Kertokaapas jotain paikkoja Kemissä jossa oman kokemuksen mukaan tai kuuleman mukaan kummittelee ja miten kummittelee? Millaisia hahmoja kummittelee jne...
Kemiläisiä kummitustaloja
27
6025
Vastaukset
- huhhuhaa
sielä ei muita olekkaan ku kummituksia, niiltä ku ei vastauksia tuu selväkielisenä
- ainakin kuuleman
mukaan kummittelee mutta en nyt muista millaista säpinää siellä on havaittu...joku paremmin tietävä vois valaista?
Toinen talo on se karihaarassa oleva ränsistynyt tönö siinä koirien koulutus pihan kupeessa lapintiellä...
Siellähän asusteli sodan aikaan saksalaiset suomalaisten naisten kans...tuttavani on asunut siinä talossa ja kertoi aika hurjia tarinoita kuinka siellä kuului askelia ja sellaista ääntä ikäänkuin pitkiä kynsiä olis naputeltu seinään tai pöytään!!- Peepe
Lehtikrunnissa kummiteli ainakin silloin kun minä olin lapsi, lähes 40v sitten.
- mörkö
yeah right! Eipä ole paljon kummituksia tossa naapuri talossa näkyny, siis Paattion kartanolla. Ja sekin agilityradan vieres oleva rötiskä on purettu jo aikoja sitten.
- kun niitä näkee
mörkö kirjoitti:
yeah right! Eipä ole paljon kummituksia tossa naapuri talossa näkyny, siis Paattion kartanolla. Ja sekin agilityradan vieres oleva rötiskä on purettu jo aikoja sitten.
vain harvat ja valitut :)
Ai se tönö on purettu...no empäs ollu aivan ajan tasalla sitten :) No siinä tönössä kuitenki kummitteli sillon kun se oli vielä pystyssä... - jaajaa
mörkö kirjoitti:
No eihän ole purettu.
- keltaisen kirkon
lähellä on yksi talo missä kummittelee,oli aikoinaan valkoinen talo.Olen asunut siinä joten totta on.
- työkkärissä
kummittelee se on se sama joka on kaupungin talollakin,tai itse asiassa niitä on enemmänkin hui kun pelottaa!!!!!!!!!
- kummitustelija
Ala-asteella käytiin "kotiseutu tutuksi" kiertoajelulla Kemissä ja lähiseudulla. Sankarikadun päässä melkein urheilukenttää vastapäätä mainittiin eräästä talosta, että siinä tarun mukaan kummittelee. En muista mikä se niistä parista talosta on, mutta joka tapauksessa joku niistä mitkä on niitä "puukemin vaaleankeltaisia riviasuntoja" vastapäätä. Tarinan kertoja oli iäkäs kemiläinen kultturelli opettajatar.
- kummitustelija
kummitustelija kirjoitti:
Ala-asteella käytiin "kotiseutu tutuksi" kiertoajelulla Kemissä ja lähiseudulla. Sankarikadun päässä melkein urheilukenttää vastapäätä mainittiin eräästä talosta, että siinä tarun mukaan kummittelee. En muista mikä se niistä parista talosta on, mutta joka tapauksessa joku niistä mitkä on niitä "puukemin vaaleankeltaisia riviasuntoja" vastapäätä. Tarinan kertoja oli iäkäs kemiläinen kultturelli opettajatar.
Sori, en siis tarkoittanut Sankarikadun taloja vaan Kaivokadun taloja ennen urheilukenttää.
- kummittelee...
...Aina kun on viettänyt iltaa Hiasessa,niin rahat katoaa tililtä ja lompakosta ihan huomaamatta! :)
(sori,huono vitsi...)- se on
kumma hiippari,huikun peloittaa.
- mustanpuhuva.miekkon
itse olen kyllä kokenut jonkin sortin kummitus juttuja . Olin kotona kuuntelemassa musiikkia makasin mahallaan lattialla (olin yksin kotona silloin) kunnes selän pääleni laskeutui käsi joka painoi selkääni olin suhteellisen hämilläni siinä tilanteesa.No joo ja sitte vielä niitä paikkoja no kaverin kämpässä kattilat paukkuu, mustat pieni varjo liihottelee, ja taulu suorastaan pyörii seinällä
- mustanpuhuva.miekkon
niin siis ja kaikki paikassa tornio
- ai ai ai airasakki
vastaavaa voi toki kokea myös hankkimalla ihkaoikian delirium tremensin. %-s
%-DD - Delirium Tremens
ai ai ai airasakki kirjoitti:
vastaavaa voi toki kokea myös hankkimalla ihkaoikian delirium tremensin. %-s
%-DDon muuten 8,5% ja hyvää. Palkittu maailman parhaaksi tuotteeksi v 1989.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/Delirium_Tremens.jpg/320px-Delirium_Tremens.jpg
- entinenhoitaja
Vieläköhän Kaivolinnan päiväkodissa käy kummitusrouva kahvilla? Tuolla tarinalla ainakin ennenmuinoin peloteltiin yövuorolaisia. Oli kuuleman mukaan tottakin. Kummitus rauhottui, kun sille laittoi kuppiin kahvia ja kuppi pöydälle...
- Anonyymi00026
Tästä oon myös kuullu mummolta, joka oli Kaivolinnassa töissä. Se vaan kertoi, että kuppiin piti laittaa teetä. Kummitus kuulemma siirteli välillä keittiön tuoleja. Katoskohan kummitus kun se talo rempattiin?
- kuulema niin
Kun katolta kuuluu kolinaa ja kävelemistä niin se on yksi muinainen nuohooja Johannes jolle kuulemma välillä tulee ikävä työmaataan, katselee kaupungin näkymiä (katseleeko kummitukset) ei paljon taida havaita muutoksia?
- Kemiläinen.
"ei paljon taida havaita muutoksia"
Suurin osa Kemin keskustan taloista on viime vuosikymmeninä purettu ja uudet rakennettu tilalle. Kaupungintalo, kirkko, Sauvosaaren kansakoulu, entinen ammattikoulu, lyseo ja tyttölyseo ovat "muinaisjäänteitä". On vielä muutamia muitakin, kuten esim. vanha kirjasto. Sitten, kun lähdetään Lehtokatua tai Koivuharjunkatua pohjoiseen, lähes kaikki talot ovat uusia. Kyllä entinen nuohoojakin ihmettelee, tosin riippuu siitä, millä vuosikymmenellä Johannes on nuohonnut. - Kemiläinen.lle
Kemiläinen. kirjoitti:
"ei paljon taida havaita muutoksia"
Suurin osa Kemin keskustan taloista on viime vuosikymmeninä purettu ja uudet rakennettu tilalle. Kaupungintalo, kirkko, Sauvosaaren kansakoulu, entinen ammattikoulu, lyseo ja tyttölyseo ovat "muinaisjäänteitä". On vielä muutamia muitakin, kuten esim. vanha kirjasto. Sitten, kun lähdetään Lehtokatua tai Koivuharjunkatua pohjoiseen, lähes kaikki talot ovat uusia. Kyllä entinen nuohoojakin ihmettelee, tosin riippuu siitä, millä vuosikymmenellä Johannes on nuohonnut.Olen asunut täällä vasta vähän aikaa.
Luulin ettei täällä tapahdu mitään muutoksia. - hhhhrthrht
Kemiläinen.lle kirjoitti:
Olen asunut täällä vasta vähän aikaa.
Luulin ettei täällä tapahdu mitään muutoksia.jep muuta vaa pois :D
- kielitaito
hhhhrthrht kirjoitti:
jep muuta vaa pois :D
Muutto ja muutos ei ole sama asia.
- Kärsivällisyyttä...
Kemiläinen.lle kirjoitti:
Olen asunut täällä vasta vähän aikaa.
Luulin ettei täällä tapahdu mitään muutoksia.Ei ne muutokset vähässä ajassa tapahdukaan! :)
- 3+6
Paattion kartanon kummituksen olen kokenut. Yöllä touhusi omiaan.
- Silitys
Uskon kyllä kummituksiin ja se, että niiden "entinen koti puretaankin ei välttämättä tarkoita niiden poistumista omalta paikaltaan,siirtyy joko rakennettuun tai etsii paikan ns.kodeksi.Televisiossa pyörii tositarinoihin liittyvä sarja,Riivatut ja on kyllä pelottavaakin katseltavaa mutta ei voi olla katsomattalkaan,ehkei nyt ihan yöllä kuiteskaan.Sanotaan että läheiset seuraavat meitä,auttavatkin mutta itse pirua en kylään tahtoisi.Ne,jotka kertovat nähneensä kummituksia niin harvoin kehtaavat niistä puhua koska,varsinkin suomi 24 seuratessani aina löytyy niitä jotka sotkevat asiallisen keskustelun,niin nämähän keksis jonkun huume-selityksen tai sitten onkin hullu ja näkee näkyjä.Aiheesta olisi mukava jutella jos todella kiinnostuneita?
- Anonyymi00027
Vanha alotus, mutta uuelleen nostettu, sehän passaa!
Kun kävelet Meripuistokatua rantaan päin ja jonku matkaa savupirtin ohittamisen jälkeen, ehkä lähempänä sotalapsipatsasta, kävelytiellä kuitenkin, niin joku yrittää potkasta nilkkaan, tai kampata. Tää tapahtuu kun liikkuu yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2215055Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194111- 583633
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363599- 513450
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest383075Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202586- 232336
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo442159UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami231982