Tutustuin melkein kaksi vuotta sitten netissä poikaan, johon rakastuin. Tunne oli loppujen lopuksi molemminpuolinen ja vajaa viikko ja olisimme olleet suhteessa vuoden ajan. Ulkoisten esteiden, välimatkan ja alaikäisyytemme vuoksi emme ole voineet tavata. On myös varmaa, että vanhempamme eivät todellakaan olisi innoissaan rakkaudestamme, vaan pyrkisivät pitämään meidät erossa toisistamme. Pidimme yhteyttä MSN Messengerin kautta ne kaksi vuotta ja tekstieviestitse viimeisen vuoden ajan.
Nyt iskettiin nyrkki kasvoihin. Omat vanhempani eroavat ja alkaa kaiken säännöstely, jotta pärjäämme. Minulta lähtee kaikki "ylellisyys", netti ja kännykkä esimerkiksi. Eli en pystyisi pitämään ollenkaan yhteyttä kultaani?!!
En pysty maksamaan itse puhelinlaskuja, sillä paikkakunnalla ei ole työpaikkoja ja opiskelun ohella se on vaikeaa. Kesätyöpaikkoja on vähennetty, sillä yrityksillä tai yksityisillä ei ole varaa ottaa enempää työntekijöitä ja huoltajani ei päästä minua kauemmas töihin. Huoltajani on muutenkin hyvin rajoittava, eikä mistään yksinliikkumistesta ole puhettakaan, hyvä ettei saata minua käsi kädessä kouluun!
Saavuttaisin kahden kuukauden sisällä täysi-ikäisyyden, mutta rahatilanheukkouden vuoksi en voi nyt suorittaa ajokorttiakaan, tosin paljonpa sekin auttaisi, kun minua ei päästetä minnekään.
En keksi tilanteen ratkaisua, olen umpikujassa ja tilanne muuttuu koko ajan entistä pahemmaksi. Jos minulla olisi rahaa ja paikka johon mennä karkaisin kotoa! Noiden kanssa ei pysty keskustelemaan!
Vanhempani pilaavat erollaan ja rajoituksilla suhteeni ja katkeruuteni heitä kohtaan vain kasvaa. Minut syöstään epätoivoon, enkä pian näe muuta keinoa kuin Roomeon ja Juulian keinon. Tiedän, että heille olisi parempi erota, mutta heidän eronsa tappaa kaksi suhdetta - sitä he eivät tiedä, nostaisivat minut vain seinälle jos tietäisivät, että olen antanut tuntemattomalle ihmiselle yhteistietojani ja vielä _millaiselle_ ihmiselle. He eivät ikipäivinä suvaitsisi sitä poikaa rasistisen ajatusmaailmansa vuoksi.
Onko se oikein minua kohtaan, vaikka olenkin vain tyhmä nuori, joka luulee tietävänsä mitä rakkaus on? Onhan minunkin joskus opittava ja mielelläni tekisin sen ihmisen kanssa, josta välitän, pakottamalla pakottaisi itseäni välittämään kenestäkään. Niitä joista välitän, tulee kohdalle harvakseen, ja että tämän tunteet vastaisivat omiini, on vielä harvinaisempi yhdistelmä.
Aika loppuu kesken.
"Oh, Goddess of Time, please, help us!"
Vanhempieni ero pilaa kaksi suhdetta!
16
1431
Vastaukset
- sen lauluja laulat
Vanhempiesi ero on heidän välisensä asia. Valitettavasti sen seuraukset koskevat sinuakin, mutta kuten sanoit, olet pian täysi-ikäinen ja pääset omillesi. Niin kauan kuin asut jomman kumman tai molempien vanhempiesi elätettävänä, pelaat heidän säännöillään.
- nooooh
joo tota... se sun seurustelukumppanis voi tietysti matkata sun luokse jos sil on rahaa. Ja sä voit heti ku oot täysikänen muuttaa pois kotoos. Ei sua sit mikää estä. Käsket sen jätkän soittaa sulle. Ja meses voit käydä kirjastos tai jollain kaverillas. Älä ruikuta :D
- Lost before the dawn
Millähän rahalla minäkin omilleni muutan. Kumppanillani on vähän sama juttu, tosin sen vanhemmat ei ole eronu, mutta kuri on kova. taidan vain pistää suhteen poikki ja hukuttautua ja kaikilla on kiva olla.
- noh...
Lost before the dawn kirjoitti:
Millähän rahalla minäkin omilleni muutan. Kumppanillani on vähän sama juttu, tosin sen vanhemmat ei ole eronu, mutta kuri on kova. taidan vain pistää suhteen poikki ja hukuttautua ja kaikilla on kiva olla.
Mieti nyt ensiksi, miksi sinun naisena pitäisi mennä miehen luo, kun yleensä tehdään toisin päin. Vähän noloa kun naiset tuhlaa rahojaan miehiin, toisinpäin pitäisi yleensä olla... Ylipäätään jos tuo "poika" on joku arabi, niin jätä väliin.
- Moon
Jos poikaystäväsi yhtään sinusta välittää, hän kyllä ymmärtää jos selität tilanteen. Etkö muka voisi mennä kirjastoon nettiin ja lähettää hänelle sähköpostia??
Voithan yrittää ylipuhua äitiäsi josko saisit pitää kännykkäsi, jos lupaat ettet tekis laskua paljoa. Ottasit vaik tekstariliittymän joka maksaa n.8€/kk ja saisit lähettää 1000 viestiä... Kännykkän pitämistä voisit perustella äidillesi sillä, että se lisää turvallisuuden tunnettasi liikkuessasi yksin. Lisäksi sillä on helppo kysyä kotitehtäviä ym. tärkeitä asioita luokkatovereilta.
Älä kuitenkaan vaivu synkkyyteen! Tuollainen itsesääli vain osoittaa sen, että et ehkä olekaan niin valmis seurustelusuhteeseen. Hyvä suhde kestää niin hyvät kuin huonotkin ajat! Kyllä suhteesi tuon pitäisi kestää jos niin on tarkoitettu.
Minullakin on kaukosuhde, mutta yhteyden pito onnistuu ihan helposti, koska itse maksan kaikki "ylellisyydet". Ei oo enää vanhemmat makselemassa mun laskuja ja tällainen "vapaus päättää omista asioista" sopii mulle ihan hyvin. =) - ....
Kun täytät 18, etsi itellesi kämppä, sit meet sossuun ja kerrot tilantees ettei oo rahaa ym. Ne maksaa takuuvuokrat ja auttaa muutenkin. Ota sitten opintolainaa, että pärjäät. Kaikki tarvittavat tiedot saat Kelasta ja sosiaalitoimistosta.
Täysi-ikäisenä sun on päästävä omilleen. Niin minäkin tein. Älä vaivu synkkyyteen ja koita järjestää asiat itse. Jos et siihen pysty, et ole vielä ehkä valmis aloittamaan itsenäistä elämää. - Tota noin
.... kirjoitti:
Kun täytät 18, etsi itellesi kämppä, sit meet sossuun ja kerrot tilantees ettei oo rahaa ym. Ne maksaa takuuvuokrat ja auttaa muutenkin. Ota sitten opintolainaa, että pärjäät. Kaikki tarvittavat tiedot saat Kelasta ja sosiaalitoimistosta.
Täysi-ikäisenä sun on päästävä omilleen. Niin minäkin tein. Älä vaivu synkkyyteen ja koita järjestää asiat itse. Jos et siihen pysty, et ole vielä ehkä valmis aloittamaan itsenäistä elämää.Missasinkohan jotain, mutta miten sossun luukulle meneminen on omillaan toimeen tulemista?
- Nimetön
Tota noin kirjoitti:
Missasinkohan jotain, mutta miten sossun luukulle meneminen on omillaan toimeen tulemista?
luulet , et joku pääsee omilleen, ilman valtion tukea, kun ei oo rahaa?!!
- noin...
Nimetön kirjoitti:
luulet , et joku pääsee omilleen, ilman valtion tukea, kun ei oo rahaa?!!
Menemällä töihin?
- ...
noin... kirjoitti:
Menemällä töihin?
Ehket lukenut tota alkuperäisviestiä tai oot muuten vaan jotenkin vajaa...
- noh...
... kirjoitti:
Ehket lukenut tota alkuperäisviestiä tai oot muuten vaan jotenkin vajaa...
Jaa-a, lyön pääni pantiksi että duunia löytyy haluaville mistä päin Suomea vain. Eri asia on sitten se, että kaikki näistä duuneista eivät välttämättä ole miellyttäviä.
Itse näkisin kaikkein huonoimpana vaihtoehtona sen, että alkup. siirtyy sossun kassalle, ja tuo avioliiton/lapsen/tms. varjolla Suomeen toisen sossun asiakkaan lisää jostain arabimaasta. - ...
noh... kirjoitti:
Jaa-a, lyön pääni pantiksi että duunia löytyy haluaville mistä päin Suomea vain. Eri asia on sitten se, että kaikki näistä duuneista eivät välttämättä ole miellyttäviä.
Itse näkisin kaikkein huonoimpana vaihtoehtona sen, että alkup. siirtyy sossun kassalle, ja tuo avioliiton/lapsen/tms. varjolla Suomeen toisen sossun asiakkaan lisää jostain arabimaasta.jaaha.
- Lost before the dawn
Sossun luukulle en oikein aio mennä, ylpeyskään ei salli sitä, eikä tuo päästä yksin ulos oikein missään tapauksessa, saati sitten muuttammaan. Onhan kaverit puhunu lastenkodista ja sossusra, kun olin nuorempi kun niille kävi ilmi, että elämäni ei ole muutenkaan helppoa täällä.
Pakko vain käyttää se aika, joka annetaan ja pomppia seinille odotaen sitä tappavaa iskua.
Joku joka sanoi, että töihin, niin täällä on tosissaan niin paha työpaikkapula että pitäs matkustaa toiseen kaupunkiin hakemaan niitä töitä ja ansaitut rahat meniskin työmatkoihin.- ...
vielä lähteä kotoa, ja on ok... älä vaan kuvittele ettei sulla oo muita vaihtoehtoja! Täysi-ikäisenä vanhempasi eivät enää päätä tekemisistäsi. Ja on aivan naurettavaa, ku sanoit ettei ylpeys kestäis mennä sossuun...jos sulla tosiaan ois paha tilanne kotona, niin kyllä se ylpeyskin antais periksi!!!
- Lost before the dawn
... kirjoitti:
vielä lähteä kotoa, ja on ok... älä vaan kuvittele ettei sulla oo muita vaihtoehtoja! Täysi-ikäisenä vanhempasi eivät enää päätä tekemisistäsi. Ja on aivan naurettavaa, ku sanoit ettei ylpeys kestäis mennä sossuun...jos sulla tosiaan ois paha tilanne kotona, niin kyllä se ylpeyskin antais periksi!!!
Joskus olen oikeasti pelännyt, että isä tulee kännipäissään moottorisahan kanssa tappamaan kaikki, kun nukun.
Tiedän, etteivät ne minua päästä. Menneisyys seuraa perässä ja ne saavat minut kiinni menin minne tahansa.
Varmasti kuulostaa teistä hullulta tai liioittelulta. Mutta kiittäkää vain onneanne, ettei ole teidän arkea, kaikilla ei ole asiat niin hyvin, että on edes tasapainoinen perhe-elämä. Sen vuoksi, jos täältä joskus pääsen aion pitää mahdolliset jälkeläiseni erossa suvustani. Olen miettinyt useasti voisinko erota koko suvusta, ei tosin taida olla mahdollista. Joskus mietin, että milloin joudun osastolle ja minullakin paljastuu olevan skitsofrenia.
Myönnän, että pelkään tässä perheessä aika vitun paljon. Se on yksi syy miksen lähde. Jos kestän vielä pari vuotta selviän, tiedän sen. Toivottavasti vain kumppanin järki kestää siihen saakka. Kyllähän muut luulevat perheessä olevan kaikki hyvin, kavereita lukuunottamatta, eivätkä hekään tiedä kaikkea, niin antaako ylpeys periksi myöntää ettei tosiaankaan ole? Enää en vastaa, enkä tule takaisin, olo on sen verran paska ja pelkään, että joku tuttu tunnistaa. - ...
Joskus olen oikeasti pelännyt, että isä tulee kännipäissään moottorisahan kanssa tappamaan kaikki, kun nukun.
Tiedän, etteivät ne minua päästä. Menneisyys seuraa perässä ja ne saavat minut kiinni menin minne tahansa.
Varmasti kuulostaa teistä hullulta tai liioittelulta. Mutta kiittäkää vain onneanne, ettei ole teidän arkea, kaikilla ei ole asiat niin hyvin, että on edes tasapainoinen perhe-elämä. Sen vuoksi, jos täältä joskus pääsen aion pitää mahdolliset jälkeläiseni erossa suvustani. Olen miettinyt useasti voisinko erota koko suvusta, ei tosin taida olla mahdollista. Joskus mietin, että milloin joudun osastolle ja minullakin paljastuu olevan skitsofrenia.
Myönnän, että pelkään tässä perheessä aika vitun paljon. Se on yksi syy miksen lähde. Jos kestän vielä pari vuotta selviän, tiedän sen. Toivottavasti vain kumppanin järki kestää siihen saakka. Kyllähän muut luulevat perheessä olevan kaikki hyvin, kavereita lukuunottamatta, eivätkä hekään tiedä kaikkea, niin antaako ylpeys periksi myöntää ettei tosiaankaan ole? Enää en vastaa, enkä tule takaisin, olo on sen verran paska ja pelkään, että joku tuttu tunnistaa.No mutta koitappa pärjäillä ja tee sen , minkä katsot parhaaksesi tehdä! Voimia sulle !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642032Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899