Kauanko jumitus kestää?

minä

Olen ollut kuurilla syyskuusta asti ja saanut putoamaan 12 kiloa.Pudotettavaa riittää, mutta osaako joku sanoa,kauanko nämä suvantovaiheet kestää? Siis vaikka kuuri pitää hyvin niin puntarissa ei tapahdu mitään muutosta nyt 3:een viikkoon. Kymmeniä kiloja laihduttaneet, minkälaisella vauhdilla onnistuitte omat kilonne pudottamaan (esim.20 kg /vuosi)Pidittekö välillä "tehoviikkoja" vai söitte samoin jatkuvasti? Itse olen pitänyt kerran 3:ssa viikossa "mässäilypäivän" jolloin kaikkea hyvää niin paljon ku mieli tekee kunhan se kestää vaan sen yhden päivän. Mässäily on tietty kuolemansynti, mutta kun illalla on kaikista herkuista ihan maha kipee niin ei hetkeen tee edes mieli hyvää, mitä mieltä ootte tälläsestä kuurinpidosta? Sitkeesti meinaan jatkaa,vaikka puntarilla on kohta edessä väkivaltainen kuolema kun kehtaa näyttää jatkuvasti ei-toivottuja lukemia. :)

5

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulterix

tasantovaiheet voi tiukallakin ruokavaliolla kestää viikkoja. Ikiliikkujaa ei kuitenkaan ole keksitty joten jos olet varma että syöt vähemmän kuin kulutat, energian täytyy tulla jostain ja läskin huveta. Kokeilepa mittanauhaa puntarin sijasta vaihteeksi.

Muita teorioita toki naisten hormonaalinen kierto, kilpirauhasen vajaatoiminta, lihasmassan kasvu, nesteen kerääntyminen, huono puntari (hyvää en ole nähnytkään, olipa sitten digi- tai viisarimalli)

Jos olet pudottanut n. 500g viikkovauhtia niin tuo 1-1.5kg jota et vielä näe puntarissa mahtuu virhemarginaaliin aivan mainiosti.

• Mä olen laihduttanut kans about syyskuusta asti ja painoa on lähtenyt 11kg. Pari viikkoa tossa jumittelin 82kilossa, mutta viime viikolla...olisko ollut torstaina..vaaka näytti 81, noh, sitten se jo sunnuntaina näytti 80. Aluksi ajattelin, että maanantaina se varmaan taas näyttää sen 81, mutta ei..vieläkin ollaan tasan kaheksassakympissä. Eli mä jumittelin, mutta sit jostain kumman syystä paino tippuikin yhtäkkiä.

Mut tosiaan..mä jumittelen yleensä n. parikolme viikkoa.

• toivoton

kerro mullekki mitä syöt et saat painon tippuu?? olen kokeillut vaikka mitä mutta ei mikään auta.!! voitko kertoo minulle mitä teet viikon aikana ja paljonko ja mitä syöt...?? Pliis..

• minä taas
        toivoton kirjoitti:

kerro mullekki mitä syöt et saat painon tippuu?? olen kokeillut vaikka mitä mutta ei mikään auta.!! voitko kertoo minulle mitä teet viikon aikana ja paljonko ja mitä syöt...?? Pliis..

Tuntuu oikein huvittavalta, että minä (123 kg) annan laihdutusvinkkejä :) Mutta kun pyysit niin suunilleen tällä syömisellä on pudonnu 12 kg/5kk.
        Aamupalalla kuppi teetä, 2 ruisleipää jonka päällä vähärasv.kinkku, lasi tuoremehua. Kotiäiti kun olen, syön myöhäisen lounaan vasta puolenpäivän jälkeen saatuani muksut päikkäreille eli aika reilusti jogurttia ja mysliä (Tästä en luovu, vaikka on energiapitoinen.Rasvattomat jogurtit ei maistu ja myslikin on energiapitoisimmasta päästä:American Grunts) Päivällisaikaan päivän ainoa lämmin ateria, kotiruokaa kohtuulinen annos. Iltapalaksi greippi ja lasi punaviiniä tai taas jogurtti mysli,riippuen kuinka raskasta on päivällä syöny. En juo vettä enempää ku ennenkään, enkä syö juurikaan kasviksia. Opettelen niiden syöntiä sitte tuonnempana,koska liian suuri elämänmuutos kerralla ei sovi mulle.
        Lisäliikuntaa en entisenki varsin vähäisen lisäksi ole harrastanu yhtään joskin kuukausi sitten löysin vihdoin lajin, josta oikeasti tykkään:vesijuoksun. Ei näillä kiloilla lenkille lähdetä, vesielementti säästää niveliä eikä siinä tule hiki mutta tehokasta se on:vartti vedessä vastaa tuntia maantiellä! Vallanki jos juoksee kaverin kans, voi parantaa samalla maailmaa ja aika kuluu kun siivillä. Kaikkina päivinä en syö lämmintä ateriaa ollenkaan vaan pidän "voileipäpäivän", ehkä 2 päivänä viikossa. Ja kuten sanottu,joka 3.lauantai mässäilypäivä jolloin mitä vaan ja kuinka paljon vaan kunhan se kestää vaan päivän. Siinä ajassa kroppa ei oikein ehdi tajuamaan, että mikä siihen iski.
        Saunasiideriä otan n. kerran vkossa puolikkaan pullon, silloin tällöin energiajuoman (n 2/vko) kun tykkän niistä. Kuten huomaat, ei dieettini ole yhtään niinku lääkäri määrää mutta kun kysyit kuinka syön niin näin syön. Jos tietää, että illalla on joku kyläily tai ulkonasyönti, sen päivän tosi kevyesti, hedelmillä tms. niin kauan kun paino putoaa näin, en kuuria juuri muuta mutta sitten on kiristettävä laadussa, kun
        pysähtyy lopullisesti. Tsemppiä vaan Sulle, omaan laihdutukseesi. Voin kertoa, että jos se minulta on onnistunu niin se onnistuu VARMASTI sinultakin. Ja mullahan tätä savottaa vielä riittää pariksi vuodeksi. Mutta nyt tai ei koskaan. :)

• toivoton kirjoitti:

Siis mullahan oikeesti paino jumittelee, mutta myös silloin tällöin tippuu.. :) Eli aamuisin syön ruispuikulaa, jonka päällä on aamupalajuustoa (sitä kaikista kevyintä), keittokinkun siivu ja kurkkua ja juon teetä.

Päivällä syön omenan, jugurttia ja joskus ananasta. Miehen tullessa töistä yleensä n. puol viiden aikaan syön ihan normaalia kotiruokaa ja salaattia.

Ja illalla...riippuu kuinka paljon päivän aikana on tullut kaloreita niin joko näkkileipä jonka päällä aamupalajuustoa ja keittokinkku tai sama kuin aamulla.
        Ja vettä juon ainakin kaksi litraa päivässä.

Lenkillä käyn vähintään 5 kertaa viikossa. Lenkkini kestää aikalailla tasan tunnin.

Ja herkuttelen myös, kaapissa on dietorelle karkkeja ja jos mies ostaa itselleen karkkia niin voin häneltä syödä muutaman. Ja yleensä lauantaisin kun käymme kaupassa ostamassa melkein koko viikon ruoat niin ostan itselleni suklaapatukan..vähän samanlainen kuin entinen raider :)

Tiedän, että tässä mun systeemissäkin olisi vielä parannettavaa, mutta olen tyytyväinen...ainakin vielä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      356
      2561
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      436
      2509
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      113
      1412
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      42
      1144
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      75
      932
    6. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      841
    7. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      833
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      815
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      118
      770
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      739
    Aihe