Hei kaikki! Tässä se tapaus, jonka mies meni ajamaan kännissä, kun sai kuulla erosta ja saa pian tuomion rattijuopumuksesta.
Olemme käyneet lastenvalvojalla ja poikamme tulee asumaan vuoroviikoin molempien luona-ainakin kunnes isän uusi asuinpaikka selviää. Itse sain todella tuurilla aivan loistavan rivitalokämpän pojan koulun vierestä. Tämä meni siis hyvin. Sitten annoin miehelle ehdotuksen irtaimiston jaosta, koska muutto on jo ensi lauantaina. Mies hyväksyi listan -ei ihme, koska sai pitää lähes kaiken, lähes kaikki huonekalut. Paitsi, että nyt sanoo, että en saakaa muuttaa tavaroita nyt, vaan vasta kun ositus on tehty...minulla on aika kunnan oikeusaputoimistoon vasta 6.3. Tuntuisi hullulta, että nyt kun olen järkännyt muuttoauton ja "maksulliset" miehet kantamaan, niin sitten en saisikaan muuttaa esim. sohvaryhmää, jota mies ei halua. Mies näkee asian niin, että sohvien ja muiden tavaroiden on oltava kunnes talokaupat on tehty ja hän muuttaa. No, siihen voi mennä helposti puolikin vuotta -olisi pakko hankkia uudet huonekalut. En tiedä. Onhan poikakin tulossa asumaan uuteen asuntooni -mitä teen? Onko huonekalujen siirrossa jotakin säännöksiä -en halua olla "varas"?
Muuttopäivä häämöttää
6
1337
Vastaukset
- myös minä muutan
Olen samanlaisessa tilanteessa kuin sinä; muuttamassa pois yhteisesti omistetusta omakotitalosta (lapsi muuttaa mukanani).Juttelin asianajanjan kanssa siitä mitä voin ottaa mukaani muuttaessani, koska puolisoni ei suostu asiasta keskustelemaan. Hän sanoi, että vaikka ositus on tekemättä, voi mukaansa muuttaessaan ottaaa kaikki omat tavarat (ja lapsen tavarat) ja yhteisistä tavaroista kohtuullisen nmäärän. Yhteisistä tavaroista kannattaa tehdä luettelo, josta selviää mitä on ottanut mukaan ja mitä on jäänyt taloon. Yhteisten tavaroiden arvostahan puolet on sinun ja toinen puoli puolisosi.
- lakia mutta
Melkein identtinen tapaus, syy oli kulemma se, että saadaan parempi hinta, kun on kunnolla kalustettu.
Minä toimin niin, että kokosin kaikki henkilökohtaiset tavarani, jonkin verran liinavaatteita ja keittiövehkeitä ja emännänjatkonkin sain sekä lapsen tavaroita.
Lapsen sängyn ostin oikeasta kaupasta, hankin loput kirpputorilta, pari heiluvaa pöytää, pari jakkaraa yms. Hyvin tultiin muutama kuukausi toimeen. Minulle hetken kitkuttelu oli parempi ratkaisu kuin hirveä riita.- pahkura
emännänjatko :)
alkuperäinen kait saikin jo hyvät vastaukset kysymykseensä...omituista kylläkin,että tehdään pikkuasioilla kiusaa.Nooh,ihmeiset on välillä omituisia...
virka-apua voi kysellä paikallisilta sheriffeiltä,jos homma karkaa ihan kokonaan käsistä... - virallisesti??
pahkura kirjoitti:
emännänjatko :)
alkuperäinen kait saikin jo hyvät vastaukset kysymykseensä...omituista kylläkin,että tehdään pikkuasioilla kiusaa.Nooh,ihmeiset on välillä omituisia...
virka-apua voi kysellä paikallisilta sheriffeiltä,jos homma karkaa ihan kokonaan käsistä...Se on pikkutikapuujakkara, jolla lyhyempikin ylettyy ylähyllyille. Virallisesti en tiedä. :)
- pahkura
virallisesti?? kirjoitti:
Se on pikkutikapuujakkara, jolla lyhyempikin ylettyy ylähyllyille. Virallisesti en tiedä. :)
että mikäs ihme se pikkutikapuujakkara sitte on :)
se on kai meilläpäin keittiöjakkara... vai olikos ne rapput :)
anteeks vaan aloittajalle,mutta oli pakko kysyä emännänjatkeesta :):)
mulla ei ite aiheeseen oo oikeen mitään neuvoa,meillä se meni vähän niinkus loogisesti tuo tavaroiden jakaminen,ku pikkuprinsessa on niin nuori vielä,ni sille oli pakko saada tuttu ympäristö sinne uuteen kotiinsa :)
mutta peukkuja pitää kuiteskin!!
- Eroa tehden
Hei vielä -unohdin mainita, että miehen oma tv-löhösohva jää. Jotenkin on vaikea luottaa, että kun kerran on muuttanut, niin enää mitään myöhemmin mieheltä saisin. Tuskin mies rupeaa mulle sohvia kuskaamaan...toisaalta kamoja on aika vaikea tulla toisen asunnosta pois hakemaan. Yritän saada irtaimestonjako- ehdotukseeni sähköpostitse hyväksynnän, niin olisi sitten todistusaineistoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724969Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164689- 804163
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014087Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33158Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223094- 352828
- 282767
- 372742
- 402733