PUOLEN VUODEN SESSIO

Jiiikooo

Innemonin perustama ryhmä - laitoinpa taas pystyyn, kun en jaksanut enää odottaa että joku muu tekee sen. :)

Mitkäs on fiilikset, onko miinusta vai plussaa? Ei kun vaan tänään uutta pökköä pesään, ja katse kohti kesää!

Mä olin koko viikon kipeä, joten ei urheilua, eikä niin järkevää syömistäkään, mutta 74kg se on nyt tasan. Eli tasaisesti alaspäin mennään, ja tällä viikolla otan taas ruokailut tiukempaan syyniin ja lisään hieman urheilua. Hyvä meininki, olisiko ens kuussa jo alle 70kg???? :D

27

1483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, viime viikolla en voinut siis liikkua yhtään, koska en saanut hikoilla. Yritin syödä mahdollisimman kevyesti ja terveellisesti, eli kasviksia tuli popsittua tosi paljon. Nyt on kova hinku salille, ja menenkin sinne tänä iltana. Päivitän tässä samalla sentit. Kilot lisään sitten illalla, kun käyn hallilla vaakalla. Eli sentit olis tällä hetkellä tällaset:
      vatsa 87cm > 79cm > 77cm > 74,5cm
      lantio 102cm > 99cm > 96,5cm
      takapuoli 115cm > 110cm > 107,5cm > 105,5cm
      reisi 66cm > 63cm > 62cm > 59cm
      hauis 35cm > 33,5cm > 31cm > 30cm

Onneks aloin näitä kirjaamaan, näkyy sitä pienenemistä tapahtuvan! =) Kellon ranneketta on kiristetty ja kaivettu pienempiä housuja kaapista...

• Eilen illalla kävin salilla. Puntari näytti 72,9kg. Eli olen kymmenisen kiloa kevyempi kuin uutena vuotena päätöksen tehtyäni! En olisi uskonut että näin nopeasti putoaa noin paljon. Mutta niin se vain tuntuu tapahtuvan... Töitä teettää, mutta kertaakaan ei ole harmittanut niin paljoa että olisin halunnut koko homman oikeasti jättää siihen. Vielä on matkaa tavoitteeseen kuitenkin, joten jatkan samaa rataa! (tavoite 58kg)

• Tiuhti
        Helmi78 kirjoitti:

Eilen illalla kävin salilla. Puntari näytti 72,9kg. Eli olen kymmenisen kiloa kevyempi kuin uutena vuotena päätöksen tehtyäni! En olisi uskonut että näin nopeasti putoaa noin paljon. Mutta niin se vain tuntuu tapahtuvan... Töitä teettää, mutta kertaakaan ei ole harmittanut niin paljoa että olisin halunnut koko homman oikeasti jättää siihen. Vielä on matkaa tavoitteeseen kuitenkin, joten jatkan samaa rataa! (tavoite 58kg)

Todella upea suoritus! Onneks olkoon! Samalla tsempillä eteenpäin.:o)

• Jiiikooo
        Helmi78 kirjoitti:

Eilen illalla kävin salilla. Puntari näytti 72,9kg. Eli olen kymmenisen kiloa kevyempi kuin uutena vuotena päätöksen tehtyäni! En olisi uskonut että näin nopeasti putoaa noin paljon. Mutta niin se vain tuntuu tapahtuvan... Töitä teettää, mutta kertaakaan ei ole harmittanut niin paljoa että olisin halunnut koko homman oikeasti jättää siihen. Vielä on matkaa tavoitteeseen kuitenkin, joten jatkan samaa rataa! (tavoite 58kg)

Uskomattoman hieno saavutus! Hirmuiset onnittelut!

Mulla uudesta vuodesta "vasta" vajaa viisi kiloa lähtenyt, eli paino nyt 74kg, ehkä huomenna jo pääsen tuon alle.. ;) Koetan nyt hieman tiivistää tahtia, että kun lähdetään 9. maaliskuuta Riikaan, paino olisi jo lähempänä 70kg:a, mielellään pikkasen alle?!??!

Tänään oli taas pitkästä aikaa salipäivä, ja pitkän flunssan jälkeen oli aika rankka treeni. Tuntuu, että keuhkot ei vieläkään ihan toimita tehtäväänsä. Prässitulos tosin koheni jälleen viidellä kilolla (kymmenen toiston sarja 90kg:lla), että ei nyt ihan huonosti -> enemmänkin nousisi, mutta pelottaa, että nivelet sanoo itsensä irti.

Eli jatketaan samaa rataa, niin saavutetaan se 58kg.. ja PIAN! :D

• Eli paino on edelleen tasan 80, ei yhtään yli eikä yhtään alle...Eli viime viikosta ei miinusta yhtään..en kyl oikein oottanutkaan, koska just lähti 2kg jonnekin jotenkin ihmeellisesti.. :) Tavoite olis että painaisin kahen viikon päästä (veljen 30w synttärit) max 79kg.

