Pintakuiva iho

mitä tehtävissä?

Eli kasvojeni iholla on finnejä ja mustapäitä, mutta pestyäni kasvot ihoa alkaa kiristää ja ihon pinta hilseilee ja siksi meikkikin näyttää rumalta ihollani. Näin hoidan kasvoni aamuin illoin: pesen rasvaiselle iholle tarkoitetulla puhdistusaineella, sitten näppykohdat käsittelen acnex liuoksella ja sitten laitan rasvaiselle iholle tarkoitettua rasvaa. Muutenkin ihoni on epätasainen, rasittuneen näköinen. Kuorin ihoa säännöllisesti ainakin kaksi kertaa viikossa ja käytän säännöllisesti myös kasvonaamioita esim. vitamiini ja savinaamiota. Mikä mättää, apukeinoja?

9

2472

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosmetologi opiskelija

varma,että sinulla on rasvainen iho.Monet tekevät sen virheen, että käyttävät vääriä tuotteita koska "luulevat" ihon olevan rasvainen. Toivottavasti et käytä esim. Clearacilia tai muuta kuivattavaa puhdistusainetta. Osta mielummin puhdistusmaito sekaiholle sekä kosteuttavaa kosteusvoidetta pintakuivalle sekaiholle. Saattaa myös olla,että kuorit ihoa liian usein. Kerta viikossa riittää. Savinaamiot on myös sellaisia jotka imevät rasvaa ja voivat myös kuivattaa.

• sinulle...

en ole kosmetologi opiskelija =) korkeintaan koti-kosmetologi-opiskelija

Kuitenkin....tällä hetkellä käytän oriflamen swedish care sarjan puhdistusainetta ja siihen samaan sarjaan kuuluvaa päivävoidetta. Yöksi laitan yövoidetta, joka on ihan normaalin ihon voide. Sekaiho kai minulla onkin, mutta ihmettelen, kuinka voi olla finnejä ja mustapäitä jos kuitenkin hilseileekin? Miksi niitä finnejä tulee jos iho ei ole rasvainen? Millä ihmeellä saisin sitten ihoni normaaliksi finnittömäksi ja sileäksi ja mustapäät pois?

• Sandra

...ja haluaisin vielä muistuttaa, että myös rasvaiselta iholta usein puuttuu kosteutta! Ihon rasva ja kosteus ovat eri asia. Tosiaan pahin virhe minkä ihonhoidossa voi tehdä, on tavallaan hoitaa ihoa liikaa ja liian jytyillä aineilla. Jos sekaiholla käyttää liian kuivattavia aineita, ihon pinta kuivuu entisestään ja samalla myös kovettuu ja kuivuu, eikä kosteusvoiteet silloin pääse imeytymään. Samalla se viestittää iholle, että iho on kuiva ja saa ihon tuottamaan rasva-aineita entistä enemmän.
        Eli turvallisinta olisi käyttää mahdollisimman mietoja puhdistusaineita, mutta säännöllisesti, sekä hyvin kosteuttavaa kosteusvoidetta, jotta ihon pinta pysyisi joustavana.
        Ja kokemuksen kautta voin kertoa, että liika ihonhoito ei myöskään ole hyväksi, vaan voi aktivoida ihoa liiaksi, eli aiheuttaa näppylöitä...

• sanna

Mulla oli täsmälleen samanlainen iho. Näppylöitä riitti, iho kiilsi ja oli kuiva. Ensin käytin rasvaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita mitkä tekivät vain lisää näppylöitä ja iho oli entistä kuivempi.

Olen kokeillut kaikki marketin tuotteet sekä kuivan että rasvaisen ihon tuotteet (lumene, garnier, loreal, nivea, herbina, erisan jne.) mutta mikään niistä ei auttanut ja lisäksi olen kokeillut apteekin humektanit sun muut perusvoiteet sekä kosmetologin suosittelemia tuotteita (rahaa kului noissa etsinnöissä ihan kiitettävästi!).

Nyt vasta viime aikoina olen löytänyt sopivat tuotteet. En ole ikinä uskonut kun on sanottu että pintakuivalle iholle parhaita ovat kuivan ihon tuotteet, varsinkaan sen takia kun ihoni kiilteli jatkuvasti. Olen käyttänyt jo jonkun aikaa vichyn kuivalle iholle tarkoitettuja tuotteita, en kuitenkaan thermal fixejä koska niissä on mineraaliöljyjä. Kannattaa olla tarkkana tuotteiden kanssa missä on mineraaliöljyjä koska minulla ne ainakin tukkivat ihon täysin ja tulee paljon finnejä. Toinen loistava löytö on ollut Louis Widmerin remaderm-voide, se on tarkoitettu tosi kuivalle iholle ja on tosi rasvaista (käytän vain iltaisin). Sitä kun laittaa niin iho näyttää ensin tosi rasvaiselta mutta on noin puolen tunnin päästä normaali. Ihon kiiltely ei ole kokonaan lähtenyt mutta näppylät ja kuivuus lähteneet kokonaan! Käytin myös jonkun aikaa vichyn normaderm-voidetta, mikä oli sinänsä hyvä mutta jonkun ajan käytön jälkeen iho oli tosi kuiva, tuntui että ensin näppylät hävisivät mutta kuivuuden myötä taas palasivat.(käytin vain iltaisin)

Mä olen kamppaillut huonon ihoni kanssa kymmenisen vuotta ja nyt näyttäisi siltä että helpottaa. Toivottavasti mun kokemuksista on hyötyä muillekin =) Sen voin kokemukseni perusteella sanoa että marketin tuotteisiin ei kannata investoida, osta mieluummin apteekista muutama kalliimpi tuote kuin tuhlaat omaisuutesi huonoihin tuotteisiin niinkuin mie...

• ketjun aloittaja

siis eikös näiden kuivalle iholle tarkoitettujen tuotteiden pitäisi sitten rasvoittaa ihoa ? Tää on kyl outo juttu, mul ei niinkään iho kiiletele, paitsi silloin kun oon lyönyt kaikki myrkyt naamani ja iho on kireä kuin mikä. Rasva kyl helpottaa kireyteen sit välittömästi. Mut en vieläkään käsitä miten kuivaan ihoon voisi tulla finnejä. Finnien paikat ovat yleensä posket (ei poskipäät), huulten vieressä ja suoraan huulten kulmasta alempana leuan reunoilla, ohimo. Mustapäitä on nenässä, leuassa ja harvemmalteen poskissa ja otsassa.

• Kosmetologi opiskelija
        ketjun aloittaja kirjoitti:

siis eikös näiden kuivalle iholle tarkoitettujen tuotteiden pitäisi sitten rasvoittaa ihoa ? Tää on kyl outo juttu, mul ei niinkään iho kiiletele, paitsi silloin kun oon lyönyt kaikki myrkyt naamani ja iho on kireä kuin mikä. Rasva kyl helpottaa kireyteen sit välittömästi. Mut en vieläkään käsitä miten kuivaan ihoon voisi tulla finnejä. Finnien paikat ovat yleensä posket (ei poskipäät), huulten vieressä ja suoraan huulten kulmasta alempana leuan reunoilla, ohimo. Mustapäitä on nenässä, leuassa ja harvemmalteen poskissa ja otsassa.

että sinä olisit kosmetologi opiskelija vaan, se on mun nimimerkki jos satuit huomaan. Koulussa meillä on ihotyypit jaettu seuraavasti:normaali,jossa yleensä ei epäpuhtauksia tai muita ongelmia, kuiva, jossa ihohuokoset pienet ja iho näyttää ja tuntuu "kuihtuneelta", sekaiho, jossa iho normaali-kuiva ja rasvainen t-alueelta eli nenä,leuka,otsa ja sitten vielä rasvainen iho, joka jaetaan kahteen joista toinen on pintakuiva rasvainen ja toinen rasvainen. Pintakuivuutta esiintyy myös sekaiholla. Sinun kannattaa ensin hoitaa tuo pintakuivuus pois.Eli kuorinnalla 1-2 kertaa viikko ja käyttää kosteuttavia naamioita. Ja sitten vasta kun pintakuivuus on poissa niin sitten hoitaa epäpuhtauksia.Eli tuotteiden pitäisi silloin olla tasapainottavia, supistavia ja desinfioivia aineita!

• ....

Ensinnäkin Acnexia ei kannata käyttää finneihin kuin kuuriluontoisesti, se kuivattaa ihon karrelle ja voin vain kuvitella sen jatkuvassa käytössä..Parempia tuotteita sekaihoon ja jatkuvaan käyttöön tarjoaa Louis Vidmerin valikoima apteekista esim. kosteusvoide ja finni stick!Muista kosteuttaa ihoa hyvin,sillä eniten ja helpoiten finnejä syntyy kuivalle iholle.
      Kokeile Nivean honey pampering naamiota,maksaa n.2€,se todella kosteuttaa..
      Voisit käyttää juuri ongelma alueella Louis Widmerin kosteusvoidetta Wicnevit,maksoi muistaakseni n.6€. Jätä savinaamiot pois,ne kuivattaa sun ihoa vaan lisää eli lisää finnejä.
      Ja muista vesi vanhin voitehista,pitää paikkansa!!Mieti myös ruokavaliotasi,ihossa näkyy rasvainen ruoka ja namit!!!

• sinulle....

Acnexia käytän jo syntyneihin finneihin ja alueella, jolle yleensä finnit muodostuvat. Ei mun naama siis täynnä finnejä ole, sanotaan, että noin 3-5 finniä kerrallaan, mutta ne on niin isoja ja näkyviä. Sitten niistä jää punainen jälki joka kestää todella kauan, että hälvenee (onko tuohon mitää keinoja mil sais ne punaiset jäljet pois?).

En ole syönyt reiluun kuukauteen mitään hyvää, jätin ne pois siinä toivossa, että iho parantuisi, mutta ei. En myöskään laita rasvaista ruokaa ja hampurilaisravintolassakin syön aina salaatin.

En ole vastausta saanut vielä, miten mustapäät saa pois? Jos kauheasti käytän rasvoja niin eihän ne nyt sillä lähde?

Miksi sitten kaikki nimenomaan asiantuntijat snaovat, että finnit ovat rasvaisen ihon ongelma ja nyt sinä kumoat väitteet sanomalla, että kuivalle iholle herkimmin finnejä syntyy?

Olisi varmaan viisainta kääntyä kosmetologin puoleen, joka arvioi ihoni tilanteen. En oo koskaan käynyt ja varmaan on tyyristä hommaa?

• sanna
        sinulle.... kirjoitti:

Acnexia käytän jo syntyneihin finneihin ja alueella, jolle yleensä finnit muodostuvat. Ei mun naama siis täynnä finnejä ole, sanotaan, että noin 3-5 finniä kerrallaan, mutta ne on niin isoja ja näkyviä. Sitten niistä jää punainen jälki joka kestää todella kauan, että hälvenee (onko tuohon mitää keinoja mil sais ne punaiset jäljet pois?).

En ole syönyt reiluun kuukauteen mitään hyvää, jätin ne pois siinä toivossa, että iho parantuisi, mutta ei. En myöskään laita rasvaista ruokaa ja hampurilaisravintolassakin syön aina salaatin.

En ole vastausta saanut vielä, miten mustapäät saa pois? Jos kauheasti käytän rasvoja niin eihän ne nyt sillä lähde?

Miksi sitten kaikki nimenomaan asiantuntijat snaovat, että finnit ovat rasvaisen ihon ongelma ja nyt sinä kumoat väitteet sanomalla, että kuivalle iholle herkimmin finnejä syntyy?

Olisi varmaan viisainta kääntyä kosmetologin puoleen, joka arvioi ihoni tilanteen. En oo koskaan käynyt ja varmaan on tyyristä hommaa?

Minulla ovat ainakin mustapäät selvästi pienentyneet kun aloitin käyttämään tuhtimpia rasvoja. Ihotyyppejähän on tietysti monenlaisia, kuiva, herkkä, rasvainen, sekaiho..luulin aina että mulla on rasvainen tai sekaiho kun iho kiilsi ja oli näppylöitä, välillä iho oli kuitenkin kuiva. Kosmetologi sanoi että mulla on herkkä ja ennemmin kuiva kuin rasvainen.

Sehän se kinkkistä onkin kun käyttää joillekin ihotyypeille suunnattuja tuotteita mitkä eivät välttämättä ollenkaan sovi itselle. Niinkuin minä käytin rasvaisen ja sekaihon tuotteita ja iho meni vain pahempaan kuntoon. Nyt kun käytän kuivan ja herkän ihon tuotteita on nassu huomattavasti rauhoittunut. Mielestäni ei heti kannata ostaa kosmetologilta kalliita tuotteita (ainakaan mulle eivät sopineet) vaan kokeilla niitä apteekin tuotteita (vichy, widmer jne.) mutta ei välttämättä kuitenkaan tavallisia perusvoiteita koska eivät kosteuta ainakaan pintakuivaa ihoa tarpeeksi hyvin.

Suosittelen kyllä kosmetologilla käyntiä joka tekee jonkun hyvän hoidon, kertoo ihotyypistäsi ja antaa vinkkejä mutta kalliita voiteita ei ihan heti kannata mennä ostamaan, pyytää mieluummin näytteitä jos kiinnostaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe