo pitkään haaveillut mersusta mutta rahat ei riitä kuin toyotaan... eli kannattaa olla kokonaan ilman autoa...

    • irokeesi

      kotona lävistäminen on täsmälleen sama asia kuin liikkeessä, jos vain osaa hommansa. hygienia ei ole mikään ongelma - ympäristö, missä lävistys tehdään, ei vaikuta kun kyseessä ovat siis esimerkiksi lävistysliike ja koti, vaan välineet. se haava ei ole muuttunut miksikään siitä, kun menet heti lävistämisen jälkeen liikkeestä kotiisi. jos lävistysliike olisi jotenkin merkittävän paljon hygieenisempi, sinun tulisi viettää siellä koko paranemisaika poistumatta kertaakaan ah niin saastaiseen ulkomaailmaan, eikö niin.
      apteekista siis yksittäispakattu injektioneula, mahdollisimman suuri koko eli se vaaleanpunainen 1.2mm, koska monet kipua pelkäävät käyttävät aivan liian pientä neulaa, 0.45mm yms ja sitten itkevät kun koru ei menekkään millään läpi, tai sen runnominen sattuu niin paljon enemmän kuin jos vain olisi käyttänyt isompaa kokoa. pese kätesi, korvasi ja korusi desinfiointiaineella ja pistä. puuduttaminen on melko turhaa. pöpöistä stressaaminen on myös nykyään niin saatanan turhissa mitoissa. mutta muistetaanhan silti puhdistus. pestään se vedellä kahdesti päivässä eikä desinfiointiaineella, sillä se pitkittää paranemisaikaa joka rustokorulla on jo valmiiksi pitkä. niin eikä kuitenkaan kosketella likaisin sormin ja pyöritellään ainoastaan pestessä ettei kovettunut kudosneste revi haavaa auki. eipä korvassa myöskään ole juurikaan "vääriä kohtia", sen pystyy melkein kuka tahansa taatelintallaaja onnistuneesti lävistämään.

      • Kaiku

        Älä tee itse, koska et osaa.
        Ja tuon "neuvojan" neuvot olivat aika väärät, joten enpä lähtisin niiden pohjalta edes yrittämään.

        Jätäppä lävistys suosiolla ammattilaisille, jotka osaavat hommansa. Tuskin menet muidenkaan ammattilaisten hommia itse kokeilemaan "hmmm. varmasti osaan tehdä itse sähkötyöt jos vaan yritän"

        On kuitenkin aika paljon asioita jotka täytyy ottaa huomioon lävistystä tehdessä.
        Mielummin maksaa lävistysliikkeeseen, kuin ottaa riskin että jokin menee pieleen ja saat jonkun tulehduksen korusta jota ei ole klaavattu (ja mikä todnäk on myös väärää materiaalia ja ehkä myös väärän kokoinen).

        Ja ei puudutteita. Jos et kestä sitä hetkellistä kipua minkä lävistäminen aiheuttaa, niin ei kannata edes harkita lävistystä.

        Mene lävistäjälle, sen takia niitä liikkeitä on.


      • Naapi
        Kaiku kirjoitti:

        Älä tee itse, koska et osaa.
        Ja tuon "neuvojan" neuvot olivat aika väärät, joten enpä lähtisin niiden pohjalta edes yrittämään.

        Jätäppä lävistys suosiolla ammattilaisille, jotka osaavat hommansa. Tuskin menet muidenkaan ammattilaisten hommia itse kokeilemaan "hmmm. varmasti osaan tehdä itse sähkötyöt jos vaan yritän"

        On kuitenkin aika paljon asioita jotka täytyy ottaa huomioon lävistystä tehdessä.
        Mielummin maksaa lävistysliikkeeseen, kuin ottaa riskin että jokin menee pieleen ja saat jonkun tulehduksen korusta jota ei ole klaavattu (ja mikä todnäk on myös väärää materiaalia ja ehkä myös väärän kokoinen).

        Ja ei puudutteita. Jos et kestä sitä hetkellistä kipua minkä lävistäminen aiheuttaa, niin ei kannata edes harkita lävistystä.

        Mene lävistäjälle, sen takia niitä liikkeitä on.

        Ite ei kannata alkaa varsinkaan rustoaluetta sörkkimään, todellakaan!!! Ja vielä vähemmän laittaa ampumalla...
        V*tun köyhät, jos ei oo varaa laitattaa lävistystä asiallisesti, niin jättäkää väliin! Ja varmaan tuonkin rahasumman saisi aika nopsaan kokoon jos tosiaan haluaa..


      • irokeesi
        Kaiku kirjoitti:

        Älä tee itse, koska et osaa.
        Ja tuon "neuvojan" neuvot olivat aika väärät, joten enpä lähtisin niiden pohjalta edes yrittämään.

        Jätäppä lävistys suosiolla ammattilaisille, jotka osaavat hommansa. Tuskin menet muidenkaan ammattilaisten hommia itse kokeilemaan "hmmm. varmasti osaan tehdä itse sähkötyöt jos vaan yritän"

        On kuitenkin aika paljon asioita jotka täytyy ottaa huomioon lävistystä tehdessä.
        Mielummin maksaa lävistysliikkeeseen, kuin ottaa riskin että jokin menee pieleen ja saat jonkun tulehduksen korusta jota ei ole klaavattu (ja mikä todnäk on myös väärää materiaalia ja ehkä myös väärän kokoinen).

        Ja ei puudutteita. Jos et kestä sitä hetkellistä kipua minkä lävistäminen aiheuttaa, niin ei kannata edes harkita lävistystä.

        Mene lävistäjälle, sen takia niitä liikkeitä on.

        rakaaas. minä olen jo aikani toiminut lävistäjänä. minussa on 14 reikää, kaikki itsetehtyjä. myös galleriani linkistä saa vähän makua millä asteella olen näissä asioissa. anteeksi rasittava itsekehu ja pätemiseni, mutta väittäisin siis ettei neuvoissani ole mitään vikaa ja ammattini vuoksi osaan nämä. en tietenkään alkaisi ketään netin kautta neuvomaan että itse naamaansa lävistäisi, mutta en näe vaaraa neuvoa ketään lävistämään korvansa itse.


      • Kaiku
        irokeesi kirjoitti:

        rakaaas. minä olen jo aikani toiminut lävistäjänä. minussa on 14 reikää, kaikki itsetehtyjä. myös galleriani linkistä saa vähän makua millä asteella olen näissä asioissa. anteeksi rasittava itsekehu ja pätemiseni, mutta väittäisin siis ettei neuvoissani ole mitään vikaa ja ammattini vuoksi osaan nämä. en tietenkään alkaisi ketään netin kautta neuvomaan että itse naamaansa lävistäisi, mutta en näe vaaraa neuvoa ketään lävistämään korvansa itse.

        Niinpä tietenkin.

        Jos olet "alalla" niin silloin voisin kuvitella että kannustaisit ihmisiä ottamaan lävistyksensä liikkeellä, etkä tekemään niitä itse.

        Silloinhan kaikki tekisivät lävistyksensä itse eikä lävistäjät tienaisi enää mitään.

        Minkä kokoisen korun ajattelit saada läpi 1.2mm neulalla tehtyyn rustolävistykseen?


      • irokeesi
        Kaiku kirjoitti:

        Niinpä tietenkin.

        Jos olet "alalla" niin silloin voisin kuvitella että kannustaisit ihmisiä ottamaan lävistyksensä liikkeellä, etkä tekemään niitä itse.

        Silloinhan kaikki tekisivät lävistyksensä itse eikä lävistäjät tienaisi enää mitään.

        Minkä kokoisen korun ajattelit saada läpi 1.2mm neulalla tehtyyn rustolävistykseen?

        anteeksi jos en täytä lävistäjästereotypiaasi ja ole ahne propagandanlevittäjä? tämä asiakas ei ole minulta pois. minun elämäni ei myöskään kaatuisi jos yksi ihminen tekisi lävistyksensä itse sen sijaan, että teettäisi sen minulla. henkilö ei selvästikkään halunnut mennä lävistäjälle hinnan takia, joten tehköön sen minun puolestani itse. korvien lävistämisen taito kun ei ole mikään mystinen ja vaalittu salaisuus enkä minä ole itsensälävistämistä ja pyssyjä vastaan taisteleva kone tai tiukkapipo hokemassa kuluneita ja ulkoaopittuja lauseita siitä kuinka kaikki reijät tulisi hakea nimenomaan minulta koska et kumminkaan osaa ja tämä on työni ja minä saan rahaa.
        1.2mm neula on suurin injektioneula mitä apteekista saat. liikeissä käytetään kyllä isompaa neulaa, paljon helpompaahan se on, mutta kyllä esimerkiksi se 1.2mm normilävistyskoru siitä reijästä menee, kuten ne hieman pienemmätkin korut ja tappikorvikset, joita saa myös titaanisena. kyllä isommista koruista näkee jo että ne ovat liian isoja. en pidä ihmisiä idiootteina.


      • Pro
        irokeesi kirjoitti:

        rakaaas. minä olen jo aikani toiminut lävistäjänä. minussa on 14 reikää, kaikki itsetehtyjä. myös galleriani linkistä saa vähän makua millä asteella olen näissä asioissa. anteeksi rasittava itsekehu ja pätemiseni, mutta väittäisin siis ettei neuvoissani ole mitään vikaa ja ammattini vuoksi osaan nämä. en tietenkään alkaisi ketään netin kautta neuvomaan että itse naamaansa lävistäisi, mutta en näe vaaraa neuvoa ketään lävistämään korvansa itse.

        Ei ammattilävistäjä neuvo ihmisiä käyttämään pieniä neuloja..Mitäpä jos laittaisit postimyynnin pystyyn,myyt valmiita lävistyspaketteja.Siitä vaan tökkäiset.
        Eihän korvassa ole edes suonia,mitä varoa?Laskimoa?
        Ei minunkaan maailmani kaadu,jos ihmiset lävistävät itse itseään.Minua ärsyttää vain ammatin ala-arvostaminen.Esimerkiksi hammaslääkärissä saan kuulla moitteita ammatistani,koska nuorten hammaskalusto alkaa olla heikossa kunnossa väärin asennettujen huuli-ja kielikorujen kanssa.Ja koska minä jätän ennemmin tekemättä,kun teen asiakkaalle "karhunpalveluksen" laittamalla huonosti istuvan korun,minulla on hyvä omatunto.Näitä itsetehtyjä luomuksia näkyy päivittäin,jotkut ovat onnistuneet hyvin,jotkut ovat vain onnistuneet saamaan reiän aikaiseksi ilmantietoakaan siitä,missä sen pitäisi sijaita.
        Ja minä olen ollut ammatissani myös pitkään.
        Ja tällä tarkoitan PITKÄÄN..


      • irokeesi
        Pro kirjoitti:

        Ei ammattilävistäjä neuvo ihmisiä käyttämään pieniä neuloja..Mitäpä jos laittaisit postimyynnin pystyyn,myyt valmiita lävistyspaketteja.Siitä vaan tökkäiset.
        Eihän korvassa ole edes suonia,mitä varoa?Laskimoa?
        Ei minunkaan maailmani kaadu,jos ihmiset lävistävät itse itseään.Minua ärsyttää vain ammatin ala-arvostaminen.Esimerkiksi hammaslääkärissä saan kuulla moitteita ammatistani,koska nuorten hammaskalusto alkaa olla heikossa kunnossa väärin asennettujen huuli-ja kielikorujen kanssa.Ja koska minä jätän ennemmin tekemättä,kun teen asiakkaalle "karhunpalveluksen" laittamalla huonosti istuvan korun,minulla on hyvä omatunto.Näitä itsetehtyjä luomuksia näkyy päivittäin,jotkut ovat onnistuneet hyvin,jotkut ovat vain onnistuneet saamaan reiän aikaiseksi ilmantietoakaan siitä,missä sen pitäisi sijaita.
        Ja minä olen ollut ammatissani myös pitkään.
        Ja tällä tarkoitan PITKÄÄN..

        "Ei ammattilävistäjä neuvo ihmisiä käyttämään pieniä neuloja.."

        edelleenkään ei ole isompia yksittäispakattuja neuloja jokaisen saatavilla kuten tuossa jo kerran mainitsin. 1.2 millin reikä < 1.2 millin koruun kelpaa.

        "Eihän korvassa ole edes suonia,mitä varoa?Laskimoa?"

        eeh. kuinka usein kuulet jonkun lävistäneen laskimonsa korvalävistystä tehdessään? oikeastaan, kuinka usein kuulet kenenkään epäonnistuneen surkeasti korvalävistystä tehdessään. mahdollinen tulehdus ei ainakaan johtuisi neuvoistani.

        "Minua ärsyttää vain ammatin ala-arvostaminen."

        minuakin ärsyttää monet asiat, esimerkiksi se, että jokaisen lävistäjän oletetaan olevan täysin samanlainen persoonaa myöten. mutta kuten on myös tullut aikaisemmin sanottua, en kehota ketään lävistämään kasvojaan itse. sinäkin voit kai myöntää kerran alalla olet, että korvan lävistäminen ei ole salatiede.


      • Pro
        irokeesi kirjoitti:

        "Ei ammattilävistäjä neuvo ihmisiä käyttämään pieniä neuloja.."

        edelleenkään ei ole isompia yksittäispakattuja neuloja jokaisen saatavilla kuten tuossa jo kerran mainitsin. 1.2 millin reikä < 1.2 millin koruun kelpaa.

        "Eihän korvassa ole edes suonia,mitä varoa?Laskimoa?"

        eeh. kuinka usein kuulet jonkun lävistäneen laskimonsa korvalävistystä tehdessään? oikeastaan, kuinka usein kuulet kenenkään epäonnistuneen surkeasti korvalävistystä tehdessään. mahdollinen tulehdus ei ainakaan johtuisi neuvoistani.

        "Minua ärsyttää vain ammatin ala-arvostaminen."

        minuakin ärsyttää monet asiat, esimerkiksi se, että jokaisen lävistäjän oletetaan olevan täysin samanlainen persoonaa myöten. mutta kuten on myös tullut aikaisemmin sanottua, en kehota ketään lävistämään kasvojaan itse. sinäkin voit kai myöntää kerran alalla olet, että korvan lävistäminen ei ole salatiede.

        salatiedettä,ei. Mutta kylläpä siellä laskimo on,kuten varmaankin tiedät? Jos opetat täällä ihmisiä tekemään itse lävistyksiä,kannattaisi silloin muistaa kertoa kaikki yksityiskohdat.
        Olen kuullut laskimovahingoista,olen jopa kuullut,että kielilävistystä tehdessä on puhkaistu valtimo.Mutta nämähän on ihan pikkujuttuja?Eihän se aiheuta kuin lakkaamatonta verenvuotoa..


        "minuakin ärsyttää monet asiat, esimerkiksi se, että jokaisen lävistäjän oletetaan olevan täysin samanlainen persoonaa myöten."
        Mitä tällä tarkoitit,meni ohi?


      • irokeesi
        Pro kirjoitti:

        salatiedettä,ei. Mutta kylläpä siellä laskimo on,kuten varmaankin tiedät? Jos opetat täällä ihmisiä tekemään itse lävistyksiä,kannattaisi silloin muistaa kertoa kaikki yksityiskohdat.
        Olen kuullut laskimovahingoista,olen jopa kuullut,että kielilävistystä tehdessä on puhkaistu valtimo.Mutta nämähän on ihan pikkujuttuja?Eihän se aiheuta kuin lakkaamatonta verenvuotoa..


        "minuakin ärsyttää monet asiat, esimerkiksi se, että jokaisen lävistäjän oletetaan olevan täysin samanlainen persoonaa myöten."
        Mitä tällä tarkoitit,meni ohi?

        oletan vaihteeksi, että ihmiset katsovat korvaansa ennenkuin lykkäävät siitä mitään läpi. ehkä pidän ihmisiä sitten älykkäämpänä kuin ovatkaan. minä en opeta, annan vinkkejä enkä ole sitoutunut selventämään tätä asiaa lävistyksen historiasta sen nykyajan eri toimintapojen tekniikoiden yksityiskohtiin.
        eikä tualla ärsyyntymiseni ilmaisulla sen suurempaa pointtia ollut, havainnollistin että muitakin ihmisiä ärsyttää, eri asiat.


      • Kaiku
        irokeesi kirjoitti:

        oletan vaihteeksi, että ihmiset katsovat korvaansa ennenkuin lykkäävät siitä mitään läpi. ehkä pidän ihmisiä sitten älykkäämpänä kuin ovatkaan. minä en opeta, annan vinkkejä enkä ole sitoutunut selventämään tätä asiaa lävistyksen historiasta sen nykyajan eri toimintapojen tekniikoiden yksityiskohtiin.
        eikä tualla ärsyyntymiseni ilmaisulla sen suurempaa pointtia ollut, havainnollistin että muitakin ihmisiä ärsyttää, eri asiat.

        Valitettavasti ihmiset eivät yleensä osaa ottaa huomioon kaikkia niitä asioita jotka saattavat meille olla itsestään selvyyksiä.

        Sitten ne tulevat rustopatteineen itkemään meille jonkun nikkelikorviksensa kanssa ja ihmettelevät miksi korva mätii.

        Huonolla tuurilla tosiaan tulee vain paljon vahinkoa.

        Ja ei ne lävistykset niin kalliita ole, jottei muutaman ryyppyreissun väliin jättämisellä saisi säästettyä moista rahasummaa.

        Ja kun se yksi tekee ja neuvoo kavereilleen jotka tekevät itse, ja neuvovat kavereilleen jotka tekevät itse... Ja sitten onkin jo iso raha poissa lävistäjältä.


      • Toinen pro
        Pro kirjoitti:

        salatiedettä,ei. Mutta kylläpä siellä laskimo on,kuten varmaankin tiedät? Jos opetat täällä ihmisiä tekemään itse lävistyksiä,kannattaisi silloin muistaa kertoa kaikki yksityiskohdat.
        Olen kuullut laskimovahingoista,olen jopa kuullut,että kielilävistystä tehdessä on puhkaistu valtimo.Mutta nämähän on ihan pikkujuttuja?Eihän se aiheuta kuin lakkaamatonta verenvuotoa..


        "minuakin ärsyttää monet asiat, esimerkiksi se, että jokaisen lävistäjän oletetaan olevan täysin samanlainen persoonaa myöten."
        Mitä tällä tarkoitit,meni ohi?

        Kyllä nyt menee puurot ja vellit sekaisin; vieläpä väität olevasi pro ja kerrot, että korvan rusto-osassa menee laskimo!? En tiedä, minkälaisilta anatomian-tunneilta olet "tietosi" hankkinut, mutta selvennetään nyt hiukan: RUSTOSSA EI KULJE LAINKAAN VERISUONISTOA. Eikä korvan lobe-alueella mtn laskimoita sen paremmin, kuin valtimoitakaan! No, saitpahan ainakin teinejä peloteltua (mikä varmasti tarkoituskin oli). Eikä se nuori äiti siitä huolimatta kiikuta lastansa tatuointi-ja lävistysliikkeeseen ottamaan ekoja korviksiaan. Siinä mielessä "ansionmenetys-pelkosi" on kyllä ihan turha. Näillä jutuilla sahataan loppupeleissä vain omaa oksaa, kannattaa muistaa tämä!
        p.s. "irokeesin" teko-ohje hoitoineen oli riittävän pätevä d-i-y -tyypille.


      • Toinen pro
        irokeesi kirjoitti:

        anteeksi jos en täytä lävistäjästereotypiaasi ja ole ahne propagandanlevittäjä? tämä asiakas ei ole minulta pois. minun elämäni ei myöskään kaatuisi jos yksi ihminen tekisi lävistyksensä itse sen sijaan, että teettäisi sen minulla. henkilö ei selvästikkään halunnut mennä lävistäjälle hinnan takia, joten tehköön sen minun puolestani itse. korvien lävistämisen taito kun ei ole mikään mystinen ja vaalittu salaisuus enkä minä ole itsensälävistämistä ja pyssyjä vastaan taisteleva kone tai tiukkapipo hokemassa kuluneita ja ulkoaopittuja lauseita siitä kuinka kaikki reijät tulisi hakea nimenomaan minulta koska et kumminkaan osaa ja tämä on työni ja minä saan rahaa.
        1.2mm neula on suurin injektioneula mitä apteekista saat. liikeissä käytetään kyllä isompaa neulaa, paljon helpompaahan se on, mutta kyllä esimerkiksi se 1.2mm normilävistyskoru siitä reijästä menee, kuten ne hieman pienemmätkin korut ja tappikorvikset, joita saa myös titaanisena. kyllä isommista koruista näkee jo että ne ovat liian isoja. en pidä ihmisiä idiootteina.

        Anteeksi ei tule pyydellä omaa näkökantaansa. Siksipä en minäkään sitä tee (samaa mieltä kuin olen kanssasi). Nämä tietyt propagandaa levittävät lävistäjät vaan hävettävät: heidänhän se kuuluisi anteeksi pyytää, ei sinun. Ikävää vaan, että ammattikunta saa tätä kautta kyseenalaista mainetta. Minäkään en pidä ihmisiä idiootteina. Tsemppiä sinulle (ja voimia tuulimyllyjä vastaan, sitä tuut tolla asenteella tarvitsemaan)!


      • itse lävistetty
        irokeesi kirjoitti:

        rakaaas. minä olen jo aikani toiminut lävistäjänä. minussa on 14 reikää, kaikki itsetehtyjä. myös galleriani linkistä saa vähän makua millä asteella olen näissä asioissa. anteeksi rasittava itsekehu ja pätemiseni, mutta väittäisin siis ettei neuvoissani ole mitään vikaa ja ammattini vuoksi osaan nämä. en tietenkään alkaisi ketään netin kautta neuvomaan että itse naamaansa lävistäisi, mutta en näe vaaraa neuvoa ketään lävistämään korvansa itse.

        Olen lävistänyt yläkorvani kaksi kertaa ilman minkäänlaisia seuraamuksia sekä korvan sinään menevän nipukan itse. Kaikki on onnistunut loistavasti. Paranemisaika on ollut noin kaksi viikkoa. vrt lävistäjän tekemä napakoruni parani 6kk.


      • bullshit
        itse lävistetty kirjoitti:

        Olen lävistänyt yläkorvani kaksi kertaa ilman minkäänlaisia seuraamuksia sekä korvan sinään menevän nipukan itse. Kaikki on onnistunut loistavasti. Paranemisaika on ollut noin kaksi viikkoa. vrt lävistäjän tekemä napakoruni parani 6kk.

        "Paranemisaika on ollut noin kaksi viikkoa. vrt lävistäjän tekemä napakoruni parani 6kk."

        Sinähän se varsinainen taikuri olet jos parantelet rustolävistyksen vaivaisessa parissa viikossa... Olisikohan napasikin parantunut kahdessa viikossa jos olisit lävistänyt sen itse... xD


      • Huono Ammattilainen?
        itse lävistetty kirjoitti:

        Olen lävistänyt yläkorvani kaksi kertaa ilman minkäänlaisia seuraamuksia sekä korvan sinään menevän nipukan itse. Kaikki on onnistunut loistavasti. Paranemisaika on ollut noin kaksi viikkoa. vrt lävistäjän tekemä napakoruni parani 6kk.

        Oletko harkinnut oman liikkeen pystyttämistä, kun kerran olet sellainen velho että oksat pois. Se, että napalävistyksesi parani hitaammin luultavasti johtuu siitä, että otit sen liikkeessä (jos olisit sen itse tehnyt se olisi varmaan parantunut päivässä)? Järki käteen, napa on täysin eri kohta kuin esim korva. Kaikki lävistykset paranevat eri tahtia, ei johdu siitä, että liikkeessä tehdään huonommin (tuskin vaan edes tehdään).


      • asflafsgd
        Pro kirjoitti:

        salatiedettä,ei. Mutta kylläpä siellä laskimo on,kuten varmaankin tiedät? Jos opetat täällä ihmisiä tekemään itse lävistyksiä,kannattaisi silloin muistaa kertoa kaikki yksityiskohdat.
        Olen kuullut laskimovahingoista,olen jopa kuullut,että kielilävistystä tehdessä on puhkaistu valtimo.Mutta nämähän on ihan pikkujuttuja?Eihän se aiheuta kuin lakkaamatonta verenvuotoa..


        "minuakin ärsyttää monet asiat, esimerkiksi se, että jokaisen lävistäjän oletetaan olevan täysin samanlainen persoonaa myöten."
        Mitä tällä tarkoitit,meni ohi?

        Saanko kysyä ihan uteliaisuudesta, että missä tämä kyseinen valtimo oikein on? En ole oikeasti tiennyt, että korvassa olisi tällainen vähän isompi valtimo :>


      • mibäää
        irokeesi kirjoitti:

        rakaaas. minä olen jo aikani toiminut lävistäjänä. minussa on 14 reikää, kaikki itsetehtyjä. myös galleriani linkistä saa vähän makua millä asteella olen näissä asioissa. anteeksi rasittava itsekehu ja pätemiseni, mutta väittäisin siis ettei neuvoissani ole mitään vikaa ja ammattini vuoksi osaan nämä. en tietenkään alkaisi ketään netin kautta neuvomaan että itse naamaansa lävistäisi, mutta en näe vaaraa neuvoa ketään lävistämään korvansa itse.

        No mitä vaaroja rustokorun laittamisessa on itse, itselläni on kulmalävistys, en tehnyt sitä itse, mutta minulla on 9 itsetehtyä lävistystä; kummassakin korvassa neljä lävistystä ja tein itse huulilävistyksen. no kokeilin sitten tehdä rusto lävistystä ja se kävi ihan helvetin kipeää, sitten aloin miettiä että onko sen laittamisessa vaaroja; halvaantuminen tai jotain muuta kamalampaa kuin se tulehdus?


      • lääk.opisk.
        mibäää kirjoitti:

        No mitä vaaroja rustokorun laittamisessa on itse, itselläni on kulmalävistys, en tehnyt sitä itse, mutta minulla on 9 itsetehtyä lävistystä; kummassakin korvassa neljä lävistystä ja tein itse huulilävistyksen. no kokeilin sitten tehdä rusto lävistystä ja se kävi ihan helvetin kipeää, sitten aloin miettiä että onko sen laittamisessa vaaroja; halvaantuminen tai jotain muuta kamalampaa kuin se tulehdus?

        Neulalla tehtynä rusto halkee ja pyöree koru venyttää sitä haavaa niin, ettei se tuu paraneen välttämättä ollenkaan.
        Neula voi olla saastunu tai tekijällä voi olla hiv/hepatiitti koska noita vahinkopistoja sattuu helposti. Saatat siis pahimmassa tapauksessa saada hepatiitin tai hiv:n teon yhteydessä.


      • sirppivasara
        lääk.opisk. kirjoitti:

        Neulalla tehtynä rusto halkee ja pyöree koru venyttää sitä haavaa niin, ettei se tuu paraneen välttämättä ollenkaan.
        Neula voi olla saastunu tai tekijällä voi olla hiv/hepatiitti koska noita vahinkopistoja sattuu helposti. Saatat siis pahimmassa tapauksessa saada hepatiitin tai hiv:n teon yhteydessä.

        rustossahan ei ole verisuonia ja aineenvaihdunta on hidasta. samoin paraneminen. Voisiko tuossa olla selitys siihen, että neulalla tehty rustolävistys paranee aina himan hitaammin ja aiheuttaa ongelmia. Pyöreä koru sirpin muotoiseen lävistysneulaviiltoon ... ei hyvä.


      • anaali-hanson
        mibäää kirjoitti:

        No mitä vaaroja rustokorun laittamisessa on itse, itselläni on kulmalävistys, en tehnyt sitä itse, mutta minulla on 9 itsetehtyä lävistystä; kummassakin korvassa neljä lävistystä ja tein itse huulilävistyksen. no kokeilin sitten tehdä rusto lävistystä ja se kävi ihan helvetin kipeää, sitten aloin miettiä että onko sen laittamisessa vaaroja; halvaantuminen tai jotain muuta kamalampaa kuin se tulehdus?

        varo ettet kalloon tökkää


      • gardo
        Kaiku kirjoitti:

        Älä tee itse, koska et osaa.
        Ja tuon "neuvojan" neuvot olivat aika väärät, joten enpä lähtisin niiden pohjalta edes yrittämään.

        Jätäppä lävistys suosiolla ammattilaisille, jotka osaavat hommansa. Tuskin menet muidenkaan ammattilaisten hommia itse kokeilemaan "hmmm. varmasti osaan tehdä itse sähkötyöt jos vaan yritän"

        On kuitenkin aika paljon asioita jotka täytyy ottaa huomioon lävistystä tehdessä.
        Mielummin maksaa lävistysliikkeeseen, kuin ottaa riskin että jokin menee pieleen ja saat jonkun tulehduksen korusta jota ei ole klaavattu (ja mikä todnäk on myös väärää materiaalia ja ehkä myös väärän kokoinen).

        Ja ei puudutteita. Jos et kestä sitä hetkellistä kipua minkä lävistäminen aiheuttaa, niin ei kannata edes harkita lävistystä.

        Mene lävistäjälle, sen takia niitä liikkeitä on.

        Ilmeisesti lävistäjä itse ja raha mielessä


      • Kaiku kirjoitti:

        Valitettavasti ihmiset eivät yleensä osaa ottaa huomioon kaikkia niitä asioita jotka saattavat meille olla itsestään selvyyksiä.

        Sitten ne tulevat rustopatteineen itkemään meille jonkun nikkelikorviksensa kanssa ja ihmettelevät miksi korva mätii.

        Huonolla tuurilla tosiaan tulee vain paljon vahinkoa.

        Ja ei ne lävistykset niin kalliita ole, jottei muutaman ryyppyreissun väliin jättämisellä saisi säästettyä moista rahasummaa.

        Ja kun se yksi tekee ja neuvoo kavereilleen jotka tekevät itse, ja neuvovat kavereilleen jotka tekevät itse... Ja sitten onkin jo iso raha poissa lävistäjältä.

        Otin lävistämällä , rustokorun noin 1 kk sitten , ja nyt korun ymrärille on alkanut tulemaan pattia , onko se normaalia ? /(=


      • rustokoru on pop
        sinidino kirjoitti:

        Otin lävistämällä , rustokorun noin 1 kk sitten , ja nyt korun ymrärille on alkanut tulemaan pattia , onko se normaalia ? /(=

        Mulla on kuusi (6) itse apteekkineulalla pistettyä rustokorua korvissa, joista vain alimmissa, korvanlehden keskikohdalla, jossa rusto on mulla jo ohutta tuli pientä pattia, mutta ohi meni muutamassa viikossa - joten älä vielä menetä toivoa!


      • punkkari4life
        Kaiku kirjoitti:

        Älä tee itse, koska et osaa.
        Ja tuon "neuvojan" neuvot olivat aika väärät, joten enpä lähtisin niiden pohjalta edes yrittämään.

        Jätäppä lävistys suosiolla ammattilaisille, jotka osaavat hommansa. Tuskin menet muidenkaan ammattilaisten hommia itse kokeilemaan "hmmm. varmasti osaan tehdä itse sähkötyöt jos vaan yritän"

        On kuitenkin aika paljon asioita jotka täytyy ottaa huomioon lävistystä tehdessä.
        Mielummin maksaa lävistysliikkeeseen, kuin ottaa riskin että jokin menee pieleen ja saat jonkun tulehduksen korusta jota ei ole klaavattu (ja mikä todnäk on myös väärää materiaalia ja ehkä myös väärän kokoinen).

        Ja ei puudutteita. Jos et kestä sitä hetkellistä kipua minkä lävistäminen aiheuttaa, niin ei kannata edes harkita lävistystä.

        Mene lävistäjälle, sen takia niitä liikkeitä on.

        olen tehnyt itselleni n. 37 lävistystä jokaisen itse ja täysin kokemattomana. EI TULEHTUNUT KERTAAKAAN, EI OSUNUT VÄÄRÄÄN PAIKKAAN KERTAAKAAN, EIKÄ SATTUNUT KERTAAKAAN. vaikka en itse "osaa", teknikka on mielestäni varsin yksinkertainen: 1. otat neulan käteen. 2. valitset lävistettävän paikan. 3. työnnät neulan läpi.

        VARSIN HELPPOA


      • lävistäjä
        Kaiku kirjoitti:

        Älä tee itse, koska et osaa.
        Ja tuon "neuvojan" neuvot olivat aika väärät, joten enpä lähtisin niiden pohjalta edes yrittämään.

        Jätäppä lävistys suosiolla ammattilaisille, jotka osaavat hommansa. Tuskin menet muidenkaan ammattilaisten hommia itse kokeilemaan "hmmm. varmasti osaan tehdä itse sähkötyöt jos vaan yritän"

        On kuitenkin aika paljon asioita jotka täytyy ottaa huomioon lävistystä tehdessä.
        Mielummin maksaa lävistysliikkeeseen, kuin ottaa riskin että jokin menee pieleen ja saat jonkun tulehduksen korusta jota ei ole klaavattu (ja mikä todnäk on myös väärää materiaalia ja ehkä myös väärän kokoinen).

        Ja ei puudutteita. Jos et kestä sitä hetkellistä kipua minkä lävistäminen aiheuttaa, niin ei kannata edes harkita lävistystä.

        Mene lävistäjälle, sen takia niitä liikkeitä on.

        Oon tehny ite rustokorun eikä se oo kertaakaaa tulehtunu kunnolla, se on ollu mulla jo vuode ! tein sen kyllä niin pienellä neulalla et vähän tuntu korun laittaminen.. tuo kaiku sais kyllä pitää päänsä kiinni, tuskin itsellään on yhtäkään korvista. onhan siit puhuttu et olisi paljon vaaroja mutta tunnen niin monta ihmistä kuka on tehnyt itse eikä kellään oo tulehtunu. tunnen myös ihmisiä kenellä on tulehtunu rustokorut nii pahasti että ne on pitäny ottaa pois, mutta ne on tehty ampumalla. (: joten jos teet itserustokorun nii muista hygienia.


    • rustolävärin tekijä

      Itse tein rustoon lävärin puolisen vuotta sitten desinfioidulla neulalla, ja vieläkin se korvassa on eikä ole kertaakaan pahemmin tulehtunut. Pikkusenhan se sattu, mutta yllättävän nopeesti parani, en nyt muista tarkalleen paranemisaikaa. Enkä puuduttanut lainkaan, kipu kestettiin. :D Putsailin sitä silloin ja putsailen vieläkin, ja joskus koruun on kerääntynyt "mönjää" mutta otan sen välillä aina pois ja vaihdan toisenlaisia ja putsailen. Itseasiassa rustoon on todella helppo tehdä. :) En nyt suosittele että jokainen pikkutyttö tökkäsee neulan läpi ja tunkee korun siihe, vaikka itselläni ei siinä mitään käynykkään, desinfiointi varmasti on tärkee juttu.

      • ...

        Oon jo pitkään miettiny et voisko industrialin tehdä itse...?
        sattuuko se kamalasti?
        Eikös industrial menekin kahdesta kohtasta läpi?

        Ja muuten, kävin ottamassa toiselle puolelle rustoon otto's tattoolla, eikä maksanut kuin 30e.


      • mmillaaaaaaa
        ... kirjoitti:

        Oon jo pitkään miettiny et voisko industrialin tehdä itse...?
        sattuuko se kamalasti?
        Eikös industrial menekin kahdesta kohtasta läpi?

        Ja muuten, kävin ottamassa toiselle puolelle rustoon otto's tattoolla, eikä maksanut kuin 30e.

        jos väärään kohtaan tekee ruston voi kasvot halvaantua!


    • かい

      ite oon tehny rustokorun ja ihan hyvin se on tossa pysynyt, ilman tulehtumista.
      nyt ajattelin että tekisin ite indrustialin, olisikohan se mahollista ? ettei olis mitää hirveit riskei.

      • öäö

        Mistä materiaalista teit rustokorusi?


      • かい
        öäö kirjoitti:

        Mistä materiaalista teit rustokorusi?

        siis tein sen reiän 1,2mm x 40mm lävistysneulal ja laitoin siihen muovisen harjotuskorun.
        nytten kylläkin siinä on jo toinen koru ku vaihoin iha.


    • Nerva

      Nii tota kannattaa mennä korvisliikkeeseen, esim. itis... siel tehää ampumalla ja maksaa 7 euroo... :)

    • Mävaisä

      Ampuminen kannattaa: ) Hyvässä kunnossa mulla ainakin

      • かい

        yleisemmin rustokorut paranee nopeasti mutta heti kun vaihtaa korun tai jotain nii se saattaa tulehtua helposti. ja ihan tiedoksi vain että ampuminen juuri ei kannata.

        ekanakaan sitä lävistyspyssyä ei voi steriloida, joten siitä voisi pahimmassa tapauksessa saada jopa vakavamman tartunnan. muutenkin se lävistystapa kun ampuu jo itsessään kusee. neulalla lävistäessä kudokseen tehdään viilto, mutta ampumalla se koru ikään kuin runnotaan kudoksen läpi, jolloin se vaurioituu huomattavasti enemmän. sen parantuminen on myös hitaampaa, ja jossakin tapauksessa korvasi voisi turvota about tennispallon kokoiseksi. ::)


      • epätiedemies
        かい kirjoitti:

        yleisemmin rustokorut paranee nopeasti mutta heti kun vaihtaa korun tai jotain nii se saattaa tulehtua helposti. ja ihan tiedoksi vain että ampuminen juuri ei kannata.

        ekanakaan sitä lävistyspyssyä ei voi steriloida, joten siitä voisi pahimmassa tapauksessa saada jopa vakavamman tartunnan. muutenkin se lävistystapa kun ampuu jo itsessään kusee. neulalla lävistäessä kudokseen tehdään viilto, mutta ampumalla se koru ikään kuin runnotaan kudoksen läpi, jolloin se vaurioituu huomattavasti enemmän. sen parantuminen on myös hitaampaa, ja jossakin tapauksessa korvasi voisi turvota about tennispallon kokoiseksi. ::)

        ...on luettavissa mistä tieteisjulkaisusta. voit varmana linkittää tietosi, kun noin 'asiantuntevalla paatoksellisuudella' homman esität...


      • jasulovespiercing
        epätiedemies kirjoitti:

        ...on luettavissa mistä tieteisjulkaisusta. voit varmana linkittää tietosi, kun noin 'asiantuntevalla paatoksellisuudella' homman esität...

        Itselläni on itsetehty rustokoru, ei oo missään vaiheessa ollut mitään ongelmia, ja oon ollu tosi tyytyväine.

        Kaverille tehtiin ampumalla, meni vinoo ja loppue lopuks koko koru uppos sinne korvan sisälle.


    • VerinenLävistäjä

      Itselläni itsetehty rusto, tai kaikki sujui hyvin niin kauan kunnes verta alkoi valumaan aikasmoinen määrä, joten asia tyssähti siihen :) tuli vissiin johonkin pintaverisuoneen osuttua.. apteekista ostetulla indoktioneullalla varovasti pyörittelin, eli en mitenkään väkisin survonnut neulaa, ja oli myös aivan kivuton. Ei siinä mtn kummempia, täytyypi koittaa toisesta kohtaa tai sitten ihan vaan mennä liikkeeseen..

      -Ennenkin tehnyt?

    • jfralgherlghreuh

      olen tehnyt itse joskus typeränä teininä rustolävistyksiä kolme, vieläpä samalla kertaa ja kaiken kukkuraksi kännissä, verta tuli oikein mukavasti, mutta tyrehtyi se verenvuoto (onneksi) ja ihan hyvät niistä sitten tuli :) vaikka neulana toimi hakaneula joka oli nokinen, koska kuviteltiin kaverin kanssa että siitä saa hygieenisen kun sitä polttaa sytkärillä... mutta tuo taitaa olla sellainen onni onnettomuudessa tapaus, ihme ja kumma ettei tullut mitään tulehdusta.

    • ihquli

      ite ajattelin ottaa rustokorun mutta netissä surffailessani tietoa kyseisestä aiheesta alkoi minua jännittää jos liikkeessä ei olekkaan sitä lävistystä vaan se ammutaan mutta minulla on kyllä korvissani ammutut korvikset. no on ne niiiii hienoj et vitsi käyn huomen ottaa ;)))

    • mikä koru?

      heij! ... mä oon miettinyt et haluisin tehä itteleni rustokorun mutta minkä korun siihen voi laittaa? käykö siihen ihan normi korvakoru?

      • Näin mulla

        Toki voi laittaa jos siihen semmosen haluaa, mutta vasta paranemisvaiheen jälkeen. Mulle sisko teki kotonaan rustolävärin semmosella pienellä apteekin injektioneulalla (paksuus vissii 1,4 mm ja maksaa n. 34 centtiä). Laitettii aluksi lävistyksee hoitorengas (pieni hoppeinen semmonen) ja desinfiointiaine oli käytössä koko prosessin ajan. Nyt eilen vaihoin siihe tavallisen nappikorviksen noin neljän viikon jälkee. Kipuja ei oo ollu muuta ku ehkä vähä korun laittovaiheesa, (en oo mielestäni kovin kipuherkkä tyyppi) ja tulehuksiltaki oon onneksi säästyny. Vesipesu ja desinfiointi ja on tärkiää varsinki paranemisvaiheen aikana ja se ehkäsee myös tulehuksilta. :)


      • Vielä
        Näin mulla kirjoitti:

        Toki voi laittaa jos siihen semmosen haluaa, mutta vasta paranemisvaiheen jälkeen. Mulle sisko teki kotonaan rustolävärin semmosella pienellä apteekin injektioneulalla (paksuus vissii 1,4 mm ja maksaa n. 34 centtiä). Laitettii aluksi lävistyksee hoitorengas (pieni hoppeinen semmonen) ja desinfiointiaine oli käytössä koko prosessin ajan. Nyt eilen vaihoin siihe tavallisen nappikorviksen noin neljän viikon jälkee. Kipuja ei oo ollu muuta ku ehkä vähä korun laittovaiheesa, (en oo mielestäni kovin kipuherkkä tyyppi) ja tulehuksiltaki oon onneksi säästyny. Vesipesu ja desinfiointi ja on tärkiää varsinki paranemisvaiheen aikana ja se ehkäsee myös tulehuksilta. :)

        Nii siis tarkotin että ainua pieni kipu tuntu rustoläväriä tehessä, ite toisen korviksen vaihto ei tuottanu mittää kipua eikä ongelmia eilen. :)


    • Mun yks frendi teki itte rusto"lävistykse" nii se osu nii monee verisuonee et osa korvasta piti leikata irti jote itte kävisin mielummi liikkees ja maksan siit sen minkä se maksaa mialuummi ku et korvaa leikattas!

    • feikkiruusu

      jos hommaa ei itse osaa, suosittelen menemään liikkeeseen ettei satu mitään. jos taas osaa, on paljon edullisempaa tehdä lävistys itse.

      itse olen 16v ja tehnyt itse itselleni 5 korvareikää, rustolävistyksen ja napalävistyksen. kaikki onnistui hienosti, kun osaa hommansa eikä lähde suinpäin sitä neulaa ihoon tökkimään. tuosta puudutuksesta, itse en ole koskaan puuduttanut (napalävärin teossa laitoin jäisen pakastepussin navan päälle n. 10 minuutiksi ennen lävistämistä, helpotti kummasti) mutta sitä varmasti kannattaa käyttää jos on _todella_ herkkä ja välttämättä lävistyksen haluaa. huomaathan myös, että neulan koolla on väliä. neula saisi olla mieluusti isompi kuin tuleva lävistyskoru, näin vältytään vahingoilta ja kivuliailta hetkiltä. muistathan ruston lävistämisessä, että lävistyspaikalla on merkitystä. (ehkä olet saattanut kuulla 'legendan', jonka mukaan rustoläväri voi väärässä kohdassa aiheuttaa pahimmillaan halvaantumisen?) kohdalla on väliä. jos et tiennyt siis mikä kohta on oikea ja kysyit onko kohdalla väliä, _en_ suosittele tekemään lävistystä itse ennenkuin tiedät nämä asiat. se ei riitä että luet netistä tietoa. käy vaikka lävistysliikkeessä kyselemässä rustolävistyksistä ja niiden laitosta kotona, jos haluat.

      huomaathan myös, ettet vaan tee mitään lävistyksiä koskaan esim. hakaneulalla. hakaneulassa ei ole neulan keskellä 'rakoa' jonne ylimääräinen osa lävistettävästä alueesta menee. jos teet hakaneulalla, saattaa lävistyksen ympärille muodostua patti/patteja, ja seuraukset voivat olla kivuliaat ja ruman näköiset. kaikki välineet täytyy myös desinfioida tarkkaan ennen lävistämistä! korun osat, lävistettävä alue, lävistysvälineet, omat kätesi.

      lävistämisen jälkeen lävistys putsataan tavallisesti 2 kertaa päivässä vedellä ja mahdollisesti suolaliuoksella riippuen lävistyksesta ja sen kunnosta. muistathan pestä myös kätesi aina ennen lävistyksen putsausta, ja lävistystä ei saa näpeltää kuin putsauksen yhteydessä! myös pitkiä hiuksia kannattaa ainakin alussa yrittää pitää usein kiinni, sillä hiukset voivat takertua lävistykseen, ja lävistyksen sisälle mennessä aiheuttaa pahan tulehduksen.

      en nyt väsyneenä jaksa enempää saarnata, joten areena muille :) valitettavan usein kotona tehdyt lävistykset on tehty jollain tavalla väärin, ja aiheutuu tulehdus. jos sinulle tulee tulehdus (joka kestää enemmän kuin muutaman päivän ja johon kuuluu muutakin kuin korvan punoitusta) käy näyttämässä lävistystä lävistäjän kautta lääkärille. niin saat oikeat ohjeet ja mahdollisen antibiootin. jos lävistäminen epäonnistuu, ei kannata uudestaan enää itse yrittää vaan kipittää lähimpään läväriliikkeeseen. vaikka siellä kalliimpaa onkin, saat varmasti hintansa vastaava palveluakin.

    • Vielä ja vielä

      Nii ja jääpala/pussipuuvutus oli meillä kans ehotonta ennen ko rei'itettiin mun korvia. Muista puuvutuksista en ees tiiä mutta tavis jääpalat toimi iha kiitettävästi. :)

    • l

      ite oon tehny itse rustolävistyksiä. ite tekeminen ei satu, tulee vaan enemmän verta kuin ampuessa.

    • uuupelo

      mistä te muut ootte hankkineet nimenomaan sen korun ? neulat ja hygienia sujuu kympillä, mutta entä tämä hely - mitä maksaa ja mistä voi hankkia oikeaa materiaalia omaavan ?

    • PUPUT ON IHANIA <3

      Itse olen ottanut jo neljä reikää ja kaikki ampumalla. Eikä mitään oireita. Aluksi se sattuu ja yhden päivän suunnilleen kirvelee (ainakin minulla) Mutta sitten on jo paljon parempi. Ja jos OIKEASTI sinulla on rahasta kiinni niin ota ampumalla ;)
      Minun "ampuja" sanoi että ensimmäisen viikon rustolävistystä pitää hoitaa puhdistus aineella. Kyllä siitä hyvä tulee ja minulla maksoi ampumalla vain 6 euroa per reikä (otin kaksi)

      Joten suosittelen ampumista.

      Mutta suurin suositukseni on että kuuntelet itseäsi. Niin minäkin tein

      • Lävistysliike

        No kannattaa kyllä käydä lävistys liikkeessä siellä se laitetaan oikeaan paikkaan ja saa sellasen rengas korun ❤️


    • laitoinitse

      Mä olen 14v ja lävistin itse oman rustoni koska äitini ei antanut lupaa eikä siis suostunut mihinkään liikkeeseen menemään. Desinfioin nuppineulan ja putsasin korvan ja kädet, ja sitten vain painoin neulaa korvaan ja se meni kuin menikin läpi siitä. Ei sattunut yhtään, pientä polttelua puolisen tuntia toimenpiteen jälkeen. Vaihdoin siihen jonkun vanhoista korvakoruistani, ja putsasin sen ennen sitä. Nyt se on ollut mulla jo 3kk eikä mitään, putsaan sitä vedellä 2-3 kertaa päivässä puhtain käsin, siinä se. Tehkää itse vain jos olette valmiita ottamaan riskin epäonnistumisesta, tulehtumisista sekä kovasta kivusta. :-)

    • Heräsinajattelemaantätä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      118
      7299
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      64
      3363
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      72
      1715
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1359
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1283
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      114
      1057
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1050
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      972
    9. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      924
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      55
      907
    Aihe