Ja edelleen seuraavana tavotteenahan mulla on, että huhtikuun puolessa välissä kun miehellä on synttärit olisin 15-16kg laihtunut, eli 4-5kg täytyis saada vähän vajaassa kahdessa kuukaudessa pois. Toivon, että onnistun, mutta tällä vauhdilla (500g/2vko) en siihen pysty, koska aika loppuu kesken (8vko aikaa).

Mä en tiedä, että syönkö mä liian vähän vai mikä on vikana. Nyt viikonloppuna tuli ainakin syötyä liian paljon, mutta onneksi vaaka ei liikahtanut :) Eli siis oon yrittänyt syödä 1200-1500 kcal/päivä (toki joskus voi mennä ylikin..), mutta en tiedä onko toi sitten liian vähän, koska paino tippuu todella hitaasti. Kutri.net:in kalorilaskurin mukaan mun tulisi syödä väh. 1600 kcal päivässä laihtuakseni. Eli siis auttakaa, mitä teen väärin? Miksi paino laskee niin hitaasti?!

Pitäisi kohta mennä lenkille. Tein eilen vain pienen lenkin, koska lenkkarini rupes satuttaan mua. Ne on jo todella kuluneet ja vanhat, mutta olen ajatellut, että vasta keväämmällä ostan uudet. No, tänään pitäis mennä koittaan, että jos niillä ei todellakaan enää voi kävellä noit mun tunnin lenkkejä niin sit on uudet ostettava...ja jo tänään! Mä toivon, et jos niil ei voi enää hirveesti kävellä niin eivät tekisi mulle tänään hirveitä rakkoja jalkoihin kun meen niitä koittamaan. Koska jos ne tekee mulle rakot niin en pääse huomennakaan kunnon lenkille! :/

No, mut jos lähtis koittaan. Hyvää viikkoa taas kaikille!

• suklaapala

niinpä, sitä minäkin ihmettelen että koska se pudotus tapahtuu kun kaksi viikkoa olen ollut 1800 kcal ja viime viikollakin liikuin joka päivä ja silti painoa ensin tuli 800g, sitten se hävis, seuraavalla viikolla 700 ja sit se hävis. tänään 100g.toivottavasti sekin häviää niin olen taas samassa eli alotuspainossa. ei paljon kannusta.

• jättilimppu

Heipä hei ja onnittelut teille mahtavista tuloksista! Jaksakaa innolla.

Minulla on nyt vuodenajan kovin masis, en vaan tajua, miksi en saa painoani tippumaan enempää. Olenkohan mä nyt tasan kuukauden täällä roikkunut ja paino tippunut mahtavat 2,8 kiloa! En ikinä ole tehnyt kuukauden aikana noin huonoa tulosta. No syy on ehkä se, että taidan syödä sittenkin liikaa verrattuna kulutukseen. Minähän ilmoittauduin tänne mukaan sen takia, että aloitan uuden elämäntavan enkä missään nimessä mitään kidutusdieettiä! Mutta hyvä ystävät onko dieetti aina kidutusta jos haluaa tuloksia? Kai se tosi asia on pakko niellä, että laihtuakseen meikäläisenkin pitää sitten kiduttaa itseään kunnolla ruokapuolella. Tuo liikuntapuoli on kunnossa. Hiihdin ja lenkkeilin viikonlopun. Hiihdin tosi paljon ja nyt olo onkin todella kipeä, lihakset kun sattuu tuommoisesta revityksestä. Mutta arvatkaapa kuinka masentaa kun painossa liikunnan lisäys ei näy? En tiedä onko tässä mitään järkeä laihduttaakaan, kun en halua tinkiä syömisistä (minusta ei vaan ole siihen tässä elämäntilanteessa juuri nyt) yhtään enempää. Viikonloppu syömisetkin olivat arki ruokaa (aamiaiset suht. runsaat) ja lauantaina pala jätskiä ja muutama suklaavohveli. Nuokin siis liikaa. :( Voi räkä. Viikonloppu oli muuten kerrassaan upea, kun puhti hiihtämiseen löytyi ja vatsakin näytti peilin edessä todella pienemmälle. Mutta oliko se vain lumetta? Tiedän, että se kuntosalitreeni saa aikaan saman ilmiön. Vaaka näyttää hehtolukemia, vaikka mieli on korkeella ja peilin edessä näkyy hoikempi minä. Perhana, MYYDÄÄN DIGITAALIVAAKA tai vaihdetaan mittanauhaan. :/ !!!!

• En ole sen kummempaa nälkää joutunut näkemään, vaikka kymmenen kiloa vuoden alusta paino onkin pudonnut. Muutin ruokailutottumuksiani täydellisesti. Ei ole tarvinnut tinkiä mistään, jotenkin tuntuu, että syön jopa enemmän kuin ennen. Syön 3-4 tunnin välein, en syö turhia välipaloja. Jos tekee jotain makeaa mieli, otan sen ruuan jälkeen. En suosittele itseään kiduttamaan, koska niistä tulee yleensä vaan pahimmat repsahdukset. Sun ois nyt hyvä miettiä, että haluatko oikeasti laihtua? Jos sulla on koko ajan kauhea stressi laihtumisesta ja syömisistä, ei sekään ole hyvä. Katsoitko jokin aika sitten dr.Philiä? Siinä hän sanoi jotain sellasta, että stressi ja masennus nostavat estrogeenitasoa niin, että laihtuminen on mahdotonta. Koittaisit asennoitua positiivisesti uuteen elämääsi. Laita jotain kevyitä herkkuruokia ja nauti liikunnasta ja uusista ruuista. Kiinnitä huomiota piilorasvoihin ja piilosokereihin. Syö paljon kasviksia, mutta myös lihaa (tai kalaa tai kanaa) että saat proteiinia ja vatsa täyttyy. Sitten sellainen asia, että ruokaa ei kannata hotkia, vaan syödä rauhassa ja pureskella hyvin. Vatsa täyttyy nopeammin. En mä oikein muita neuvoja osaa antaa, mutta jos tämä elämäntilanne tuntuu väärältä ajankohdalta laihduttaa, niin sitten suosittelisin siirtämään sitä laihdutusta suosiolla myöhemmäksi. Siinä ei ole mitään mieltä, että joudut koko ajan näitä asioita ikävässä mielessä mietiskelemään ja koet jatkuvasti itsesi huonoksi. Sinulla on samat mahdollisuudet onnistua kuin muillakin, mutta tarvitset vain motivaation noston mikä pitäisi tulla sinusta itsestäsi. Ehkä sun ei kannata stressata enempää tällä asialla. Liikunta ei ikinä mene hukkaan, sitä sun ainakin kannattaa jatkaa, varsinkin jos siitä tulee sulle noin hyvä mieli mitä olet kirjoittanut.

• Micci_67

Onhan sulla BMI laskenut 4 viikon aikana jo 0,9 pykälää (taitaa olla about KAn kieppeillä meidän porukassa?), joten ihan hyvin toi näyttää sujuvan. Se että et ole millään laihdutuskuurilla, vaan olet tehnyt elämäntapa muutoksen ja saanut sillä noin paljon aikaan, niin sehän on tosi hyvä juttu.

Laskin tuolla toisella foorumilla oman ja yhden toisen henkilön pudotuksia (ollaan eri pituisia ja BMIn omaavia), niin mulla oli BMI pudonnut n.0,21 ja sillä n.0,23 pykälää viikossa pidemmällä ajan jaksolla. Eli jos pystyt jatkamaan pudotusta noin -0,2 BMI viikossa, niin mielestäni vauhti on ihan sopiva.

Kitudieetit ei kannata koskaan. Niitä ei jaksa noudattaa ja tulee vain vihaiseksi. Näin ollen painonpudotus sellaisella on vain hetkellistä. Katsele nyt ainakin toiset 4 viikkoa tällä nykyisellä tyylillä, ja mieti vasta sen jälkeen muutoksia.

• Micci_67
        Helmi78 kirjoitti:

En ole sen kummempaa nälkää joutunut näkemään, vaikka kymmenen kiloa vuoden alusta paino onkin pudonnut. Muutin ruokailutottumuksiani täydellisesti. Ei ole tarvinnut tinkiä mistään, jotenkin tuntuu, että syön jopa enemmän kuin ennen. Syön 3-4 tunnin välein, en syö turhia välipaloja. Jos tekee jotain makeaa mieli, otan sen ruuan jälkeen. En suosittele itseään kiduttamaan, koska niistä tulee yleensä vaan pahimmat repsahdukset. Sun ois nyt hyvä miettiä, että haluatko oikeasti laihtua? Jos sulla on koko ajan kauhea stressi laihtumisesta ja syömisistä, ei sekään ole hyvä. Katsoitko jokin aika sitten dr.Philiä? Siinä hän sanoi jotain sellasta, että stressi ja masennus nostavat estrogeenitasoa niin, että laihtuminen on mahdotonta. Koittaisit asennoitua positiivisesti uuteen elämääsi. Laita jotain kevyitä herkkuruokia ja nauti liikunnasta ja uusista ruuista. Kiinnitä huomiota piilorasvoihin ja piilosokereihin. Syö paljon kasviksia, mutta myös lihaa (tai kalaa tai kanaa) että saat proteiinia ja vatsa täyttyy. Sitten sellainen asia, että ruokaa ei kannata hotkia, vaan syödä rauhassa ja pureskella hyvin. Vatsa täyttyy nopeammin. En mä oikein muita neuvoja osaa antaa, mutta jos tämä elämäntilanne tuntuu väärältä ajankohdalta laihduttaa, niin sitten suosittelisin siirtämään sitä laihdutusta suosiolla myöhemmäksi. Siinä ei ole mitään mieltä, että joudut koko ajan näitä asioita ikävässä mielessä mietiskelemään ja koet jatkuvasti itsesi huonoksi. Sinulla on samat mahdollisuudet onnistua kuin muillakin, mutta tarvitset vain motivaation noston mikä pitäisi tulla sinusta itsestäsi. Ehkä sun ei kannata stressata enempää tällä asialla. Liikunta ei ikinä mene hukkaan, sitä sun ainakin kannattaa jatkaa, varsinkin jos siitä tulee sulle noin hyvä mieli mitä olet kirjoittanut.

Sillä oli tämä termi... high response food, tjsp.
        No idea kumminki oli (mielestäni) se että ruuan täytyy olla sellaista että sen tekemiseen ja syömiseen menee jonkin verran aikaa. Tällä käsittääkseni haetaan sitä mielihyvän tunnetta joka syömisestä tulee, mutta koska ruoka ei ole mikrossa nopeasti valmistettavaa ja nopeasti syötävää, niin kaloreita tulee vähemmän kun kuunnellaan kehoa. Eli syödään myös hitaasti ja pureskellen, ja lopetetaan kun nälän tunne on poissa.

Huono selitys, mutta toivottavasti joku ymmärtää idean.

• Micci_67 kirjoitti:

Onhan sulla BMI laskenut 4 viikon aikana jo 0,9 pykälää (taitaa olla about KAn kieppeillä meidän porukassa?), joten ihan hyvin toi näyttää sujuvan. Se että et ole millään laihdutuskuurilla, vaan olet tehnyt elämäntapa muutoksen ja saanut sillä noin paljon aikaan, niin sehän on tosi hyvä juttu.

Laskin tuolla toisella foorumilla oman ja yhden toisen henkilön pudotuksia (ollaan eri pituisia ja BMIn omaavia), niin mulla oli BMI pudonnut n.0,21 ja sillä n.0,23 pykälää viikossa pidemmällä ajan jaksolla. Eli jos pystyt jatkamaan pudotusta noin -0,2 BMI viikossa, niin mielestäni vauhti on ihan sopiva.

Kitudieetit ei kannata koskaan. Niitä ei jaksa noudattaa ja tulee vain vihaiseksi. Näin ollen painonpudotus sellaisella on vain hetkellistä. Katsele nyt ainakin toiset 4 viikkoa tällä nykyisellä tyylillä, ja mieti vasta sen jälkeen muutoksia.

Lisään vielä aiempaan kommenttiini sen, että toki olen sitä mieltä, että paino on kuitenkin pudonnut, joten ei mitään syytä sen puoleen masentua. Nyt vaan lopettaisin sen stressaamisen siitä. Hieno juttu tosiaan on se, että paino on laskenut!

• Innemon
        Helmi78 kirjoitti:

En ole sen kummempaa nälkää joutunut näkemään, vaikka kymmenen kiloa vuoden alusta paino onkin pudonnut. Muutin ruokailutottumuksiani täydellisesti. Ei ole tarvinnut tinkiä mistään, jotenkin tuntuu, että syön jopa enemmän kuin ennen. Syön 3-4 tunnin välein, en syö turhia välipaloja. Jos tekee jotain makeaa mieli, otan sen ruuan jälkeen. En suosittele itseään kiduttamaan, koska niistä tulee yleensä vaan pahimmat repsahdukset. Sun ois nyt hyvä miettiä, että haluatko oikeasti laihtua? Jos sulla on koko ajan kauhea stressi laihtumisesta ja syömisistä, ei sekään ole hyvä. Katsoitko jokin aika sitten dr.Philiä? Siinä hän sanoi jotain sellasta, että stressi ja masennus nostavat estrogeenitasoa niin, että laihtuminen on mahdotonta. Koittaisit asennoitua positiivisesti uuteen elämääsi. Laita jotain kevyitä herkkuruokia ja nauti liikunnasta ja uusista ruuista. Kiinnitä huomiota piilorasvoihin ja piilosokereihin. Syö paljon kasviksia, mutta myös lihaa (tai kalaa tai kanaa) että saat proteiinia ja vatsa täyttyy. Sitten sellainen asia, että ruokaa ei kannata hotkia, vaan syödä rauhassa ja pureskella hyvin. Vatsa täyttyy nopeammin. En mä oikein muita neuvoja osaa antaa, mutta jos tämä elämäntilanne tuntuu väärältä ajankohdalta laihduttaa, niin sitten suosittelisin siirtämään sitä laihdutusta suosiolla myöhemmäksi. Siinä ei ole mitään mieltä, että joudut koko ajan näitä asioita ikävässä mielessä mietiskelemään ja koet jatkuvasti itsesi huonoksi. Sinulla on samat mahdollisuudet onnistua kuin muillakin, mutta tarvitset vain motivaation noston mikä pitäisi tulla sinusta itsestäsi. Ehkä sun ei kannata stressata enempää tällä asialla. Liikunta ei ikinä mene hukkaan, sitä sun ainakin kannattaa jatkaa, varsinkin jos siitä tulee sulle noin hyvä mieli mitä olet kirjoittanut.

Toi oli myös Jättilimpn ohella melkein kuin mulle osoitettu teksti.
        Eli kiitos Helmi sulle siitä!
        MÄ tunnen itseni todellakin nyt masentuneeksi ja myös stressaantuneeksi ja siitä johtuu että paino ei putoa....Mä kun lohdutan/rauhotan itseäni mm. ruualla, ja silloin on mahdotonta kestää edes pientä nälkää...Ja tuntuu että koko elämä pyörii laihdutuksen ympärillä/ jos sortuu vähäsen, masentuu enemmän jne.

Olen ollut nyt kahden päivän talvilomalla ja syönyt kuin hevonen; huomenna ois tarkotus tai siis huomenna ALOITAN sitten taas tiukan linjan, ja jo viime viikolla päätin että se tapahtuu, että ehtisin kesään...Hotellissa on niin huikeat aamupalat, ja muutenkin olen syönyt tukevia ravintola annoksia...

Mullakin on pudotettavaa paljon, ja tiedän että se on mahdollista, mutta töitäkin täytyy tehdä! Ja tätä palstaa lukiessa huomaan että se on myös mahdollista!

Kiitos siis teille kaikille jotka ovat laihtuneet minunkin puolestani. Huomenna menen taas vaa alle ja sitten jatketaan projektia...

Tällä hetkellä musta ei taida olla muuta hyötyä kuin palstatilan kirjoittajana ;-)

• Claudia

Heipä hei kaikki kanssalaihduttajat!

Oon menossa kuunvaihteessa ruotsinlaivalle ja oon alkanu murehtimaan jo nyt... Risteilymeininkiinhän kuuluu hyvin syöminen, juominen ja tax free-SUKLAA! Mä en oikeen tiiä et mitenköhän tän mun laihdutuksen käy sen kolmen päivän aikana, kun oon reissussa... Laivareissuilla mä aina lahtaan mukaani hirveän kasan karkkia ja suklaata, koska ne on halpoja, mut nyt yritän hillitä itseni. Oisko kellään mitään vinkkejä, motivaation sanoja tai kokemuksia?

Laihdutus on mielestäni sujunut nyt viime päivät oikein hyvin, sillä mä oon suunnitellu etukäteen päivän kaikki syömiset. Normaalisti mä suunnittelen suuntaviivoja ruoanlaittoon, mut nyt mä kirjasin kaikki suunnitelmat ylös pisteiden rajoissa. Ei lipsu niin paljoa!

Aurinkoista päivänjatkoa teille kaikille!

• Innemon

Olen itse ahkera ruotsin laivalla kävijä. Niinpä ehdotan sulle, että et tosiaankaan osta yhtään suklaata/karkkia kotiin! Korkeintaan jotain naposteltavaa hyttiin, mutta kotiin ei missään nimessä mitään. Osta karkkien tms. sijasta jotain muuta, vaihtoehtoja kyllä löytyy!
        Olen usein lähtenyt matkalle sillä periaatteella että nyt nautitaan, eli en matkan aikana kieltäydy mistään, mutta reissun jälkeen olisi hyvä palata heti ruotuun. Toisaalta tiedän, että laihduttajakin kyllä pärjää laivalla, jos sillä asenteella lähtee. Juot vain kuivaa valkkaria/ kirkasta viinaa lantrattuna sokerittomaan limsaan, ruoan kanssa juot vain vettä tai sokeritonta limsaa tai kuivaa valkkaria, karkit unohdat kokonaan, ja syöt vain kevyttä. Myös seisovasta pöydästä voi ottaa vain kevyesti, mutta mä olen tosiaan nautiskellut koko matkan, joten se siitä.
        Mutta älä stressaa! Et sä yhden vuorokauden aikana ees pysty syömään itsellesi montaa ylimääräistä kiloa, pääasia on, ettei ne karkit tule kotiin asti!!!!!!!!!

• Jiiikooo

Hei, osta karkkien sijasta samalla rahalla jotain ylellistä, vaikka sielt kosmetiikkakaupasta.. käytät rahat "itseesi", ja voit nauttia esim. uudesta tuoksusta tms. :)

• Tiuhti

Sunnuntaina se iski ,siis vatsatauti. Lauantaina käytiin salilla ja maanantaina olin kuin hakattu kun joka paikka oli niin pirun kipeä, johtuen osaksi myös vatsan kouristuksista. Nyt alkaa olo olla melko normaali. Elimistö on puhdistettu, 1,6kg lähti vuorokaudessa. Koko perheen se on kiertänyt ja nyt on mieheni vuoro. Tämän viikon punnitus ei siis näytä totuutta(64,4) koska kun pääsen normaaliin ruokailurytmiin niin se luonnollisesti nousee, mutta toivon ettei kovin paljoo.

Aurinkoista viikkoa ja intoa ulkoiluun!
      (Toivottavasti itsekin pääsen ulos joku päivä.)

• kun toi vaaka ei osaa näyttää mulle mitään muuta kun vaan sen tasan 80! Näyttäis edes vaikka vähän yli, mutta kun ei ku vaan tasan 80....Tai no ei sittenkää saa näyttää yli..mielummin alle..edes vähän!

Mä tiedän, että stressaan tätä laihtumista liikaa, vaikuttaiskohan se siihen miksi en laihdu?! Tai sitten vaan yksinkertaisesti syön liikaa/liian vähän. Ja onhan multa nyt 11 kg jo lähteny, mutta kun 12 on vielä jäljellä.. :( Alkaa vaan mennä usko siihen, että kesällä painaisin 70 tai alle.

• jättilimppu

Hyvät ystävät, painoni on melkein kohonnut lähtölukemiin. Taidan siis ryömiä sinne maanrakoseen ikiajoiksi ja yrittää kadottaa tätä häpeää naamaltani. Olen täällä joukossanne ihan nolla. On äärimmäsien hienoa, että jotkut pystyvät, mutta minä näemmä en. Joku pieni ajatus takaravoissa olisi taas, että aloittaisi uudelleen ja joku ihan pikkuriikkinen haave ja unelma löytyy onnistumisestakin. Saa nyt nähdä. Joku on vienyt minulta motivaation. En tiedä miksi en löydä motivaatiota enää mistään. Elämäni ei ole tylsää, uudet harrastukset ja työt ja opiskelu kyllä täyttävät päiviä vähän liikaakin. Silti minä herkkuahteri haluan illalla popsia karkkia. Onko takana se ajatus, että nyt saa syödä kun elämässä on kerran kaikki niin hyvin? Toisethan syövät masennukseen, mutta minulla ei sitä ongelmaa ole. Vai haenko syömisellä sitä ihanaa "arkea" ja joutenoloa, joka illalla koittaa kun työt on tehty. En tiedä miksi syön nannaa, kun voisin sen jättää poiskin (tosin pelkään niitä vierotusoireita päivän ja parin jälkeen). Että niin...olette saaneet joukkoonne erittäin huonon esimerkin. Olisikohan parempi, että en kirjoittelisi. Vaikka jonkunlaista terapiaahan tämä on.

Ja sitten teille kaikille, että älkää missään nimessä lukeko tuota lihavat -juttupalstaa, jos olette vähänkin herkkämielisempää ihmissorttia. Tulipas adrenaliinin nousu kertaheitolla kun sinne eksyin, mutta nyt suututtaa ja inhottaa. Tuo palsta pitäisi poistaa tai ainakin shefun pitäisi olla paljon enemmän siellä läsnä. :(

• Micci_67

Eipäs nyt luovuteta siellä, kyllä sinäkin pystyt onnistumaan, kun kerran me muutkin pystytään. Minä en olisi ikinä uskonut pystyväni tällaisiin pudotuksiin mitä olen nyt saanut aikaan, mutta näin jälkeenpäin mieli on tosi hyvä kun olen välillä piiskannut itseäni jatkamaan. (monta kertaa olisi tehnyt mieli luovuttaa) Itsekurilla en niinkään ole tätä saanut aikaan, enemmän on kyse ollut päättäväisyydestä ja halusta saada hyvä olo takaisin joka oli normaalipainoisena.

Oletko lukenut noita juttuja sokeririippuvuudesta ja ohjeita siitä eroon pääsemiseksi. Niistä saattaisi olla sulle apua.

Aseta seuraavan kuukauden tavoitteeksi päästä karkeista eroon ja kilosta tai parista siinä samalla. Ja kun se onnistuu niin mielikin kirkastuu onnistumisesta.

• Jiiikooo

Missäs meidän fellow-laihistelijat on? Ei kai me nyt vielä luovuteta?! Otsikko sanoo, että tää on puolen vuoden sessio (mulle ehkä pidempikin), eikä mikään pikadieetti! Jos menee kuukausi persiilleen, niin seuraavassa hetkessä jo tsempataan, ja puolen vuoden päästä ollaan kymmenen kiloa tai kymmenen grammaa hoikempia, pääasia että ollaan!

Ei tässä ole hurraamista täälläkään, mutta yritetään kovasti. Vaaka ei anna rohkaisua ollenkaan, ja ruokailut on tasaisen epätasaisia - eli rytmiä ei saa päälle ollenkaan. Mutta joka päivä on tavoite mielessä, ja uskon, että se on saavutettavissa!

C'mon, nyt vähän suomalaista sisua ja naisenergiaa kehiin, ja vaikka tekee kipeää, niin ei luovuteta ihan näin helpolla!!!

• Claudia

Kävin tänään Paikkareissa ja tulos oli enemmän kuin hyvä: miinusta tuli 1300 grammaa! Paino tällä hetkellä on siis 73,9. Kyllä mä sisuunnuin siitä viime viikon painonnoususta (400 g), et nyt sitten se näkyi! Mulla on ideana puolen kilon viikkovauhdilla kymmenen kilon laihduttaminen, mutta oon nyt kuitenkin 900 grammaa mun aikataulusta edellä!

Kiitos hyvistä vinkeistä laivareissua varten! Juttelin tänään myös Paikkareiden ohjaajan kanssa mun laivareissusta. Sekin sanoi samaan tyyliin, että kannattaa kuitenkin ottaa sillä asenteella, että olen lomalla nyt. En siis aio stressata reissusta liikaa, varsinkin kun mulla on toi 900 gramman etumatka laihdutuksessa. Aion ottaa hedelmiä mukaan ja juoda paljon vettä, jottei iske hirveää makean ahmimiskohtausta. Ja tottakai laivallahan saa ja pitää tanssia paljon, joten liikuntakaan ei unohdu. ;)

Aikaa tohon reissuun mulla on ens tiistaihin, joten aion (jos pystyn) kerätä pisteitä säästöön.

Mutta nyt on kyllä tosi hyvä mieli painonpudotuksen suhteen! Toivottavasti mun hyvä mieli tarttuu myös muihin!

T: Claudia

• Micci_67

Viikko jälleen kulunut ja nyt näkyy parin viikon tiukempi otekkin painossa. Kahdessa viikossa painoa on lähtenyt 2kg joista 1,3kg viimesen viikon aikana.

Paino oli tänä aamuna 91,0kg ja BMI 28,09. Painonpudotusta mulla on nyt takana 32,6 viikkoa ja kiloja 23,3kg. Prosenteissa laskettuna mun paino on nyt pudonnut jo 20,38%.
      Normaalipainoon on matkaa 10kg ja se olisi tavoitteena saavuttaa kesäkuun aikana, tavoitepainoon on siitä vielä 6kg matkaa ja siihen voisi päästä elokuun aikana jos vaan jaksaa olla tiukkana tässä projektissa.

• Tämä viikko on sitten mennyt niin nopeesti, että hui. Ehkä senkin takia, että olen tällä viikolla ollut monessa paikassa töissä (työtönhän olen niin työt ehkä tekevät viikosta nopeasti kuluvan) eikä ole paikallaan tullut oltua kun vaan sillon kun nukkuu.. :)

Mitään muutosta ei ole tapahtunut. Joka päivä olen käyny lenkillä, paitsi tänään, ja olen syönyt kohtuudella. Silti paino on edelleen 80kg. Jos maanantaina vielä näyttää tasan 80 niin sitten masennun täysin! Koska tähän asti mulla on sentäs se vaivanen 500g lähteny kahessa viikossa...Maanantaina tulee kaks viikkoo viimesestä laskusta...Jännittää.

• Jiiikooo

Tadaa, aivan mahtavan hieno fiilis, kun paino putoaa suurin piirtein puolen kilon viikko vauhdilla, mikä oli tavoitekin! Nyt mennään jo alhaisimmissa kilomäärissä mitä on ollut moneen vuoteen, itse asiassa en muista koska olisin viimeksi painanut 73kg! Siitä täytyy olla kauan, koska olen ainakin viimeiset 6vuotta painanut 76-80kg. Uskomaton fiilis!!!

• Innemon

Yhdyn täysin edelllisiin mielipiteisiin! Nyt ei todellakaan luovuteta!!!Vielä ehtii kesään, EHTII!!!

Mielestäni täälläkin on porukka selvästi jakautunut kahtia; on niitä jotka saavat todellakin painonsa alas ja tekevät sen eteen töitä, ja sitten on nämä toiset, joihin itsekin kuulun, että paino ei putoa sitten millään ja otetta koko hommasta ei aina saa. Ei silti, ei täällä kukaan kyllä näin lusmu ole kuin minä, mutta aion silti roikkua remmissä mukana kun kerran aikoinaan tämän aloitinkin. Tästäkin huomaamme, että ei pelkällä viestien kirjoittamisella laihdu ;-) Täytyy myös tehdä jotain! ja mulla ei oo aina ollu nyt voimia tähän koko projektiin ja siksi se on mennyt persiilleen, mutta todellakin MOTIVAATIO lisääntyy, kun lukee teidän mahtavia tuloksianne! Kaikki on siis mahdollista kunhan vain YRITTÄÄ!!! Ja mehän yritetään :-) EIKÖ??????? :-)

• jättilimppu

Huomenia vaan kaikille ja onnittelut teille tuloksista! En luovuta minäkään, vaikka olen kahlannut vastavirtaan kaikki viimeiset kuukaudet laihdutusyritysten kanssa. Tajusin eilen, kuinka paljon minulla on pieniä ja tiukkoja vaatteita. Eikä tarvittais kuin muutama kilo pois, niin ne jo näyttäisivät paremmille pällääni. Olen todellakin kyllästynyt pukeutumaan samallalailla, vapaa-aikana aina isoihin venyviin ja löysiin vaatteisiin, jotka verhoavat makkarat oikein hyvin ja antavat mukavan tunteen.

