Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa jo pari vuotta ja olemme molemmat nuoria eikä kummallakaan meistä ole ollut tätä ennen edes puolivakavaa suhdetta. Olemme keskenämme harmitelleet kokemuksien jäämistä pois, koska tutustuimme niin nuorina.
Tulimme yhdessä siihen tulokseen, että parempi pysyä yhdessä ja ilman kokemuksia muista, koska olemme yhdessä niin onnellisia. Suhteemme on vakava ja olemme suunnitelleet myös yhteistä tulevaisuutta.
Haluaisin kuulla muiden samassa tilanteessa olleitten ja olevien kokemuksia. Voiko ensirakkauden kanssa elää loppuelämänsä vai tuleeko joskus pakonomainen tarve saada muita kokemuksia?
nuorena vakava suhde
13
2356
Vastaukset
- Toinen Tyttö 20
Itselleni tämänhetkinen suhde ei ole ensimmäinen, mutta miehelleni on. Ollaan oltu kolmisen vuotta yhdessä mutta luulenpa ettei seuraavaa vuotta olla, ainakaan kokonaan. Mies haluaisi jo kihlat, minä jarruttelen. En yksinkertaisesti ole valmis vielä menemään, tuskin vielä pitkään aikaan. Ja toisaalta minua kiinnostaa tällä hetkellä jonku verran toinen mies..
Enpä muuta kommentoi enää kuin että Onneksi Olkoon päätöksen kanssa, minulle ei vain sovi.. - 12 yhteistä vuotta
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa yläasteikäisestä saakka. Olen tosin hieman vanhempi kun sinä, 25v. Me emme ole mieheni kanssa koskaan ajatelleet, että nuoruuden pikasuhteet tai pikapanot teinibileissä jotenkin auttaisivat meitä kasvamaan ihmisinä ja olisivat siten tärkeitä kokemuksia. Minusta on huolestuttavaa, että olette harmitelleet kokemusten poisjäämistä, silloin vaikuttaa siltä että todellisuudessa haluatte kokeilla muitakin. Jos näin on niin aika yhdessä ei sitä muuta.
Jos mahdollinen epävarmuutenne johtuu vain iästä, se menee kyllä ohitse. Meillä ympäristö yritti vaikuttaa asiaan, ei tarkoituksella mutta esimerkiksi sanomalla ettei kukaan ole ollut koko elämäänsä ensirakkautensa kanssa, isoäitini jopa kauhisteli minulle että ensimmäistä et ota kun saat valita. Koin aina hyvin vaikeaksi sen että muilla ihmisillä oli muka "oikeutettuja" mielipiteitä meidän suhteesta: sehän on kuitenkin meidän asia eikä muiden.
Emmekä me ole ainoa tuttavapiirimme ensirakkauspari, meitä on useampiakin. Eli kuunnelkaa ihmeessä omaa sydämenne ääntä ja hiukan ehkä kokeneempien neuvojakin, mutta totuushan on se ettei suhde kumppania vaihtamalla parane ja parhaan seksielämänkin uskon voivan hankkia harjoittelemalla yhden kanssa (määrä ei korvaa laatua). Ottakaa elämä sellaisena kun se on, harva meistä on niin onnekas että löytää suuren rakkautensa nuorina, ja ehkä me olemme kaksi niistä harvoista. Paljon onnea teille jatkossa!- määkijä
Itselläni kariutui viiden vuoden suhde. Seurustelimme hyvin nuoresta ja olimme toistemme ensimmäiset. Välillä tuntui että tähän jään, tuntui hyvältä ja turvalliselta. Kunnes kasvoin vanhemmaksi, ja suhteemme muuttui. Yhdessä asuminen ei toiminut, oli riitaa ja aikasempi vahva luottamus karisi faktojen noustessa esiin. Ei ollut mukava kuulla jälkeenpäin mitä kultani oli missäkin tehnyt, minun kustannuksellani. Pitkään siedinkin ja ajattelin että tämä on normaalia näinkin pitkässä suhteessa.Kunniotusta toista kohtaan tuskin enää oli. Pahaolo vain jatkui kunnes myönsin itselleni että en voi elää näin. Lopetin suhteen.
Nyt myöhemmin löydettyäni uuden rakkaan, olen huomannut nyt viimeistään tehneeni oikean ratkaisun. olen hyvin onnellinen.Koskaan en aiemmassa suhteessani ole tällaisia uskomattomia tunteita kokenut.Kuten sanottua, määrä ei korvaa laatua. exän kanssa olemme hyvissä väleissä. emme vain olleet oikeat toisillemme. Toivon hyvää hänelle jatkossa.
