paastosta apua

tietämätön?

Tuli tuossa mieleeni, ettö olisikohan paastosta apua sellun poistossa? Senhän pitäisi vaikuttaa positiivisesti aineenvaihduntaan... Onkos kellään kokemuksia? Itse en ole ikinä kokeillut, nyt vähän houkuttelis vaikkei se selluun auttaiskaan...

9

4787

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarja35

      Vaikka paasto puhdistaisikin elimistöä tai edes suolistoa, mitä sitäkään ei ole voitu todistaa, niin paasto ei missään tapauksessa vaikuta positiivisesti aineenvaihduntaan, sillä syömättömyys pistää elimistön nimenomaan säästöliekille, joka tarkoittaa aineenvaihdunnan hidastumista.

      Paastokirjallisuudessa paaston hyviä ominaisuuksia kyllä hehkutetaan, mutta korostettakoon nyt vielä sitä asiaa, että tiede ei ole todistanut paastosta olevan yhtikäs mitään hyötyä missään asiassa.

      Ainoa mitä paastosta voidaan varmasti sanoa, on että sen aikana katoaa takuulla lihasta ja myös jonkin verran rasvaa - riippuu tietenkin paaston pituudesta.

      • paasto

        Paasto puhdistaa kehoa, poistaa siitä kuona-aineita. Kannattaa sitten tehdä suolihuuhtelu paaston alussa.


      • Tarja35
        paasto kirjoitti:

        Paasto puhdistaa kehoa, poistaa siitä kuona-aineita. Kannattaa sitten tehdä suolihuuhtelu paaston alussa.

        Paaston ei ole todettu puhdistavan kehoa millään tavalla - tämä puhdistumisvaikutus on arvailua, jolla paaston kannattajat puolustavat paastoa. Tästä on ihan useita tutkimuksia, oli tehty verikokeita ja vaikka mitä, millä olisi voitu paaston olevan elimistölle hyväksi, mutta mitään tallaista vaikutusta ei ole havaittu.

        Sekin on epäselvää mitä paaston kannattajat tarkoittavat lauseella "paasto poistaa elimistöstä kuona-aineita" - olisi kiva tietää mitä tällä tarkkaan ottaen tarkoitetaan. Mikä on kuona-aine ja miten se paaston vaikutuksesta poistuu elimistöstä ja mitä hyötyä tästä kuona-aineen elimistöstä poistumisella on?

        Ja ennenkö saan vihaisen ryöpyn niskaani, niin todettakoon, että terveydenhuoltoalan ammattilaisena uskon tieteellisiin todisteisiin, en uskomuksiin, ja niihin tieteellisiin todisteisiin tukeutuen olen tämän jutun kirjoittanut.

        Voihan olla että maailmassa on juttuja, jotka tehoaa, ja joiden tehoa ei länsimainen lääketiede ole todistanut, mutta tällaisten suositteleminen on aina epäilyttävää.


      • Carlina75
        Tarja35 kirjoitti:

        Paaston ei ole todettu puhdistavan kehoa millään tavalla - tämä puhdistumisvaikutus on arvailua, jolla paaston kannattajat puolustavat paastoa. Tästä on ihan useita tutkimuksia, oli tehty verikokeita ja vaikka mitä, millä olisi voitu paaston olevan elimistölle hyväksi, mutta mitään tallaista vaikutusta ei ole havaittu.

        Sekin on epäselvää mitä paaston kannattajat tarkoittavat lauseella "paasto poistaa elimistöstä kuona-aineita" - olisi kiva tietää mitä tällä tarkkaan ottaen tarkoitetaan. Mikä on kuona-aine ja miten se paaston vaikutuksesta poistuu elimistöstä ja mitä hyötyä tästä kuona-aineen elimistöstä poistumisella on?

        Ja ennenkö saan vihaisen ryöpyn niskaani, niin todettakoon, että terveydenhuoltoalan ammattilaisena uskon tieteellisiin todisteisiin, en uskomuksiin, ja niihin tieteellisiin todisteisiin tukeutuen olen tämän jutun kirjoittanut.

        Voihan olla että maailmassa on juttuja, jotka tehoaa, ja joiden tehoa ei länsimainen lääketiede ole todistanut, mutta tällaisten suositteleminen on aina epäilyttävää.

        Kyllä paaston positiivisista ja puhdistavista vaikutuksista on tehty väitöskirjojakin, esim. Helena Frankberberg-Lakkala.

        Ja vaikkei olisikaan niin koen silti paaston itselleni niin hyväksi, että aion jatkossakin paastota joka kevät.

        Kuudes paastopäivä menossa. Akneen taipuvainen ihoni paljon paremmassa kunnossa, silmät kirkkaammat, olo energisempi ja mieli pirteämpi. Harmi vain, että tämä olotila on tilapäinen.


    • paastonnut

      10v. sitten olin ensimmäisellä paastolla, kolmantena päivänä tuli niin kamalat oireet kun myrkyt lähti poistumaan että oksensin ja meinasin pyörtyä. Vaikka olin lukenut ja tutustunut paastoon etukäteen en kuitenkaan tiennyt asiasta tarpeeksi. Elimistön energia ei kulu ruuansulatukseen jolloin se pystyy täysin keskittymään solujen puhdistukseen. Kalorimäärä pitää olla tarpeeksi alhainen ettei ruuansulatusprosessi lähde käyntiin, joka myös aiheuttaa näläntunteen. Seuraavat kerrat ovat onnistuneet paremmin. Kymmenen päivän paastossa on molemmilla kerroilla lähtenyt 10kg!! painoa pois ja olo on ollut parempi kuin milloinkaan muulloin. Ei vatsanturvotusta, ei minkäänlaisia vaivoja, ainoastaan energinen ja mainio olo. Uskon että suurin osa tuosta on nestettä, mutta mistä moinen määrä nestettä voi lähteä, turvonneista selluliitti-vesikuonasoluista, ehkäpä?
      Tein suolihuuhtelun aamuin illoin luontaistuotekaupassa myytävällä kotihuuhtelupussilla ja molemmilla onnistuneilla paastoilla kävin myös colonic-huuhteluissa.(Vastaa montaa kymmentä itse tehtyä suolihuuhtelua). Käytin ainoastaan paastomehuja joita saa luontaistuotekaupasta ja joistakin tavallisista ruokakaupoista. Hyvänä apuna koin colon clear light tuotteen joka muodostaa kuitumassan joka kulkee suoliston läpi ja imee itseensä suolenseinämistä irronneet köhnät. Auttaa siihen ettei tule päänsärkyjä, pahoinvointia ym.oireita jotka johtuvat siitä kun suolistosta irtoaa kuonaa ja kun ruoansulatus on pysähtynyt ei suolikaan toimi ja jos suolihuuhteluja ei tehdä tarpeeksi, lähtee myrkyt herkästi verenkiertoon.
      Varmasti lääketiedekin myöntää kuinka kamalassa kunnossa ihmisen suolisto voi olla, jos elämänsä on syönyt mitä sattuu ja eikä koskaan suolistoa ole puhdistettu. Kuinka paljon on asioita joita lääketiede ei myönnä eikä tule myöntämään koskaan ja minkähän takia? Onko lääkefirmojen edun mukaista että ihmiset olisivat terveitä? Jokainen ihminen on itse itsensä paras lääkäri ja tietää mikä itselleen on parhaaksi. Jos paasto tuntuu hyvältä ja huomaa vain positiivisia muutoksia ei se kamalan väärin voi olla. Eri asia on sitten kuka sitä haluaa ja siihen pystyy, koska paasto vaatii asiaan syvällisesti perehtymistä ja luonteenlujuutta (ainakin ensimmäisinä päivinä).
      On varmasti ihmisiä joiden suolisto ei kaipaa puhdistusta mutta valtaosa on varmasti niitä joiden terveydentila kohenisi huomattavasti kun suolisto saataisiin kuntoon. Eikä riitä pelkästään suoliston puhdistaminen, vaan ehkäpä vieläkin tärkeämpää on että paaston jälkeen suolistoon saadaan hyvä bakteerikanta käyttämällä maitohappobakteerivalmisteita. Samalla kun suolistosta huuhdellaan huonot bakteerit pois, lähtee myös hyvät.

      • tietämätön?

        Kiinnostaisi joskus kokeilla, epäilyttää vain kun ei tiedä kuinka voimattomaksi olo menee, opiskella kun pitäisi. Onko luontaistuotekaupoissa myytävät mehupaastopakkaukset hyviä, ja onko niissä kaikki tarvittava? Jotkut vannoo pehmeän laskun nimeen ja toisten mukaan paaston voi alottaa tosta vaan, onko kokemuksia?


      • Maya
        tietämätön? kirjoitti:

        Kiinnostaisi joskus kokeilla, epäilyttää vain kun ei tiedä kuinka voimattomaksi olo menee, opiskella kun pitäisi. Onko luontaistuotekaupoissa myytävät mehupaastopakkaukset hyviä, ja onko niissä kaikki tarvittava? Jotkut vannoo pehmeän laskun nimeen ja toisten mukaan paaston voi alottaa tosta vaan, onko kokemuksia?

        Kannattaa lukea kirjallisuutta aiheesta. Itse olen paastonnut useamman kerran. Nälkä ei vaivaa, kun pääsee alun hankaluuksien yli. Pari päivää viluttaa ja väsyttää, ehkä särkee päätä, jos on kahvinarkkari. Kolmas päivä on yleensä jo ihan hyvä ja siitä eteenpäin onkin loistava olo.
        Energiaa riittää vaikka miten paljon. Paaston lopettaminen on tehtävä oikein eli syöminen pitää aloittaa hyvin kevyesti ja paluu normaaliin tulisi tapahtua useamman päivän aikana. Paaston jälkeen yleensä maistuu terveellinen ruoka. Hampurilaisia tai chipsejä ei tee mieli.


    • gfddss

      Jouko Pursiainen:Hiivasyndrooma ja luonnonmukaisen hoidon opas.Paljon tarpeellista tietoa kaikille.

      • Tussun Karva

        Mie oon tässä 8 vuotta ollu paastolla ja olo on puhas!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe