Pelkkä seksikö riittää?

KaunoKainen

Olen 30 -ikäinen, nätti ja sosiaalinen nainen. Tulen hyvin juttuun ihmisten kanssa ja minun on helppo tutustua etenkin miehiin. Olen sinkkuna parisuhteeni päätyttyä ja olen tässä joutunut ihmettelemään, näinkö paljon on maailman meno muuttunut niiden muutaman vuoden aikana, jolloin en ollut ns. radalla.

Eli asiaan: eikö miehilä ole enää muuta päämäärää naisten suhteen kuin päästä petiin heti ja samantien? Jotenkin ymmärrän, jos nuorena sortuu tällaiseen, kun asiat ovat uusia ja jänniä ja muutenkin meininki enemmän heti-mulle-kaikki-tänne-nyt, mutta aikuisilla miehillä luulisi olevan jo muunkinlaisia tavoitteita. En toki ole tiukkapipoasenteella liikkeellä itsekään, mutta kyllä sitä nyt olisi mukava hieman tutustua toiseen ihmisenäkin ennenkuin petiin loikataan, varsinkin jos tuossa ihmisessä on ns. potentiaalia muuhunkin kuin seksiseikkailuun. Onko niin kauhea ajatus, jos ihan vanhanaikaisesti käytäisiin treffeillä eli elokuvissa, syömässä, kahvilla tai vaikka kävelyllä ja siinä ohessa hieman tutustutaan toiseen ja katsellaan, olisiko tässä ainesta.

Olen kuullut selitykseksi mm. sen, että kun olen niin hyvännäköinen, niin kyllähän mies alkaa ajatella kaikenlaista. Ja kaikenlainen läheisyys saa ajatukset myös harhailemaan. Onhan se aika kamalaa, jos ns. näteistä naisista ei miesten mielestä ole kuin kertakäyttösuhteisiin tai ei ainakaan mihinkään "oikeaan" ja vakavaan. Vai käytetäänkö tuota vain tekosyynä, jotta saadaan nainen tavallaan syyllistettyä?

Millaisia kokemuksia teillä muilla aikuisilla naisilla on asiasta ja miehet, onko teillä enää lainkaan kiinnostusta oikean, aidon ihmissuhteen rakentamiseen vai onko hotkiminen ja hätäily tullut jäädäkseen? Ei ihme, ettei mikään enää tunnu kenestäkään miltään.

13

1501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja himot

Niin jos on ollut pitkään puutteessa niin ymmärrettävää on että hormoonit hyrrää.. mutta jos haluaa suhteesta jotain pysyvämpää niin ei kai sitä seksillä aloiteta.. vai olenko minäkin niin vanhanaikainen, kun olen siinä uskossa että oikea suhde ei voi alkaa seksillä. Kertokaa kokemuksianne, voiko pitempiaikaiken suhde ALKAA nopealla seksillä?

• -MM-

suhde voi alkaa, vaikka alussa olisikin seksiä. Ajatelkaa nyt hyvät naiset sanakäänteitänne:

"voiko pitempiaikaiken suhde ALKAA nopealla seksillä"

Toinen totuus:
        Suhde päättyy melko usein seksittömyyteen tai tyytymättömyyteen seksissä.

• Mies.

Mikään suhde ei voi alkaa, jos tarkoitus on vain seksiä, mutta jos tarkoitus on suhde, niin ei seksi sitä kaada, seksittömyys kaataa paljon helpommin.

