Mitä eroa on kondensaattori- ja dynaamisella mikillä? Kumpaa suosittelisitte, kun tarkoituksena olisi väsätä pieni kotistudio nauhoitteluun (kitara, basso, rummut, yms.)? Ja tulisi pienen mikserin kautta läppäriin, jossa Cool Edit Pro raituriohjelmana. Tarviiko vahvistimia väliin?
Kiitän.
Konkka- vai dynaaminen mikki?
3
1683
Vastaukset
- JJ-Ö
Kondensaattori-mikki tarvitsee virtalähteen(joko pariston tai phantom-virransyötön)ja dynaaminen mikki toimii ns. passiivisesti.Dynaamiset mikit on enemmänkin keikkamikkejä ja kestää kovempaakin käsittelyä.Esim Shure viiskasilla voisi vaikka naulata nauloja...
Jos studiomikkejä meinaat,konkkamikki on poikaa.Jos mikserissä on phantom et tarvitse muuta väliin mutta aina parempi jos hankit esim pienen putkietuasteen missä on virransyöttö.Saat herkkyydet kohdalleen ja saundin "lämpimäksi".Miksereitten ns. etuasteet on aika kuppaisia.
Toisaalta dynaamisella mikillä on helppo mikittää esim kitara- ja bassovahvari koska ei ota niin herkästi ympäröiviä ääniä kuin herkkä konkkamikki.Monet konkkamikit kyllä kestää todella kovia äänenpaineita ilman säröjä.
Laulun äänittämiseen laajakalvoinen konkkamikki on ehdoton juttu.Mielellään juuri etuasteen kera.
Tässä esim Shuren valintaopas mikeille...kannattaa lukea ja testailla eri vaihtoehtoja.Tosin halvempiakin mikkejä löytyy,ja hyvälaatuisia.Mutta mikkiin kannattaa vähän satsata eikä ostaa mitään huonoa "karaokemikrofonia äänenvoimakkuuden säädöllä"...
http://www.shure.com/selectionguides/sel-perfrecmics.html- pqowieuryt
Kiitos, sain tarvitsemaani tietoa!
- kondensaattorimikki
Hyvä mikrofonipaketti pieneen kotistudioon on esimerkiksi T.bone EM700. Hintaansa nähden yllättävän laadukas kondensaattoripari. Tämän kaveriksi voi hankkia yhden tai pari halpaa dynaamista mikrofonia.
http://musatekniikka.blogspot.fi/2013/12/laadukas-pienen-budjetin.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait102898- 392527
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381393- 841330
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124853- 32786
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27635Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596