MITÄ ON ROMANTIIKKA? SINUSTA ROMANTIIKKA ON...? Kerro muillekin!!

hoohoo2006

Onko romantiikalla lainalaisuuksia? OSAAKO JOKU SANOA MITÄ ROMANTIIKKA TODELLA ON?

Romantiikka on haave onnesta, satu, todellisuutta - haave hänestä, tosi rakkaudesta??

Romantiikassa ihmisiä erityisesti naisia kiinnostavat tavalliSen rakkauden lisäksi:

mustasukkaisuus, viha, pelko, syyllisyys, suru, halu näyttää ja menestyä, kostonhimo, epätoivoinen rakkaus, yksinäisyys ja siitä murtautuminen, kateus, petollisuus, painostus, kiristys jne.

Elämän ihanat juonet ja käänteet ovat romantiikkaa? Romeon ja Juliet'in rakkaus Shakespearen Veronassa? Romantiikassa miehen ja naisen välillä on odotuksia, jännitteitä, jotka odottavat huipennusta, onnea? Rakkaus, avioliitto, avio-onnea, lapsia - täyttyneitä vaaleanpunaisia haaveita?

Romantiikan ihminen voi kamppailla kohtalon tai toisten ihmisten tai itsensä kanssa. Tärkeää on, että seksuaalisia tunnejännitteitä ja haaveita, jotka odottavat toteutumista?

Romantiikan resepti on romanttisissa naisten kirjoissa "vaikeuksien kautta voittoon"?

Reginan verkkosivut: "Tunnepitoisuus, voimakas tunnelataus on hyvä pitää mielessä koko ajan. Sen merkitystä tuskin voi ylikorostaa. Mutta kun pelataan suurilla tunteilla, vihalla, surulla, kaipauksella, sokealla rakkaudella ja onnella esimerkiksi, kulkee jossain kohtaa hiuksenhieno raja, jonka ylittäminen saa henkilöt näyttämään hölmöiltä."

Nainen on sankaritar, joka kohtaa romanttisen sankarin?

Keskeistä romantiikalle ovat tunteet; voimakkaita tunteita ja niiden ilmaisuja?

Romanttiikkaan kuuluu onnellinen loppu?

Regina: "Lopun täytyy olla onnellinen, vapauttava, helpotuksen laukaiseva, toivoa antava. Hyvästä viihdetarinasta jää lukijalle hyvä mieli."

Regina: "Romantiikka ja erotiikka

Älä erota rakkautta, romantiikkaa ja erotiikkaa toisistaan. Kysehän on loppujen lopuksi samasta asiasta. Seksuaaliset tunteet - ja niihin liittyvät ongelmat - ovat tärkeä osa ihmisen elämää ja näin myös viihdekirjoittamista.

Käsittele seksiä osana henkilöittesi luonnetta ja kokemuksia, tunteita ja toiveita. Ei kylmästi, teknisesti ja ulkokohtaisesti.

Tee eroottisista kohtauksista rohkeita mutta älä karkeita tai mauttomia.

Jos pitkälle viety eroottinen kuvaus tuntuu sinusta vaikealta, käytä sen sijaan katseita, kosketuksia ja suudelmia ja niiden aiheuttamia tunteita, jotta pidät lukijan mielenkiinnon yllä tälläkin alueella.

Anna eroottisen jännitteen - samoin kuin muidenkin jännitteiden - rakentua hitaasti. Pidä lukija varpaillaan ja vesi kielellä."

MITÄ SINUSTA ON ROMANTIIKKA? Eli miten koet romantiikan?

9

2131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaa

ainakin omalta kohdaltaan.

Romantiikka on sitä, että tunnen itseni rakastetuksi ja "vaivan arvoiseksi", erityiseksi.

Tunne siitä, että mieheni haluaa ilahduttaa minua, ei mielistelläkseen vaan puhtaasta halustaan tehdä minulle hyvää, on tärkeää minulle.

Romantiikkaan liittyy yllätyksellisyys. arkista romantiikkaa voi olla ihan vain se, että mies muistaa mistä ruoasta pidän ja tuo sitä vaikken ole listalle sitä laittanut. myös se että mies tuo jotain josta luulee minun pitävän on romanttusta, ajatus on se tärkein kuitenkin, aina ei voi onnistua....

tai sitten ihan vain sanat joita ei odottanut tietyllä hetkellä. "ajattelin, että sitten kun saan töitä niin mennään kihloihin".. tai että "naimisiin mennään ennemminkin vuoden kuin kahden sisällä".
      tässä sydän sykähtää, että mies haluaa jakaa minun kanssani elämän.

Romantiikkaa on ylipäätänsä se, että on läsnä toiselle ja haluaa jakaa ajatuksiaan. Naisena minulle on tärkeää saada kuulla myös miehen ajatuksia ja tuntemuksia. ja jos ne tulevat spontaanisti niin vielä parempi.

joo eli mulle romantiikka ei oikein voi olla satua tai haavetta, vaan aitoja tunteita.
      Mua ei voisi vähempää kiinnostaa reginat sun muut jutut. ne on jotenkin imeläätekopyhääkakkaa..

Romanttinen elokuva kyllä menee, mutta ei miehen tarvitse sitä siinä minun kanssani katsella, jos ei häntä kiinnosta. voi itse niitä tunteita käydä siinä läpi ja muistella vaikka omaa elämään ja ihania hetkiä oman miehen kanssa.

Tosin se on romanttista kun mies tekee jotain kanssani josta ei niin paljon välitä vaan tekee sen siksi, että tietää minun nauttivat. tosin en kyllä annan hänen tehdä mitään sellaista, josta minä piätisin ja hän inhoaisi.

tällaista nyt tässä oli.

• hoohoo2006

Juuri tuollaisia tekstejä kaipasinkin. Minusta se oli hyvin kirjoitettu - olitpa Sinä kuka hyvänsä!

Romantiikkaa Teille - Sinulle ja kumppanillesi!

Soikoot hääkellonne kauniisti! :)

Terveisin Kari

• Teppo.

Katoin sun profiilin ja sun kuvas näytti tutulta. Olenkin luultavasti, ellen erehdy henkilöstä, tavannut sut Turussa toissa kesänä. Vaihdoimme pari sanaa. Kyselit neuvoa ja kerroit kuinka sulla oli käynyt huono tuuri yhdessä asiassa. Enempää voi tässä paljastaa. Hyviä jatkoja sulle!

Ja hauskoja juttuja muuten kirjoittelet, huumorimiehiä näemmä! :)

• mirham

ja kemioitten yhteensopivuutta...Halua sitoutua ja iloita yhdessä elämästä ja arjesta,sitäkin on mielestäni romantiikka..

• Nimetön

Romantiikka on miestäni yhteymä rakkaudesta ja pienestä yllätyksellisyydestä. Yllätyksellinen kynttiläillallinen, kuutamokävely, piknikretki johonkin rauhalliseen paikkaan, vaikkapa meren rannalle tai jonkun kivan lammen ääreen.

Romanttisuus on myös mielestäni omistumista toiselle. Sen on sitä, että työntää kaiken muun syrjään ja kertoo rakkaalleen: "Kulta, mitäs jos oltaisiin ihan kahdestaan ja keskittytäisiin toisiimme". Jo tuolle hetkelle omistautuminen antaa tietyn latauksen ja tunnelman kummallekkin.

Romantiikka, se on mahtava asia.

-Janne

• MiracleMike

Mitä nyt on musiikki, seikkailu tai mystiikka. Ei semmoisia kannata määritellä. Romantiikkka on jotakin vielä epämääräisempää kuin nuo. Sitä ei voi hallita eikä pakottaa ilmestymään esiin aineellisesti rakentamalla. Eri ihmisille voivat mitä erilaisimmat asiat olla romanttisia. Sekä hempeilyyn että väkivaltaan voi liittyä romantiikkaa, määrittele se sitten...

• Liinu

Hienoja vastauksia nuo aiemmat, on upeaa kuulla mitä mieltä miehet ovat romantiikasta. En itsekään pyydä miesystävääni katselemaan kanssani romanttisia elokuvia, ne ovat naisten oma juttu.
      Minun mielestäni romanttista on arjen pienet jutut, kuten vaikka se, kun miesystäväni kuorii minulle omenan valmiiksi :)

• blackmagictiger

ROMANTIIKKA ON VAIKKA MITÄ

• Parasta itse olla

Kolme vakavaa miessuhdetta takana.
      Kukaan heistä ei ollut romanttinen vaan lähinnä he olivat tosikkoja ja aika koleerisia.

Minulle romantiikka miehen ja naisen välillä on miehen katse, miehen pehmeä ääni, miehen pienihellä ele, kukkakimppu, kahvikuppi sänkyyn.
      Ja sitä rataa.

Romanttista hetkeä ei saa pilata niinkuin näistä jokainen teki.

En usko, että mies osaa olla romanttinen vilpittömästi.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe