askelmittari

kerttuli

ostin tänään itselleni SILVA PEROMETER PLUS askelmittarin.Laitoin ohjeen mukaam painoni ja askelpituuteni koneeseen ja läksin tunnin lenkille. Kotiin tultuani askeleita oli kertynyt vain 33.Onko kellään muulla kokemuksia kyseisestä merkistä? Näytöllä näkyy koko ajan reunassa stop. Onko normaalia?

28

54443

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiksa

      Kyseinen mittari voitti ainakin pohjoismaisten kuluttajavirastojen tekemän vertailun jättäen taakseen 3kertaa kalliimman omronin mittarin.
      itseltäni myös löytyy kyseinen mittarija olen ollut tyytyväinen.

      mittari täytyy laittaa sellaiseen paikkaan kiinni josta se tuntee askeleen liikkeet hyvin. esim housun taskuun klipsillä ja niin ettei takkin helma vaimenna mittarin liikettä ja estä heilurin liikettä.

    • Testaaja testaa

      Minä en saa sitä Silvan mittaria mitenkään asennettua oikein että se laskisi kaikki askeleet. Olen testannut sekä Silvan että Omronin mittareita yhtäaikaa ja Omron laskee askelet paremmin. Silva on kaiketi aika tarkka siitä kiinnityksestä missä kohti on. Tuttu käy kävelemässä farkut jalassa ja laittaa aina siihen kellotaskuun kiinni, laskee kuulema hyvin. Minä en voi farkut jalassa kävellä kun hikoilen aika paljon, tuulipuvun housuihin tuo on aika hankala kiinnittää hyvin. Pitää olla vaakasuorassa koko lenkin ajan niin laskee kaikki.

      • mittaristo kiinni

        Laita hakaneulalla navan yläpuolelle vaatteisiin toi värkki kiinni, niin alkaa näyttään oikeeta lukua.
        -kokemusta on-


    • silvalla

      Mulla on sama ongelma tuon Silvan mittarin kanssa talvivaatteissa (tai yleensäkin kun on takki päällä). Pitäis olla varmaan joku hemmetinmoinen halatti, joka ei estä mittarin liikettä. Ukkoni sanoi, että laita kenkään. Onko kukaan kokeillut...?

      • Se vois toimia täytyy kokeilla.
        mutta sitten täytyy laittaa askeleen pituudeksi askelparin pituus. eli sehän mittaa silloin vain toisen jalan askeleet.
        siinä ei olis silloin ainakaan mitään takin helmaa häiritsemässä .


      • hiksa kirjoitti:

        Se vois toimia täytyy kokeilla.
        mutta sitten täytyy laittaa askeleen pituudeksi askelparin pituus. eli sehän mittaa silloin vain toisen jalan askeleet.
        siinä ei olis silloin ainakaan mitään takin helmaa häiritsemässä .

        tein eilen illalla pienen testin koiraa kusettaessa.
        laitoin mittarin kenkään otin 200 askelta-näytti 238 askelta. jonka jälkeen nollasin uudelleen mittarin ja otin 50 askelta näytti 64 askelta.
        Eli kengässä tärähdys on ilmeisesti liian suuri mittarille että se laskee haamu askeliakin.


    • - 30 kg itsekin

      Askelmittarit on saamattomille uusavuttomille!!
      Sen kun kävelee 5,10 tai 20 km kunnon tai painon mukaan niin eiköhän se riitä.
      Mutta voi,voi, kun pitää olla se mittari ettei vaan vahingossa tule enempää tai vähempää kuin se x askelta päivässä.

      • askelmittarin

        Käytin sitä pari-kolmeviikkoa jokapäivä kävelylenkilläni. Alussa oli vaikeaa kun ei oikein tiennyt miten se pelaa. Mutta kyllä sitten oikein sijoitettuna kyjen kohdalle vyöhön, siinä se toimi oikein hyvin. Mutta lopuksi kyllästyin ainaiseen vahtimiseen miten ja miten pitkän matkan kävelin(sauvoilla)Nyt en käytä enää mittaria. Katson mieluimmin kellosta aikaa. Kun kävelee tasaisen vauhdin kanssa, niin matkankin voi mitata sen mukaan. Ja viimeiseksi.Ei matka ole tärkeä miten paljon liikkuu, vaan kuinka kauan.


      • enni

        Itse ainakin olen kiinnostunut askelmittarin hankinnasta. Kävelen aika usein työmatkat ja aikaa menee 1,5h/suunta ja olisi kiva tietää monta askelta tulee otettua, lisää mielekkyyttä muuten niin yksitoikkoisella matkalla..Ja jos vielä ottaisi semmoisen mihin saa hälyttimen niin ei ehkä pelottaisi niin paljon yksin liikkua hämärälläkään.


      • laskemaan noin-
        enni kirjoitti:

        Itse ainakin olen kiinnostunut askelmittarin hankinnasta. Kävelen aika usein työmatkat ja aikaa menee 1,5h/suunta ja olisi kiva tietää monta askelta tulee otettua, lisää mielekkyyttä muuten niin yksitoikkoisella matkalla..Ja jos vielä ottaisi semmoisen mihin saa hälyttimen niin ei ehkä pelottaisi niin paljon yksin liikkua hämärälläkään.

        arvion ,kun teet jäljet hiekkaan normaalissa kävelyssä ja tunnetun matkan ,vaikka sata metriä jaat sillä askelvälillä,niin kyllä kohtalaisen tarkka askelmäärä tulee tietoon jo tuollakin ,ja säästät rahat muuhun tarpeelliseen - vaikka siihen hälyttimeen ,joka antaa Sinulle turvallisuutta.
        Parasta tietysti olisi ,kun kaverin kanssa saisi liikkua.


      • Frank626

        ... aivan oikealla foorumilla?
        Painu nakkarille herjailemaan, saat palautteen nopeammin.


      • ertfhyju

        ite ostin askelmittarin ihan sen takia että liikkuisin.
        otin tavoitteeksi n. 10 000 askelta päivässä ja se on auttanut.. että se ei kyllä ole mikään turha
        seuraavaksi otan tavoitteen 15 000 ja siitä sitten aina lisäilemään.
        olen ollu aika laiska kävelemään.

        joten oliko tuo kommentti nyt kauhean fiksu?

        EI.


    • varma tulos

      silva askelmittari tosi tarkka.kävelin n.6kk 10km-50km lenkkejä.mene urheilukentälle ja kävelet omaa vauhtia kilometrin.jaat askeleet ja matkan niin siitä tulee askelpituus.tietysti maastossa pitää huomioida ylämäet.anna palautetta,niin saat neuvoja.

      • tarkka sijainti

        ps.mittarin paras paikka on selkäpuolella keskellä selkää urheiluhousujen kauluksessa.


    • kävelijä10

      Kandee laittaa Silva maahantuojalle jos ei pelitä niinkuin pitäsi, hoitavat nopeasti kuntoon. www.vandernet.com

    • shma

      itselläni on askelmittari taskun reunassa klipsillä ja hyvin ottaa askeleet, tosin mulla on aina farkut niin pysyy siinä hyvin.

      • Ylipainoinen askeltaja

        Hei! Minulla on ollut monta vuotta tuo otsikossa mainittu askelmittari.

        Eka kertaa käyttäessäni se ei ollut minullakaan mitannut mitään askeleita, koska olin laittanut sen väärään kohtaan. Seuraaavalla kerralla laitoin sen oikealle puolelle uumalle housujeni "kaulukseen" klipsillä kiinni ja tein vielä oman varavirityksen, että laitoin vahvaa lankaa ja siihen hakanaeulan ja sen vielä housuun kiinni, että jos mittari lähtee irti, niin se jää roikkumaan, enkä kadota sitä. Tämä on toiminut jo monta vuotta. Minulla on toinen Silvan Pedometer Plus menossa jo, kun tiputin ensimmäisen kovalle lattialle ja se meni rikki. Olen ollut tosi tyytyväinen mittariin. Yhtä parannusta vielä toivoisin, että siihen voisi ihan "naputella" oman painonsa, kun se ei näytä kulutettuja kaloreita oikein, kun siinä on tietty maksimipaino, joka ei riitä. En tiedä onko missään mittarissa tätä mahdollisuutta. Kertokaa, jos tiedätte!


    • 1,5 vuotta kävelyä

      10000 askelta= paljonko tavallista/sauvakävelyä kilometreissä.

      185 cm ukko kyselee.

      Kävelen joka päivä reilun 5km lenkin sauvoilla tai ilman, ajallisesti noin tunnin.

      • Sonja F

        Uskoisin,että askel on 0,4m. Joten 10000 askelta täytyy mainiosti. Tarkentakaa arvoisat ammattilaiset.


      • mittarin ja sauvojen
        Sonja F kirjoitti:

        Uskoisin,että askel on 0,4m. Joten 10000 askelta täytyy mainiosti. Tarkentakaa arvoisat ammattilaiset.

        Kyllä se askeleen pituus on sauvoilla kävellessä ehkä noin 70cm.


      • Sauvakävelijänainen
        mittarin ja sauvojen kirjoitti:

        Kyllä se askeleen pituus on sauvoilla kävellessä ehkä noin 70cm.

        Moi !

        Eiköhän 185 senttisen miehen askel sauvakävelyssä ole 80 cm ? Viime viikon loppuna kävelin 8 km lenkin, joka liityntöineen on yli 9 km, Askeleita kertyi 11500 ja askelpituus keskimittaiselle naisellekin melkein 80 cm, ja oli sentää vielä lumipöpperöä ja märkää ym., joka lyhensi askeleita ja hidasti tahtia.


      • käsipora

      • kokemusta,-,-...
        käsipora kirjoitti:

        Ostin pari erilaista ja erihintaista mittaria ja kirjoitin niistä arvion blokiin
        http://kasipora.vuodatus.net/blog/2328576/askelmittaritesti/

        Nokian puheliimiin saa sports tracker ohjelman,joka on helppokäyttöinen,askelmittari,kalorinkulutus, matka,aika,reitti,ym......valintoina ,kävely,juoksu,pyöräily,hiihto. verraton käytössä.


      • pullukka47
        kokemusta,-,-... kirjoitti:

        Nokian puheliimiin saa sports tracker ohjelman,joka on helppokäyttöinen,askelmittari,kalorinkulutus, matka,aika,reitti,ym......valintoina ,kävely,juoksu,pyöräily,hiihto. verraton käytössä.

        Ei ole toiminnassa enää kävin katsomassa .Olisko mitään muuta ohjelmaa nokian puhelimeen suomeksi puhelin on E71nokia


      • Halpoja
        pullukka47 kirjoitti:

        Ei ole toiminnassa enää kävin katsomassa .Olisko mitään muuta ohjelmaa nokian puhelimeen suomeksi puhelin on E71nokia

        Osta uusi kaikkiin joihih tulee ilmainen ilmaisen navikoinnin voi ladata sports trakkerin ?


    • Olen nyt lueskellut näistä askelmittareista jonkin verran ja kävin läpi tätäkin viestiketjua. Minua on alkanut mietityttää, että onko koko askelmittarin hankkimisessa itua. Olen löytänyt aika ristiriitaisia tietoja. Toisaalta askelmittari houkuttelee, kun aina on hyvä saada lisätietoa liikunnastaan, että saisi kehitettyä tehokkaamman treenin. Mutta sitten taas, onko se oikeasti tarpeellinen, vai jäisikö se kuitenkin lojumaan kaapin pohjalle?

      Jossain törmäsin jopa sellaiseen väitteeseen, että askelmittarin antama apu kuntoilussa on harhaan johtavaa, kun ihmisen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota kokonaisvaltaiseen kehon tarkkailuun, eli käytännössä esimerkiksi hikoilemiseen, hengästymiseen, sykkeeseen ja siihen, miltä lihaksissa tuntuu liikunnan jälkeen.

      Tällöinhän askelmittari olisi hyödyllinen lähinnä henkilölle, jolla ei muuten ole mitään hajua omasta kehostaan tai sen kuntotason muutoksista. Ehkä se toimisi kannustajana kaverille, joka ei muuten koskaan harrasta liikuntaa. Että saisi mittarin avulla pehvansa ylös nojatuolista edes sitä pientä kävelyretkeä varten, kun ei kokonaisvaltaisempaa kuvaa omasta terveydestä ja liikuntaharrasteesta ole...

      Esimerkiksi täällä blogissa (monien muiden ohessa) http://askelmittari.wordpress.com/2009/07/22/askelmittari-akselmittari/ muitta mutkitta heitetään, että kuntoa saa kohennettua 3000-4000 askelta lisäämällä. Mutta onko tämä totta eli onko askelmittari siis käytännössä hyvä apuväline kunnon kohottamiseen?

      Äh, ottaako tästä nyt tolkkua, mitä olen ihmettelemässä. Pointtini on siis, että askelmittaria ei kai tarvittaisi hyvin ja yksilöllisesti rakennetussa kuntoiluohjelmassa lainkaan. Vai mikä sen rooli olisi, jos on sykemittari, hahmottaa oman aerobisen tasonsa ja seuraa muuten lihasten kuntoa aktiivisesti? Osaako joku sanoa, miten askelmittari auttaa tällaisen hyvän tavallisen kuntoilun ylläpitämisessä ja oikeassa säätelemissä?

    • loisto hankinta

      Ostin juuri Silva-mittarin ja toimii hyvin. Kertoo askeleet, matkan pituuden, ajan ja kulutetut kalorit.
      Uskon että tämä innostaa liikkumaan vielä enempi.
      Tavoite on aluksi vikkon keskisaldoksi 60 000 askelta. Yhdellä vapaa päivällä.

    • avutonlenkkeilijä

      Osaako kukaan auttaa CRIVIT sports askelmittarin kanssa, näkyy kalorit jne.
      Olen laittanut kaikki mitat ymt mutta en saa mittari käyntiin? :o askeleita ei tule vaan se vilkuttaa siinä vuoroperään 0askelta ja hold tekstiä. miten saan toimimaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe