Olen lyhyen aikaa tuntenut miehen kyseisestä maasta ja halusinkin kuulla sekä positiivisia, että negatiivisia kokemuksia.Tähän menneessä kaikki on ollut ok mutta olen saanut sen kuvan että mies taitaa haluta paljon vapautta. Pelkään, jos se "vapaus" tarkoittaa sitten naisten pyöritystä selkäni takana...Itse suhtaudun vähän varauksella kun on ne kulttuurierot.Kyseessä ei ole kuitenkaan muslimi, mutta kai se uskonto vaikuttaa kun on muslimikulttuurissa kasvanut.
kokemuksia gambialaisista miehistä??
13
5261
Vastaukset
- haluisin kuulla
Eli luin kyllä uusimman Me Naiset-lehden jutun Gambialaisista jotka "osaa pelata naisten kanssa" Mutta siinä jutussa oli kai kyse naisten puolelta hauskanpidosta ja miesten puolta Eurooppaan pääsystä naisen siivellä.Eli mitä sitten kun on mies,joka ei halua mitään ( on oleskeluluvat,kansalaisuudet,rahaa) niin lähinnä kiinnostaa mikä se naisen asema on tämän maan miehille? Onko nainen kuitenkin "alempiarvoinen"?
- Plondi 500kg
"...miesten puolta Eurooppaan pääsystä naisen siivellä"
Ei semmoista ole, ei ei. Kyllä se on oikea rakkautta, joka syttyy vaikka kahden viimeisen lomapäivän aikana! Onko tämä "Me Naiset" jnkl. rasistilehti? yÄK. - suonorsu
Plondi 500kg kirjoitti:
"...miesten puolta Eurooppaan pääsystä naisen siivellä"
Ei semmoista ole, ei ei. Kyllä se on oikea rakkautta, joka syttyy vaikka kahden viimeisen lomapäivän aikana! Onko tämä "Me Naiset" jnkl. rasistilehti? yÄK.minä sain aitoa rakkautta.
Olen onnellinen vaikka rahat meni.
- Gambiassa pit. oleskellut
Gambiassa on hyviäkin miehiä, jotka eivät nai eurooppaan pääsyn vuoksi ja ovat valmiita tekemään työtä tulevaisuuden eteen, mutta joukkoon mahtuu lieroja. Gambia on melko vanhoillinen maa, mutta sanoisin että naisen asema on tasa-arvoinen (Miehen suht. naisiin yleensä riippuu tietenkin kasvatuksesta ja luonteesta) Olen tavannut monia Gambialaisia yhden naisen miehiä ja varsinkin uskovaiset suhtautuvat avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin nuivasti.
Jos mies vaikuttaa haluavan liikaa vapautta niin kyse on luultavasti gigolosta, jolle se menolippu paremman leivän ääreen on se tärkein asia (ovat minulle avoimesti myöntäneet). Olen itsekin tavannut tälläisiä tapauksia, jotka yrittävät iskeä eurooppalaisia naisia vain paremman elämän toivossa.- Näin on
"Gambia on melko vanhoillinen maa, mutta sanoisin että naisen asema on tasa-arvoinen"
Näin todellakin, varsinkin työelämässä miehet antavat naisten suosiolla tehdä kaiken duunin. ;)
- komea gambialainen
Minulla on vain yksi kokemus; hurjan komean ja pitkän gambialaisen kanssa. Aluksi hän vaikutti oikein hurmaavalta, mutta halusi myös oman vapautensa ja opiskellakin piti, ei ollut kuulemma puhelintakaan...heh.. hän aina soitti minulle.
Loppujen lopuksi näin hänet tyttöystävän ja lapsensa kanssa kaupungilla.. hänellä oli oma opiskelijaboxi, jonne pystyi viemään naisia. Olin hänen tiistaityttö eli tapasimme kerran viikossa kun hällä oli niin paljon opiskeltavaa ym.... - amelina
Mulla on kahden vuoden myrskyisä ja ihana kokemus gambialaisesta miehestä, jolle myös vapaus oli kaikki kaikessa. Aluksi olin niin rakastunut etten tajunnut että vapaus oli yhtä kuin toiset naiset. Mies oli kaunein mies mitä koskaan olin nähnyt sekä henkisesti että fyysisesti, mutta hän ei osannut olla uskollinen. Tämä mies korotti minut ikään kuin jalustalle enkelikseen, jonka luo tultiin aina kun maailma murjoi.. Meille muodostui pahimman luokan riippuvuussuhde toisistamme, jossa oli sekä suunnattomia onnen päiviä että kauheita riitoja ja loukkauksia. En osannut päästää ajoissa irti ja sydämeni särkyi kerta toisensa jälkeen.Jollain tasolla tunsin että mies välitti minusta todella, mutta en voinut hyväksyä muita naisia. Vihdoin mittani tuli täyteen ja lähdin taakseni katsomatta. Miehelle kesti tosi kauan ymmärtää että olin tosissani lähtenyt, hänen menonsa villiintyi entisestään (kun turvallinen satama ja hätävara oli poissa)mutta kovetin itseni.Oltiin näkemättä toisiamme yli vuoteen. Vähän aikaa sitten näin miehen aivan sattumalta ja juttelimme kuulumisia ja hän olisi halunnut nähdä uudelleen. En kuitenkaan voi luottaa häneen enää koskaan, vaikka jollain tasolla rakastan häntä aina. Valitsen nykyään mieluummin tasapainoisen elämän kuin jatkuvan vuoristoradan.
Minun gambialaismiehelleni perhe ja ennen kaikkea lapset olivat kaikki kaikessa, mutta moraali naisten kanssa oli olematon.Hänen sukulaisiaankin ja maanmiehiään tunnen jonkun verran ja heihin mahtuu sekä uskollisia miehiä mutta ikävä kyllä suurinosa ei pidä esim. ns.baarityttöjen pitoa niin suurena syntinä.He ajattelevat että vaimo tai tyttöystävä on se jota rakastetaan se kunnon tyttö, joka odottaa kiltisti kotona ja sitten baarissa on nämä "hoidot". Itse olen jälkeen päin jutellut miesystäväni "ex-hoidon" kanssa pitkät keskustelut ja tämä tyttö oli kaikessa epävarmuudessaan helppo uhri mieheni tempuille. En voi siis sietää sitä että "ukkoni" kohteli toisia naisiaankaan huonosti, tuntui ettei hän loppupeleissä kunnioittanut ketään muuta naista kuin äitiään ja tytärtään.. Miesystäväni sukulaiset olivat kyllä suurin osa minun puolellani meidän erossa ja mies sai satikutia heiltä kun oli kohdellut minua huonosti ja juuri yksi gambialainen ystävämme sai vihdoin silmäni aukeamaan mieheni temppuilulle. Olin ensimmäinen nainen joka jätti miesystäväni ja se oli hänelle kova pala.
En usko yleistyksiin mutta kehottaisin olemaan tekemättä hätiköityjä ratkaisuja ja pitämään silmät auki. Mutta ei myöskään huhupuheiden takia pelkästään kannata heivata miestä heti alkumetreillä. Kaikki ovat yksilöitä kuitenkin kansallisuuteen katsomatta!- haluisin kuulla
Kun aloin lukemaan tuota kirjoitustasi niin alku kuulostaa aivan tältä omalta kokemukseltani. Mies on komea ja vienyt siis jalat altani,olen todella ihastunut tämän parin kuukauden tuttavuuden jälkeen ja uskon, että hänkin on MUTTA jotain outoa olen kuitenkin jo huomannut:kaikki miehen jutut ei pidä paikkaansa,hän haluaa sitä vapautta ja ei tosiaan tykkää jos kyselen liikaa. Mies on siis jäänyt kiinni valehtelusta mistä todella suutuin sillä mietin että jos valehtelee jotain pieniä juttuja niin valehtelee kai sit isompiakin..luottamus on mulle tärkeintä suhteessa mutta jotenkin olen niin ihastunut tähän mieheen etten osaa vaatia sitä häneltä vaikka muuten vaadin suhteessa.Olen seonnut! Jotenkin tuntuu että oisko paras jo nyt lopettaa tämä juttu kun se että menee noidankehäksi (mies loukkaa,annan anteeksi jne.)
- Zambo
haluisin kuulla kirjoitti:
Kun aloin lukemaan tuota kirjoitustasi niin alku kuulostaa aivan tältä omalta kokemukseltani. Mies on komea ja vienyt siis jalat altani,olen todella ihastunut tämän parin kuukauden tuttavuuden jälkeen ja uskon, että hänkin on MUTTA jotain outoa olen kuitenkin jo huomannut:kaikki miehen jutut ei pidä paikkaansa,hän haluaa sitä vapautta ja ei tosiaan tykkää jos kyselen liikaa. Mies on siis jäänyt kiinni valehtelusta mistä todella suutuin sillä mietin että jos valehtelee jotain pieniä juttuja niin valehtelee kai sit isompiakin..luottamus on mulle tärkeintä suhteessa mutta jotenkin olen niin ihastunut tähän mieheen etten osaa vaatia sitä häneltä vaikka muuten vaadin suhteessa.Olen seonnut! Jotenkin tuntuu että oisko paras jo nyt lopettaa tämä juttu kun se että menee noidankehäksi (mies loukkaa,annan anteeksi jne.)
Voi v...u mitä palikoita! Oikein bimbojen aatelia...
- puoliarabityttö
Zambo kirjoitti:
Voi v...u mitä palikoita! Oikein bimbojen aatelia...
ei tykkää mustasta miehestä!
- afrikkalaisen vaimo
vihellä peli poikki vielä kun kykenet!
olet ihastunut tyypilliseen gambialaiseen naistennaurattajaan, jolla on tyttöystävä sinun lisäksesi muutamassa muussakin kaupungissa tod.näk. myös Ruotsis, Tanskas jne. ja ehkä myös ihan virallinen vaimo jossakin kaupungissa.
jos kuitenkin meinaat jatkaa, pidä ainakin kukkaronnyörisi kiinni... näet kuinka kauan miekkoseltasi sinulle "rakkautta" riittää... - mieti
Jos mies olisi suomalainen, hyväksyisitkö kaikki samat kommervenkit hänen kanssaan, vai annatko gambialaiselle enemmän anteeksi ?
- edward
niiden kaikkien gambialaisten nimi sama??
ukot liikkuu väärennetyillä passeilla tai jotain...
hämärää touhua??
mielenkiintoista sanoisin...
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3163735Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322058- 1001703
Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451674Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1081407- 1451215
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041146- 821123
Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja103959Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.70860