jos saisin 3 toivomusta

Sybilla

niin yhdellä kohentaisin oman perheeni elämää, yhden käyttäisin maailman tilanteen parantamiseen, mutta yksi toivomuksistani olisi takuuvarmasti se, että KAIKKI MIEHET MUUTTUIS NAISIKSI JA KAIKKI NAISET MIEHIKSI ainakin puoleksi vuodeksi!!

Niin kauan kun mä mistään mitään muistan, mä olen toivonut sitä, et jokainen sais kokeilla toisena sukupuolena oloa. Se on mun suuuuuuuri fantasia.

Ei sillä, että olisin transu, vaan koska mä uskoisin et se vois lopultakin parantaa suurimman osan tän koko maailman ongelmista. Palkkaerot, kaikenlaisen epätasa-arvon (josta aiheutuu paaaaaljon paaaaaljon ongelmia) ja sodatki saattais loppua tai ainaki vähentyä huomattavasti. Kun kaikki asettuis jonkun toisen asemaan.

Olen itse nainen, joten en osaa sanoa mitä kaikkea naiset oppisivat miehenä olosta, miehet tietävät sen paremmin, mutta luulen että miehet oppisivat mm. seuraavia asioita:

- naiset ovat yhtä älykkäitä kuin miehet
- nainen pitää saada suuttua ilman että supistaan pms-oireista
- naisetkin himoitsevat seksiä
- sperma ei ole kaikkein suurinta herkkua, mitä nainen voi kuvitella (useimmat naiset)
- joskus on rankkaa olla aina sievästi polvet yhdessä, olla pieraisematta, olla puhumatta alapään asioista, käyttäytyä nätisti, yrittää olla kaunis
- karvojen poistaminen SATTUU, kasvohoito SATTUU (ihonpuhdistus), kuukautiset SATTUVAT, synnytys SATTUU, eli muniin potkaiseminen ei ole mikään maailman eniten sattuva asia
- kauneudenhoitotoimenpiteet vievät aikaa ja rahaa, oikeasti
- naiselle ei riitä kahdet kengät, yhdet housut ja kolme paitaa vaatekaapin sisällöksi
- "antaako vai eikö antaa" on supervaikea dilemma naiselle ratkottavaksi, jos ei halua olla "huora" eikä "pihtari", joten siksi emme toisinaan anna, ja toisinaan taas annamme
- ei ole perustetta "munalisälle" eli sille, miksi naiselle ei voitaisi maksaa samaa palkkaa kuin miehelle
- kotityöt ja lastenhoito eivät ole mikään naisen homma, joissa mies sitten viitseliäisyytensä mukaan "auttelee"

Joo näistä vois tehdä pidemmänkin listan mutta tossa oli varmaan jo tärkeimmät.

Mä vaan todella toivon, et mä joskus vielä tapaan sen toivomuskeijun, tai pullon hengen, odotelkaas vaan, heh heh..! :D

17

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies :)))))))))))))))))))))...

Miehet tietäisivät minkälaista on olla nainen ja palkkaerot kasvaisivat, sotia olisi enemmän, naisilta lähtis äänioikeus yms. melkeen kaikki oikeudet.

• Sybilla

Siis millä perusteilla?

Mä taas uskon, et me kaikki opittais ymmärtämään toisiamme paremmin. Esim. miehet oppis ymmärtämään naisten vihjailua, ja naiset oppis sanomaan asiat suoraan...

• pahkura
        Sybilla kirjoitti:

Siis millä perusteilla?

Mä taas uskon, et me kaikki opittais ymmärtämään toisiamme paremmin. Esim. miehet oppis ymmärtämään naisten vihjailua, ja naiset oppis sanomaan asiat suoraan...

kaikkien kömmähdysten äiti...
        kyllä tuon kaiken listassa olevan tietää ilman,että naiseks pitäis muuttua...
        mutta tosiaan,vihjailua en ymmärrä.

se kai on jotenkis "kepillä jäätä" koettelua,että oiskohan ukkeli kiinnostunut vai ei.Muttakun siinä niin helposti saa vääriä viestejä kumpainenkin,ni miks ihmeessä vihjailla.

Sekin ois parempi, kun potkaiset äijänkäppyrää persiiseen ja käsket sen pyytää sua ulos.

yhtäkaikki,onhan täällä vaan paljon mukavempaa,ku ollaan hiukan erilaisia =D

• Sybilla
        pahkura kirjoitti:

kaikkien kömmähdysten äiti...
        kyllä tuon kaiken listassa olevan tietää ilman,että naiseks pitäis muuttua...
        mutta tosiaan,vihjailua en ymmärrä.

se kai on jotenkis "kepillä jäätä" koettelua,että oiskohan ukkeli kiinnostunut vai ei.Muttakun siinä niin helposti saa vääriä viestejä kumpainenkin,ni miks ihmeessä vihjailla.

Sekin ois parempi, kun potkaiset äijänkäppyrää persiiseen ja käsket sen pyytää sua ulos.

yhtäkaikki,onhan täällä vaan paljon mukavempaa,ku ollaan hiukan erilaisia =D

Ei _todellakaan_ tiedä!! Siis, tietenkin teoriassa ehkä jotkut miehet tietävät ehkä jopa jokaisen kohdan noista (eivät suinkaan kaikki) mutta eivät kuitenkaan voi tietää, miltä nuo asiat OIKEASTI tuntuvat omalla kohdalla koettuna.. Esim. orgasmin saamisen vaikeus seksissä.. (ainakin vaikeampaa se on kuin miehillä, yleensä) Aivan samalla tavoin uskon, etteivät naiset ymmärrä oikeasti miesten elämää.

Tuolla vihjailulla en tarkoittanut kylläkään välttämättä juuri tuota kiinnostumisvihjailua kuin sinä, vaan siis KAIKKEA vihjailua, esim. omalle miehelle kaupassa sanottuna: "onpas IHANIA kukkia..ois kyllä ihanaa jos joskus sais kukkia...ens viikollahan on ystävänpäiväkin.." Siis jopa noin selvällä vihjailulla harvemmin saa mitään aikaan miehessä. Sitten kuitenkin, helvetin tyhmältä tuntuu sanoa miehelleen: "Kuules Jaakko, ens tiistaina on sitten ystävänpäivä. Tuo mulle niitä punaisia tulppaaneja kymmenen kappaleen kimppu!" Tajuatko pahkura.. :)

• pahkura
        Sybilla kirjoitti:

Ei _todellakaan_ tiedä!! Siis, tietenkin teoriassa ehkä jotkut miehet tietävät ehkä jopa jokaisen kohdan noista (eivät suinkaan kaikki) mutta eivät kuitenkaan voi tietää, miltä nuo asiat OIKEASTI tuntuvat omalla kohdalla koettuna.. Esim. orgasmin saamisen vaikeus seksissä.. (ainakin vaikeampaa se on kuin miehillä, yleensä) Aivan samalla tavoin uskon, etteivät naiset ymmärrä oikeasti miesten elämää.

Tuolla vihjailulla en tarkoittanut kylläkään välttämättä juuri tuota kiinnostumisvihjailua kuin sinä, vaan siis KAIKKEA vihjailua, esim. omalle miehelle kaupassa sanottuna: "onpas IHANIA kukkia..ois kyllä ihanaa jos joskus sais kukkia...ens viikollahan on ystävänpäiväkin.." Siis jopa noin selvällä vihjailulla harvemmin saa mitään aikaan miehessä. Sitten kuitenkin, helvetin tyhmältä tuntuu sanoa miehelleen: "Kuules Jaakko, ens tiistaina on sitten ystävänpäivä. Tuo mulle niitä punaisia tulppaaneja kymmenen kappaleen kimppu!" Tajuatko pahkura.. :)

eihän tuo tulppaanihöpötys ollut mikään vihjaus,vaan komento...sitäpaitti se oli aivan liian helppo :)

nojuuh,työlästä on orgasmit,sitte kun oikeen jaksaa kiusata,ni sitte se jostain putkahtaa...

se siis tulee härnäämällä..se orgasmi...no,joo,joo helposti siinä härnätessä lämmittääkin vaan ittensä.. *kaivaa harmaita muistikuvia*

niih,"isommissa" toiveissa se vihjailu voi tosiaan mennä ohi korvien,ikäänkuin se ei tuntuis niin tärkeeltä,jos siitä vain hiukan vihjataan.

Muutes,jotkut on saanut toimimaan tuon "potku persiille"-systeeminkin :) ...hetkenaikaa ku jaksaa potkia,ni se alkaakin toimia ihan itellään.

...siten se ukkelis oppii,että mille justiinsa sinä, annat arvoa...

nyt mä ainaskin tajuan mennä pehkuihin ;)

..öitä!

• Sybilla
        pahkura kirjoitti:

eihän tuo tulppaanihöpötys ollut mikään vihjaus,vaan komento...sitäpaitti se oli aivan liian helppo :)

nojuuh,työlästä on orgasmit,sitte kun oikeen jaksaa kiusata,ni sitte se jostain putkahtaa...

se siis tulee härnäämällä..se orgasmi...no,joo,joo helposti siinä härnätessä lämmittääkin vaan ittensä.. *kaivaa harmaita muistikuvia*

niih,"isommissa" toiveissa se vihjailu voi tosiaan mennä ohi korvien,ikäänkuin se ei tuntuis niin tärkeeltä,jos siitä vain hiukan vihjataan.

Muutes,jotkut on saanut toimimaan tuon "potku persiille"-systeeminkin :) ...hetkenaikaa ku jaksaa potkia,ni se alkaakin toimia ihan itellään.

...siten se ukkelis oppii,että mille justiinsa sinä, annat arvoa...

nyt mä ainaskin tajuan mennä pehkuihin ;)

..öitä!

miehet tajua noinkaan SELVÄÄ vihjailua! Tuokin oli vain esimerkki, itse en ole välttämättä juuri mikään kukkien himoitsija, mutta muutkin vastaavat selkeät vihjeet tuppaavat menemään mieheni korvien ohi /ymmärryksen yli.

Myös jos on tulossa joulu tai synttärini, ja olen jo kauan huokaillut esim. joidenkin alusvaatteiden perään, katselen vaikka mainoslehtistä tai kaupan näyteikkunaa ja sanon et "tässä on taas nää ihanat..voi vitsi ku noi olis kivat.." Niin silti mieheni tuskailee kas päivää ennen synntäriäni/jouluaattoa et "hitsi ku mä en keksi sulle mitään lahjaa millään!! Mitä sä oikein haluaisit, sulle on niin vaikea ostaa kun yhtään ei tiedä mitä toivoisit.."

Siis usein naisen mielestä _ilmiselvät_ "vihjeet" eivät soita miehelle mitään kelloja. (Ai niin ja nämä olivat vain esimerkkejä, en todellakaan ole sellainen joka odottaa koko ajan kukkia tai lahjoja, meillä annetaan vain synttärinä ja jouluna.)

• ihmettelee.
        Sybilla kirjoitti:

miehet tajua noinkaan SELVÄÄ vihjailua! Tuokin oli vain esimerkki, itse en ole välttämättä juuri mikään kukkien himoitsija, mutta muutkin vastaavat selkeät vihjeet tuppaavat menemään mieheni korvien ohi /ymmärryksen yli.

Myös jos on tulossa joulu tai synttärini, ja olen jo kauan huokaillut esim. joidenkin alusvaatteiden perään, katselen vaikka mainoslehtistä tai kaupan näyteikkunaa ja sanon et "tässä on taas nää ihanat..voi vitsi ku noi olis kivat.." Niin silti mieheni tuskailee kas päivää ennen synntäriäni/jouluaattoa et "hitsi ku mä en keksi sulle mitään lahjaa millään!! Mitä sä oikein haluaisit, sulle on niin vaikea ostaa kun yhtään ei tiedä mitä toivoisit.."

Siis usein naisen mielestä _ilmiselvät_ "vihjeet" eivät soita miehelle mitään kelloja. (Ai niin ja nämä olivat vain esimerkkejä, en todellakaan ole sellainen joka odottaa koko ajan kukkia tai lahjoja, meillä annetaan vain synttärinä ja jouluna.)

No on kyllä aika karbaasi, jos ei selviä vinkkejä tajua. Onko ukkosi ns. "duunarijuntti"..?

• Sybilla
        ihmettelee. kirjoitti:

No on kyllä aika karbaasi, jos ei selviä vinkkejä tajua. Onko ukkosi ns. "duunarijuntti"..?

onhan se duunari, mutta ei kuitenkaan mikään 52v kaljamaha-sohvaperuna-bisseröyhtäilijä.. Vaan ihan 24v trendikäs poitsu.. Ilmeisesti kuitenki jonkin tason juntti :(

• pahkura
        Sybilla kirjoitti:

se sun ukkelis on pakko laittaa "potku persiille"-kouluun... vai oiskos sillä muisti huono??
        ...jos on,ni sitte ei tuu olemaan helppoo :)
        *krhöhöm*

tuli vaan mieleen,että noita alushörhelöitä on aika vaarallistakin lähtee lahjaks ostamaan..
        jos kuitenkin,huolimatta siitä,että on ottanut kokomerkinnät ja kaikki lapulle....niih,jos kuitenkin tuut saaneeks liian isot hörhelöt???

ni,mitenkäs sitte..isket salamoita pari viikkoa vai laitatkos vaan henskelit pikkareihin ja alat vikittelee ukkoas =D

no jooh,kokeile seuraavaks vihjata jotai helppoa... :):)

• Sybilla
        pahkura kirjoitti:

se sun ukkelis on pakko laittaa "potku persiille"-kouluun... vai oiskos sillä muisti huono??
        ...jos on,ni sitte ei tuu olemaan helppoo :)
        *krhöhöm*

tuli vaan mieleen,että noita alushörhelöitä on aika vaarallistakin lähtee lahjaks ostamaan..
        jos kuitenkin,huolimatta siitä,että on ottanut kokomerkinnät ja kaikki lapulle....niih,jos kuitenkin tuut saaneeks liian isot hörhelöt???

ni,mitenkäs sitte..isket salamoita pari viikkoa vai laitatkos vaan henskelit pikkareihin ja alat vikittelee ukkoas =D

no jooh,kokeile seuraavaks vihjata jotai helppoa... :):)

Tästähän ny oikein keskustelu kehkeytyi.. ;)

