juoksu ja tupakointi

mummeli

Moi!

Minua kiinnostaa, miten tupakointi vaikuttaa juoksemiseen? Onko muita harrastajia, jotka eivät ole päässeet irti tupakasta? Jos ja kun en pysty lopettamaan tupakointia, kannattaako sitten juokseminen lopettaa? Onko tupakointi ja juokseminen liian vaarallinen yhdistelmä? Toivoisin asiallisia vastauksia, en moralisointia. Terv. Juoksuun hurahtanut

48

3789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuuu

      tupakka heikentää kuntoa ja monethan käyttävät nuuskaa.. se on paljon terveellisempää kuin rööki! ja ei se nyt vaarallinen yhdistelmä voi olla :)

      • huonontaa

        Mm. hapenottokykyä. Tupakassa oleva esim. terva tarttuu solujen kiinnikkeisiin jota ovat tarkoitettuja happimolekyyleille, Näin lihaksella on vähemämän kapasiteettiä ja happea käytettävissä......


      • Monet uheilijat käyttävät nuuskaa, koska siinä ei ole tervaa ja häkää jotka tukkivat keuhkoja.
        Mutta nuuska on aineena paljon vaarallisempi kuin tupakka. Nuuskassa on yli 50 syöpää aiheuttavaa ainetta enemmän kuin tupkassa. Ja se tuhoaa vielä hampaat ja ikenet. Eli älä ainakaan nuuskaan vaihda sitä käärylettä.

        Ei juoksu tupakoinnista yhtään sen vaarallisempa tee eikä tupakointi juoksusta.

        älä juoksua ainakaan tupakoinnin takia lopeta.


      • Selvä peli
        hiksa kirjoitti:

        Monet uheilijat käyttävät nuuskaa, koska siinä ei ole tervaa ja häkää jotka tukkivat keuhkoja.
        Mutta nuuska on aineena paljon vaarallisempi kuin tupakka. Nuuskassa on yli 50 syöpää aiheuttavaa ainetta enemmän kuin tupkassa. Ja se tuhoaa vielä hampaat ja ikenet. Eli älä ainakaan nuuskaan vaihda sitä käärylettä.

        Ei juoksu tupakoinnista yhtään sen vaarallisempa tee eikä tupakointi juoksusta.

        älä juoksua ainakaan tupakoinnin takia lopeta.

        Mistäköhän nuo tietosi nuuskasta olet ammentanut? Ne vain yksinkertaisesti eivät pidä paikkaansa. Tupakka on huomattavasti nuuskaa vaarallisempaa, mutta ei nuuskakaan mitenkään terveellistä ole.


      • nuuskaaja
        Selvä peli kirjoitti:

        Mistäköhän nuo tietosi nuuskasta olet ammentanut? Ne vain yksinkertaisesti eivät pidä paikkaansa. Tupakka on huomattavasti nuuskaa vaarallisempaa, mutta ei nuuskakaan mitenkään terveellistä ole.

        En puolustele tapaani, mutta olen käyttänyt nuuskaa aika pitkään ja paljon ja juoksu kulkee ja terveyskin kaikinpuolin kohdallaan, syöpä riski varmaankin on.


      • Selvä peli kirjoitti:

        Mistäköhän nuo tietosi nuuskasta olet ammentanut? Ne vain yksinkertaisesti eivät pidä paikkaansa. Tupakka on huomattavasti nuuskaa vaarallisempaa, mutta ei nuuskakaan mitenkään terveellistä ole.

        siis nuuska sisältää nikotiinia 20 kertaa enemmän kuin savuke. nuuska sisältää myös raskasmetalleja kuten lyijy. ja radioaktiivista poloniumia.

        molemmat heikentävät suorituskykyä.
        tupakka on hieman enemmän haitallinen terveydelle kuin nuuska.
        nuuska tuhoaa hampaat, ikenet ja muun suuvärkin tehokkaammin kuin savuke.

        lisää nuuskasta ja röökistä . googleen hakusanaksi nuuska.


