Miten teen?

Meri

Minä olen aivan loppu. Viimeisen kuukauden ajan jokaista päviääni on sävyttänyt suunnaton epävarmuus. Mies on luvannut tulla luokseni viikonloppusin usean viikon ajan. Kuitenkin on jättänyt tulematta. Viikonloppuisin hän ei vastaa puhelimeen ja lähettää vain viestin tai kaksi. Hän puhuu kanssani puhelimessa työpäivinä, mutta ei vapaalla. Jos hän soittaa vapaalta hän on aina päissään.
Hän väittää rakastavansa minua, mutta tarvitsevansa omaa tilaa selvitelläkseen elämäntilannettaan.Kiistaa lisäksi uskottomuuden ja ei halua erota.
Hän on puhelimessa koko ajan aggressiivinen tai sitten ahdistuu ja itkee.
Viikonloppuna hän soitti minulle useita kertoja hirveässä humalassa, itki omaa ulkonäköään, elämäänsä ja elämässä tekemiään virheitä. Uhkaili itsemurhalla jne.
En ole saanut häntä taas puoleentoista vuorokauteen puhelimen päähän. Eilen hän lupasi viestissä tulla tänään, mutta ei ole näkynyt eikä kuulunut.
Ennen hän ei juonut juuri koskaan, nyt ryyppää jatkuvasti, pahimmillaan kolme päivää putkeen. Hän käy töissä ja asuu eri paikkakunnalla.Joten aikaa olla yhdessä on hyvin vähän muutenkin. Tässäkö tämä elämä valuu hukkaan? Jos yrittää kysellä mikä on, tai voinko jotenkin auttaa? Hän suuttuu. Samoin hän suuttui, kun mainitsin juomisesta. Hän on alkanut myös tapella humalassa, tilanteet olleet sen verran pahoja, että hän joutuu kohta suuriin vaikeuksiin, iso ja riski, kun on.
En haluaisi erota, koska rakastan häntä. Tuska repii minut kappaleiksi. Jokaisena päivänä on ikään kuin pilvi auringon edessä, kun elämä on yhtä epävarmuutta. En tiedä kauanko kestän tällaista. On vaikea olla näin, kun itsellä on eväät tavalliseen hyvään parisuhteeseen, eikä tällainen turvattomuus anna aihetta iloon, mutta ajatus hänen menettämisestään on vielä hirveämpi.

7

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärsiny

olin naisen kanssa suhteessa jota heijasti epävarmuus. mua otti pannuun se että ei voinut suunnitella esim. seuraavaan viikonloppuun. itse olisin halunnut sitoutua. hän jotenkin karttoi ajatusta, ja lopulta hän antoikin lähtöpassit. tuntuu aivan kauheelta kun hän on poissa elämästäni. mutta yritän selvitä tästä. en osaa sanoa mitään neuvoa sinulle. jos hän lupaa tulla luokse mutta ei tule. mitä se on? aika ihmeellistä. toi on ikävää tollanen odottelu...ja sit joutuu pettymään. viina on kanssa huono kun ihminen sotkeentuu siihen. tilanne saattaa helposti mennä vaan pahemmaksi ajan kanssa..?

• Meri

Tämä on aivan hirveää, tuntuu ettei ole edes vähemmän huonoa vaihtoehtoa vaan kaksi aivan hirveää.
        Tuntuu aivan helvetin pahalta, ajatella, että minun pitäisi jättää rakastamani mies ja samalla myös uskoa,ettei sitä hellää, huomaavaista ja lupaukset pitävää miestä oikeasti ollutkaan.

Mutta tämä epävarmuus ja jatkuva tuskakin on tappavaa. Olen nyt herännyt kuukauden ajan joka aamu tuskaisena, itkenyt joka päivä.
        Ruoka ei maistu, tentteihin lukemisesta ei tule mitään.
        Kun voisi edes ymmärtää miksi, kus se edes voisi jättää reilusti, eikä pelata tätä kuurupiiloa.

• hh huh!
        Meri kirjoitti:

Tämä on aivan hirveää, tuntuu ettei ole edes vähemmän huonoa vaihtoehtoa vaan kaksi aivan hirveää.
        Tuntuu aivan helvetin pahalta, ajatella, että minun pitäisi jättää rakastamani mies ja samalla myös uskoa,ettei sitä hellää, huomaavaista ja lupaukset pitävää miestä oikeasti ollutkaan.

Mutta tämä epävarmuus ja jatkuva tuskakin on tappavaa. Olen nyt herännyt kuukauden ajan joka aamu tuskaisena, itkenyt joka päivä.
        Ruoka ei maistu, tentteihin lukemisesta ei tule mitään.
        Kun voisi edes ymmärtää miksi, kus se edes voisi jättää reilusti, eikä pelata tätä kuurupiiloa.

Hän käy töissä ja asuu eri paikkakunnalla.Joten aikaa olla yhdessä on hyvin vähän muutenkin."

Mun mielestä toi mies on kumma tyyppi kuule,käy kyllä joka päivä töissä??? oletan??? muttei pysty käyttäytyä sinua kohtaan NORMAALISTI aina lupaa tulla muttei tuukkaan ja sä siinä vaan rakastat ja olet jopa huolissasi tekeekö se itsemurhaa vai ei?? mutta käy kyllä töissä?! tossa HAISEE TäNNE SAAKKA! mene sen työ paikkaan kun sillä on lunch-brake! sitten saat sen kiinni ja saat heti huomaa välittääkö se susta vai VITTUILEEKO se vain kun se on kännissä ja käyttää sinua vain hyväksi!

Vaikuttaa siltä että toi tyyppi pelleilee jotakin kuule, en tiedä mitä mutta, toi mies mättää! sanon minä!

• DWs.

Jos se hemmetin tuska on niin valtava, niin miksi sellaisen ääliön kanssa täytyy olla? Kyllä sä tulet hänet menettämään. Eikös se oma hyvinvointi ole se ykkösjuttu? Rakastat känniääliötä joka raivoaa sulle? Taas näitä naisia jotka on rakastuneet renttuun, ja pillittävät kun eivät saa häntä muuttumaan. Eroa nyt vaan! Uusia miehiä löytyy kyllä!

• mirva

Dws, olet osittain oikassa ettei kannata todellakaan jatkaa jos se on pelkkää paskaa. mutta sitä on vaikea tajuta tai uskoa silloin kun rakastaa. itse olen kolmatta vuotta vähän saman tyyppisessä suhteessa, ja olen useita kymmeniä kertoja vannonut niin itsellenikuin muillekkin että nyt riitti. mutta se on vaikeaa koska rakastan häntä ja hän rakastaa minua, ja molemmat uskoo että toinen on se "elämän rakkaus". kukaan toinen ei ole koskaan säväyttänyt minua näin paljon, eikä tuntenut minua näin syvältä. hän on rikkonainen, alkoholiongelmainen ja ajoittain masentunut. on-off-leikkiä se on ollut kokoajan, uskon että hän testaa rakkauttani näin jotenkin kierolla tavalla. hän on kännissä tai krapulassa jättänyt minut monta kertaa, ja viimeistään viikon päästä hän anelee takaisin. tämä sairas leikki on tuhonnut omaa mielenterveyttäni niin paljon että varmaan senkään takia en osaa päästää irti ja tehdä itselleni hyvin. siinä dws olet todella oikeassa, että erota kannattaa jos suinkin vielä kykenee. oikeastaan, se on ainoa vaihtoehto, koska tollainen pompottaminen jatkuu, ja pahenee. jos hänet jättää, asetelma voi kääntyä niin että itse voi päästä "niskan päälle", jos hän todella rakastaa. itse sain hänet tajuamaan rakkautensa kolmen kuukauden täydellisellä erolla. hän kyllä jatkoi sekoiluaan muutaman kk:n päästä kun olimme palanneet yhteen. muttä hän onkin erittäin rikkonainen ihminen. minulle on sanottu että masentuneen kanssa ei kannata seurustella, koska masentunut on itsekäs, ja se on niin helvetin totta. joskus jättäminen voi saada ihmisen havahtumaan.

• DWs.
        mirva kirjoitti:

Dws, olet osittain oikassa ettei kannata todellakaan jatkaa jos se on pelkkää paskaa. mutta sitä on vaikea tajuta tai uskoa silloin kun rakastaa. itse olen kolmatta vuotta vähän saman tyyppisessä suhteessa, ja olen useita kymmeniä kertoja vannonut niin itsellenikuin muillekkin että nyt riitti. mutta se on vaikeaa koska rakastan häntä ja hän rakastaa minua, ja molemmat uskoo että toinen on se "elämän rakkaus". kukaan toinen ei ole koskaan säväyttänyt minua näin paljon, eikä tuntenut minua näin syvältä. hän on rikkonainen, alkoholiongelmainen ja ajoittain masentunut. on-off-leikkiä se on ollut kokoajan, uskon että hän testaa rakkauttani näin jotenkin kierolla tavalla. hän on kännissä tai krapulassa jättänyt minut monta kertaa, ja viimeistään viikon päästä hän anelee takaisin. tämä sairas leikki on tuhonnut omaa mielenterveyttäni niin paljon että varmaan senkään takia en osaa päästää irti ja tehdä itselleni hyvin. siinä dws olet todella oikeassa, että erota kannattaa jos suinkin vielä kykenee. oikeastaan, se on ainoa vaihtoehto, koska tollainen pompottaminen jatkuu, ja pahenee. jos hänet jättää, asetelma voi kääntyä niin että itse voi päästä "niskan päälle", jos hän todella rakastaa. itse sain hänet tajuamaan rakkautensa kolmen kuukauden täydellisellä erolla. hän kyllä jatkoi sekoiluaan muutaman kk:n päästä kun olimme palanneet yhteen. muttä hän onkin erittäin rikkonainen ihminen. minulle on sanottu että masentuneen kanssa ei kannata seurustella, koska masentunut on itsekäs, ja se on niin helvetin totta. joskus jättäminen voi saada ihmisen havahtumaan.

Ethän sä ole varma rakastaako hän sua oikeasti. Oletteko te naiset jotain masokisteja vai? Säkö jaksat harrastaa sitä on-off leikkiä, siihen asti kunnes viimeisetkin mielenterveyden ja itseluottamuksen rippeet on kadonneet? Aika paha tilanne enää siinä kohtaa yrittää aloittaa puhtaalta pöydältä. Onkohan sulla joku äidinvaisto liian vahvoilla? Tunnet olevasi elementissäsi kun olet tuollaisen alkoholiongelmaisen, rikkonaisen ja masentuneen rentun kanssa tekemisissä? Sä kiroat jälkeenpäin kuinka elämä meni hukkaan tuona aikana. Mitäs jos turvautuisit ystäviisi ja vanhempiisi? Aina jutella voi ja apua pyytää.

• mirva
        DWs. kirjoitti:

Ethän sä ole varma rakastaako hän sua oikeasti. Oletteko te naiset jotain masokisteja vai? Säkö jaksat harrastaa sitä on-off leikkiä, siihen asti kunnes viimeisetkin mielenterveyden ja itseluottamuksen rippeet on kadonneet? Aika paha tilanne enää siinä kohtaa yrittää aloittaa puhtaalta pöydältä. Onkohan sulla joku äidinvaisto liian vahvoilla? Tunnet olevasi elementissäsi kun olet tuollaisen alkoholiongelmaisen, rikkonaisen ja masentuneen rentun kanssa tekemisissä? Sä kiroat jälkeenpäin kuinka elämä meni hukkaan tuona aikana. Mitäs jos turvautuisit ystäviisi ja vanhempiisi? Aina jutella voi ja apua pyytää.

olen ainakin itsestäni varma että ainakin osittain kyse on juuri äidinvaistosta ja yliempaattisuudesta. nytkin skitsottaa että viiltääkö se taas, raukkapolo, kännissä ranteitaan. vaikka todella pitäisi keskittyä omaan elämään. kuten arvasin, eilen yöllä tuli taas anteeksipyyntö-rakkausviesti, ja syvää katumusta siitä miten taas mokasi. mutta raja on kaikella, nyt ainakin luulen etten mene samaan halpaan.sääliksi käy vaan niin paljon, se ihminen on paljon enemmän rikki kuin minä, eikä se ole hänen omaa syytään. kukaan ei olisi ehjä niin järkyttävän, rikkonaisen ja väkivaltaisen lapsuuden jälkeen. ei osaa olla yksin, ei osaa olla suhteessa. kivat eväät elämään. mutta minun täytyy ajatella itseäni ja omaa mielenterveyttäni. kaipaan vain niin paljon niitä hyviä hetkiä, mitkä olivat todella kauniita ja läheisiä. kaipaan sitä riemua minkä lietsoimme toisissamme pienistä asioista.kaipaan sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta, tunnetta siitä että tavallaan olimme niin samanlaiset. kaipaan sitä että minulla oli ihminen jonka edessä saatoin olla niin oma itseni kuin voin olla. kaipaan sitä rakkautta, mikä molemmista tuntui elämää suuremmalta, ja kohtalolta. kaipaan sitä kuinka hyvä hänen vierellään oli hengittää. siksi on vaikea päästää irti, vaikka kaipaan myös tasapainoa ja hyvää elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3469
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      129
      3249
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2706
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      83
      2439
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1299
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1228
    Aihe