Ensinnäkin, mä näytän kyllä ihan selvästi ja suoraan mimmosia alusvaatteita (esimerkiks) toivon.. Ja mies tietää kokoni ihan tasan tarkkaan, on osannut sen ulkoa suhteen alkuajoista, nyt jo enempi vuosia takana. (Lisäks mä en voi loukkaantua kuin ehkä jostain mummojen kureliiveistä, koska tykkään seksikkäistä ja pienistä hörhellyksistä, kun en häpeä vartaloani yhtään.. :) )

Joo, arvasit oikein pahkura, siis todellakin, jos jollain, niin mun miehellä on HUONO muisti!!! Mut se ei ilmene synttäriä tai vastaavia unohtamalla, ei koskaan, vaan lähinnä jos ripustan ulko-oven kahvaan roskapussin ja sanon "hei kulta vies tää kun meet ulos jooko" niin mies saattaa minuuttia myöhemmin nostaa roskiksen ihan tyynesti ajatuksissaan alas kahvasta, laittaa lattialle ja kävellä ulos ovesta. "Oho, unohdin!!" on kommentti jälkeenpäin..

No nytkin kun tänään siskoni kertoi aamulla heillä ovikellon soineen, kukkalähetti oli tuonut kolme pitkää ruusua laatikossa siskoni mieheltä (joka on toisessa kaupungissa töissä tällä hetkellä) niin kyllä mua hiukan pisteli että joopa joo, ei mulle vaan kukkia tule ees synttärinä vaik mies on tossa kotona ja kukkakauppaan on 500 metriä matkaa.. :(

Mutta siis tää rupee jo eksyy aiheesta, kun en todellakaan ole mikään lahjahaukka..., mut kaks kertaa vuodessa nyt ois ihan kiva saada vaik just kukkia.. Tai pieni yllätys tai kortti joskus tai viesti pöydällä aamulla "olet söpö" tms.. Minä en kaipaa kalliita koruja vaan pientä huomioimista, halpaa tai ilmaista sellaista!

Lisäks sen pitäis tulla mieheltä OMA-ALOITTEISESTI, koska ei se niin kivalta enää tunnu semmoset "yllätykset", joita varten on pitäny kuukauden päivät vihjailla ja usuttaa. Mieheni käyttää syynä, jos vihjailen, että "emmä NYT voi mennä mitään kukkia ostaa kun sit sä tietäisit sen eikä se ois yllätys!" Vaan eipä kuitenkaan niitä yllätyksiä oma-aloitteisesti tule! Ei niitä tule, jos vihjailee, eikä niitä tule, jos ei vihjaile. Huooh. Ja kaikki ne seksi- ym. yllärit joita itte olen miehelleni järjestänyt..! Just yllätyssynttäritki järkkäsin hänelle.. En itse saanut edes lahjaa viime synttärinäni. Koska "en keksi sulle mitään!" (lopulta kaiken "en keksi mitään"-tuskailun jälkeen tiuskaisin miehelle et "no älä osta sitte mitään jos se noin vaikeeta on.." Ja niinhän siinä sit kävi, en saanut mitään.. eli oma vikani vai.)

Sorry kun vuodatan sulle kaiken, pahkura. Ite olen junttini valinnut.. :/

• pahkura
        Sybilla kirjoitti:

Tästähän ny oikein keskustelu kehkeytyi.. ;)

Ensinnäkin, mä näytän kyllä ihan selvästi ja suoraan mimmosia alusvaatteita (esimerkiks) toivon.. Ja mies tietää kokoni ihan tasan tarkkaan, on osannut sen ulkoa suhteen alkuajoista, nyt jo enempi vuosia takana. (Lisäks mä en voi loukkaantua kuin ehkä jostain mummojen kureliiveistä, koska tykkään seksikkäistä ja pienistä hörhellyksistä, kun en häpeä vartaloani yhtään.. :) )

Joo, arvasit oikein pahkura, siis todellakin, jos jollain, niin mun miehellä on HUONO muisti!!! Mut se ei ilmene synttäriä tai vastaavia unohtamalla, ei koskaan, vaan lähinnä jos ripustan ulko-oven kahvaan roskapussin ja sanon "hei kulta vies tää kun meet ulos jooko" niin mies saattaa minuuttia myöhemmin nostaa roskiksen ihan tyynesti ajatuksissaan alas kahvasta, laittaa lattialle ja kävellä ulos ovesta. "Oho, unohdin!!" on kommentti jälkeenpäin..

No nytkin kun tänään siskoni kertoi aamulla heillä ovikellon soineen, kukkalähetti oli tuonut kolme pitkää ruusua laatikossa siskoni mieheltä (joka on toisessa kaupungissa töissä tällä hetkellä) niin kyllä mua hiukan pisteli että joopa joo, ei mulle vaan kukkia tule ees synttärinä vaik mies on tossa kotona ja kukkakauppaan on 500 metriä matkaa.. :(

Mutta siis tää rupee jo eksyy aiheesta, kun en todellakaan ole mikään lahjahaukka..., mut kaks kertaa vuodessa nyt ois ihan kiva saada vaik just kukkia.. Tai pieni yllätys tai kortti joskus tai viesti pöydällä aamulla "olet söpö" tms.. Minä en kaipaa kalliita koruja vaan pientä huomioimista, halpaa tai ilmaista sellaista!

Lisäks sen pitäis tulla mieheltä OMA-ALOITTEISESTI, koska ei se niin kivalta enää tunnu semmoset "yllätykset", joita varten on pitäny kuukauden päivät vihjailla ja usuttaa. Mieheni käyttää syynä, jos vihjailen, että "emmä NYT voi mennä mitään kukkia ostaa kun sit sä tietäisit sen eikä se ois yllätys!" Vaan eipä kuitenkaan niitä yllätyksiä oma-aloitteisesti tule! Ei niitä tule, jos vihjailee, eikä niitä tule, jos ei vihjaile. Huooh. Ja kaikki ne seksi- ym. yllärit joita itte olen miehelleni järjestänyt..! Just yllätyssynttäritki järkkäsin hänelle.. En itse saanut edes lahjaa viime synttärinäni. Koska "en keksi sulle mitään!" (lopulta kaiken "en keksi mitään"-tuskailun jälkeen tiuskaisin miehelle et "no älä osta sitte mitään jos se noin vaikeeta on.." Ja niinhän siinä sit kävi, en saanut mitään.. eli oma vikani vai.)

Sorry kun vuodatan sulle kaiken, pahkura. Ite olen junttini valinnut.. :/

ukkeli sulla :)

mutta mikäs piru siinä sitten tökkii???
        nojuuh,aihe karkaa ja vaan lahja-asiaa tulee.. :)

mut se ei loppujenlopuksi oo ees mikään pikku juttu,toi lahja-asia... no oikeestaan se ite lahja on pikkujuttu,mutta se on paha,jos kadottaa ne kaikki pienet mukavat yllätykset,elikkäs ei enää näytä sitä,että välittäis ja rakastais...

taas *krhöhöm*

juuh,noin tais käydä pahkuralle aikoinaan,enkä tiiä että mistä kaikki sai alkunsa,mutta lopputuloksen tiiän :):)

sano nyt vielä,että sua on alkanut jo hiukan ärsyttää ne piirteet ukkelissas,jotka ennen oli vaan huvittavia... tai siis toivottavasti et sano :)

ainiin,tiiätkös? tuolla "ulkonakin" aiheet aina karkaa,oishan se tylsää jauhaa aina vaan yhtä ja samaa asiaa...niih ja ilman muuta täällä saa vuodattaa,sehän on vaan hienoa huomata,että täällä on muitakin,jotka aattelee höpöttävänsä ihmeisten,eikä vaan nimimerkkien kanssa :):)

höh! melkeen unohdin =D

niih,vaikka se sun ukkelis ei osaiskaan enää huomioida sua niinkus ennen,ni ei se silti tarkoita, etteikö tunteet olis tallella.
        Jotain kyllä puuttuu :)...

• mimmi
        Sybilla kirjoitti:

onhan se duunari, mutta ei kuitenkaan mikään 52v kaljamaha-sohvaperuna-bisseröyhtäilijä.. Vaan ihan 24v trendikäs poitsu.. Ilmeisesti kuitenki jonkin tason juntti :(

Mun mies on ihan samaa mieslajiketta edustava yksilö =). Nuoreksi mieheksi kummallisen hajamielinen. Huvitti lukea nuo sun kirjotukset, koska meillä käy aina prikulleen samalla lailla.

Kymmenen vuotta ollaan toistettu tuota samaa kaavaa (pientä ja vähän selvempää vihjailua), eikä se ole vieläkään oppinut. Tarkoitus on hyvä, mutta jokin ontuu toteutuksessa. Eikä se muista päivämääriä.. tai siis oli ajatellut hankkia jotakin ystävänpäivänä, mutta ei muistanut, että se on nyt... siis tänään!

Olenkin vakavasti harkinnut, että laitan sen puhelimeen muistutuksia hääpäivästä, ystävänpäivästä, naistenpäivästä jne...

