Onko teistä kukaan

nähnyt jumalaa tai

Jeesusta?

8

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä ne saavat profetioita ja ilmestyksiä mutta jos noin konkreettisa asiaa kysyt, eivätpä tunnusta nähneensä. Olen nimittäin kysynyt joskus itsekin...

• ReaAalto

Voi nähdä Jumalaa vaikka useat hurmoshenkiset väittävätkin niin, mutta he valehtelevat ja tekevät itsestään vain jonkin erikoisen toisten ihailtavaksi.

Mutta Jumala on nähtävissä Raamatun kirjoituksissa.
      Jumalan Henki avaa ymmärryksen jokaiselle nöyrällä sydämellä olevalle ihmiselle.

• Kirjoittajat ovat

itse tehostaneet raamattua julistamalla sen jumalan sanaksi. Olemme uskoneet noita julistajia ja jumala onkin jossain muualla katselemassa töitämme ja puuttumatta mitenkään elämäämme.
        Itse olen tätä mieltä koska epäilen kaikkia ihmisiä ja varsinkin noita vanhanajan kirjoittajia.
        Heidän vakuuttelunsa eivät saa minua uskomaan heitä.
        Jumala näyttäytymällä ihmisille ainoastaan voi tuon vahvan siteen luoda.
        Eivät mitkään muut ihmisen tekemät asiat.
        Toki jokainen voi uskoa mihin haluaa mutta ihmisten puheisiin on syytä suhtautua kriittisesti olivatpa he vaikka kuinka arvostettuja tahansa.

• 2.Moos.23:11. "Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat."

Miten tämä jae mahtaa olla selitettävissä?

• Epiktetos kirjoitti:

2.Moos.23:11. "Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat."

Miten tämä jae mahtaa olla selitettävissä?

Jo VT:n aikana Herran enkeli ilmestyi joillekin ihmisille tai ihmisryhmille. Ne ovat olleet paitsi riemullisia ja pyhiä hetkiä ihmisten elämässä niin myöskin peljättäviä. Esimerkiksi Simsonin isästä kerrotaan näin; "Niin Maanoah sanoi vaimolleen: "Me olemme kuoleman omat, sillä olemme nähneet Jumalan" (Tuom.12:22). Tuossa luvussa kerrotaan Herran enkelin käynnistä Maanoahin ja hänen vaimonsa luona ennen pojan syntymää. Samanlaisia kokemuksia oli mm. Mooseksella, Joosualla ja Jesajalla, joka sanoi:"...minä hukun, sillä silmäni ovat saaneet nähdä Herran, Kuningas Sebaotin" (Jes. 6).

UT:n aikana ihmiset katselivat Jeesuksen kirkkautta, sellaista kuin ainokaisella Pojalla on Isältä. Toisinaan he olivat hyvinkin peloissaan.

Edellä lainaamallani tavalla voimme nähdä Jumalan, se on "joka on nähnyt Minut on nähnyt Isän, sanoi Jeesus". Mutta Paavali, joka kävi paratiisissa ja näki Jeesuksen -Jeesuksen, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti- kirjoittaa näin: "...jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä -hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." (1 Tim. 6:16).

Ystäväni, minä en ole nähnyt Jumalaa. Joka kertoo nähneensä joko valehtelee tai on kokenut jotain samankaltaista kuin 2 Ms.23:ssa kerrotaan. Joka näkee Hänet on kuollut. Mutta täällä Hän on kanssani kun kirjoitan ja vielä enemmän: Hän asuu minussa, mutta nähnyt en Häntä ole.

Jos joku psykiatri lukee tämän niin ethän passita minua hoitoon...

• että kyllä olen

Eli tuossa joulun seudulle Jeesus kävi meillä ja käytiin saunassa. sen jälkeen juotiin kahvia ja syötiin pari pullaa. Sitten pelattiin korttia mutta eihän siitä mitään tullu kun Jeesus tiesi aina etukäteen mitkä kortit mulle tulee. Se kun se jumala tietää ja näkee kaiken menneen, nykyisen ja tulevan. No korttipelin jälkeen se kuitenkin lähti Lappiin hiihtelemään. Tykkää kuulemma kaamoksesta. Että tämmöinen kokemus.

• foorumilla

niitä tuskin löytyy. Jos Häntä tosiaan etsit, olet väärässä paikassa.

• poika

Tiedustelin eraalta arvostamaltani hekilolta, mita Jumala hanelle merkitsee. Han (Abraham Terian) vastasi, etta "Jumala puhuu hanelle omassatunnossa ja sitten kun han katselee vaimoaan (Saaraa) silmiin, niin han kohtaa Jumalan." Niin tuo Armenialaisen teologisen seminaarin dekaani asian minulle ilmaisi. Han toimii nytkin virassaan taalla New Yorkissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      210
      1386
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1256
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      950
    4. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    5. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      85
      862
    6. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      14
      812
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      800
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      786
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      738
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      724
    Aihe