• KaunoKainen

Voi varmasti pysyväkin suhde alkaa seksillä, mutta väitän, että kun seksi tulee kuvioon mukaan liian pian (liian pian on taas tietenkin jokaisen itse määriteltävissä), suhde jääkin vain sille tasolle kovin usein. Enkä kirjoituksellani tarkoittanut, että seksitöntä suhdetta olisin kaipaamassa: te, jotka sanoitte, että moni suhde päättyy ja kaatuu seksittömyyteen - varmasti näin käy, koska tottakai hyvään suhteeseen kuuluu seksi, mutta mielestäni "ongelma" onkin siinä, että sitä suhdetta ei enää tunnu kukaan haluavan, vain seksiä. Asetankin toisen kysymyksen: jos haluaa rakentaa sitä kestävää suhdetta, eikö silloin halua tuntea toista ihmistä ja viihtyä hänen seurassaan, löytää toisesta muitakin ulottuvuuksia kuin vain fyysisiä? Aivan samoin kuin suhde voi kaatua seksittömyyteen, voi se kaatua myös "syvempien" arvojen puutteeseen. Pelkällä seksilläkään ei suhde kasassa pysy - paitsi tietysti seksisuhde, mutta voiko sen varaan sitten rakentaa todellista yhteistä elämää, minun mielestäni ei. Väitän, että jos ihmisellä on aitoa kiinnostusta toiseen ihmiseen, hänellä on myös aikaa ja halua antaa asioiden kehittyä rauhassa, ahnehtimatta. Eikö kuitenkin ole tärkeämpää parisuhteessa, että tulee toimeen sen toisen puoliskon kanssa oikeasti: arvot, ajatusmaailma ym. asiat sopivat yhteen. Ja halutaanko me OIKEASTI vain hypätä pikasuhteesta toiseen, kun vaihtoehtona on oikea parisuhde. Vai olenko minäkin vain vanhanaikainen, kun haluan, että ihmisissä nähdään muutakin kuin pintaa ja hetkeä?

• mira

samanlainen elämäntilanne kun sulla. olen ulkomaalainen joka asuu suomessa jo yli 10 vuotta.miehet vain juoksevat minun perässä sen takia , koska etsivät yhden yön juttuja, tai hakevat kokemuksia ulkomaalaisten naisten kanssa.kukaan ei ota minua vakavasti vain haluaa päästä sankyyn. En harrasta yhden yön juttuja ja sen takiakin olin yli 1 v sinkkuna.minuakin on helppo lähestyä ja ehkä senkin takia miehet kuvittelevat että olen helppo nakki .omasta mielestäni en usko että löytäisin enää ketään, joka olisi minun aidosti ihastunut sen takia olen yksin.ei kannata alistua sellaisen. säilytä itsekunniasi.

• pikku.nainen

Kyllähän sitä kuitenkin pystyy aika pian sanomaan, onko toinen sekä henkisesti että myös seksuaalisesti kiinnostava.

Oletetaan, että olen tekemisissä vaikkapa työn puolesta jonkun miehen kanssa. Juteltuani jonkin aikaa hänen kanssaan pystyn noin kymmenen minuutin päästä sanomaan, onko hän seksuaalisesti kiinnostava. Joistain ihmisistä sen näkee heti, aivan muutaman minuutin päästä.

Ja tavattuani hänet pari kertaa pystyn aika hyvin sanomaan, onko hän muuten potentiaalinen kumppani. Mutta toisaalta, seksin jälkeen voi jo heti päätellä aika paljon ihmisestä.

Minä en todennäköisesti jaksaisi odotella viikkokaupalla. Ja toiset taas odottelevat parikin kuukautta. Sekin on aivan ok.

Enkä usko, että alkava suhde nyt siihen kaatuisi että hypätään sänkyyn liian aikaisin. Tai jos kaatuu, niin mies etsii sellaista naista, mikä minä en ole.

• toimi noin

Itse olen kolmekymppinen jo juoksuni juossut ja nyt tuntuisi luontevalta alkaa miettii perhettä ja lapsia. Minun moraalilleni ei oikein sopisi ajatus sänkyyn hyppäämisestä yhdenillan tuttavuuden perusteella. Onhan noita tilanteita ollut mutta olen jättänyt käyttämättä koska olen sen verran suorituspaineherkkää ihmistyyppiä että minulla voisi olla potenssin kanssa ongelmia. Tutun ihmisen kanssa toimii moitteettomasti. Ja eikä sitä tee heti mielikään. Se halu syttyy sitten tuntemisen ja luottamuksen myötä . Noista elokuvista, kävelyistä,ym vanhanaikaisesta olen kanssasi samoilla linjoilla. Ois kiva tutustua kaikessa rauhassa ja kattoo mitä tulee. Ja jos ei sillä tasolla synkkaiskaan niin uusiin ihmisiin on mukava tutustua.

• vanhanaikainen nainen

kun viestien joukosta löytyi yksi mies joka tajuaa seksisuhteen ja parisuhteen eroavaisuuksia. Kunpa sinun kaltaisia miehiä olisi enemmän.
        Yhdyn täydestä sydämestäni nimim. kaunokaisen ajatukseen.
        Minuakin on pidemmän aikaa ihmetyttänyt nykymaailman menon, millaiseen suuntaan se on mennyt.
        Kaikki on kovin hektistä, itsekkyys on lisääntynyt niin, että vaatii saada tyydytystä nyt heti eikä ymmärretä, että kaikelle on aikansa.
        Lienekö outo yhteensattuma pikaruokakulttuurin maihinnousun ja lisääntyvän kertakäyttökulttuurin ( seksi- ) välillä? :)
        Tuntuu, että ihmiset ovat kadottaneet taidon edetä kaavan mukaisesti tutustumisesta seksiin asteittain.
        Asioiden edelle meneminen - seksin tuleminen liian pian kuvioon - näyttää olevan vallitseva trendi, valitettavasti. :(
        Tehkää hyvät ihmiset selvä ero seksisuhteen ja parisuhteen välillä: seksisuhteessa seksi tulee heti mukaan kuvioon vaikka ensikättelyssä jos niin haluaa. Sehän on ehto seksisuhteen jatkumiselle.
        Toisin on parisuhteen laita, se on monimutkaisempi ja pidempi prosessi ja se tarvitsee enemmän aikaa kypsyäkseen, menee pilalle jos seksi esittää heti alussa pääroolia aidon tutustumisen kustannuksella !

• fww.

Mitäs olet niin hyvännäköinen ja helppo ja tyrkky ns. sosiaalinen. Jos miehet saa pillua nätiltä pimulta, niin sehän on vain uusi sulka hattuun ja hyvä mieli. Mutta sanoisin, että sä olet törmännyt vääränlaisiin miehiin. Suosittelen pihtaamista ja tutkailua.

• urosgerbiili

No "aikuisilla miehillä" on tasan tarkkaan muut mielessä jos etsii vakavampaa suhdetta! Toinen ryhmä on nämä jotka eivät pääse irti kassintyhjennysvietistään oli kotona sitten mitä tahansa(henkisesti epätasapainossa).

En pysty sanomaan mitä näillä päässä liikkuu (kotona pieni vauva(hoitoja samaan aikaan) tai kännikohellusten jälkeen aborttihommiin jne...) Pönkittävät näillä kompleksejaan? Katumuksenkaan merkkejä ei näy. Minua ainakin etoo!

Mutta sen voin sanoa, että nämä ovat niitä samoja tyyppejä jotka haluavat petiin heti, eli menkää petiin heti, niin parisuhteenne on kyllä helekutin vahvalla pohjalla.

Joku mainitsi, että ei se parisuhde seksiin kaadu vaan seksin puutteeseen ---> heti vaan sänkyyn! Tässä on totta vain toinen puoli. Parisuhde kaatuu HYVÄN SEKSIN puutteeseen!!!

Olisiko tässä ainesta ajatuksesi ovat kauniita ja ehdottoman kohtuullisia.

Kaikki selitykset päästä heti sänkyyn ovat kassijengin metkuja, toiset jopa itkevät saadakseen säälipillua! Toisinaan mietin moniko suomalainen saisi terveen paperit.

Kauniit/erittäin kauniit naiset herättävät minussa väkisinkin useita varoitusmerkkejä, jotka kyllä pyrin "tarkastamaan" Näin on elämä opettanut vaikken pidä itseäni ennakkoluuloisena!

Oikeastaan tunnen kammoa vain yhtä naisryhmää kohtaan. En voi sietää tyhjäpäitä! Turha tulla tortullakaan vonkaamaan jos vain jostain paistaa läpi, että yläkerran matto on rutussa!!!

• minä

SANOIT "Kauniit/erittäin kauniit naiset herättävät minussa väkisinkin useita varoitusmerkkejä, jotka kyllä pyrin "tarkastamaan" Näin on elämä opettanut vaikken pidä itseäni ennakkoluuloisena!"

Voisitko kertoa mitä tarkoitat tällä? Mä haluun tietää....

Ps. Vastailit mulle tuolla toisessa profiilissa oikein kivasta...

• minä
        minä kirjoitti:

SANOIT "Kauniit/erittäin kauniit naiset herättävät minussa väkisinkin useita varoitusmerkkejä, jotka kyllä pyrin "tarkastamaan" Näin on elämä opettanut vaikken pidä itseäni ennakkoluuloisena!"

Äsh, iski painovirhepaholainen... sanomani siis piti, että vastailit toisessa keskustelussa aloittamaani aiheeseen erittäin kivasti!

• urosgerbiili
        minä kirjoitti:

Heh... no sattuuhan sitä.

En hoksannutkaan, että oli tullut postia!

Hmmm... Liikumme erittäin vaikealla alueella, en todellakaan tarkoita tällä mitään korvien välin mittaamista! Lista on aika pitkä ja elää tarpeen (naisen) mukaan.

Katsos kun on pettynyt tarpeeksi monta kertaa niin niitä siipiä tulee nosteltua varmasti turhaankin, etteivät taas palaisi! Olen ihastunut/rakastunut kauniisiin naisiin voimakkaammin kuin harmaavarpusiin niinpä kauniilta naiselta tuleva puukunisku sattuu ihan s********i! Tämän haluan välttää... aika loogista eikös juu?

Tiedän tuskan, enkä voi ymmärtää näitä henkilöitä jotka niitä aiheuttavat olivatpa he ketä hyvänsä. Lue muut kirjoitukseni niin ymmärrät paremmin (jos et ole jo lukenut).

Asiat perustuvat elämänkokemuksiini eli millaisia merkkejä jotkut naisten käytöspiirteet tukevat! Naisiahan on hyvin eri tavalla käyttäytyviä! Panen merkille pienimmätkin asiat, mitä vain huomaan.

Jos nyt otan yhden esimerkin eli pitäisikö mennä heti/suht. ripeesti sänkyyn?

Vain yhdestä kysymyksestä voi päätellä paljon ihmisen perusarvoista. Voiko luottaa myöhemmin? Jos menee kerran menee herkemmin toisenkin kerran!(mutta kenen kanssa) Mitä nämä tekee luottamukselle? Jne...

Ei näitä tietenkään saa miettiä päätä puhki, ettei tule hulluksi, mutta saapahan hyvin suuntaa! Kokonaisuus kuitenkin ratkaisee, en hae kuuta taivaalta. Luottamusta ja rehellisyyttä arvostan suuresti!

Mutta sen voin sanoa, että olen mielestäni näissä asioissa "jotenkin vaan hyvä päättelemään" Siis nykyisin, pitkän suhteen aikana ei oikein "näe" asioita varsinkaan nuorenpana. Eräänkin kerran on epäilty psykologiksi!

Jos ajattelet kauniina naisena sitä, että onko minussa jotain joka karkoittaa kunnon miehiä tai saa heidät varovaiseksi? Kysymykseesi on vieläkin vaikeampi vastata!

En kuitenkaan usko, että se sinun tapauksessasi olisi mikään ulkoinen seikka, aika harvoin se on!
        Miten pukeudut? Meikkien käyttö kohtuullista? Käytätkö kilotolkulla koruja? Millaiset hiukset? Onko värjätty? Nämä eivät ole niin tarkeitä seikkoja loppujen lopuksi!

Miten käyttäydyt muita ihmisiä kohtaan? Seurailen tälläista aika paljon, varsinkin vähän etäämmältä voi nähdä paremmin. Oletko vilpitön tai reilu kaikissa tekemisissä? Miten alkoholi ja tupakka? Hymyiletko kaikille miehille jotka tulevat juttusile? Haukutko jotakin ihmistä esim. baaritiskillä jne... Miten persoonasi muuttuu humalassa(tämä on tärkeä!)?

Tässä nyt aluksi...

Jos olet se johon minä tämän nyt äkkiä yhdistän niin voin sanoa, että sinulla on erittäin hyvä ulosanti...
        Kirjoituksesi oli jotenkin niin aito... ja vilpitön en vaan voinut olla vastaamatta. Rivien välistä oikein aisti, että ....taitaa olla aikas mielenkiintoinen nainen!!!

Mutta jos täsmennät kysymyksiäni niin pyrin antamaan selkeämmän vastauksen, ei tuosta oikein selvää saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11315
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3853
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3009
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      119
      2374
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2035
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      770
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      725
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe