Suhteen hyväksyminen

pattitilanne

Yleensä olen sitä mieltä, että ihan sama mitä muut ajattelee jostain asiasta esim juuri seurustelukumppanista yms jos itsellä on hyvä olla. No nyt tämä tilanne minulla. Palasin yhteen exän kanssa koska ero oli virhe. Tosin siinä oli ikäviäkin juttuja mutta halusin antaa meille vielä mahdollisuuden.

Olen läheisissä väleissä äitini kanssa ja hän ei alunperinkään oikein pitänyt miehestäni. Ei kuitenkaan puuttunut siihen sen kummemmin. kun ero tuli ja kerroin tietenkin miksi ja ne ikävät/paskat jutut, hän oli sitä mieltä, että hyvä kun pääsit eroon siitä. Ja että nyt jatkaa elämää. Noh, yritin varovasti ottaa esille että jos antaisin meille vielä mahdollisuuden, tyrmäsi täysin asian.

Silti nyt jatkan tämän miehen kanssa mutta ikävä tilanne kun ei voi siitä kertoa, tai voi, mutta saa vaan moraalisaarnoja taas ja miksi ja miksi.. EN jaksa kuunnella sitä! Olen aikuinen ihminen ja tiedän mitä teen! Miten tästä tilanteesta nyt, en halua laittaa välejä jäihin vain siksi, ettei hyväksy minun miestä.

Vastaavia tilanteita??

6

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse...

päätät elämästäsi! Monenlaista ajatustahan se tilanne varmaan herättää, siinä on tietty se vaara että ajatellaan liikaa menneitä ja siinä välillä tapahtuneita juttuja, epäilyä ja luottamuksen puutetta jne. Jos kerran se eka kertakin meni pieleen, miksi muuten yrittää juosta seinää päin vielä uudestaan!!! Onko jotakin ratkaisevasti muuttunut?

• alkup.

mutta itse eroon ei liittynyt mitään NIIN vakavaa etteikö sitä voisi unohtaa ja korjata. Esim kumpikaan ei ollut muiden kanssa ja sitä itse erokaan ei kestänyt kuin pari viikkoa.
        kyllä uskon nyt, että asiat ovat menossa parempaan suuntaa, muuten EN todellakaan olisi antanut meille uutta mahdollisuutta!

• Mona-Henrika

miehen. Et vanhemmillesi tai kenellekään muulle.

• tyttö*

..ihan kun olisin ite ton sun jutun kirjottanu :). Oon ollu 1½ vuotta miehen kanssa yhessä jota mun mutsi ei oo voinu hyväksyy. Tai parit eka kuukautta se hyväksy sen mutta sit muuttu yhtäkkii... syytä en tiedä. Sitten lopetin suhteen tähän mieheen tossa kuukaus sitten ja kerroin kans mutsille ja mutsi oli kans sillee tyyliin et hyvä kun jätit sen miehen. Erossa oltiin jotain viikon verran ja alettiin uudestaan ja sanoin mutsille asiasta niin se saikin sitten hepulin siitä :D. Sen mielestä suhde ei voi toimii jos se on jo kerran katkastu.. ja nyt sitten kerroin miehelle että mun mutsi ei haluu että oltais missää tekemisissä toistemme kanssa niin nyt sitten mies on parisen viikkoo soitellu mun mutsille kaikkii ihmepuheluita. Kännissä yleensä tosin :D..

• tyttö86

Mulla on täysin sama tilanne kun sulla.. Seurustelin poikaystäväni kanssa 10 kuukautta, kun jätin hänet. Suurin syy oli vanhempien painostus. He eivät koskaan oikein hyväksyneet poikaystävääni.

Olimme erossa kuukauden, joka oli molemmille henkisesti helvetin rankkaa.. Sitten tajuttiin, että meidät on tarkoitettu yhteen.. Mun porukat ei tätä sulattanu, eikä sulata vielä parin kuukaudne jälkeenkään.

On todella raskasta, kun tapaan perheeni eri aikaan kun poikaystäväni. Opiskelen kaukana kotoa ja poikaystävästäni.. On vaikeaa sovitella aikataulut niin, että molemmille jäisi aikaa. Koska myös perheeni on minulle älyttömän tärkeä.. En silti halua jättää poikaystävääni..

Voimia sulle! Et ole yksin..

• ikä tuo viisautta

Haluaisin kuitenkin tuoda tähän myös toisen näkökulman. Joskus rakkaus vain tekee sokeaksi ja ulkopuolelta asiat näkee selvemmin. Keskustelisit äitisi kanssa, etät miksi hän oli miestä vastaan. Eiköhän hänellä ole jokin järkevä peruste. Itse sanoin siskolleni aikanaan, että en oikein pidä hänen poikaystävästään. Mies ei välittänyt yhtään siskoni ystävistä, vaan oli todella hapannaama heidän seurassaan. Siskoni sen sijaan olisi miehen mielestä pitänyt lähteä jokaiselle mökkireissulle kaljoittelemaan hänen kavereidensa kanssa ja olemaan tästä riemuissaan. Sanoin siskolleni, että en oikein pidä siitä, miten mies häntä kohtelee. Sisko tietysti suuttui ja käski pitämään huolta omista asioistaan.

Pari vuotta myöhemmin he erosivat ja pitkälti juuri näistä syistä. Uuden työpaikan myötä sisko tutustui uusiin ihmisiin ja ymmärsi myös ystävien tärkeyden. Valitettavasti vanhat kaverisuhteet unohtuivat seurustelun myötä, mutta onneksi hänellä on uusia ystäviä. Eipä hän tietenkään edelleenkään myönnä, että olin kommenteissani oikeassa.

Mieti siis asiaa äitisikin kannalta. Tuskin hän ihan vaan sinua ärsyyttääkseen on miesystävääsi vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2242
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      218
      2119
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1428
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1183
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      84
      930
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe