Muutamat paikannimet Raamatusta toistuvat täällä keskusteluissa usein. Helluntailaisten lempipaikat ainakin nimine toistotiheyden perusteella ovat Sodoma ja Gomorra - mikä sekin kertoo jotain koko lahkosta ja sen ilmapiiristä.
Mikä on sinulle Raamatussa mainituista paikoista mieluisin? Minun lempparipaikkani on Betlehem.
Lempipaikkasi Raamatussa?
24
1027
Vastaukset
- yönmatkamies
Ei aleta yleistämään. Eiköhän se aika monella ole Betlehem. Muutama muustaseurakunnasta tullut terroristi täällä vain revittelee. Helluntaiseurakunan ilmapiiri on harvinaisen mukava...
- milkyway-cowboy
vaihteeksi täällä kysellään ihan mukaviakin.
Laitoitpa hankalan ja joudun myöntämään etten osaa valita Betlehemin ja Golgatan välillä.
Betlehem koska siellä Jeesus syntyi ja Golgata koska siellä Jeesus lunasti meidät.Kas, omaa vastaustani kirjoittaessani olit ehtinyt viedä sanat suustani.
Beetlehemistä on todellakin suuremmoisia ennustuksia VT:ssa, koska sieltä julistettiin lähteväksi Kuninkaan, jota kansat tottelevat. Jerusalem on rakas paitsi siksi, että siellä katsottiin arvolliseksi Suuren Kuninkaan kuolla kansansa puolesta niin myöskin siellä Hän vuodatti Pyhän Hengen opetuslapsiinsa 50 päivää ylösnousemisensa jälkeen.
Toivon, että jokainen lukija lukee Jesajan kirjan luvun 62. Se on valtaisa ilmoitus Jerusalemista ja sen tulevaisuudesta. Rauha Jerusalemille ja jokaiselle, joka sitä siunaa.
Jerusalem, aivan tarkasti kohdennettuna sen muurin ulkopuolelle jäänyt Golgata, suomeksi Pääkallonpaikka-niminen kumpu, jolle Jeesuksen risti pystytettiin, so. ihmiskunta lunastettiin synnin kirouksesta.
Raamatussa historiallisesti merkittäviä paikkoja on erityisesti myös mainitsemasi Beetlehem ja Jerusalemin itäpuolella kohoava Öljymäki, jolta Jeesus (oman käsitykseni mukaan) nousi taivaaseen ja jolle Hän Raamatun ilmoituksen mukaan palaa takaisin.
Sodoma ja Gomorra eivät toivottavasti ole uskoville rakkaita paikkoja. Jeesus sanoi aikansa uskonnollisille ihmisille, että Sodoman ja Gomorran mailla on tuomiopäivänä helpompaa kuin heillä.
Hyvää keskiviikkopäivää Sinulle ja kaikille lukijoille toivottelee polvileikkauksesta toipuva Virtasen Jukka.tullut:
Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.weha kirjoitti:
tullut:
Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.Aloituksessa esitetty paikka-kysymys lienee tarkoittanut raamatullisia historiallisia paikkoja. Mutta hauskasti ja mukavasti otit esille evankeliumin ydintä paikkakeskusteluun.
Mitä sitten ylipäätänsä rakkaisiin raamatunpaikkoihimme tulee, niin varmasti elämämme matkalla niissä pääpaino siirtyy sen mukaan kuin Jumalan koulussa edistymme. Tämän sanon kokemuksesta. "Lempipaikkamme" raamatusta voivat vaihdella, mutta koko pelastuksemme lepää Jeesuksen lunastustyön peruskalliolla, joka ei järky ja joka vastaanotetaan uskolla ja siirtyy pelastukseksi uskosta uskoon, niin kuin on kirjoitettu ja jota paikkaa lainasit vanhan käännöksen mukaisesti.
Lunastus on perusta. "Vuoret väistyvät ja kukkulat liikkuvat, mutta Minun armoni ei sinusta väisty eikä Minun rauhani liitto liiku, sanoo Herra, sinun armahtajasi" (sen vanhemman käännöksen mukaan muistin varasta Jes 54:10). Ylistetty olkoon Herra, joka on uskollinen.
- Betlehemissä
Eipä uskoisi! Herodeshan tapatti Betlehemin poikalapset.
Viisaudesta tuota et kirjoittanut (lukijat kyllä ymmärtävät vihjeesi poikalasten surmien ja nimimerkin Poikalapsi välillä, mautonta). Tahdon siis muistuttaa, että Jerusalemissa ja sen ympäristössä Tiitus surmasi satoja tuhansia juutalaisia vuonna 70-71. Karjalaisille rakkailla Karjalan kunnailla kuoli talvi- ja jatkosodassamme lähes sata tuhatta miestä (siviilien lisäksi). Kuitenkin vanhat karjalalaiset rakastavat Karjalaa.
- Betlehemiä
jukka.finland kirjoitti:
Viisaudesta tuota et kirjoittanut (lukijat kyllä ymmärtävät vihjeesi poikalasten surmien ja nimimerkin Poikalapsi välillä, mautonta). Tahdon siis muistuttaa, että Jerusalemissa ja sen ympäristössä Tiitus surmasi satoja tuhansia juutalaisia vuonna 70-71. Karjalaisille rakkailla Karjalan kunnailla kuoli talvi- ja jatkosodassamme lähes sata tuhatta miestä (siviilien lisäksi). Kuitenkin vanhat karjalalaiset rakastavat Karjalaa.
Jos oli poikalasten osa hirveä Betlehemissä Herodeksen aikana, niin ajatteles NYKYISTÄ Betlehemiä! Kuinka homo voisi haluta matkustaa sinne, kun se on täynnä muslimeja? Sinähän tiedät, miten muslimit suhtautuvat homouteen.
- umpihetero
Betlehemiä kirjoitti:
Jos oli poikalasten osa hirveä Betlehemissä Herodeksen aikana, niin ajatteles NYKYISTÄ Betlehemiä! Kuinka homo voisi haluta matkustaa sinne, kun se on täynnä muslimeja? Sinähän tiedät, miten muslimit suhtautuvat homouteen.
puppeli pojalle tulla noutaja
- poikalapsi
Betlehemiä kirjoitti:
Ainakan minä en muuten tosiaankaan ole sanonut, että haluan matkustaa Beretlehemiin. En halua, enkä halua myöskään koko Israeliin, jota pidän terroristivaltiona. En halua tukea mitään väkivaltakoneistoa tahallani ainakaan - en matkusta moniin muihinkaan maihin samasta syystä. Israel ei sikäli ole minulle mikään poikkeus: samalla periaatteella en matkusta myöskään mm. Turkkiin, jonka ihmisoikeustilanne on arveluttava.
- frihet
poikalapsi kirjoitti:
Ainakan minä en muuten tosiaankaan ole sanonut, että haluan matkustaa Beretlehemiin. En halua, enkä halua myöskään koko Israeliin, jota pidän terroristivaltiona. En halua tukea mitään väkivaltakoneistoa tahallani ainakaan - en matkusta moniin muihinkaan maihin samasta syystä. Israel ei sikäli ole minulle mikään poikkeus: samalla periaatteella en matkusta myöskään mm. Turkkiin, jonka ihmisoikeustilanne on arveluttava.
Kun aloitit kuitenkin Betlehemin ihastuksella.
Oletko "vieraillut" Golgatalla? - !!!
poikalapsi kirjoitti:
Natsi! No, olihan Hitlerin esikunnastakin osa homoja.
- poikalapsi
!!! kirjoitti:
Natsi! No, olihan Hitlerin esikunnastakin osa homoja.
Ai jaa: kun sanoo terroristisia hyökkäyksiä tekevää valtiota terroristivaltioksi onkin siis natsi? Kuulepas: minä en ole Lähi-idän tilanteessa KUMMANKAAN puolella. Minusta pitää muistaa se, että väkivalta on väkivaltaa, olipa terroristi sitten israelilainen ja valtion palkkalistoilla tai palestiinalainen ja jonkin "vapautusliikkeen" kannattaja.
- natsiksi!
poikalapsi kirjoitti:
Ai jaa: kun sanoo terroristisia hyökkäyksiä tekevää valtiota terroristivaltioksi onkin siis natsi? Kuulepas: minä en ole Lähi-idän tilanteessa KUMMANKAAN puolella. Minusta pitää muistaa se, että väkivalta on väkivaltaa, olipa terroristi sitten israelilainen ja valtion palkkalistoilla tai palestiinalainen ja jonkin "vapautusliikkeen" kannattaja.
Ai jaa, että natsia ei saa sanoa natsiksi?
- hansutuulia
natsiksi! kirjoitti:
Ai jaa, että natsia ei saa sanoa natsiksi?
Saksalaisia natseiksi? Sota on ohi ja siihen muukin liittyvä, jääköön haúkkumanimet meidän suustamme pois, ja aletaan katsoa heitä ihmisinä jotka kerran joutuivat sotaan.
Meillä kenelläkään ei pitäisi olla aihetta haukkua joka liittyy johonkin menneeseen.
Ei sinustakaan varmasti tuntuisi mukavalta jos sinua haukuttaisiin menneiden asioitten kautta haukkumanimellä. Ajattele myös sitä jos olet uskovainen, haukkuisitko Jumalan lapsia tällaisilla nimillä?
Minua suorastaan pännii, kun joku puhuu todella rumasti saksalaisita, juutalaisista ym. haukkuen juuri yllä olevilla nimillä. Ei pitäisi suuhumme mahtua moista sanastoa. Vihan lietsominen on aivan turhaa, elämmehän rauhan aikaa täällä suomessammekin, ollaan kiitollisia ja rukoillaan ettei meidän päättäjämme lyö vielä päätänsä "karjalan" mäntyyn.
"uusi Jerusalem" näyttää olevan ainoa Jumalan pyhä kaupunki missä ei ketään tapeta, jossa ei ole surua, kyyneliä, sotaa, murhetta, kipua, pimeyttä, vihaa, kateutta eikä mitään pahaa:
Ilm. 3:12
"Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Ilm. 21:2
Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Ilm. 21:10
Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä", ...- frihet
Että kaikkien kyyneleitä ei siellä pyyhitä, siis kaikki eivät sinne pääse iäksi, vaikka kuinka tahtoisimme jokaisen pelastuvan ja armon vastaan ottavan.
Itse ajattelin Sittimiä ja Gilgalia, kumpaan kiinnostuksemme on suurempi?
Monet vain kaukaa katselevat Gilgalin ihanuuksiin.
Miikahan tuon asian meille tuo silmiemme eteen, vaan eihän kukaan ilman Golgatan kumpua "kotiin" pääse.
Ensin risti sitten kruunu.
- Mona-Henrika
Koska siellä Jeesus ristiinnaulittiin. Mutta myöskin sen, takia, että Jeesus haudattiin Golgatan lähellä olevaan hautaan ja siitä kertoo yksi lempiraamatun paikkani:
Joh. 20: 11-16
Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja. - veliRiepu
Kyllä Golgata paikkana on minulle tärkein. Siellä ratkaistiin ihmisen ja Jumalan välinen perusongelma, syntikysymys, kun Jeesus ristiinnaulittiin sinun ja minun syntien tähden. Jotta meillä olisi iankaikkinen elämä.
Toinen sydäntä lämmittävä paikka Raamatussa on Getsemane, jossa Jeesus verta hikoillen rukoili tulevan tehtävän puolesta ja lopullisesti antautui uhrautumaan puolestamme.
Sodoma ja Gomorra eivät ilahduta minua yhtään.
Tällaisiin kysymyksiin on hienoa vastata.Päivä päivältä tykästyn yhä enemmän kirjoituksiisi.
Tuosta Getsemanesta tulee mieleeni myös jotain muuta kuin Herramme taistelut viimeisenä eliniltanaan ennen uhraamistaan syntiurinamme. Nimittäin siellä Hän usein vietti opetuslastensa kanssa aikaa, kun oli päästänyt muun kansan luotaan (siksi Juudaskin paikan tiesi niin hyvin mistä Jeesusta myöhäisiltana etsiä). Getsemanessa opetuslapset ovat saaneet paljon oppia Herralta. Olisipa ollut suuremmoista olla siellä vehreän puiston kätköissä mukana, mutta tässä ajassa saamme kokea vieläkin lähemmin Jeesuksen läsnäolon ja opetuksen Hänen Henkensä kautta. Siunattua on olla Jeesuksen kanssa ja hyvältä tuntuu siunata Sinua veljeni Herrassa.- veliRiepu
jukka.finland kirjoitti:
Päivä päivältä tykästyn yhä enemmän kirjoituksiisi.