Sanonpahan vain: Olkaa rehellisiä itsellenne ja toisillenne, vain siten voitte olla onnellisia. - 12 yhteistä vuotta
määkijä kirjoitti:
Itselläni kariutui viiden vuoden suhde. Seurustelimme hyvin nuoresta ja olimme toistemme ensimmäiset. Välillä tuntui että tähän jään, tuntui hyvältä ja turvalliselta. Kunnes kasvoin vanhemmaksi, ja suhteemme muuttui. Yhdessä asuminen ei toiminut, oli riitaa ja aikasempi vahva luottamus karisi faktojen noustessa esiin. Ei ollut mukava kuulla jälkeenpäin mitä kultani oli missäkin tehnyt, minun kustannuksellani. Pitkään siedinkin ja ajattelin että tämä on normaalia näinkin pitkässä suhteessa.Kunniotusta toista kohtaan tuskin enää oli. Pahaolo vain jatkui kunnes myönsin itselleni että en voi elää näin. Lopetin suhteen.
Nyt myöhemmin löydettyäni uuden rakkaan, olen huomannut nyt viimeistään tehneeni oikean ratkaisun. olen hyvin onnellinen.Koskaan en aiemmassa suhteessani ole tällaisia uskomattomia tunteita kokenut.Kuten sanottua, määrä ei korvaa laatua. exän kanssa olemme hyvissä väleissä. emme vain olleet oikeat toisillemme. Toivon hyvää hänelle jatkossa.
Sanonpahan vain: Olkaa rehellisiä itsellenne ja toisillenne, vain siten voitte olla onnellisia.Olen samaa mieltä kanssasi, pitää olla avoin ja rehellinen toisilleen ja itselleen. Halusin vain kertoa että me olemme kasvaneet yhdessä tiimiksi. Toisinkin olisi voinut käydä ja voi edelleen käydä. Ei sitä tiedä mitä elämä heittää tiellemme. Mutta mahdollisuuksia on. Kerroit ettet tuntenut ensimmäisessä suhteessasi sellaisia tunteita kuin nykyisessäsi. Olen iloinen puolestasi, olit tarpeeksi rohkea lähteäksesi. Moni olisi voinut jäädä tuttuun suhteeseen vaikkei se omalta enää tuntunutkaan. Minä vaan satun edelleen rakastamaan samaa miestä enemmän kuin mitään muuta, edelleen eksymään ajattelemaan miten ihmeellinen hän on, edelleen tuntemaan sen vatsassa kutittavan ihastuksen tunteen. Enkä henkilökohtaisesti usko yhteen ainoaan oikeaan, uskon suhteisiin joissa ihmiset ovat valmiit tekemään kompromisseja ja kasvamaan ihmisinä jakaakseen elämänsä toisen kanssa. Kaikkea hyvää sekä sinulle että ketjunaloittajalle.
- äitivaimonainen
Hei, kyllä mahdollisuus suhteenne jatkumiseen piiiitkään on olemassa. Toki myös mahdollisuus sen kariutumiseeen, mutta niinhän on aina.
Minulla on ystäväpariskunta, jotka ovat alkaneet seurustella riparikesänä ja nyt ovat nelikymppisinä yhä onnellisia kolmen lapsen vanhempia.
Kävivät läpi monen vuoden lapsettomuuden ja sen mukanaan tuomat kriisit. Eli aurinko ei heille ole kokoajan täysillä paistanut.
Ovat sanoneet, että jokin vain on heillä se, joka sopii toisen "lokosiin", niin arki- kuin läheisyystasollakin.
Heillä on vielä niin ihailtavan tasapainoinen suhde, että ovat paljon perheenä yhdessä, mutta osaavat antaa liaania tarvittaessa toiselle viettää aikaa omien juttujenkin kanssa.
Ihaillen olen aina heitä seurannut ja koska naisen kanssa olen ihan "oikea" ystävä, tietäisin, jos kulissit vain olisivat olemassa.
Siinä perheessä tasapaino elämässa haleineen ja riitoineen toimii.
Onnea teille! - voi onnistua
Jostakin olen lukenut, että ensirakkaudesta alkanut suhde on kaikista kestävin pitkässä juoksussa. Itse ja vaimoni aloitimme seurustelun, kun olimme 18 vee ja nyt keväällä tulee täyteen 10 vuotta. Vaimolle minä olen se ensimmäinen, itsellä oli tuolloin takanapäin pari suhdetta. Kyllä tähän 10 vuoteen mahtuu paljon hyviä hetkiä, mutta myös kriisejä. Kaikista ollaan selvitty ainakin tähän mennessä
- minnie77
Itselläni oli sama tilanne. Tapasin ex avokin 19 -vuotiaana ja yhdessä olimme 7 -vuotta.