• Sybilla
        pahkura kirjoitti:

ukkeli sulla :)

mutta mikäs piru siinä sitten tökkii???
        nojuuh,aihe karkaa ja vaan lahja-asiaa tulee.. :)

mut se ei loppujenlopuksi oo ees mikään pikku juttu,toi lahja-asia... no oikeestaan se ite lahja on pikkujuttu,mutta se on paha,jos kadottaa ne kaikki pienet mukavat yllätykset,elikkäs ei enää näytä sitä,että välittäis ja rakastais...

taas *krhöhöm*

juuh,noin tais käydä pahkuralle aikoinaan,enkä tiiä että mistä kaikki sai alkunsa,mutta lopputuloksen tiiän :):)

sano nyt vielä,että sua on alkanut jo hiukan ärsyttää ne piirteet ukkelissas,jotka ennen oli vaan huvittavia... tai siis toivottavasti et sano :)

ainiin,tiiätkös? tuolla "ulkonakin" aiheet aina karkaa,oishan se tylsää jauhaa aina vaan yhtä ja samaa asiaa...niih ja ilman muuta täällä saa vuodattaa,sehän on vaan hienoa huomata,että täällä on muitakin,jotka aattelee höpöttävänsä ihmeisten,eikä vaan nimimerkkien kanssa :):)

höh! melkeen unohdin =D

niih,vaikka se sun ukkelis ei osaiskaan enää huomioida sua niinkus ennen,ni ei se silti tarkoita, etteikö tunteet olis tallella.
        Jotain kyllä puuttuu :)...

Onhan juu ihan kivaa kun joskus näistäki keskusteluista bongaa normaalin, empaattisenki IHMISEN eikä provoja/kakaroita/vittuilijoita/huonojen vitsien laukojia/syyllistäjiä.. :)

Onhan tämä niinkin, että tässä nyt kuullaan vain minun versioni asiasta, eikä mieheni ole saanut sanoa mitään. En ole kuitenkaan vääristellyt tms. mitään, vaan rehellisesti kertonut tilanteemme.

Meillä on kuitenkin 8-vuotinen suhde takana, ja välillä tulee niin surkee olo, että toinen ottaa mut itsestäänselvyytenä. Onko se sitten sitä miesten "kerran vallotettu saalis ei jaksa enää kiinnostaa"-vaistoa vai mitä? Kuitenkin, rakkaus on vielä molemmilla tallella ja riitojenkin selvittelyissä mies melkein itkee että "en halua menettää sua ikinä ja rakastan sua tosi paljon".. Mutta eikö sitä voisi osoittaa/sanoa muulloinkin kuin helvetillisten riitojen jälkeen...? Onk se iteltä pois jos vaikka joskus kesken työpäivän lähettää tekstiviestin "oi pupuseni haluan sut sänkyyni" tms..? Tai kiikuttaa kaupasta naiselleen karkkipussin yllätykseksi? Siis tosiaan JOSKUS edes..? Oisko se liikaa? :(

Suuri viestini kaikille miehille onkin, että vaalikaa suhdettanne! Osoittakaa rakkauttanne, halatkaa useammin. Naisia pitää HUOMIOIDA. Älkää ottako puolisojanne itsestäänselvyyksinä.. Jonain päivänä se nainen voi kävellä ulos ovesta ja sanoa "lähden tästä paskasuhteesta, löysin hellemmän miehen".. Ja mies jää ihmettelee että mitä ihmettä oikein tapahtui, eihän me edes riidelty ja rakastinhan minä vaimoani oikein kovasti.. Mutta jollet koskaan osoita sitä millään tavalla, puolisosi ehkä tapaa ihmisen, joka osoittaa.. Tietenkin tämä voi tapahtua myös toisin päin, ja naistenkin on yhtä lailla huomioitava miehiään.

Mulla esimerkiks on ollu tapana kesän alussa ostaa miehelleni "kesälahja", koska villiinnyn niin paljon kesän alusta, kun rakastan kesää.. Se ei ole kertaakaan ollut mitenkään suunniteltua, olen vain ollut kaupungilla kun on ollut eka lämmin päivä, ja oon meinannu pakahtua onneen kesästä ja HALUNNUT yllättää jotenkin rakkaani. Vastaavaa spontaaniutta kuitenkaan en ole saanut itse osakseni.

Noh, edelleen, itsehän jörrikkäni valitsin.. (tosin suhteen alussa se tietty vielä piirteli mulle kuvia ja yllätteli.. kuten sanoin, "valloitettu saalis" ei taida enää piiritystä kaivata miehen mielestä..)

Kiitos pahkuralle fiksuudestasi! :)

• pahkura
        Sybilla kirjoitti:

Onhan juu ihan kivaa kun joskus näistäki keskusteluista bongaa normaalin, empaattisenki IHMISEN eikä provoja/kakaroita/vittuilijoita/huonojen vitsien laukojia/syyllistäjiä.. :)

Onhan tämä niinkin, että tässä nyt kuullaan vain minun versioni asiasta, eikä mieheni ole saanut sanoa mitään. En ole kuitenkaan vääristellyt tms. mitään, vaan rehellisesti kertonut tilanteemme.

Meillä on kuitenkin 8-vuotinen suhde takana, ja välillä tulee niin surkee olo, että toinen ottaa mut itsestäänselvyytenä. Onko se sitten sitä miesten "kerran vallotettu saalis ei jaksa enää kiinnostaa"-vaistoa vai mitä? Kuitenkin, rakkaus on vielä molemmilla tallella ja riitojenkin selvittelyissä mies melkein itkee että "en halua menettää sua ikinä ja rakastan sua tosi paljon".. Mutta eikö sitä voisi osoittaa/sanoa muulloinkin kuin helvetillisten riitojen jälkeen...? Onk se iteltä pois jos vaikka joskus kesken työpäivän lähettää tekstiviestin "oi pupuseni haluan sut sänkyyni" tms..? Tai kiikuttaa kaupasta naiselleen karkkipussin yllätykseksi? Siis tosiaan JOSKUS edes..? Oisko se liikaa? :(

Suuri viestini kaikille miehille onkin, että vaalikaa suhdettanne! Osoittakaa rakkauttanne, halatkaa useammin. Naisia pitää HUOMIOIDA. Älkää ottako puolisojanne itsestäänselvyyksinä.. Jonain päivänä se nainen voi kävellä ulos ovesta ja sanoa "lähden tästä paskasuhteesta, löysin hellemmän miehen".. Ja mies jää ihmettelee että mitä ihmettä oikein tapahtui, eihän me edes riidelty ja rakastinhan minä vaimoani oikein kovasti.. Mutta jollet koskaan osoita sitä millään tavalla, puolisosi ehkä tapaa ihmisen, joka osoittaa.. Tietenkin tämä voi tapahtua myös toisin päin, ja naistenkin on yhtä lailla huomioitava miehiään.

Mulla esimerkiks on ollu tapana kesän alussa ostaa miehelleni "kesälahja", koska villiinnyn niin paljon kesän alusta, kun rakastan kesää.. Se ei ole kertaakaan ollut mitenkään suunniteltua, olen vain ollut kaupungilla kun on ollut eka lämmin päivä, ja oon meinannu pakahtua onneen kesästä ja HALUNNUT yllättää jotenkin rakkaani. Vastaavaa spontaaniutta kuitenkaan en ole saanut itse osakseni.

Noh, edelleen, itsehän jörrikkäni valitsin.. (tosin suhteen alussa se tietty vielä piirteli mulle kuvia ja yllätteli.. kuten sanoin, "valloitettu saalis" ei taida enää piiritystä kaivata miehen mielestä..)

Kiitos pahkuralle fiksuudestasi! :)

kun ei näitä systeemejä tuu enää paljoakaan muuten miettineeks,muuttakuin tänne kirjoitellessa..

No turskatti! jotain uutta/muutosta teiän pitää kyllä keksiä... osaatkos sä "nostaa kissan pöydälle" jotenki sillai positiivisessa mielessä,ettei könsikkäälles tulis ahdistava tai "syyllinen" olo ??

Me taaperrettiin yhdessä n.10vuotta ja loppujenlopuksi muutuimme "vaan" ystäviksi.
        Se muutos tapahtui niin hiljaksiin,ettei sitä kait huomannut,ennenkuin se oli jo liika myöhäistä..

Se on aikas uskomaton tunne silloin,kun sen tajuaa..

no niih,onhan sellaisia lyhyitä kausia kun ei innostu piirittelemään,sitä "valloitettua saalista"... mut jos ne venyy aina vaan pitemmiksi,ni voi kohta olla se "pelkkä" ystävyys jo liian lähellä..

ööööh! empaattinen ehkä voin olla ja oishan se ihan kiva olla normaalikin :)
        Mutta kyllä mun taapertaminen on viimeisen vuoden aikana ollut aikas kaukana normaalista =D=D

...Juuh,tulispa jo kevät ja kesä!! :)

• vastauksia.

"- naiset ovat yhtä älykkäitä kuin miehet"

V: Juu, niin ovat - ainakin samassa suhteessa. Joillekin miehille se on vain liian kova pala nieltavaksi.

"- nainen pitää saada suuttua ilman että supistaan pms-oireista"

V: Joo, niin pitaakin saada.

"- naisetkin himoitsevat seksiä"

V: Kuka enemman, kuka vahemman.

"- sperma ei ole kaikkein suurinta herkkua, mitä nainen voi kuvitella (useimmat naiset)"

V: Joo, mina pidan PALJON enemman esim. suklaasta.:)

"- joskus on rankkaa olla aina sievästi polvet yhdessä, olla pieraisematta, olla puhumatta alapään asioista, käyttäytyä nätisti, yrittää olla kaunis"

V: Vieta joku paiva oikein "kunnon jatkana" - retkotat rennosti sohvalla, pieret, jos silta tuntuu, lauot "sopimattomuuksia" nousuhumalassa, etka mieti omaa ulkonakoasi...:)

"- karvojen poistaminen SATTUU, kasvohoito SATTUU (ihonpuhdistus), kuukautiset SATTUVAT, synnytys SATTUU, eli muniin potkaiseminen ei ole mikään maailman eniten sattuva asia"

V: Joo - onneksi mun ei tarvitse pahemmin poistella karvoja - olen sen verran "albiino".