Tuosta Getsemanesta tulee mieleeni myös jotain muuta kuin Herramme taistelut viimeisenä eliniltanaan ennen uhraamistaan syntiurinamme. Nimittäin siellä Hän usein vietti opetuslastensa kanssa aikaa, kun oli päästänyt muun kansan luotaan (siksi Juudaskin paikan tiesi niin hyvin mistä Jeesusta myöhäisiltana etsiä). Getsemanessa opetuslapset ovat saaneet paljon oppia Herralta. Olisipa ollut suuremmoista olla siellä vehreän puiston kätköissä mukana, mutta tässä ajassa saamme kokea vieläkin lähemmin Jeesuksen läsnäolon ja opetuksen Hänen Henkensä kautta. Siunattua on olla Jeesuksen kanssa ja hyvältä tuntuu siunata Sinua veljeni Herrassa.Kylläpä lämmitti ja rohkaisi sinun viestisi, kiitos!
Tämä menee nyt vähän "KKK"-meiningiksi (=keskinäisen kehumisen kerho), mutta varsinkin sinulta tulleena tuo kannustava sana tuntuu tosi kivalta. Pidän sinua tämän palstan isähahmona ja semmoisena henkilönä, jolla on aina painavaa sanottavaa. No, kyllä minä sinua ihan ihmisenä silti pidän, ihmisenä, joka riiput armon varassa.
Itse olen aika reppana, mutta kummasti se vaan on Jeesus pitänyt matkassaan.
Kyllä kieltämättä pieni väläyskin Jeesuksesta "lihan päiviltä" kokemuksena olisi jotain aivan mahtavaa, mutta näin se tietysti on parempi, ajatellen koko maailman hengellisiä tarpeita, että Pyhä Henki hoitaa Telluksen Isän tarkoittamalla tavalla. Meitä pieniä ihmisiä Hän sitten haluaa käyttää, merkillistä...
Kovasti paljon isoja ja pieniä siunauksia sinulle ja kaikelle työlle, mitä teet! veliRiepu kirjoitti:
Kylläpä lämmitti ja rohkaisi sinun viestisi, kiitos!
Tämä menee nyt vähän "KKK"-meiningiksi (=keskinäisen kehumisen kerho), mutta varsinkin sinulta tulleena tuo kannustava sana tuntuu tosi kivalta. Pidän sinua tämän palstan isähahmona ja semmoisena henkilönä, jolla on aina painavaa sanottavaa. No, kyllä minä sinua ihan ihmisenä silti pidän, ihmisenä, joka riiput armon varassa.
Itse olen aika reppana, mutta kummasti se vaan on Jeesus pitänyt matkassaan.
Kyllä kieltämättä pieni väläyskin Jeesuksesta "lihan päiviltä" kokemuksena olisi jotain aivan mahtavaa, mutta näin se tietysti on parempi, ajatellen koko maailman hengellisiä tarpeita, että Pyhä Henki hoitaa Telluksen Isän tarkoittamalla tavalla. Meitä pieniä ihmisiä Hän sitten haluaa käyttää, merkillistä...
Kovasti paljon isoja ja pieniä siunauksia sinulle ja kaikelle työlle, mitä teet!Hyvää yötä ja Jeesus myötä; sinulle ja kaikille palstalaisille. Toivottavasti saamme lähteä huomisen askareisiin reippaina ja levänneinä ja tässä levollisessa ja varmassa tietoisuudessa, että Jumala on kanssamme ja johdattaa meitä kappaleen matkaa eteenpäin, voidaksemme yhä enenevässä määrin olla toisillemme avuksi ja rakennukseksi sekä kunniaksi Herrallemme. Voisimmepa olla sen naisen kaltaisia, joka rikkoi ruukun ja valutti kalliin nardusvoiteen Herramme jaloille ja tällä tavoin tuotti mielihyvää teollaan itselleen Jeesukselle. Se oli Jeesuksesta niin suuri rakkauden osoitus, että naisen teko on Jeesuksen käskystä kirjoitettu muistoon jälkipolville.
Rauhan Jumala kanssasi veliRiepu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024772Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493232Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852969- 811727
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411500450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071322- 161039
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj106981Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah29973Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40971