Usein harmittelin mielessäni kun ei ollut kokemuksia muusta tai muista. Nyt olemme eronneet..
Sen neuvon annan, että ei se vaihtamalla parane!
Menetin mahtavan miehen sen takia, että luulin muualla olevan jotain parempaa. Kaikkien kanssa tulee arki vastaan ja seksikin on sitä samaa...- Priscilla
Itse aloin seurustella 16-vuotiaana ja erosin poikaystävästäni 20-vuotiaana. Näin on käynyt myös suurelle osalle tutuistani, jotka ovat teineinä alkaneet seurustella: parinkympin jälkeen sitten erotaan.
- Celia
Priscilla kirjoitti:
Itse aloin seurustella 16-vuotiaana ja erosin poikaystävästäni 20-vuotiaana. Näin on käynyt myös suurelle osalle tutuistani, jotka ovat teineinä alkaneet seurustella: parinkympin jälkeen sitten erotaan.
Minä myös aloin seurustella 16-vuotiaana ja ero tuli 20-vuotiaana. Kai sitä vaan muututtiin niin paljon, kun aikuistuttiin... Samalla tavalla on käynyt kaveripiirissäni niille, jotka alkoivat seurustella nuorena. Yhden parin tunnen, jotka ovat olleet yhdessä lukioajoista alkaen, mutta heidänkin suhteessaan on ollut kriisejä ja taukoja.
Kyllä varmaan teininä aloitettu suhde voi jossain tapauksissa kestää, jos ei aikuisina kasveta turhan paljon eri suuntiin. Useimmissa tapauksissa taitaa vaan käydä niin, että vaikka teininä on sovittu hyvin yhteen ja tulevaisuuden haaveet ja suunnitelmat on samanlaisia, niin sitten aikuisina huomataankin, että toiveet ja odotukset eivät enää olekaan yhteneviä. Monet kaipaavat myös muita kokemuksia, enkä tarkoita yhdenyönjuttuja, vaan kokemuksia muista ihmissuhteista.
- Mies 33vee
Aloimme tapailemaan vaimoni kanssa, kun olin 17 ja vaimo 19. Olemme edelleen naimisissa, eikä ole mitään aikomustakaan etsiä elämää muualta.
En kiistä, etteikö vaikeita aikoja tule ja meillä ne vaikeat ajat ovat osittain liittyneet "kadotettuun nuoruuteen", mutta ne on voitettavissa, jos todella tahtoo rakentaa yhteistä elämää.
Sen me tiedämme vaimon kanssa molemmat kokemuksesta, ettei ruoho viherrä aidan toisella puolella yhtään enempää, vaikka se joskus siltä näyttääkin.
Yhdessä mennään tuiskussa, tuulessa ja paisteessa. - tyttönen vain
Mie pariuduin oikeasti järkyttävän nuorena, 14-vuotiaana. Nyt noin parikymppisenä on sama mies rinnalla, eikä ole tehnyt mieli haistelemaan uusia tuulia. Tässä on hyvä olla. Miehelle tämä ei ole ensimmäinen suhde.
Minun kokemukseni tuskin ketään vakuuttaa, koska olen edelleen niin nuori, mutta onpa tuo mummoni tavannut ukkini 14-vuotiaana, ja äitini tapasi isäni 16-vuotiaana. Edelleen yhdessä ja käsittääkseni onnellisia. Ei ne ajat NIIN paljon muutu etteikö meillä mahdollisuuksia olisi =)
Mie uskon, että ensirakkauden kanssa voi aivan mainiosti elää hautaan asti. Jos on hyvä olla! Jos omassa tilanteessa / suhteessa / puolisossa ei ole mitään vikaa, olisi tyhmää vaihtaa ihan vain vaihtamisen vuoksi. Kannattaa nauttia parisuhdeonnesta silloin jos ja kun sitä on tarjolla, sekään kun ei ole itsestään selvä asia. Onnistuneita suhteita ei joka ihmiselle ole kottikärryllistä varattu elämää varten...- Nuorena minäkin
Hei!
Nuorina mekin aloitimme. Minä olin 14 ja mieheni 16. Välillä on vähän myrskyä ja merenkäyntiä ollut, mutta yhdessä on eteenpäin selvitty jo kohta 24 vuotta.
Kysymys on ehkä eniten minun mielstäni siitä että kuinka moni uskaltaa/haluaa sitoutua nuorena ja panostaa suhteeseen. Olen ollut 1 vuoden tyttöystäväni kanssa, ja suhde on vakavalla pohjalla, tulevaisuuttakin on suunniteltu. Lisäksi kumpikin on kummankin ensimmäinen seurustelu kumppani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659