Asiallisia kysymyksiä

Qadesha

Ovatko muslimit sitä mieltä että tapahtui oikeus kun siveyttään puolustanut nainen hirtettiin Iranissa?

Ovatko muslimit sitä mieltä että lapsensa saa pakottaa naimisiin hakkaamalla, tai tappaa lapsensa jos tämä ei suostu naimisiin?

Omasta mielestäni naiminen muun kuin rakkauden takia on huoraamista.

Minusta on huolestuttavaa jos näitä ei saa kysyä. Haluan kuulla että islam on OIKEUDEN puolella, rakkauden puolesta!

TÄTÄ minä täällä olen yrittänyt sanoa monin eri tavoin, mutta eipä vaan mene viesti perille.

12

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JAJH

Toiveet ja todellisuus eivät ole asioita, jotka on syytä sekoittaa.

• Qadesha

Mutta minä en jaksa uskoa että maailmassa kaikki verenhimoiset hullut ovat muslimeja ja kaikki muslimit ovat verenhimoisia hulluja.

Toivon ja uskon että suurin osa maailman väestä on ihan tavallisia sukan- tai sandaalinkuluttajia ja he eivät tosissaan halua mitään pahaa kenellekään.

Ääriainekset ovat aina asia erikseen. Ja vanha sanonta kuuluu että paha kello kauas kuuluu ja tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Touhu viime päivinä on ollut jotenkin raukkamaista, kaikki on sensuroitu varmuuden vuoksi jo lähes etukäteen, ettei vaan kukaan vahingossakaan sano mitään sellaista mistä joku hermostuu.

Eihän sivistysvaltiossa noin toimita. Emme me voi elää ääriainesten pelossa. Osoittaa mielestäni ala-arvoista ajattelua ihmisiltä jos he olettavat että muslimit ovat sellaisia mielipuolia että he riehaantuvat mistä tahansa viestistä joka jollain jonninjoutavalla foorumilla lausutaan. Ajatus loukkaa niin muslimeita kuin heitäkin jotka haluavat avoimesti keskustella muslimien kanssa ja islamista.

• Bobo

Islam määrää kuolemanrangaistuksen seuraavista rikoksista:
      Harkittu murha.
      Aviorikos.
      Maantierosvous.
      Kapina Islamilaista hallitusta vastaan.

• rangaistuksen

saa vieraan maan lähetystön polttamisesta?

• tietääkseni
        rangaistuksen kirjoitti:

saa vieraan maan lähetystön polttamisesta?

yhdessäkään islamilaisessa valtiossa ei kai ole pidätetty eikä tuomittu ketään lähetystöjen polttamisesta?

• muslimgirl

Ovatko muslimit sitä mieltä että tapahtui oikeus kun siveyttään puolustanut nainen hirtettiin Iranissa?

Olin todella surullinen kun kuulin että hänet oli hirtetty Iranissa .ei TODELLAKAAN OLE TAPAHTUNUT OIKEUS.ne miehet olisi pitänyt rangaista eikä tämä tyttö.

Ovatko muslimit sitä mieltä että lapsensa saa pakottaa naimisiin hakkaamalla, tai tappaa lapsensa jos tämä ei suostu naimisiin?

Islam kieltää naimisiin pakottamista ,joten ei todellakaan ketään saa pakotta naimisiin jonkun kanssa jos tyttö ei halua siitä.

olen sinun kanssasi samaa mieltä itse en ikinä menisi naimisiin muusta kuin rakkaudesta.

Islam on oikeuden puolesta mutta jossain maaissa siellä on se vanha kulttuuri ja minua ärsyttää että ihmiset noudattavat mielummin jotain ikivanhoja tapoja jolla ei ole mitään tekemistä Islamin kanssa.

Aina kysyä saa mutta kun tällä palstalla vain syytetään suoraan eikä tiedetään asioista mitään.

• Qadesha

Onhan se tietysti vähän hassua tällä tavoin tarkoitushakuisesti hakemalla hakea tiettyä vastausta, mutta jotenkin minulle tuli niin ankea olo tästä tapeetilla olleesta keissistä (ja ankeutta lisäsi vielä tämä ihme touhu tällä saitilla), että minun oli ikäänkuin "pakko" kuulla että edes joku sanoo nämä sanat mitä sinä sanoit.

Kiitos! Pelastit päiväni.

(No en minä niin kauhean tosissaan enää jaksa ottaa tämän palstan touhuja, mutta kumminkin periaatteesta... No joo.)

• ......
        Qadesha kirjoitti:

Onhan se tietysti vähän hassua tällä tavoin tarkoitushakuisesti hakemalla hakea tiettyä vastausta, mutta jotenkin minulle tuli niin ankea olo tästä tapeetilla olleesta keissistä (ja ankeutta lisäsi vielä tämä ihme touhu tällä saitilla), että minun oli ikäänkuin "pakko" kuulla että edes joku sanoo nämä sanat mitä sinä sanoit.

Kiitos! Pelastit päiväni.

(No en minä niin kauhean tosissaan enää jaksa ottaa tämän palstan touhuja, mutta kumminkin periaatteesta... No joo.)

Voisiko esittää niitä koraanin paikkoja jotka vastaa kysymykseen islamin kannalta oikein notta meillä olisi vähän tieteellisempi kuva asiasta.

Minä ainakaan en usko jonkun länsimaisen kukkaismulslimin höpinöitä siitä kuinka väärin Islamin mukaan tietyt asiat on ellen saa selvää selkoa niihin koraanin paikkoihin joissa kehotetään kauheuksiin joita tunnutaan myös sinun aloittamasi ketjun perusteella ihme kyllä harjoitettavan.

Varmasti päiväsi on pelastettu jos joku sanoo kuten toivoitkin mutta toivottavasti meidän tulevaisuus on pelastettu kun joku sanoo miten totuuden vaalijat toivoo.

• Qadesha
        ...... kirjoitti:

Voisiko esittää niitä koraanin paikkoja jotka vastaa kysymykseen islamin kannalta oikein notta meillä olisi vähän tieteellisempi kuva asiasta.

Minä ainakaan en usko jonkun länsimaisen kukkaismulslimin höpinöitä siitä kuinka väärin Islamin mukaan tietyt asiat on ellen saa selvää selkoa niihin koraanin paikkoihin joissa kehotetään kauheuksiin joita tunnutaan myös sinun aloittamasi ketjun perusteella ihme kyllä harjoitettavan.

Varmasti päiväsi on pelastettu jos joku sanoo kuten toivoitkin mutta toivottavasti meidän tulevaisuus on pelastettu kun joku sanoo miten totuuden vaalijat toivoo.

Parahin pistejono, lienet varmaan jo havainnut että tällä osastolla ei pysty keskustelemaan kovin, eh, kriittiseen sävyyn...

Mutta ehkäpä asiat tästä vielä lutviutuvat. Kävin ehkä pari vuotta sitten Islam-osastolla ja silloin meininki oli ihan yhtä normaali tai epänormaali kuin muillakin palstoilla. Tämä viimeaikojen herkkänahkaisuus mitä täällä on ollut johtuu varmaan maailmanpoliittisesta tilanteesta. Muutenkaan en tätä ymmärrä.

PELKO ON MAHTAVA VOIMA.

Mutta jos ei täysin avointa ja objektiivista keskustelua kestetä, kokeillaan sitten varovaisesti missä se raja kulkee... Tärkeintä on kuitenkin että keskustellaan. Pitänee oppia tunnustelemaan mitä saa sanoa ja missä...

• voi olla tuota mieltä noista tapauksista joku jotain toista mieltä. muslimitkin ovat yksilöitä...

• karvapäälle

Hyväksytkö itse tuon nuoren tytön hirttämisen ja pakkonaittamiset ? Vaikuttaa että olet muslimi.

• dan x

voi hirttämisestä olla?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      30
      2845
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1606
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1404
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1244
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1165
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      25
      1064
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      53
      972
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      951
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      221
      924
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      112
      875
    Aihe