"- kauneudenhoitotoimenpiteet vievät aikaa ja rahaa, oikeasti"

V: Ole rauhassa ruma, jos huvittaa olla.:)

"- naiselle ei riitä kahdet kengät, yhdet housut ja kolme paitaa vaatekaapin sisällöksi"

V: No mulle riittaa kestavat peruskuteet...ihmiset on erilaisia...

"- "antaako vai eikö antaa" on supervaikea dilemma naiselle ratkottavaksi, jos ei halua olla "huora" eikä "pihtari", joten siksi emme toisinaan anna, ja toisinaan taas annamme"

V: Anna, jos huvittaa antaa - muuten ala anna.

"- ei ole perustetta "munalisälle" eli sille, miksi naiselle ei voitaisi maksaa samaa palkkaa kuin miehelle"

V: Tuo on totta!

"- kotityöt ja lastenhoito eivät ole mikään naisen homma, joissa mies sitten viitseliäisyytensä mukaan "auttelee""

V: Juu, ei ookkaan. Bongaa mies, joka ei ole "sohva-sovinisti"...

• ihan törkeen huonoja

Muniin potkaiseminen sattuu huomattavasti enemmän kuin kaikki nuo yhteensä. Nainen tosin joutuu synnyttämään, mikä on varmasti yksi kivuliaimmista normaali-ihmisen kokemuksista, mutta toisaalta useimmat miehet kokevat elämänsä aikana, miltä tuntuu saada nyrkistä tai saada potku muniin tai loukata itsensä urheilussa tai no vähintään lyödä vasaralla sormeen. Kaikki kokemuksia, joita useimmat naiset eivät joudu kokemaan. Varsinkin se potku muniin ;D

• Sybilla

Siis väititsä nyt ihan tosissaan että muniin potkaiseminen sattuu enemmän kun synnytys???

Sit toinen kysymys, oletko kenties mies?? Jos, niin MITEN IHMEESSÄ voit tietää, miten paljon kuukautiset sattuvat??? Siis, useimmilla naisilla ne on ihan siedettävän rajoissa (tai ainakin Buranalla pärjää) mutta on tyttöjä, jotka joutuvat säännöllisesti melkein joka kuukausi SAIRAALAAN kipulääketiputukseen infernaalisten kuukautiskipujen takia!! Ei tietenkään ole yleistä, mutta mäkin satun tuntemaan kolme tyttöä, jotka ovat teinivuosinaan joutuneet ramppaamaan sairaalassa kerran kuussa, kun taju meinaa lähteä kuukautiskipujen takia. Kaikki tuntemani tapaukset ovat kuitenkin olleet ihan terveitä, eli heillä ei ole ollut vikaa kohdussa tms, ja normaali kipukynnys, heillä on vain poikkeuksellisen rajut kuukautiskivut. Et ehkä tunne itse yhtään tällaista tapausta? Kun et kerran TIEDÄ, älä väitä siellä että ei ne niin paljoa voi sattua..

Lisäksi, minä uskon, että muniin potkaiseminen sattuu todella paljon!! Olen itsekin kerran vahongossa potkaissut poikaa munille (juoksin rinnettä alas ja hän juoksi ihan takanani ja kenkäni osui hänen haaroihinsa) ja olin siitä todella pahoillani, vaikka se oikeastaan oli pojan itsensä vika. Kuitenkin, niin iso kipu kuin se onkin, se menee suht nopeasti ohi.. Toisin kuin esim. synnytys (useista tunneista muutamaan vuorokauteen) ja kuukautiset (monta päivää joka kuukausi)..

Tietenkään kaikki naiset eivät koskaan synnytä ja useimmat, jotka synnyttävät, tekevät sen vain muutaman kerran elämässään, MUTTA eipä kaikkia miehiäkään välttämättä potkaista munille tai ei ainakaan kovin montaa kertaa elämässään. Oletko muuten kuullut, että kivun asiantuntijat (lääkärit, anesteetikot jne) vertaavat synnytyskipua raajan irti repäisyyn rajuudeltaan?? Yhäkö väität, että muniin potkaisu sattuu enemmän kuin jos hai repäisee sinulta jalan irti??

Sitten, miten ihmeessä voit väittää, etteivät naiset lyö vasaralla sormeen?? Hehän ehkä juuri useammin lyövät, kun usein ovat vasaraa vähemmän käyttäneet kuin miehet.. Samoin naiset harrastavat myös urheilua ja loukkaavat siinä.

Lopuksi, ymmärsit väärin juttuni tarkoituksen. Siinä ei ollut tarkoitus kilpailla siitä, kumpi kärsii enemmän kipua elämässään, nainen vai mies. Vaan haluaisin, että miehet oppisivat tietämään mitä naiset saavat elämässään kokea ja naiset oppisivat saman miehistä. Ymmärtäisimme toisiamme paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe