hei. onko kellään kokemusta mainostenjakajan työstä ja nimenomaisesti kyseisestä hommasta Postin palveluksessa?? itse olen katellut tässä postin tarjoamaa paikallislehden jakajan paikkaa. työ sisältää 2 kertaa viikossa 4-6 tuntia työtä. palkka määräytyy jaettavien lehtien mukaan. onko kellään tietoa paljonko on tämä maksu per lehti? ja paljonko lehtiä tuossa ajassa ehtii jakamaan? lähinnä kiinnostaa tietää siis että onko tuota hommaa järkeä lähteä tavoittelemaan vai rikastuuko paremmin poimimalla käpyjä... =)
mainostenjakajan palkka
9
8354
Vastaukset
- Jakajaksi
hyvä homma, että olet ollut aktiivinen työn hakemisessa!!
Itte oon oollut täällä Oulussa mainosten jakajana noin vuoden.
Jos olet mielestäsi valmis uhraamaan elämästäsi suuren osan työlle ja et pelkää kovaa työtä hae ihmeessä tuonne postille.
Muista kuitenkin, että sinulla on myös mahdollista päästä mm. paikallisiin sanomalehtiin jakajaksi. Itse olen tällä hetkellä kalevan jakajana ja olen tyytyväinen palkkaani.
Mainostenjakajan palkka on olematon, mutta työtä varmasti on tarjolla.
Siis jos sisua löytyy, Tervemenoa!! - Tietoinen.
Ympäri Suomea palkat ovat aikalailla vakiot noista 2 kertaa viikossa jaettavista lehdistä. Ihan vanhasta markka-ajasta perujaolevalla tasolla, eli vaikka vaihtelevuutta onkin lehtimäärissä niin tuossa 100-150e välissä/kk tienestit ovat JOS jakaa aina molemmat päivät viikossa. 200e alkaa olla kyllä jo aivan katto.
Tuohon se tasoittuu ja ajaa melko poikkeuksetta, joskus on lehtiä vähemmän ja joskus enemmän´mahdollisesti, mutta aikalailla samat määrät ja peruskokoiset piirit ovat. Ihan leppoisaa hommaa jos on vähintään mopo alla. Fillarilla aivan hullun hommaa. Leppoisinta tietty jos jo auto ja kortti löytyy mutta silloin tietty bensat menevät omaan piikkiin, jako kun tuppaa aina tapahtumaan "itse valitsemallaan kulkuvälineellä ja omaan piikkiin".
Itse tosin en IKINÄ ottanut piirejä joissa oli paljon kerrostaloja. Ns. yhdessä kerroksessa oleviin taloihin pisteli menemään vielä ihan ilokseen. (=postilaatikoihin)- ....
Postin alaisena olin päälle puoli vuotta. Lauantaijakaja olin, eli siis kerran viikossa lauantaina jakoalue (300-900taloutta). Noin 400 alueessa kesti jako n. 3-4h riippui reitistä. Itse sai valita halusiko takuu- vai tuntipalkan. Tunti palkka oli muistaakseen 7.80€/h. Eli palkka oli 400 talouden reitiltä 4krt/vko ~100€ !
- jakavat
Niin kyllähän se käy kuntoilusta,mutta korvaus on
surkea korkeintaan 5 euroa tunti.- angela
Itse olen jakanut lehtiä kohta kolme vuotta ja viimeiset puolitoista vuotta sijaisjakajana. Itse saan urakkapalkkaa, josta tuntipalkaksi jää noin 8e, en pitäisi sitä ollenkaan huonona lukioikäiselle kouluttamattomalle ihmiselle. Tosin sijaisjakajana palkka on vähintään kaksi kertaa suurempi, mutta kannattaa muistaa, että lehtienjako on ihan leppoisaa hommaa, saa samalla raitista ilmaa.
- jomukka
angela kirjoitti:
Itse olen jakanut lehtiä kohta kolme vuotta ja viimeiset puolitoista vuotta sijaisjakajana. Itse saan urakkapalkkaa, josta tuntipalkaksi jää noin 8e, en pitäisi sitä ollenkaan huonona lukioikäiselle kouluttamattomalle ihmiselle. Tosin sijaisjakajana palkka on vähintään kaksi kertaa suurempi, mutta kannattaa muistaa, että lehtienjako on ihan leppoisaa hommaa, saa samalla raitista ilmaa.
Missäs mainosjakelu firmassa voi päästä muka 8euron
tuntipalkoille,ei ainakaan kymenlaaksossa, se on noin 5euroo tunti. - .
jomukka kirjoitti:
Missäs mainosjakelu firmassa voi päästä muka 8euron
tuntipalkoille,ei ainakaan kymenlaaksossa, se on noin 5euroo tunti.Ite oon jakanu nyt 3 vuotta mainoksia Oulussa ja tuntipalkka on 10e (ihan suht hyvä lukiolaiselle). Se on lähinnä itestä kiinni et mikä se tuntipalkka on, riippuu kuinka nopiaa jaat ja lajittelet lehet.
- Asiiiaaa
ei kannatta espoossa olen jakanu 1kk
palkka on jakelukerrasta 5.50-6.5e
huono palkka kuussa noi 70e
lopetin 1kk palkkapäivänä
en suosittele ajankulutusta mainoksia on 200 mainossa keskimäärin
vieläpä talvella sataa lunta ihan älyttämästi
ainakin haluisin vaatia talvella palkankorotusta. - Marde75
Ite jaan mainoksia ulvilassa. Jaoin sitä ennen ulvilan seutua kerran viikossa. Ei sekään palkka ollu ku jotain 75 euroo kuusa. Ja mainostenjaossa melkeen sama. Ainot mikä vituttaa on se saatanan mainosten niputus ja sit kuu niittä mainoksii on vittu 1700 ni jaat niit nelisen tuntia ja joudut hakees kotoa lisää niitä, kun pyörään ei mahu, Kunto täs ainaki kasvaa, et se plussaa ja jos laihtua haluu nii näihin hommiin vaan! Tälleen kesäl on ihan jees, ja kyl kaks kertaa mietin lopetanko nää hommat talveks koska jaoin paikallislehtee talvel 20 asteen pakkasil ja koko ajan sain pelätä millon kaatuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1884697Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2043392Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1172926Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562922Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis442850Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132267Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos522258Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552025En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131975Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien681565