Mikä tätä miestä vaivaa?

Ahdisteltu Amanda

Sain riesakseni jo kaksi vuotta sitten tämän oudon tyypin. Hän pitää yhteyttä yksipuolisesti ja haluaisin kysyä, mitä te miehet olette hänestä mieltä. Pitäisikö alkaa välttää pimeitä kujia.
Kävimme siis kaksi kertaa treffeillä, jonka jälkeen minulle ei sopinut tavata häntä..sanoin kuitenkin hänelle vielä suoraan, että hänen kannataisi etsiä uutta seuraa, ettei elämäntilanteeseeni nyt sovi deittailu, pitkä suhde, joka melkein päätyi avioliittoon oli juuri päättynyt ja senkin kerroin. Eikö tuon sanoma ole selvä ettei nyt kiinnosta/sovi, vai mitä? Hän sanoi, että "okei, mutta minä kysyinkin, että KOSKA nähdään?" Hän ei kertakaikkiaan tajunnut! Tietenkin toistin sanomani, no ei auttanut.

Sitten hän saattoi soittaa että tulenko paikkaan x "tiistaina". Sanoin hänelle, että en ehdi, mutta soitan jos tilanteeseen tulee muutos. En tarkoittanut sitä, mutta en halunnut olla ilkeä. No sitten hän soitti "tiistaina" paikasta x, että missä viivyn ja haukkui minut lyttyyn kun en ollut siellä. Olin todella hämmenynyt, koska emme olleet sopineet mielestäni sellaista. Sanoin taas, että hänen pitäisi etsiä uutta seuraa, että olinhan sen jo sanonut.

Tilanne ei jäänyt tuohonkaan, vaan tämän jälkeen hän alkoi houkutella minua "omaisuudellaan" ja tuttavuuksillaan. Hän kertoi, tärkeistä ihmisistä, joita oli tavannut ja tärkeistä ulkomaanpaikoista, joissa oli ollut suorittamassa tärkeitä tehtäviään. Hän myös valehteli osasta, koska välillä hän oli ollut siellä ja täällä ja välillä asiat olivat tapahtuneetkin ihan erilailla.

Kun sitten kyllästyin ja aloin olemaan raivoissani kun hän ei ollenkaan tajunnut, niin sanoin hänelle suoraan, että on niin ettei kiinnosta tippaakaan. Sitten hän haukkui minut lyttyyn, sanoi, että leikin hänen tunteillaan ja epäili minulla olevan useita miehiä samanaikaisesti. En olisi edes ehtinyt sellaista, yksikin oli liikaa. Sitten hän lähetti sähköpostin, jossa hän sanoi, että seuraavan kerran kun menen treffeille, niin kannattaisi laittaa edes "naisellisemmat" vaatteet ylle ja muistutti vielä katkerasti, miten olen hänen kustannuksellaan pilaillut. En vastannut hänelle mitään, koska en halunnut alentua arvostelemaan hänen tyyliään, jossa tosin olisi ollut paljonkin arvosteltavaa.

Muutama päivä sitten, kun luulin, että hän oli jo luovuttanut, hän kertoikin että olisi todella hauska taas "ottaa uusiksi". Viime kerrasta on 1,5 vuotta (!), vaikka yhteyttä hän on pitänyt yksin koko ajan vaihtelevasti.

Pitäisikö minun olla varuillani vai onko hän muka normaali? En todella tiedä mitä pitäisi ajatella hänestä..:/
Yleensä olen miesten kanssa osannut puhua melkolailla samaa kieltä, niin että molemmin puolin on asiat ymmärretty. Onko minun retoriikassani vika?

14

2064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies100

Hulluhan se on. Pysy kaukana.

Jos tiät jonku muijan joka siitä tykkäis niin parita se sen kanssa.

• is he...

Onko mies ulkomaalainen ;))

• Amanda alkuperäinen
        is he... kirjoitti:

Onko mies ulkomaalainen ;))

On ihan supi suomalainenkin vielä.. Eli ei ole kielimuuria välillä tms..

• kiinostunut
        Amanda alkuperäinen kirjoitti:

On ihan supi suomalainenkin vielä.. Eli ei ole kielimuuria välillä tms..

Mielestäni tyyppi hikentyy nopeasti..

Mutta,'En todella tiedä mitä pitäisi ajatella hänestä..:/ elä ajattele mitään jos ei kiinosta??
        miksi sä sitä vielä sitten mietit kun et alunperinkään siitä mitään halunut? anna olla ja unohda,elä vastaa mihinkään enää takaisin jos et halua sitä niin, se lopettaa itse ottamasta yhteyttä sinuun.eix vaa?

• dayum
        kiinostunut kirjoitti:

Mielestäni tyyppi hikentyy nopeasti..

Mutta,'En todella tiedä mitä pitäisi ajatella hänestä..:/ elä ajattele mitään jos ei kiinosta??
        miksi sä sitä vielä sitten mietit kun et alunperinkään siitä mitään halunut? anna olla ja unohda,elä vastaa mihinkään enää takaisin jos et halua sitä niin, se lopettaa itse ottamasta yhteyttä sinuun.eix vaa?

Jotkut ihmiset ovat niin vittumaisia luonteeltaan, että ottavat yhteyttä ihan vaan ärsyttääkseen. Tai vaihtoehtoisesti, he ovat niin tyhmiä etteivät yksinkertaisesti älyä. Tai mielisairaita, kuten tämä ap:n tapaus taitaa olla.

Miten ap voi unohtaa tämän kahelin, kun tämä ottaa jatkuvasti yhteyttä? Ei mitenkään :) Siis vaikka jättää vastaamatta puheluihin / viesteihin jne, niin kyllähän se tyyppi on silti mielessä. Tuollaisesta on varmaan jo ihan järkevääkin huolestua. Varsinkin silloin, jos ei kerran tunne koko tyyppiä.

Ehkä ap:n kannattaa vielä kokeille sanoa tälle miehelle, että jättäisi hänet rauhaan. Jos ei hissi ala nousta yläkertaan asti (kuten asia taitaa olla tuo miehen kohdalla), eli viesti ei mene perille, niin ei sitten muuta kuin poliisilaitokselle tekemään ilmoitusta. Ei välttämättä toimi, mutta voihan sitä kokeilla. Riski tietenkin on, että miehellä kajahtaa vielä pahemmin.

Sitten varmaan seuraavana vaihtoehtona on tuo Figaroll:n neuvo, eli aikoinaan asiat todellakin hoituvat muutaman "uskottavan" miehen avulla :) Kyllähän se hoituu vieläkin, mutta nykyään kun voi saada syytteen laittomasta uhkauksesta tms.

• kranttu

Kannattaisi varmaan miettiä kaksi kertaa ennen kuin netistä seuraa rupeaa ettimään. Muuten voi käydä noin.

• kokenut

Mullakin oli tommonen mies-tyyppi joka oli niin röyhkeä että tuli jopa jo pari kertaa ovelle,vaikka olen aina sanonut ettei mua kiinosta!!! ja ei tulla mun ovelle noin vaan ilman ensin että ilmoitetaan vaikka ensin soittais.( mut se tietää kyllä hyvin että jos se ensin soittaa mulle niin mä sanoisin heti NO WAY!
        Mutta,ei se tyyppi tuli vaan pari kertaa ilman mitään ilmoittamatta ja aina sillä oli teko syy, että sen pre-pay puhelin-kortti oli loppu kun ei voinut soittaa mulle!
        Ja nyt perjantaina pitkästä aikaa neljän kuukauden päästä toi tyyppi seiso taas mun ovella illalla kello puoli kymmenen !!!
        Ajattelin..vittuuuu!@!@! nyt sain tarpeeksi ja korotin ääntä sanoin mitä sä tänne tuut noin vain?? et edes soita!!?? sama vitsi "
        'mun pre-pay oli taas loppu" mies selitti!
        sanoin noh,se taitaa aina olla loppu kun tuut tänne noin vain! mä en tykkää että tulet noin vain!
        Olin koko ilta hyvin viileä sille ei se kauan viihtynyt,en puhunut tai vastanut sille paljon mitään,sanoin vain kylmästi joo ja ei,mua ärsytti koko tyyppi jo!
        ja nyt se kyllä tajuu ettei tänne tarvitse enää ikinä!!!!!!!!! tulla perkle!!! inhottavia tommoset takiaiset vaikka ne hyvin tietää ettei sua kiinosta,kyllä ne sen vaistoaa ja silti ne on olevinaan/käyttäytyvät sua kohtaan silleen,että aivan kuin teidän välillä olisi jotakin erikoista, ollaan jotakin ystäviä ja pysytään yhteyksissä??? tolloja tommoset!

• nainen_____

pysyt kaukana tommoisista. et arvaakaan millaisia hulluja monet ovat, sitä ei heti huomaa. ja tästä sen näkee jo kilometrin päähän että nyt viiraa. älä ala uhriksi, vaihdat puhelinnumeroa, vaihdat sähköpostiosoitetta, et ala sen leikkii mukaan vastailemalla sen viesteihin jne. muuten et pääse hänestä ikinä eroon!

• Amanda Aa

Ei muuten tavattu netissä, vaan baarissa, toinen loistopaikka tavata tasapainoisia miehiä. ;) Juttusille hän tuli sen varjolla, että olimme nähneet, kuten minäkin hämärästi muistin, jossain tapahtumassa, mutta aikaa siitä oli kulunut n. 6-vuotta ja hän suhtautui minuun sen vuoksi kuin vanhaan ystävään.

Pahinta näissä tapauksissa on juuri se, että ne tunkeutuvat elämään huolimatta siitä haluaako niitä. Juuri tuo, että tullaan tekosyillä kotiovelle tai lähetellään keskellä yötä vuoden tauon jälkeen, että "kauhea ikävä, olen yksinäinen". Numeroa tietenkin voi aina vaihtaa! Hänet olen valitettavasti nähnyt myös kotikorttelissa sekä työpaikan läheisellä bussiasemalla vahingossa, vaikka kyllähän sitä väkisinkin vähän ajatteli, että onko vain sattumaa.
        Kiitos neuvoista, viesteihin en vastaa enkä varsinkaan suostu tapaamaan. Arveluttaa vain juuri tuo, että mitä jos tuollainen tajuaa asian laidan ja kilahtaa lisää. Niistä ei todellakaan heti sitä huomaa, päinvastoin, tämäkin vaikutti todella kivalta aluksi. Ugh, vaan ei enää. Kai sitä nykynaisena tarvis joku judo-kurssi ottaa.

• jatkossakin jatkaa
        Amanda Aa kirjoitti:

Ei muuten tavattu netissä, vaan baarissa, toinen loistopaikka tavata tasapainoisia miehiä. ;) Juttusille hän tuli sen varjolla, että olimme nähneet, kuten minäkin hämärästi muistin, jossain tapahtumassa, mutta aikaa siitä oli kulunut n. 6-vuotta ja hän suhtautui minuun sen vuoksi kuin vanhaan ystävään.

Pahinta näissä tapauksissa on juuri se, että ne tunkeutuvat elämään huolimatta siitä haluaako niitä. Juuri tuo, että tullaan tekosyillä kotiovelle tai lähetellään keskellä yötä vuoden tauon jälkeen, että "kauhea ikävä, olen yksinäinen". Numeroa tietenkin voi aina vaihtaa! Hänet olen valitettavasti nähnyt myös kotikorttelissa sekä työpaikan läheisellä bussiasemalla vahingossa, vaikka kyllähän sitä väkisinkin vähän ajatteli, että onko vain sattumaa.
        Kiitos neuvoista, viesteihin en vastaa enkä varsinkaan suostu tapaamaan. Arveluttaa vain juuri tuo, että mitä jos tuollainen tajuaa asian laidan ja kilahtaa lisää. Niistä ei todellakaan heti sitä huomaa, päinvastoin, tämäkin vaikutti todella kivalta aluksi. Ugh, vaan ei enää. Kai sitä nykynaisena tarvis joku judo-kurssi ottaa.

..sun ahdistelemistasi ap., niin mars poliisin juttusille vaan ilman mitään aikailuja! Tyypille itselleen voit lyhyesti ilmoittaa, että virkavalta on tilanteesta tietoinen ja että hänestä on tehty ilmoitus, mutta muuten älä vastaan yhteenkään tuon miehen yhteydenottoon.

Tuo sun "stalkerisi" on selkeästi häiriintynyt ihminen. Mies saattaa kyllä, jos hyvin käy, kyllästyä sun ahdistelemiseesi aikanaan huomatessaan, ettei saa sulta mitään vastakaikua. Ikävä puoli tollasissa ihmisissä on tosin usein se, että sitten se varmaan löytää itselleen jonkun uuden uhrin, eli siirtyy jonkun toisen naisen riesaksi. Toivottavasti pääset tyypistä eroon. Liialla kiltteydellä ei häiriintyneiden ihmisten kanssa pärjää, joten muista, että et sä sille jätkälle ole yhtään mitään velkaa. Ei ole sun vika, ettet sä siihen tykästynyt. Päinvastoin: sen miehen tehtävä olis tehdä oikeat johtopäätökset tilanteesta, eli myöntää itselleen ihastuksen olevan yksipuolista ja jättää sut oma- aloitteisesti rauhaan.

• Tampereelta?

Vähän samanlaista kiinni liimautumista ja häiriköintiä nimittäin kohdattu täälläkin :/

• myös ollut

..vähän samantyyppinen kokemus, eli ilmeisen häiriintynyt, mielikuvitusmaailmoissaan elävä mies ei uskonut ihastuksensa minuun olevan vain yksipuolista.

Yritin ensin päästä hänestä eroon hyvällä, mutta kun huomasin tyypin ymmärryskyvyn rajallisuuden, lakkasin vain vastaamasta hänen yhteydenottoihinsa. Valitettavasti mies on yhä ihan viime aikoihin saakka yrittänyt ottaa yhteyttä aina silloin tällöin huolimatta siitä, että kun ensi kerran hänet tapasin, on jo melkein kymmenen vuotta.:/ Hän todennäköisesti kuitenkin tietänee, että olisi "poliisiasia", jos vieläkin röyhkeämmin yrittäisi ottaa yhteyttä. Saa varmasti jotain kicksejä siitä soittelemisestaan vain.

Ikäviähän tuollaiset ihmiset ovat kohdalle sattuessaan. Pitäisi varmaan yrittää ymmärtää häiriintyneitä ihmisiä, mutta ei-toivottujen häiriköiden kohdalla se on todella vaikeaa.

• Amanda Aa
        myös ollut kirjoitti:

..vähän samantyyppinen kokemus, eli ilmeisen häiriintynyt, mielikuvitusmaailmoissaan elävä mies ei uskonut ihastuksensa minuun olevan vain yksipuolista.

Yritin ensin päästä hänestä eroon hyvällä, mutta kun huomasin tyypin ymmärryskyvyn rajallisuuden, lakkasin vain vastaamasta hänen yhteydenottoihinsa. Valitettavasti mies on yhä ihan viime aikoihin saakka yrittänyt ottaa yhteyttä aina silloin tällöin huolimatta siitä, että kun ensi kerran hänet tapasin, on jo melkein kymmenen vuotta.:/ Hän todennäköisesti kuitenkin tietänee, että olisi "poliisiasia", jos vieläkin röyhkeämmin yrittäisi ottaa yhteyttä. Saa varmasti jotain kicksejä siitä soittelemisestaan vain.

Ikäviähän tuollaiset ihmiset ovat kohdalle sattuessaan. Pitäisi varmaan yrittää ymmärtää häiriintyneitä ihmisiä, mutta ei-toivottujen häiriköiden kohdalla se on todella vaikeaa.

Helsingistä ja alunperin muualta kotoisin. Tiedä häntä vaikka olisi Tampereellakin käynyt kosiomatkoilla, koska sattumalta myös eräs kaverini tunsi hänet ja hänen tapansa liimautua seuraan. Voin kerto sen verran, että tyyppi ei ole kovin pitkä eikä ole kovin urheilullisen näköinen, jos niin voi sanoa. Kuulostaako samalta?

• ^-suse-^
        Amanda Aa kirjoitti:

Helsingistä ja alunperin muualta kotoisin. Tiedä häntä vaikka olisi Tampereellakin käynyt kosiomatkoilla, koska sattumalta myös eräs kaverini tunsi hänet ja hänen tapansa liimautua seuraan. Voin kerto sen verran, että tyyppi ei ole kovin pitkä eikä ole kovin urheilullisen näköinen, jos niin voi sanoa. Kuulostaako samalta?

Kuulostaa aa tutulta! Kerro lisää jos vaan viitsit? Kävin ulkona miehen kanssa joka kuulosta ihan samalle. Mua ei jäänyt ihan noin pahasti piinaamaan. Älä tosiaan vastaa sille!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12326
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      2
      11113
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      173
      5062
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      26
      3659
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      186
      3495
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3007
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2739
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      34
      2106
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      12
      1994
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1925
    Aihe