Voisitteko antaa mielipiteitänne seuraavasta tilanteesta.
Meillä oli (taas) mieheni kanssa riita lauantaina. Olemme kihloissa, menossa naimisiin, asumme mieheni vanhempien omistamassa asunnossa ja olemme alle 3-kymppisiä. Molemmat hyvin äkkipikaisia ja (valitettavasti) taipuvaisia riitojen aikana sekä henkiseen että fyysiseen väkivaltaan (minä raavin, potkin, lyön, mies repii hiuksista).
Mieheni suuttui minulle aivan mitättömästä asiasta, ei suostunut kuuntelemaan ja väitti, että itse haastoin riitaa vaikka näin ei todellakaan ollut. Menin suihkuun ja toivoin mieheni rauhoittuvan. No, hän aloitti taas saman minkä yleensä ja alkoi hokea, että "rauhoitu, rauhoitu" vaikka OLIN aivan rauhallinen, en sanonut mitään, ajattelin vain odottaa, että tilanne menisi ohi.
No, mieheni halusi seksiä, yritti raahata mua sänkyyn (siis ihan nätillä äänensävyllä ym.), mutta naisena mun on hyvin vaikeaa tuosta vaan virittäytyä seksiin, kun mua on just loukattu ("en halua sun kans naimisiin, en haluu olla tollasen kans" ym.). Olisin halunnut kunnon anteeksipyynnön ja läheisyyttä ennen seksin ajattelmistakaan.
Siitäpä mieheni raivostui. Olin AIVAN hiljaa, en riehunut tai mitään. Mieheni tarttui mua hiuksista ja käski häipyä heti. Minä lähdin. Tässä kaupungissa mulla ei kuitenkaan ole sellaisia ystäviä, joiden luokse olisin voinut mennä. Niinpä menin tunnin päästä taksin kotiin, yritin halata miestäni ja sopia. Hän työnsi minut pois. Riita siis jatkui, ja päättyi sopimukseen erosta.
Seuraava päivä meni riidellessä, mutta saimme kujitenkin sovoinnon aikaiseksi. Nyt kysynkin mielipidettä teiltä. VOIKO TÄLLAINEN SUHDE TOIMIA? Voinko koskaan luottaa mieheeni, siihen, että saan olla oma itseni ilman, että hän heittää minut ulos? Onko hän aivan huööu ja sairas? Eikö hänen pitäisi kunnioittaa minua?
Mies heitti ulos
17
5756
Vastaukset
- *voimia sinulle*
Taidat olla se fiksumpi osapuoli teidän parisuhteessa. Mielestäni teidän kannattaa keskustella syvällisesti, mistä riidat johtuvat ja miksi pitää käyttää väkivaltaa tuolla tavoin..
Itse tiedostan tuon naisena, että heti riidan jälkeen, oli se sitten pienempi kina tms, on todella vaikeata ryhtyä sekstaamaan. Minulla ainakin se henkisen tasapainoon pääseminen vie aikansa.. Miehillä se taitaa olla vähän eriasia, en tiedä, mutta luulisin ainakin kokemusteni perusteella :(
Keskittykää toisiinne, keskustelkaa riitanne. Hyvä juttu minusta, että ymmärrät koska pitää olla hiljaa ja tiedät miten välttää tilanteen.. lähtemällä paikalta. Ilmeisesti se tunnin poissaolo ei riitä, pitää kaiketi ottaa toinenkin tunti ja sanoa miehelle, että ilmoittelee koska on rauhoittunut riitelystä.- Pilvi
Minusta ei kyllä oo kauheen fiksua tapella tolleen, että molemmat käyttää fyysistä väkivaltaa... =( Muutenkaan tuo teidän suhde ei kuullosta normaalilta. Miksi rakastamaansa ihmistä pitäisi kohdella kaltoin?!
Sinuna miettisin tilannetta ja sitä haluatko loppuikäsi viettää tollasen miehen kanssa (vaikka eipä sinussakaan kehumista...). Sinä itse päätät elämästäsi ja teet ratkaisusi. Toisaalta, ehkä olet sitten ansainnut tollasen miehen, jos et itsekään osaa riitaa hoitaa "sivistyneesti"... Who knows? - joku mies
Riidan jälkeenhän on usein kaikkein parasta seksiä. Se on ihan yleisesti tiedetty juttu.
Yhden naisen kanssa, jonka kanssa seurustelin, sain aina kovimmat erektiot ja parhaimmat panofiilikset jos se alkoi itkemään. En tiedä miksi näin. - nainen22
joku mies kirjoitti:
Riidan jälkeenhän on usein kaikkein parasta seksiä. Se on ihan yleisesti tiedetty juttu.
Yhden naisen kanssa, jonka kanssa seurustelin, sain aina kovimmat erektiot ja parhaimmat panofiilikset jos se alkoi itkemään. En tiedä miksi näin.Hmm.. Tälleen naisena tuollainen kuulostaa pelottavalta että silloin saa parhaimmat panofiilikset kun nainen itkee.
Mutta on sitä meilläkin harrastettu seksiä riidan jälkeen (tai oikeastaan riita oli vielä kesken), on varmaan vaan niin paljon adrenaliinia veressä, että haluttaa..
Ja tuo itkuhomma voi olla sellanen, että mies tuntee ittensä joksiksin vahvaksi alfa-urokseksi naisen itkiessä, ja alkaa testestoronit jylläämään.. Tiedä häntä. - muratt
joku mies kirjoitti:
Yhden naisen kanssa, jonka kanssa seurustelin, sain aina kovimmat erektiot ja parhaimmat panofiilikset jos se alkoi itkemään. En tiedä miksi näin.et voi olla noin urpo..riidan jälkeen ei pitäisi harrastaa seksiä,niin sanotusti sovinnoksi..sanoit että yhden siis ex-n kanssa sait parhaat kiksis eli mitä se kertoo sun suhteistas--paskoja..??
- nainen22
nainen22 kirjoitti:
Hmm.. Tälleen naisena tuollainen kuulostaa pelottavalta että silloin saa parhaimmat panofiilikset kun nainen itkee.
Mutta on sitä meilläkin harrastettu seksiä riidan jälkeen (tai oikeastaan riita oli vielä kesken), on varmaan vaan niin paljon adrenaliinia veressä, että haluttaa..
Ja tuo itkuhomma voi olla sellanen, että mies tuntee ittensä joksiksin vahvaksi alfa-urokseksi naisen itkiessä, ja alkaa testestoronit jylläämään.. Tiedä häntä.Näköjään vähän aikaa sitten oon itse kirjoittanut tänne "..mies tuntee ittensä joksiksin vahvaksi alfa-urokseksi naisen itkiessä, ja alkaa testestoronit jylläämään.. ".
EN kyllä mitenkään kannata kyseistä reaktiota tai ole sen puolella, että tuo olisi hyvä juttu! Ei riidoissa pitäis mennä harrastamaan seksiä. Mies vetää kilarit ja mä vielä suostun seksiin.... EI jumankauta, enää ei sellasta tapahdu.
Sitä vaan menee vähän sekaisin, kun joku vähän käyttäytyy fyysisesti uhkaavasti.
Vitt* toivottavasti mun itsetunto on ruvennut palaileen takaisin ja osaan ajatella järkevästi ja kieltäytyy kaikesta idioottimaisesta toiminnasta.
- minä
älä missään nimessä jatka tuollaista touhua! itse olen kärsinyt jo 15 vuotta enkä osaa lähteä pois kun on lapset ja kaikkee. ei se mies mua fyysisesti loukkaa, mut henkinen kiusa on yhtä loukkaavaa :-(
jos olis ollut yhtään parempi itsetunto aikanaan niin olisin ymmärtänyt lähteä ajoissa ja katsella mies muualta, mutta piti mennä tuon kanssa yhteen oikein tosissaan... huoah...elämä on perseestä tätä nykyä, kaikki vituttaa. mies ei ole mihinkään tyytyväinen, mua ei seksi kiinnosta enää periaatteessa lainkaan koska mut on jo haukuttu niin paskaksi ja huonoksi ihmiseksi, että ei kauheesti huvita olla kovinkaan intiimisti...odotan vain että josko joku onnettomuus kohtais mua että pääsisi kunniallisesti pois :-(
lähde siis ennenkuin on liian myöhäistä..... - sanon minä
Mun entinen oli ihan samanlainen kuin sun ukkos. Mä vaan jouduin kerran alasti rappuun.. Ja myöhemmin ex "luuttusi" minulla lasin sirut lattialta.. Sanoisinpa, että lähde menee! Ei tosta tuu mitään.. Mulla on nykyään henkisiä ongelmia tämän entisen tapauksen myötä.. Annoin sen kusipään kohdella mua ihan miten se vaan lystäsi. Ja kun ikinä ei tiennyt, milloin se raivari taas tulee. Se heitteli mua pitkin seiniä, kuristi, potki, löi ja henkistä väkivaltaa ei saa unohtaa. Siis aivan täydellinen mies, vai mitä? Ah niin ihana. No hyi helvetti, säälin vaan seuraavia, jotka joutuu samaan kohteluun, ei ne koskaan muutu!
- nimi-erkki
Mitä te saatte tuollaisesta tyhjänpäiväisestä riitelystä irti? En minä ainakaan tarvi tuollaista. Kertokaa riitelyyn taipuvaiset ja äkkipikaiset ihmiset :)
- Opastaja
Te kaksi väkivaltaista ihmistä olette todella ansainnut toisenne. On hienoa, että tasapuolisesti mätkitte toisianne turpaan.
Yksi neuvo: Älkää hankkiko lapsia.
- tirlittan
Lähde.
Ja ala parantaa myös itseäsi väkivaltaisesta käyttäytymisestä, ettei se siirry seuraavaan suhteeseen ja samassa pisteessä jälleen olet.
Tsemppiä - tuiska
huomaan aika huvittavia ristiriitoja tossa sun sepostuksessa. "minä raavin, potkin, lyön"... sit kuitenkin useaan kertaan toistelet kuinka oot ite nyt yllättäen tossa tilanteessa ollut aivan rauhallinen ja päättänyt vaan odotella. VARMAAN! --mitä nyt äkkiseltäänkin voi päätellä tosta teiän suhteesta niin vaikuttaa tosi terveeltä. jatkakaa ihmeessä, varmaankin ansaitsette toisenne.
- elämä on ihmisen parasta aikaa
Olen käynyt itse läpi täysin vastaavanlaisen suhteen. Se loppui omaan mahdottomuuteensa. Seksi oli kyllä rajua ja hienoa mutta läheisyys ja jakaminen puuttuivat täysin. Kaksi vuotta meni erosta selvitessä. Nyt minulla on uusi ihana mies jonka kanssa kaikki hyvin. En uskonut sellaista olevankaan. Puhukaa tilanteestanne ja väkivallasta ensin ennenkuin menette naimisiin. Aika raastavaa tulee elämä olemaan jos noin meinaatte sen elää. Minä en tuollaiseen pystynyt. Valtapeliä se oli enimmäkseen ainakin meillä ja rakkauskin kuoli tasapainon ja harmonian puutteeseen, mahdottomuuteen.
- tääääl
mul on iha sama juttu mun suhteessa..
- sinkku
....mennä vielä naimisiin?!?
- anneli
sama juttu.. en kehtaa sanoo oikeen mitään koska olen vieläkin samassa tilanteessa kun tekin monet.. onneksi ei lapsia, muttaolen kyllä jaksanut jo 4-5 vuotta.. mikään ei muutu! raivo/jättämiskaudet tulee pysymään.. tulee hyviäkin aikoja, mutta ne ovat vaan niitä aikoja mikä saa sinut jäämään vielä ja .. toivomaan muutoksesta. Olen harhaluuloisesti luullut olevani onnellinen, mutta minut on vaan aivopesty. Toistuvasti pihalle lentämistä kun herralla on huono päivä.. Väkivalaakin on ollut alusta asti. Aluksi en lyönyt, mutta viimeaikoina annan takaisin, vaikka ei ole järkeä koska saa takaisin kovemman iskun. Ei luota, vaan kaikki tarkistetaan ja epäillään mitä outoja juttuja. Ihan sama vaikka sit oikeasti valehtelisin tai pettäisin koska lopputulos on sama.
Yritän vaan sanoo että ei tule muuttumaan, vaan kerää kaikki voimasi ja lähde vaikka mikä olisi! Tunteiden mylleryksessä saattaa myös olla häpeää että miten olet tähän joutunut, mutta älä välitä. Monet muutkin ovat samassa tilanteessa eli et ole ainoa. Lähde. Ettei tarvitse vanhana miettiä kuinka elämä valui hukkaan. Silloin sitä masentuu. En itsekkään ole saanut tehtyä sitä (olen 25 v), mutta selväähän se on että pa**** tästä tulee :'( - lifemocker
olisiko parisuhdeterapia/vihanhallinta kurssit mitään teille MOLEMMILLE?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741