karkkilakko

karkkisyöppö

Tarvitsen apua karkkilakon aloitukseen ja tukea sen ylläpitämiseen!!

Eli olen selvästikin jäänyt koukkuun karkkiin/sokeriin, ajatukset pyörii karkissa ja pakko saada esim. laku ja sit toinen ja sit kolmas jne.. Jos en syö namuja esim. pariin päivään, ahmin kolmantena päivänä järettömiä määriä!! Olen päättänyt nyt katkaista kierteen ja aloittaa karkkilakon mutta kysymys kuuluu että onko parempi laittaa kerrasta poikki vai voisinko syödä namuja esim. kerran viikossa? Mites pullat ja keksit,onko niistä haittaa karkkilakon aikana? Ne eivät kyllä ole mikään ongelma, niistä luopuminen helppoa karkkiin verrattuna. Syön myös proteiinipatukoita noin kerrankaksi viikossa, mites ne? Olen töissä kahvilassa, jossa myynnissä namuja, joten kiusaus suuri työaikana, en pääse pakoon :/

Eli annathan minulle vinkkejä miten selviän, mikä auttaa vierotusoireisiin (niitä tulee satavarmasti!) ja mikä olisi sopiva pituus karkkilakolle ym.ym. Tarvitsen tukea!!

8

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leona

      Kannattaa lopettaa pikkuhiljaa, kerran viikossa herkuttelupäivä, mutta älä ahmi liikaa. Osta vain pieni määrä, et voi ahmia ellet osta paljoa.
      Pullissa ja kekseissä on myös sokeria eli niidenkin syöminen kannattaisi lopettaa.
      Ota kahvilaan jotain makeaa hedelmää vaikka mukaan ja jos makeanhimo iskee syö se hedelmä. Kannattaa syödä säännöllisin väliajoin jotain pientä niin ei iske karkinhimo niin helpolla.

    • iskee

      mullekin usein...Ostin luontaistuotekaupasta kromia, kun kuulin että se auttaisi makeanhimoon. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa vai ei.

    • tuntemuksia

      Itse sain aloitettua parisen viikkoa sitten laihdutuksen.
      Usein lankesin ostamaan karkkia päivittäin eikä se ollut mieltä ylentävää todellakaan.
      Pakko myöntää, että olen sokeriaddikti ja se on vähän samanlaista kuin alkoholismi, on mahdollista repsahtaa ihan koska vaan.

      Ainut konsti todellakin on päästä siitä himosta eroon ottaa se luja niskaote itsestään.
      En osaa ollenkaan sanoa, mikä minussa tapahtui, että yhtäkkiä en välittänyt lainkaan karkeista saadessani laihdutuksen alkuun.

      Tarvitset itsepsyykkausta aika paljonkin, purat sen karkinhimon muuhun, käännä huomio jonnekin muualle. Ajattele millaiseksi haluat tulla tai tee siitä vaikka vakaumus, että ei karkkia. Jonkinlainen elämäntapa tai katsomus, että karkki on paha tms.
      Tiedät hyvin, että se on hampaille huono sekä terveydelle. Karkeissa on huonolaatuisia kovia rasvoja...etenkin noissa kekseissä, Fanipaloissa yms.
      Teet semmoisen mielikuvaharjoituksen että jos en syö karkkia, hoikistun ja hampaani voivat kohta paremmin.
      Mietipä sitä, että jos syöt suklaalevyn, siinä menee koko päivän energiatkin.
      Tee karkista ja suklaasta semmoinen harvinainen herkku itsellesi.
      Sen joskus huomasin, ettei karkki tosin enää niin hyvää ollutkaan kun olin ollut lakossa...
      tyhjää energiaa vain, ei mitään ravintoa hyödyllistä.
      Tsemppiä sulle! :D

    • karkkisyöppö

      ..sitä vaan vielä että loppuuko tää yltiömäinen himo milloin karkkilakon aloituksesta? Vai onko mun kamppailtava karkkihimoa vastaan loppuelämä? Rupeaako karkki lopulta maistumaan pahalta (=liian makealta ym)?

      Tarvitsen tukea ja käytännön kokemuksia onnistuneilta, haluan tietää että voin onnistua! Haluan tietää että karkkilakko kannattaa!!

      • Frida

        Ensimmäiset viikot on ne vaikeimmat. Sillon sun pitää ihan vaan tahdonvoimalla pitää ittes erossa karkeista ja muusta. Sun täytyy vaan päättää niin.

        Pian sä kuitenkin huomaat, että sun ei enää tee mieli karkkia. Mä oon ainakin huomannut etten edes ajattele karkkia nyt kun olen ollut jo näinkin kauan ilman. Tietenkin tulee hetkiä jolloin se yksi suklaapala olisi mahtavaa, varsinkin jos joku oikeen kertoo siitä, että kuinka samettisen ihanan herkullisen makuinen se on sulaessaan kielelläsi. Niin tollon saattaa tulla tilapäisesti sellanen olo, että mähän syön. Mutta hyvin olen ainakin itse tähän asti selvinnyt:)

        Olen vakuuttunut siitä, että muutaman viikon jälkeen karkkilakkosi aloittamisesta sinun ei tee edes mieli karkkia ja huomaat ettet edes ajattele sitä.

        Itse tosin jos alkaa tehdä makeaa mieli, otan jotain terveellistä ja syön sitä:) Hedelmistä onkin tullut suuri osa ruokavaliostani:)

        Suosittelen!


    • herzecovina !

      Kromi vie himon,
      itsekuri tavan.

      • jookos kookos?

        Makealakko on täysin mahdollinen, jokaiselle sokerihampaallekin! Itse olen erittäin perso karkeille ja kaikelle makealle, mutta olen jo kolmesti onnistunut pitämään 3kk makealakon! Ensimmäiset viikot on aina hankalat, silloin kysytään sitkeyttä. Sitten muutokseen tottuu, eikä enää ajattele koko asiaa - on vain onnellinen, että nyt jää tuokin patukka multa syömättä, hähää!

        Onnistuminen edellyttää mulla tasan kahta asiaa:
        1. lakko on aloitettava kaverin kanssa, eli on jollekin lupauksestaan "vastuussa"
        2. lakon pituus pitää ennalta määritellä, ikuinen lakko ei kestä

        Onnistuttuaan on älyttömän hyvä fiilis ja itsekuri kehittyy valtavasti! Eikä tee laisinkaan pahaa vartalolle ;)

        Alottaisiko joku mun kanssa makealakon?


      • Anonyymi
        jookos kookos? kirjoitti:

        Makealakko on täysin mahdollinen, jokaiselle sokerihampaallekin! Itse olen erittäin perso karkeille ja kaikelle makealle, mutta olen jo kolmesti onnistunut pitämään 3kk makealakon! Ensimmäiset viikot on aina hankalat, silloin kysytään sitkeyttä. Sitten muutokseen tottuu, eikä enää ajattele koko asiaa - on vain onnellinen, että nyt jää tuokin patukka multa syömättä, hähää!

        Onnistuminen edellyttää mulla tasan kahta asiaa:
        1. lakko on aloitettava kaverin kanssa, eli on jollekin lupauksestaan "vastuussa"
        2. lakon pituus pitää ennalta määritellä, ikuinen lakko ei kestä

        Onnistuttuaan on älyttömän hyvä fiilis ja itsekuri kehittyy valtavasti! Eikä tee laisinkaan pahaa vartalolle ;)

        Alottaisiko joku mun kanssa makealakon?

        Mielelläni aloitan!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      368
      3491
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2499
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1775
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1117
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1053
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      904
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe