katsokaa Raamatusta Simon noidan kaste Samariassa.
Apt 8: 9-25
Tässä on esimerkki siitä, että vaikka ihmisen usko onkin väärää("Simonkin uskoi") ei hänelle annettu kaste ollut väärä, koska se perustuu Jumalan sanaan ja asetukseen.Tästä käy myös ilmi, että Simonilta ei edellytetty uudesti kastamista, vaan oikeaa uskoa.Kaste oli oikea hänen väärästä uskostaan huolimatta kaste hetkellä.
Katsokaa Raamatusta myös Paavalin kaste ja miettikää onko kasteella teille mitään "armoväline" luonnetta vai onko se teille pelkkää lakia ja vaatimus ihmiseltä vai Jumalan teko ihmiselle.Missä muuten Paavalilta vaaditaan sanallisesti (suun tunnustus), että kaste teidän mielestään sen voimasta(ihmisen)tulee oikeaksi???
Teillehän kaste on hyödytön ja tarpeeton.Moni uudesti kastaja väittää, että Paavalin syntejä ei pesty kasteessa pois!
Apt 9: 1-19
Apt 22: 6-16
Vastatkaa Jeesuksen nimissä kun vastaatte!
KYSYMYS UUDESTI KASTAJILLE??
16
621
Vastaukset
- kääntymys!
Ap.t 22:Ananias sanoi Saulille(Paavalille) jae 16. Ja nyt , mitä viivyttelet? Nouse, HUUDA AVUKSI HÄNEN NIMEÄNSÄ(Jeesuksen) ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Kysymys kuuluu:ketä hän huusi avuksi.- Kerettiläinen
No, miksi Paavali sitten itse todistaa:
Gal 1:15...olleensa jo äitinsä kohdusta valittu jos usko Paavalille ei ollut Jumalan lahja!? - Kerettiläinen
"HUUDA AVUKSI HÄNEN NIMEÄNSÄ(Jeesuksen)"...niin häenen KÄSKETTIIN tehdä, mutta missä tekstistä käy ilmi että Paavali myös huusi??? Hän varmasti huusi, koska kirjeessään tämän käskyn mainitsee, mutta tämä on osoitus siitä, että voidaan saivarrella näiden "sanallisten" ja "kirjaimellisten" Raamatun mainintojen kanssa loputtomiin kuten muutamat täällä palstalla.Ei mainita sitä, eikä tätä Raamatussa niin sitten asia omasta mielestä niin tai näin.Joka tapauksessa kaikki muut ovat aina väärässä ja nämä kirjaimellisesti kaiken ottavat ovat aina "Raamatullisia".
Näille ahdas mielisille tiedoksi, että opin ratkaisee aina alkuteksti eivät Raamatun käännökset.
- että lapsikaste riittää
Tarkoitatko että lapsikaste on riittävä.Eihän se edes ole raamatun mukainen.Ensinnäkin se ei ole upotus kaste,ja siksi toisekseen,eihän pieni vauva
usko,eikä ole uskomatta,kun ei vielä käsitä koko asiaa.Ei siinä ole mitään tolkkua.Sehän on ihmisen alistamista johonkin,vaikka hän on täysin kyvytön vastaamaan,että tahtooko hän vai ei.Jeesus tosin siunasi lapsia,kun he tulivat hänen luokseen.Mutta ei raamatun sana kerro,että Jeesus kastoi vauvoja.Tosin siellä tuli perhekunnittainkin kastettavaksi,mutta voihan olla että ne jotka eivät osanneet sanoa tahdon,vain siunattiin.
Jeesus joka oli puhdas,eikä olisi kastetta tarvinnut syntien pois pesemisen sympooliksi,
antoi esimerkin,että joka USKOO ja kastetaan se pelastuu.Kyllä moni uskoontullut kokee kasteen tosi tärkeäksi,vaikka vain usko pelastaa,on se kuitenkin uskon kuuliaisuutta ja jeesuksen esimerkin noudattamista. - Mix
usko kasteella olevan mitään merkitystä. Jos pääasia on se että, henkilö "kastetaan uskovana", niin aina voidaan epäillä, uskoiko tuo henkilö oikeasti vai ei. Aina voi tulla uudestaan "uskoon", ja uudestikastajien logiikalla voi siis joutua uusimaan myös kasteen yhä uudestaan ja uudestaan.
Itseensä ei kannata luottaa, vaan Jumalaan. Ei kukaan voi uskoa oikein ilman Pyhää Henkeä, joka saadaan kasteessa. Vasta kasteensa jälkeen kristitty on "uskova".- TaistoRa.
>>Kirjoitat-
>>Uudestikastajat eivät tosiasiassa
usko kasteella olevan mitään merkitystä.
>>Matt. 3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14 Mutta tämä esteli häntä sanoen:
"Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!
15 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle".>Kirjoitat-
>>Jos pääasia on se että, henkilö "kastetaan uskovana", niin aina voidaan epäillä, uskoiko tuo henkilö oikeasti vai ei.>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!
>>Room 10:10 "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan".>Kirjoitat-
>>Itseensä ei kannata luottaa, vaan Jumalaan!>Kirjoitat-
>>Ei kukaan voi uskoa oikein ilman Pyhää Henkeä, joka saadaan kasteessa.
>>1 Kor 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 ("toinen saa uskon samassa Hengessä"), toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
>>1 Piet 1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 ("te, jotka olette uudestisyntyneet")!, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, (Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA)! - Mix
TaistoRa. kirjoitti:
>>Kirjoitat-
>>Uudestikastajat eivät tosiasiassa
usko kasteella olevan mitään merkitystä.
>>Matt. 3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14 Mutta tämä esteli häntä sanoen:
"Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!
15 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle".>Kirjoitat-
>>Jos pääasia on se että, henkilö "kastetaan uskovana", niin aina voidaan epäillä, uskoiko tuo henkilö oikeasti vai ei.>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!
>>Room 10:10 "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan".>Kirjoitat-
>>Itseensä ei kannata luottaa, vaan Jumalaan!>Kirjoitat-
>>Ei kukaan voi uskoa oikein ilman Pyhää Henkeä, joka saadaan kasteessa.
>>1 Kor 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 ("toinen saa uskon samassa Hengessä"), toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
>>1 Piet 1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 ("te, jotka olette uudestisyntyneet")!, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, (Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA)!Minä ainakin olen uskonut niin kauan kuin muistan, ainakin kaksivuotiaasta. Minulla oli uskovat vanhemmat, ja minut on kastettu kuuden viikon ikäisenä. Siitä tulee nyt Vapun päivänä 56 vuotta.
Se, että sinun uskonnollinen kasvatuksesi aikoinaan laiminlyötiin, ei mitenkään kumoa sitä, että lapsikaste on apostolinen käytäntö, ja että suurin osa vähintäin toisen polven kristityistä on ollut uskovia jo pikkulapsista alkaen, ja että kasteen sakramentin voi vastaanottaa minkäikäisenä vain.
- Halle!
Kastettaessa Simon uskoi, mutta luopui myöhemmin! Tat twam asi!
- Kerettiläinen
Simon uskoi johonkin muuhun kuin siihen mitä Apostolit julistivat.Et vastannut kysymykseen!?....kastettiinko Simon uudesti kun selvisi, että hän sai väärässä uskossa kasteen.Vastaa nyt tähän!?
Lue koko teksti yhteys Raamatusta ja mieti onko uudesti kastamiselle perusteita jos sitä harjoitat.
"Simon uskoi" ei tästä ole kymys tästä.Et ymmärrä jutun ydintä.Tässä maailmasa on satoja uskontoja, joten täällä "uskotaan" ja uskoa löytyy paljon kaiken näköistä "uskoa".Tässä on nyt kysymys oikeasta uskosta Simonin kohdalla. - Halle!
Kerettiläinen kirjoitti:
Simon uskoi johonkin muuhun kuin siihen mitä Apostolit julistivat.Et vastannut kysymykseen!?....kastettiinko Simon uudesti kun selvisi, että hän sai väärässä uskossa kasteen.Vastaa nyt tähän!?
Lue koko teksti yhteys Raamatusta ja mieti onko uudesti kastamiselle perusteita jos sitä harjoitat.
"Simon uskoi" ei tästä ole kymys tästä.Et ymmärrä jutun ydintä.Tässä maailmasa on satoja uskontoja, joten täällä "uskotaan" ja uskoa löytyy paljon kaiken näköistä "uskoa".Tässä on nyt kysymys oikeasta uskosta Simonin kohdalla.Mistään ei käy ilmi, että Simon olisi ollut väärässä uskossa. Eiväthän apostolit väärässä uskossa olleita kastaneetkaan. Hänet kastettiin siis uskossa ja harhautui myöhemmin.
- jeps.
Halle! kirjoitti:
Mistään ei käy ilmi, että Simon olisi ollut väärässä uskossa. Eiväthän apostolit väärässä uskossa olleita kastaneetkaan. Hänet kastettiin siis uskossa ja harhautui myöhemmin.
Mutta niiltä puuttuu kaste Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen (lapsikaste) Room.6:3-4
Jaak. 2:19
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
huom. kaatumisiin liittyy tavallisesti "vapina" - Kerettiläinen
Halle! kirjoitti:
Mistään ei käy ilmi, että Simon olisi ollut väärässä uskossa. Eiväthän apostolit väärässä uskossa olleita kastaneetkaan. Hänet kastettiin siis uskossa ja harhautui myöhemmin.
Lue Ramatusta koko asiayhteys läpi niin ymmärrät, että "usko" oli jotain muuta uskoa mitä Simon uskoi.Tämä väärä usko käy aivan selvästi ilmi teksti yhteydestä.Ei Apostolit voineet tietää kenenkään uskon aitoutta kun he julistivat sanaa ja kastoivat ihmisiä.Tätä aitoutta ei voi kukaan varmistaa tänä päivänäkään siksi suun tuunnustus sinunkin seurakunnassasi riittää kun joku sanoo uskovansa kun hänet kastetaan.Ihmisen uskon aitouden tietää vain Jumala.
Et muuten vastannut kysymykseen, eli kastettiinko Simon uudesti kun selvisi, että hän oli saanut väärässä uskossa kasteen!? vai edellytetiinkö häneltä oikeaa uskoa ja parannusta!? Mutta ei uuden kasteen ottamista. - Kerettiläinen
Halle! kirjoitti:
Mistään ei käy ilmi, että Simon olisi ollut väärässä uskossa. Eiväthän apostolit väärässä uskossa olleita kastaneetkaan. Hänet kastettiin siis uskossa ja harhautui myöhemmin.
Simonin kasteen JÄLKEEN:
Pietari sanoi Simonille:
"Kadotuksen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa,sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä.Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi.
Ei tämä siltä näytä, että Evankeliumin sana oli synnyttänyt uskon Simonin "sydämmeen".
Jos et tätä ymmärrä niin en voi selvemmin tätä enää kirjoittaa.
Ei tämä kovin oikealta uskovaiselta vaikuta!!! Halle! kirjoitti:
Mistään ei käy ilmi, että Simon olisi ollut väärässä uskossa. Eiväthän apostolit väärässä uskossa olleita kastaneetkaan. Hänet kastettiin siis uskossa ja harhautui myöhemmin.
Samarian tapauksessa (apt.8:8:5-17) on teksti teologisesti erittäin monitahoinen ja rikas. Asiaa on tarkasteltava uskon näkökulmasta. Näiltä ihmisiltä puuttui Pyhä Henki. Miten tämä oli mahdollista? Tällöin todetaan, ettei samarialaisilla ollutkaan vielä tässä vaiheessa elävää todellista uskoa, sillä ”Pyhä Henki” saadaan uskolla. Paavali sanoo myös: ” Me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen”. (Gal.3:14). Tämä on todettavissa tekstistä, joka osoittaa, että kuulioiden sydän oli ”jaettu”: he kuuntelivat ja ylistivät Simon-noitaa sen jälkeen, kun he olivat yksimielisesti ottaneet vaarin Filippoksen saarnasta. Tässä tilassa he uskoivat myös Filippoksen evankeliumin julistukseen. Toisin sanoen, he uskoivat samanaikaisesti sekä Simon-noidan puheeseen, että Filippoksen julistukseen. Tällöin ei voinut syntyä vanhurskauttavaa uskoa. Teksti osoittaa syvällisesti, ettei ilman uskoa voi tulla vanhurskaaksi, eikä saada kasteen siunausta. Kun Pietari ja Johannes siunasivat samarialaiset kättenpäällepanemisen kautta (= Kuva evankeliumin julistamisesta) syntyi usko, ja he saivat Pyhän Hengen. Heitä ei kuitenkaan tarvinnut kastaa uudelleen, sillä Jumalan sanan mukainen kaste oli voimassa ja usko omisti sen omakseen.
- Kerettiläinen
weha kirjoitti:
Samarian tapauksessa (apt.8:8:5-17) on teksti teologisesti erittäin monitahoinen ja rikas. Asiaa on tarkasteltava uskon näkökulmasta. Näiltä ihmisiltä puuttui Pyhä Henki. Miten tämä oli mahdollista? Tällöin todetaan, ettei samarialaisilla ollutkaan vielä tässä vaiheessa elävää todellista uskoa, sillä ”Pyhä Henki” saadaan uskolla. Paavali sanoo myös: ” Me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen”. (Gal.3:14). Tämä on todettavissa tekstistä, joka osoittaa, että kuulioiden sydän oli ”jaettu”: he kuuntelivat ja ylistivät Simon-noitaa sen jälkeen, kun he olivat yksimielisesti ottaneet vaarin Filippoksen saarnasta. Tässä tilassa he uskoivat myös Filippoksen evankeliumin julistukseen. Toisin sanoen, he uskoivat samanaikaisesti sekä Simon-noidan puheeseen, että Filippoksen julistukseen. Tällöin ei voinut syntyä vanhurskauttavaa uskoa. Teksti osoittaa syvällisesti, ettei ilman uskoa voi tulla vanhurskaaksi, eikä saada kasteen siunausta. Kun Pietari ja Johannes siunasivat samarialaiset kättenpäällepanemisen kautta (= Kuva evankeliumin julistamisesta) syntyi usko, ja he saivat Pyhän Hengen. Heitä ei kuitenkaan tarvinnut kastaa uudelleen, sillä Jumalan sanan mukainen kaste oli voimassa ja usko omisti sen omakseen.
Kastettiinko Simon uudestaan????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815