Olen lähdössä Englantiin tai Irlantiin. Kannattaako siellä hommata joku prepaid-liittymä tms.? Mikä olisi edullisinta? Suomen liittymästä soittaessa taitaa käydä aika kalliiksi.
Mistä esim. Briteissä saa prepaidin hommattua?
Puhelinliittymä ulkomailla
16
3424
Vastaukset
- Au pairi Lontoossa
Ma menin vaan yhteen Vodafonen liikkeeseen ja kysyin onko heilla prepaid-liittymaa. Olihan heilla tietysti, ja liittyma (eli sim-kortti) maksoi 5 puntaa. Latasin siihen credittia eli saldoa 20 punnalla.
Kannattaa hommata prepaid, mieluiten joku edullinen. Lisaksi kaytan Suomen liittymaa, jos enkkuliittymasta on saldo loppu ja mulla rahat loppu. ;)
Talla tavoin puhelinlaskut pysyneet kohtuullisina, Suomen liittymassani vain parikymppia, koska en ollenkaan soittele Suomeen. Lahetan vain viesteja, enka niitakaan joka paiva.
----
Muuten> kysymys tietavammille: Mika liittyma on edullisimmasta paasta prepaideissa? Tekstiviestin hinta UK:ssa ja ulkomaille on aika tarkea.. soittele en niinkaan.- Au pairi Lontoossa
-Minun ei tarvinnut edes antaa mitaan henkilotietojani liikkeeseen
-Maksoin vain 5 puntaa ja sain liittyman kateen - uskomattoman helppoa!
-Puhelimeen voi ladata credittia eli top-up your phone monissa paikoissa, esim. kannykkaliikkeissa ja useissa ruokakaupoissa, kuten Tescossa. - ainakin
suositeltiin o2 tai t-mobile liittymiä kun esitin asiani, t-mobilen sitten arvalla otin ja hyvä oli.
- viilausta...
se on briteissa Pay As You Go, ei Prepaid. No, eikohan sita ymmarretyksi tule vaikka kayttaisikin sanaa prepaid ;)
- .....
Au pairi Lontoossa kirjoitti:
-Minun ei tarvinnut edes antaa mitaan henkilotietojani liikkeeseen
-Maksoin vain 5 puntaa ja sain liittyman kateen - uskomattoman helppoa!
-Puhelimeen voi ladata credittia eli top-up your phone monissa paikoissa, esim. kannykkaliikkeissa ja useissa ruokakaupoissa, kuten Tescossa."Puhelimeen voi ladata credittia eli top-up your phone monissa paikoissa, esim. kannykkaliikkeissa ja useissa ruokakaupoissa, kuten Tescossa. "
...ja lisaksi lahes joka ainoassa kioskissa/off-licensessa joita on joka paikassa...
- ...
Tietääkö kukaan miten homma toimii Espanjassa? Kannattaako sielläkin hankkia prepaid? minkä niminen prepaid on Espanjassa?
- tahansa
lähdet 2-4 viikkoa pidemmäksi aikaa, kannattaa hankkia prepaid-liittymä. italiassa ja briteissä homma on ainakin toiminut ihan vaan niin että kävelet ihan mihin tahansa puhelinliikkeeseen ja maksat noin 5puntaa/10e niin saat uuden sim-kortin johon voit ladata puheaikaa esim joissakin ruokakaupoissa (briteissä vaikka tescossa) tai italiassa missä tahansa kioskissa. saat puhelinnumeron johon soitat ja näppäilet koodin jonka sait kaupasta/kioskista ja puheaika napsahtaa sim-kortillesi. helppoa!
- espanjassa
Juttu toimii samoin Espanjassa. Prepaidit on tosi yleisia. Itse menin liikkeeseen, missa myytiin puhelimia, naytin simkorttia ja sanoin et tammoisen haluisin. Kielitaito ei riittanyt muuhun... Automaattisesti antoivat prepaidin. Kortin latasin yleensa ruokaostosten ohella supermarketissa. Yleisimmat liittymat telefonica ja vodafone. Jos liikkeen ovessa on ko. tarrat, siella voit ladata. Jos lataat 10 eurolla, saldo jaa alle sen, koska ottavat verot pois. Viesti Suomeen maksoi noin 60 senttii ainaki pari vuotta sitten.
Joo.. Kannattaa prepaid espanjassakin hankkia.. Ja homma toimii niin et menet liikkeeseen pyydät prepaid liittymää,ja saat kortin puhelimeesi välittömästi.. Saldon voi sit ladata haluammallaan summalla lähes kaikkialla;ruokakaupoissa,kännykkäliikkeissä jne.. Nykyään ei mitään veroa mene,summa millä lataat saat lisäystä puheaikaan..
Kännykkäliittymistä voi valita movistarin,vodafonen tai amenan.. Ja viesti suomalaiseen liittymään on jotain 70centtii,ja espanjalaiseen liittymään noin 18centtii.. Eli todella kallista,myös puhelut.. Mutta kannattaa hankkia,todella helppoa..
- ???
Mites Sveitsissä/Saksassa puhelimen kanssa? Saako siellä prepaidin, jos niin millä nimellä?
- sveitsissä ja saksassa
Ja nämä prepaidit ovat paljon parempia kuin suomalaiset prepaidit, sillä voit käyttää niitä myös ulkomailla vaikkapa suomessa ollessasi..
No niin, eli prepaid on myös siellä prepaid, että sillä nimellä löytyy myös, vaikkakin operaattorit ovat antaneet niille liittymilleen nimet.
Saksa:
T-Mobile = Xtra
Vodafone =CallYa
E-Plus = Free & Easy
O2 = Loop
Aldi = Aldi Talk
Tchibo = Tchibo Mobil Prepaid
Ay-Yildiz = Ay-Yildiz Prepaid
Sveitsi
Swisscom = Natel easy
Sunrise = Pronto
Orange = Prepay
Tele2 = Tele2 Prepaid
M-Budget = M-Budget Mobile
COOP = COOP Mobile
Suosittelen näistä saksalaisista kolmea viimeistä ja sveitsiläisistä kolmea viimeistä, koska ne ovat ns. virtuaalioperaattoreita, eli ovat vuokralla isomman operaattorin verkoissa & laskutusjärjestelmissä ja täten pystyvät tarjoamaan liittymiä verkko-operaattoria halvemmilla hinnoilla.
Esimerkiksi jos verrataan saksalaista E-Plussaa ja tämän järjestelmissä vuokralla olevaa Aldia toisiinsa;
Puhelut saksalaisiin liittymiin
E-Plus 35-40c/min
Aldi Talk 5-15c/min
Tekstiviestit saksalaisiin numeroihin
E-Plus 20c/kpl
Aldi Talk 5-15c/kpl
- Maua
Mitenkäs nykypäivänä? Olen lähdössä britteihin 3 kuukaudeksi. Mitä kannattaa hankkia? Lähinnä siis siellä tapahtuvaan viestittelyyn ja soitteluun, Suomeen voin olla yhteydessä facebookilla, mesellä ja skypellä.
- auppariLontoo
Moikka! Sun tapauksessa suosittelen prepaidia kun meet niin vähäks aikaa. Mulla oli aluks Tescon prepaid, mutta myöhemmin vaihdoin 3:seen.
http://store.three.co.uk/view/searchTariff?deviceType=SIM_ONLY&priceRange=0to15amonth
siinä on vaa se huono, että sä joudut tekemään sopimukse, enkä usko et se kannattaa kun oot vaan 3 kk.
- Maua
entä internetin käyttö??
- auppariLontoo
käytän ainakin ite Host-perheen WiFiä...
- mari_ina
Hei,
Miten Bulgaria?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713