      • noin 60min
        nuuskaaja kirjoitti:

        En puolustele tapaani, mutta olen käyttänyt nuuskaa aika pitkään ja paljon ja juoksu kulkee ja terveyskin kaikinpuolin kohdallaan, syöpä riski varmaankin on.

        Eli jos nuuskaa ennen treeniä, tehot laskee, jos ottaa nuuskaa heti suorituksen jälkeen palautuminen vähenee.

        Iästä ja nuuskasta sen verran että 30v nuuskan aiheuttama syöpäriski moninkertaistuu, samoihin aikoihin suun kunto rupeaa iän vuoksi huononemaan, eli huono yhdistelmä.


      • asd22
        hiksa kirjoitti:

        Monet uheilijat käyttävät nuuskaa, koska siinä ei ole tervaa ja häkää jotka tukkivat keuhkoja.
        Mutta nuuska on aineena paljon vaarallisempi kuin tupakka. Nuuskassa on yli 50 syöpää aiheuttavaa ainetta enemmän kuin tupkassa. Ja se tuhoaa vielä hampaat ja ikenet. Eli älä ainakaan nuuskaan vaihda sitä käärylettä.

        Ei juoksu tupakoinnista yhtään sen vaarallisempa tee eikä tupakointi juoksusta.

        älä juoksua ainakaan tupakoinnin takia lopeta.

        kuules kloppi nuuskassa on yksi syöpää aiheuttava tekijä ja ettan merkissä sitä ei ole juuri ollenkaan .tupakassa on taas 4000..


    • korsteeni

      Tupakointi ei todellakaan ole mikään syy lopettaa juoksemista, siinähän ne keuhkot tuulettuu kun lenkin käy heittämässä. Tupakointi heikentää hapenottokykyä ja siten juoksukuntoa, mutta se EI ole syy olla huonossa kunnossa. Itse olet valintasi tehnyt ja itse siitä saat kärsiä. Pidät vain 1-2h tauon polttamisessa ennen lenkille lähtöä, niin pitäisi olla vähän helpompaa.

      Itse polttelen ja lenkkelilen myös. Yhdistelmänähän tämä on typerä, mutta tunnempa ihmisiä jotka polttavat ja ovat juosseet maratonin.

      TUPAKKA EI OLE TEKOSYY

    • jooseppi

      tosissaan. Kun alat treenaamaan kesän Citymaratoniin ja alkaa olla 30 kilsaa lenkille mittaa niin luulis röökin jo jäävän hittoon.

    • vältät

      Ehkä ennenaikaisen kuoleman syöpään tai muuhun tupakan aiheuttamaan sairauteen.

      Eli juoksemalla saat voimaa ja kuntoa jaksaa makailla syöpäosastolla kun ja jos sinne joudut.

      Itse tupakoin ½ vuotta aikoinaan, ja se loppu itseasiassa yhteen lenkkiin. Toinen keuhko ei tahtonut oikeen vetää henkeä kevyellä lenkillä, ja kotiin palatessani ei tarvinnut miettiä tupakan polton jatkamisesta (tupakointini loppui siihen lenkkiin).

    • ...mie...

      ...että jos ja kun jatkat säännöllistä lenkkeilyä (pidennät pituuksia ja lisäät vähitellen kertoja), on tupakasta luopuminen helpompaa. Kokeile! Se varmasti kannattaa!! Säännöllinen juokseminen parantaa muutenkin elämäntapoja.

    • vätys

      lenkkeilyn tuottava endorfiini on jonkin tason huume. se vois sullakin korvata nikotiinin, joka tosin on aika kovaa kamaa.

    • Mööki

      Kuule jätä koko tupakka!! Ehkä sit sujuu juokseminenkin paremmin!!! Eikö vaan.. ? Minust ei liikunta ja tupakka sovi yhteen, ei edes pubit jäähalliin/urheilujuttuihin mukaan..