Ruokapuoelts asen verran, että teen tänään nakkikeittoa ja viikko on muutenkin pyhitetty keittoviikoksi. Ei toki tarkoita, että enkö voisi muutakin syödä, mutta...

Löysin muuten kaupan hyllyltä kasvishernekeiton, joka on minulle uutuus ja edullinen uutuus! Vähän vaihtelua pakastekeittoihin. Nyt aion toki jatkossa itse ryhtyä tekemään suurimman osan ruokaani ja tästä lähtien kauppaan minua seuraa aina kauppalista. Ja kaupasta poistullessa mukana on vain ne listan tuotteet, ei mitään karkkihyllyä.

Laskin, että yksiin minulle tärkeisiin juhliin on aikaa 22 viikkoa. Siinä ajassa voi tehdä ihmeitä! Eikö? En kuitenkaan kiirehdi turhaa...eikä tuo juhla ole kuin motivaation antajana.

Toivottakaa tsemppiä ja tukea. Alkuun pääseminen vaatii mielettömästi voimia ja itsekuria. :)

• jättilimppu kirjoitti:

Huomenia vaan kaikille ja onnittelut teille tuloksista! En luovuta minäkään, vaikka olen kahlannut vastavirtaan kaikki viimeiset kuukaudet laihdutusyritysten kanssa. Tajusin eilen, kuinka paljon minulla on pieniä ja tiukkoja vaatteita. Eikä tarvittais kuin muutama kilo pois, niin ne jo näyttäisivät paremmille pällääni. Olen todellakin kyllästynyt pukeutumaan samallalailla, vapaa-aikana aina isoihin venyviin ja löysiin vaatteisiin, jotka verhoavat makkarat oikein hyvin ja antavat mukavan tunteen.

Ruokapuoelts asen verran, että teen tänään nakkikeittoa ja viikko on muutenkin pyhitetty keittoviikoksi. Ei toki tarkoita, että enkö voisi muutakin syödä, mutta...

Löysin muuten kaupan hyllyltä kasvishernekeiton, joka on minulle uutuus ja edullinen uutuus! Vähän vaihtelua pakastekeittoihin. Nyt aion toki jatkossa itse ryhtyä tekemään suurimman osan ruokaani ja tästä lähtien kauppaan minua seuraa aina kauppalista. Ja kaupasta poistullessa mukana on vain ne listan tuotteet, ei mitään karkkihyllyä.

Laskin, että yksiin minulle tärkeisiin juhliin on aikaa 22 viikkoa. Siinä ajassa voi tehdä ihmeitä! Eikö? En kuitenkaan kiirehdi turhaa...eikä tuo juhla ole kuin motivaation antajana.

Toivottakaa tsemppiä ja tukea. Alkuun pääseminen vaatii mielettömästi voimia ja itsekuria. :)

Hienoa! =) Tosi hyvin olet ajatellut järjestää asiat. "Ruokapuoelts asen verran, että teen tänään nakkikeittoa ja viikko on muutenkin pyhitetty keittoviikoksi. Ei toki tarkoita, että enkö voisi muutakin syödä" Minä aloitin silloin ihan alkuun noin. Söin ainakin toisen lämpimän ruuan ekalla viikolla oikeastaan aina keittoa, koska salaattia en aina jaksa tehdä vain itselleni... Keitto säilyy paremmin ja sitä voi myös pakastaa jos sen on itse tehnyt. Tosta nakkikeitosta vielä, käytätkö kalkkunanakkeja? Niissä on huomattavan paljon vähemmän kaloreita kuin tavallisissa nakeissa. Jos käytät liemikuutioita, niin niistäkin löytyy vähäsuolaisia ja vähärasvaisia vaihtoehtoja. Olen ihan varma että saat tuloksia aikaan 22 viikossa! Onhan mullakin jo -10kg, ja aikaa on mennyt vasta 8 viikkoa! Tuohon on mahtunut jopa herkkupäiviäkin! Kyllä sä onnistut, nyt tuntuisi motivaatioitakin olevan jo enemmän!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      356
      2561
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      436
      2509
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      113
      1412
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      42
      1144
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      75
      932
    6. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      841
    7. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      833
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      815
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      118
      770
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      739
    Aihe