      • ex-orja

        Moi, 3kk ilman röökiä noin 15v poltin.
        Siis vuoden alusta olen ollut tupakoimatta ja nyt alkanut myös kuntoilla satunnaisesti. Olen huomannut, että happi todella virtaa suonissa, jaksan juosta ja nautin siitä, kesken juoksulenkin saattaa tulla sellaisia palautumis sessioita, että tuntuu kuin olisi ihan vasta lähtenyt liikkeelle. Kannattaa kokeilla suosittelen.


    • 50 pappa

      Niin, en missään nimessä halua moralisoida, enkä puhua mistään paatoksella, mutta jäi soimaan tuo mummelin teksti kirjoituksessa, - "jos en pääse irti tupakasta" ! ?

      Olen polttanut nuoruudessa, mutta lopetin. Olen ollut koukussa viinaan, mutta lopetin. Ja minulle tupakan lopettaminen oli henk.kohtaisesti huomattavasti helpompaa, kun viinapirusta irtipääsy.
      Omien kokemusteni perusteella voin sanoa, että irti pääsee varmuudella, - varmuudella, jos on riittävästi motivoinut itsensä, ja selvittänyt ajan kanssa itselleen mistä loppujen lopuksi on kysymys. Kaikille on sanomattakin selvää että kumpikin tapa, kuuluu elämää tuhoavien tapojen puolelle. Tapa on vain niin syvällä, että se ensivaiheessa vaatii selkärankaa.
      Kun löytää , - ja aivan varmasti löytää - uusia elämää rakentavia tapoja, homman saa hallintaan. Kaikki on ihmisen itsensä korvienvälissä.
      Yritin irti viinasta lukemattomia kertoja, kunnes pysähdyin miettimään, mistä asiassa on loppujen lopuksi kysymys. Jäljet johtivat sylttytehtaalle, eli omien korvieni väliin. Ennen oli lukematon määrä asioita ja ihmisiä, jotka syyllistin vääristä tavoistani, kunnes huomasin että vain minä itse olin syypää juomiseeni, ja vääriin elämäntapoihini. Maailmaa enkä sen ihmisiä en voi muuttaa, sen sijaan itseni voin muuttaa, ja muutos on menossa, ja voin sanoa, että se muutos on valtava, ja palkinto suurempi kuin osasin unelmoida, - raitis elämä!!
      Aikaisemmassa elämässäni olin valmis sanomaan, että eihän jää mitään, jos kaikista nautinnoista joutuu luopumaan. Ja olisin halveksinut ihmistä, joka olisi puhunut minulle näin, kun nyt itse kirjoitan. Nyt voin sanoa, että tupakka ei sittenkään ollut missään vaiheessa nautinto, no senverran löysään, että tietenkin ruokasavut maistuivat hyville, mutta tupakan vaikutus muuten kokonaisuutena vei pohjan kaikelta. Nousuhumala toi tietenkin siivet nuoruudessa selkään, mutta kun juominen oli melkein jokapäiväistä, ei nousuhumalasta ollut koskaan tietoakaan, vain haittapuolet lisääntyivät kierivän lumipalloteorian mukaan.
      Totuus on kuitenkin ,- entiset tavat on saatava pois, että tulee tilaa uusille hyville terveille, raittiille elämäntavoille.

      Joku voi pitää kirjoitustani naivina, mutta toivon, joka ei siitä pidä, jättäkää omaan arvoonsa.
      Jokainen voi tehdä itselleen mitä haluaa, kuten sanoin, en pyri muuttamaan ketään, minulla on tarpeeksi tekemistä usien terveiden elämäntapojen kanssa. En tahdo malttaa pitää palautumispäiviä.

      Nyt kaikkea hyvää kaikille juoksijoille !!

      Eläköön raitis terve elämä!!

      • tehköön mitä haluaa

        ja kaikki maksavat huimia veroja sekä vakuutusmaksuja juuri sen takia...Ehkä joskus tulee hintalaput sillekin että elääkö terveellisesti vai ei (vrt. absolutisteilla halvemmat autovakuutukset tms.)Eipähän tarvitse ketään enää paapoa kun ei hoideta jos ei ole elänyt terveellisesti.


      • Ruotsissa
        tehköön mitä haluaa kirjoitti:

        ja kaikki maksavat huimia veroja sekä vakuutusmaksuja juuri sen takia...Ehkä joskus tulee hintalaput sillekin että elääkö terveellisesti vai ei (vrt. absolutisteilla halvemmat autovakuutukset tms.)Eipähän tarvitse ketään enää paapoa kun ei hoideta jos ei ole elänyt terveellisesti.

        Hyvältä näyttää

        http://swedish-notions.blogspot.com/2009/09/lets-talk-about-snus-baby.html


      • Entinen apina
        Ruotsissa kirjoitti:

        Hyvältä näyttää

        http://swedish-notions.blogspot.com/2009/09/lets-talk-about-snus-baby.html

        se tupakki ja vähän nopeesti. tupakin vetäminen on vähentynyt suomessa hienosti. Vielä kun se 15-20 % tupakoivista ymmärtäisi, että he ovat apinoita patukka suussa. Tupakkiteollisuuden naruttamia rassukoita.
        Mummeli voi ihan hyvin lopettaa ja aloittaa toden teolla hölkkäämisen.


      • Markus1666
        Entinen apina kirjoitti:

        se tupakki ja vähän nopeesti. tupakin vetäminen on vähentynyt suomessa hienosti. Vielä kun se 15-20 % tupakoivista ymmärtäisi, että he ovat apinoita patukka suussa. Tupakkiteollisuuden naruttamia rassukoita.
        Mummeli voi ihan hyvin lopettaa ja aloittaa toden teolla hölkkäämisen.

        Huhhuh. Kyllä ihan v*tuttaa joka kerta lukea jotain ns. tieteellisiä toteamuksia siitä miten tupakointi vaikuttaa lenkkeilyyn, kun itsekin satunnaisesti tupruttelen vaikkakin morkkisten kera. Täällä paremmat ihmiset leijuttaa savuttomuudellaan tai lopettamisellaan ja asettavat itsensä muiden yläpuolelle. Onneksi syvällä sisimmässäni tiedän olevani täysi alfauros näihin sankareihin verrattaessa, kun harrastukseni pohjautuvat ultimaattiseen kamppailun hallintaan, että selkä seinä vasten olen lujempaa tekoa kuin savuton mikkihiiri. Ylimieliset kusiaiset.


      • alffa ulti kamppailu
        Markus1666 kirjoitti:

        Huhhuh. Kyllä ihan v*tuttaa joka kerta lukea jotain ns. tieteellisiä toteamuksia siitä miten tupakointi vaikuttaa lenkkeilyyn, kun itsekin satunnaisesti tupruttelen vaikkakin morkkisten kera. Täällä paremmat ihmiset leijuttaa savuttomuudellaan tai lopettamisellaan ja asettavat itsensä muiden yläpuolelle. Onneksi syvällä sisimmässäni tiedän olevani täysi alfauros näihin sankareihin verrattaessa, kun harrastukseni pohjautuvat ultimaattiseen kamppailun hallintaan, että selkä seinä vasten olen lujempaa tekoa kuin savuton mikkihiiri. Ylimieliset kusiaiset.

        Eiks tuo sinun sepityksesi nimenomaan ollut ylimielistä


      • MikkiHiiri.
        Markus1666 kirjoitti:

        Huhhuh. Kyllä ihan v*tuttaa joka kerta lukea jotain ns. tieteellisiä toteamuksia siitä miten tupakointi vaikuttaa lenkkeilyyn, kun itsekin satunnaisesti tupruttelen vaikkakin morkkisten kera. Täällä paremmat ihmiset leijuttaa savuttomuudellaan tai lopettamisellaan ja asettavat itsensä muiden yläpuolelle. Onneksi syvällä sisimmässäni tiedän olevani täysi alfauros näihin sankareihin verrattaessa, kun harrastukseni pohjautuvat ultimaattiseen kamppailun hallintaan, että selkä seinä vasten olen lujempaa tekoa kuin savuton mikkihiiri. Ylimieliset kusiaiset.

        Näyttää ottavan koville kun noin todistellaan. Sanoit itse että morkkisten kera tupruttelet. Hyökkäävyys selkeästi tulee alemmuudentunteesta ja siitä, että koet itsesi noloksi kun joku tupakan kaltainen saa päättää sun puolesta. "Alfauros" my ass. Kukaan "alfauros" ei tuollaista suustaan päästelisi. Itseään "alfaurooksi" tituleeraavat ovat aina kuin pelkoaggressiiviset rakit. Uros ei joudu todistelemaan ja räyhäämään. Se on pelkoa ja epävarmuutta se. Tuon voi jo ihan eläinmaailmastakin tsekata.

        Kyllä se alfauros on se joka toimii lujasti, ahkerasti, suojelee lähimmäisiään ja kunnioittaa muita ja itseään. Vauvasta vaariin. Mies jolla on selkärankaa.

        Ja tulee itsekin tupruteltua ehkä parin kk välein yksi tupakki. Ja ihan omasta tahdosta. Ei tartte silti haukkua niitä jotka ei sitä tee. Ääripäät ne pahasta on. Jatkuva tupakointi ja tissuttelu/dokaaminen ja samoin raivoraittiit kuivankesän oravat jotka ei osaa päästää kontrollia hetkeksikään. Siinä on ne pieleen menneet tapaukset MINUN silmissäni.

        UGH!


    • Muslimi Espoosta

      Tupakoitsijat on säälittäviä rassukoita. Pidetään yleisesti jo kuin rappioalkoholisteina. Mua ainakin hävettää tupakoivan ihmisen puolesta.

    • evdnhbc

      Vittu mitä settiä taas. Ite kuntoilen erittäin paljon (10-15h viikossa) ja röökiä palaa askin verran päivässä. Cooperissa menee 3200 metriä ja muutenkaan ei röökaaminen mitenkään ihmeesti tunnu vaikuttavan hapenottokykyyn itselläni. Pitemmillä pyörälenkeillä tapaan pitää pari röökitaukoa, ei se meno tunnu yhtään vaikeemmalta sen jälkeen. Toki huono tapahan toi on että vois muuten vaan lopettaa.

    • Röökiä vaan

      Joo, minä kanssa röökailen askista puoleentoista / päivä, methoolitupakkia.
      Juoksen maran 3tuntiin ja 32min.
      Oon joskus lenkkeillykkin spaadero huulessa, on siinä ollu katsomista ihmisisllä, kun vimpan päälle juoksutrikoot ja pelit päällä ja juoksee tupanki huulessa :D

    • löpare

      Välillä on hyvä vetästä rööki tai pari illalla lenkin jälkeen ja rentoutua.

      Tupakanpolton vaikutukset ovat tietenkin yksilöllisiä ja maailma on valintoja täynnä, mutta itse ainakin laitan röökin palamaan silloin tällöin ja nautin.

      Marathon mennyt alle 3.15 eli ei mikään kummoinen aika, mutta hei, eihän se niin vakavaa saa olla.

    • En nyt mikään ketjupolttaja enää ole. Tuskin edes tupakoitsija. Aski pari menee vuodessa. Muutaman tupakan saatan tuprutella juhliessa tai juoksukilpailun jälkeen.

    • Anonyymi

      tupakalla on kasautuva kumulatiivinen vaikutus se haitaa vuosi vudelta enemmän vaikka 30 vuoden kuluttua saattaisi lhuonontaa cooperjuoksutulosta1000m,etriä

    • Anonyymi

      Satunnainen tupakoitsija täälläkin. Ei haittaa lenkkeilyä juurikaan mielestäni. Tosin mikään ketjupolttaja en ole.

      • Anonyymi

        Moni juoksija hieman tupruttelee. Nikotiini on voimakas piriste, ja juoksemalla kumoaa tupakan terveyshaitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni juoksija hieman tupruttelee. Nikotiini on voimakas piriste, ja juoksemalla kumoaa tupakan terveyshaitat.

        Osa tupruttelee peräpäästään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa tupruttelee peräpäästään

        Kädet jäätyy pakkasella tuprutellessa, joutuu lakkoilemaan 😩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kädet jäätyy pakkasella tuprutellessa, joutuu lakkoilemaan 😩

        Rentoa lopettaa olosuhteiden pakosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rentoa lopettaa olosuhteiden pakosta.

        Rentoa tupakoida autossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rentoa tupakoida autossa

        Tai liesituulettimen alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rentoa lopettaa olosuhteiden pakosta.

        Ei tullutkaan kammopakkasia. Vaan -18C. Rentoa tuprutella ulkosalla tyynessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tullutkaan kammopakkasia. Vaan -18C. Rentoa tuprutella ulkosalla tyynessä.

        Juu. Justiinsa kestää paleltumatta savukkeen verran ulkona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tullutkaan kammopakkasia. Vaan -18C. Rentoa tuprutella ulkosalla tyynessä.

        Armeijassa kessuttelu oli rentoa. Kotosalla tylsää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Armeijassa kessuttelu oli rentoa. Kotosalla tylsää.

        Juu. Ei jaksa jatkuvasti juosta ulkona. Kerta päivässä rentoa.


      • CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Juu. Ei jaksa jatkuvasti juosta ulkona. Kerta päivässä rentoa.

        Voi mennä ulos vaikkei tupruttelisikaan. Sinisten tupruttelu on tapa-addiktio, ei niinkään riippuvuus. Kävelee koirankusetuslenkin vaikkei ole koiraa. Miulla tupakin himo loppui seinään, ja nyt mennään savuttomana.


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Voi mennä ulos vaikkei tupruttelisikaan. Sinisten tupruttelu on tapa-addiktio, ei niinkään riippuvuus. Kävelee koirankusetuslenkin vaikkei ole koiraa. Miulla tupakin himo loppui seinään, ja nyt mennään savuttomana.

        Ookko koittanut nikotiinipusseja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ookko koittanut nikotiinipusseja?

        Vuosia sitten koitin lääkepurukumia, ja se oli liika vahvaa siniseen tupakkiin verrattuna. En usko, että pitäisin nikotiinipussien vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Vuosia sitten koitin lääkepurukumia, ja se oli liika vahvaa siniseen tupakkiin verrattuna. En usko, että pitäisin nikotiinipussien vaikutuksesta.

        Siniset tupakit mietoja. Ei saa nikotiinia, mutta saa keuhkosyövän yhtä lailla.


    • Anonyymi

      Tupakointi haittaa eniten palautumista. Ja sitten vielä keuhkoahtaumatauti.

      • Anonyymi

        Punanen nortti sopii kähöön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punanen nortti sopii kähöön

        Itse reilu kymmenen vuotta sitten poltin askin punaista westiä päivässä, ja vedin iltaisin mk-tonneja. Siinä oli palautuminen kovilla...


    • Vaihoin tupakin pepsi maxiin.

    • Lopetin taas nikotiinin. Raikas runsashappinen olo, joskin hieman piristystä vailla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      41
      3021
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1473
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1331
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1241
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe