Puolen vuoden sessio

Hyvää alkanutta viikkoa taas kaikille!
Mitenkäs viime viikko meni, tuliko painoon laskua?

Mullahan tämä paino on tykännyt jumitella aina n. kaksi viikkoa ja sitten tippua sen 500g. Viime viikolla se tippui yhtäkkiä kilon, eli 79 kilossa oltiin viime viikolla.

Viime viikolla aloitin myös kalorilaskurin käytön. Ja täytyy sanoa että olen syönyt ilmeisesti liian vähän ja sen takia paino ei ole tippunut.

Tänä aamuna vaaka näytti 78,5kg! Mutta mulla on jotenkin sellanen juttu, että en uskalla uskoa yhden päivän lukemaa. Eli jos vaaka huomennakin näyttää saman lukeman niin sitten uskallan sanoa, että 12,5 kg on poissa! Ja sehän olisi hienoa!

Ajattelin viime viikolla, että ei taida paino pudota kun söin karkkia yms enkä kerinnyt kuin neljänä päivänä lenkille, ja eilen veljen 30 vuotis syntymäpäivillä tuli vielä syötyä suklaakakkuakin. Mutta olen siis positiivisesti yllättynyt. Mutta katsotaan nyt se huominen paino.. :)

Tsemiä kaikille alkaneeseen viikkoon!!!

24

1024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jiiikooo

Viikossa tulosta -1kg!!! Eli paino oli tänä aamuna noin 72,5kg, tai vähän alle (ota tuosta tavisvaa'asta selvää..). Nyt on siis tammikuun alusta tasan 6kg lähtenyt, ja voi tuska että kaikki vaatteet on ihan hullun isoja.

En ehtinyt viime viikolla kuin kerran salille, mikä vähän pännii, mutta eihän sille mitään voi. Tällä viikolla en sitten pääse edes sitä yhtä kertaa, kun nyt on TÄMÄ IHANA BUSSILAKKO. Torstaina sitten lähdetään isännän kanssa sinne Latviaan "häämatkalle".

Ei tässä mitään, täytyy vaan syödä vähemmän, koska ei juuri pääse liikkumaan. No problemo.

• Käytiin perjantaina siellä uimahallissa tytön kanssa. Samana iltana se oksensi sängyllisen kaurapuuroa. Ja sama jatkui koko viikonlopun, tavaraa tuli molemmista päistä. Minä jo luulin, että minä säästyin, mutta enpä näköjään säästynytkään. Viime yönä kahdelta piti nousta puklaamaan, ja kolmesti olen nyt vatsan tyhjentänyt. Ihan kamala olo. Ei tee yhtään mitään mieli, pelkkä ruuan ajatteleminenkin tekee pahaa. Varmaan kuumeenkin nosti kun kaksi peittoakaan ei riittänyt. Että tämmösissä merkeissä lähtee mun viikko. Saattaahan se tämäkin painoon vaikuttaa...

• jättilimppu

Heips! Pikaista paranemista Helmille ja tsemiä meille kaikille :)

Minä kävin tänään kaupassa (ihmekös tuo, yleensä ihmiset käyvät), mutta vasta tänään tajusin, kuinka sitä kaupasta voi löytää muutakin katseltavaa ja ostettavaa kuin ne perinteiset nannat. Yleensä kun meikäläinen laahusti (tai jyräsi) heti muro-, karkki- ja jukurttihyllylle ja vielä lopuksi hakemaan kahvin kanssa tajoiltavaksi pikkuleipiä. Sitten vaan sitä nannalastia vähän häpeillen puuskutin kassaneidin luo. Ja joskus jo ekat suklaanpalat meni autoa siellä parkkipaikalla käynnistellessä.

Jesh. Tänään tein kierroksen kaupassa, mutta hyllyt ja tuotteet ovat vaihtuneet. Löysin vaatteet (alusvaatteet) ja kengät, uutta laukkuakin etsin. Jännä ajatella, kuinka paljon kuukaudessa säästää kun ei osta puoliakaan niistä namuista enää. Ja kun sillä rahalla voi ostaa vaikka mitä muuta! Ekaa kertaa pitkiin aikoihin vaatteiden shoppailu tuntui minusta hienolle!

Muuten, mieskin rupesi laihduttamaan, joten ette arvaa kuinka paljoan INTOA tuo vertaistuki antaa!

• jättilimppu

On meikäläisen osalta jätetty ainakin viikoksi pannaan. En jaksa, eikä kiinnosta punnita itseäni. Tiedän, että laihdun tällä ruokavaliolla ja se ajatus riittää...ja tämä tunne.

• Jiiikooo

Joo, ei se oo niin kivaa jos mieskin laihduttaa. Meillä (vaikka mies ei varsinaisesti ole edes laiharilla) mies on laihtunut 9kg, kun minä olen samassa ajassa laihtunut 6kg. :) JA SE EI OO EES YRITTÄNYT!!!! o_____O

(tosin ihan hyvä että sekin laihtuu.. tässä niinkuin siivellä. mutta miksi ihmeessä miesten pitää laihtua niin paljon nopeammin kuin naisten?!?!!?)

• vai jokin muu motivaation puute vai onko niin paljon tekemistä teillä, että ette ennätä enää tänne kirjoittelemaan? Jos vertaa alkuaikojen ketjuihin niin kyllä on kamalasti kutistunut nämä kirjoitusmäärät. Minä vaan sitkeästi mukana roikun vaikka vakavasti otettavaa takapakkia on syömisten suhteen tullutkin. Toivottavasti ei kiloja kerry. Vatsatauti alkaa olla jo mennyttä elämää, tänää olen uskaltanut vähän jo kiinteämpää syödä. Huomenna menen taas salille. Saa nähdä joudunko kävelemään molempiin suuntiin, kun on tuo bussilakko... Hyvää vaan tekee, nukuttaapahan illalla sitten paremmin! =) Koittakaa ihmiset jaksaa kirjoittaa tänne, pysyy motivaatio paremmin yllä muillakin.

• Olen miettiny ihan samaa. Aluksi mukaan tuli tosi monta tyyppiä, seuraavalla viikolla porukkaa oli varmaan jo puolet vähemmän, ja nyt me jäljelle jääneet kirjotellaan aika harvakseltaan. Tunnustan, siis minäkin olen koko ajan vähemmän ja vähemmän kirjoitellut. Mutta mulla (työttömällä! :)) on töitä tullut yhtäkkiä niin paljon, että huh. Huomennakin kerkeen vaan käymään kotona kahen työn välissä, mutta täytyy olla ilonen kun töitä sentään on.

Mua vähän masensi taas tänään. Toivoin, että vaaka olis näyttänyt sen 78,5 mutta se näytti jotain 78,5 ja 79 väliltä...Digitaalivaaka olis varmaan osannut kertoa paremmin.
        Mutta tänään kävin taas lenkillä, enkä jaksa ihan täysin masentua..Kyllä se paino sit varmaan joskus tippuu..Odotellaan.. :)

Ja olen samaa mieltä kuin Helmi, että kun muutkin kirjoittelee, niin pysyy motivaatio paremmin yllä.

• Kirsikk.a kirjoitti:

Olen miettiny ihan samaa. Aluksi mukaan tuli tosi monta tyyppiä, seuraavalla viikolla porukkaa oli varmaan jo puolet vähemmän, ja nyt me jäljelle jääneet kirjotellaan aika harvakseltaan. Tunnustan, siis minäkin olen koko ajan vähemmän ja vähemmän kirjoitellut. Mutta mulla (työttömällä! :)) on töitä tullut yhtäkkiä niin paljon, että huh. Huomennakin kerkeen vaan käymään kotona kahen työn välissä, mutta täytyy olla ilonen kun töitä sentään on.

Mua vähän masensi taas tänään. Toivoin, että vaaka olis näyttänyt sen 78,5 mutta se näytti jotain 78,5 ja 79 väliltä...Digitaalivaaka olis varmaan osannut kertoa paremmin.
        Mutta tänään kävin taas lenkillä, enkä jaksa ihan täysin masentua..Kyllä se paino sit varmaan joskus tippuu..Odotellaan.. :)

Ja olen samaa mieltä kuin Helmi, että kun muutkin kirjoittelee, niin pysyy motivaatio paremmin yllä.

Koko homman alulle panija ei ole tällä viikolla vielä itsestään mitään ilmoitellut, vaikka yleensä tulee jotain viestiä jo heti maanantaina..

Kiva kuulla, että et täysin jaksa masentua :D Aika hyvin sanottu! Se on se katala liikunta mikä tekee noin pahaa niinkin hyvälle asialle kuin masennus ;)

• Innemon
        Helmi78 kirjoitti:

Koko homman alulle panija ei ole tällä viikolla vielä itsestään mitään ilmoitellut, vaikka yleensä tulee jotain viestiä jo heti maanantaina..

Kiva kuulla, että et täysin jaksa masentua :D Aika hyvin sanottu! Se on se katala liikunta mikä tekee noin pahaa niinkin hyvälle asialle kuin masennus ;)

ja isona ja hyvin voivana...

Ei vaiskaan, tuosta hyvinvointisuudesta en niin tiedä, mutta paino ei oo pudonnut sitten yhtään. Kyllä tässä lueskelin jo alkuviikosta ketjuamme, mutta kun mulla ei oikein mitään positiivista sanottavaa ole, niin jäi tuo kirjoittelu nyt kokonaan.

Nyt ei vaan tää laihdutus nyt pure. Ei huvita liikunta ja "oikein" syön aina siihen ilta kuuteen, seitsemään saakka, mutta sen jälkeen tulee ylilyönnit, joten onkos se ihme ettei paino putoa? Joskus menee heti aamulla jo kiellettyjä ruoka- aineita ja sen jälkeen onkin jo "lupa" mättää koko loppupäivä mitä mieli teettää...
        Ja tarkennan nyt noilla kielletyillä, että siihen kuuluu pasta, leipä, peruna, hedelmät...Ja tietysti makeiset sun muut, mutta myös noi...

Oon ajatellut, josko unohtaisin koko laihdutuksen nyt toviksi, kun näinkään tuloksia ei tule, mutta sitten taas pelkään että painankin kohta liki 90! Viikko sitten löysin kalorilaskurin ja se on ihan kiva, mutta aamupainoni oli tänään 500 grammaa enemmän kuin viimeviikolla. Syy: eilen söin illalla suklaata ja kaksi tacoa varmuuden vuoksi, ja päivällä jo yksinkertaisesti LIIKAA RUOKAA. Että ei oo niinkun selkärankaa yhtään.

Ehkäpä syy on siinä, että tällä hetkellä olen aika onneton, stressaantunut, tyytymätön elämääni. Tuntuu että nuo iltaiset pienet herkutteluhetket ovat ainoa ilo elämässäni. Niinhän ei tietenkään saisi olla, mutta niin se vain on.

Että kyllä täällä elossa ollaan ja kateellisena luen teidän MAHTAVIA pudotuksia ja itsekurin määrästä. Hyvä te!!!! Mulla kun ei tunnu nyt olevan juuri mitään positiivista kerrottavaa!

• Jiiikooo

Jostain syystä nyt on ensimmäinen viikko, kun ei oikein huvita. Viime viikolla tippui 1kg, ja sekään ei nyt oikein anna motivaatiota. En pääse salille tän lakon takia, ja muutenkin möhkin vaan täällä kotona, vaikka voisin uloskin lähteä. Ruokailut on ollut vähän mitä sattuu (joskaan en ole syönyt kovin paljon), ja ei nyt niin kovin terveellistäkään touhua (paitsi eilen söin ruuaksi vaan salaattia, mutta illalla sitten söin jätskiä ja vielä pari juustoleipää).

Huomenna lähdetään sinne reissuun, ja ehkä sen takia nyt on vähän semmoinen olo, että koska siellä kuitenkin syön ja juon HYVIN, niin mitä hyötyä on stressata nytkään. Tosiasiassa ensi viikon alusta olen päättänyt tsempata rankasti - niin laihdutuksen kuin opiskelunkin suhteen. :)

Kesää odottelen.. vaikka kelit ovatkin olleet mitä ihanimmat, mutta silti odotan jo vehreyttä ja kukkia ja lintuja ja sen semmoista. Olen jo vähän väsynyt tähän talveen.

• Innemon kirjoitti:

Ei vaiskaan, tuosta hyvinvointisuudesta en niin tiedä, mutta paino ei oo pudonnut sitten yhtään. Kyllä tässä lueskelin jo alkuviikosta ketjuamme, mutta kun mulla ei oikein mitään positiivista sanottavaa ole, niin jäi tuo kirjoittelu nyt kokonaan.

Nyt ei vaan tää laihdutus nyt pure. Ei huvita liikunta ja "oikein" syön aina siihen ilta kuuteen, seitsemään saakka, mutta sen jälkeen tulee ylilyönnit, joten onkos se ihme ettei paino putoa? Joskus menee heti aamulla jo kiellettyjä ruoka- aineita ja sen jälkeen onkin jo "lupa" mättää koko loppupäivä mitä mieli teettää...
        Ja tarkennan nyt noilla kielletyillä, että siihen kuuluu pasta, leipä, peruna, hedelmät...Ja tietysti makeiset sun muut, mutta myös noi...

Oon ajatellut, josko unohtaisin koko laihdutuksen nyt toviksi, kun näinkään tuloksia ei tule, mutta sitten taas pelkään että painankin kohta liki 90! Viikko sitten löysin kalorilaskurin ja se on ihan kiva, mutta aamupainoni oli tänään 500 grammaa enemmän kuin viimeviikolla. Syy: eilen söin illalla suklaata ja kaksi tacoa varmuuden vuoksi, ja päivällä jo yksinkertaisesti LIIKAA RUOKAA. Että ei oo niinkun selkärankaa yhtään.

Ehkäpä syy on siinä, että tällä hetkellä olen aika onneton, stressaantunut, tyytymätön elämääni. Tuntuu että nuo iltaiset pienet herkutteluhetket ovat ainoa ilo elämässäni. Niinhän ei tietenkään saisi olla, mutta niin se vain on.

Että kyllä täällä elossa ollaan ja kateellisena luen teidän MAHTAVIA pudotuksia ja itsekurin määrästä. Hyvä te!!!! Mulla kun ei tunnu nyt olevan juuri mitään positiivista kerrottavaa!

Ei sitä itsekuria ole minullakaan, johan se nähtiin viime viikolla! Toissa viikonloppuna oli juhlat joista jäi koko viikon mittanen herkkuputki päälle! Söin oikeasti pizzaa ja hampurilaisia melkeinpä joka päivä! Sipsejä meni ja laskiaispullia, ei kovin laihdutusruokia... Ei tämä niin helppoa ole joka päivä tälläkään suunnalla.

Voi että mua harmittaa sun puolesta, kun tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun elämässä ei muuta iloa ole kuin se mikä suussa maistuu hyvälle. Mitäs jos vaan koittasit oikeasti pakottaa itsesi vaikka ulos ihan rauhalliselle kävelylle joka päivä? Tai edes joka toinen päivä? Minä pakotin itseni silloin tammikuussa, ja huomasin, että aika nopeasti alkoi mielikin piristymään. Kaikki tapahtui kuin itsestään sen jälkeen, kilot alkoi pudota, alkoi maistua kevyempi ruoka ja liikuntaakin oli sitä mukaa koko ajan mukavampi harrastaa. Voi, oikeesti minä yritän antaa sulle täältä niin paljon positiivisia ajatuksia kuin suinkin pystyn, että jaksaisit tehdä muutakin kuin syödä! Ja nauttisit muustakin! (tajusin kyllä, ettei nyt elämäsi pelkkää syömistä olekaan, mutta ei kovin iloista silti)

Tuli tuossa mieleeni, että minähän aloitin viime toukokuussa atkinsin dieetin, missä oli "kiellettyjä" kaikki peruna, pasta, riisi, leipä (tummaa kokojyväleipää kai olisi saanut ihan pikkusen syödä), kaikki sokerit. Sorruin vähän väliä, voin tosi huonosti kun EN SAANUT SYÖDÄ mitään mitä halusin syödä! Sitten tuli koko ajan niitä päiviä, että kun nyt kerta tuli joka tapauksessa maistettua pari palaa suklaata, niin kai se on sama sitten pitää herkkupäivä ja ostaa sipsejä! tai pizzaa, tai käydä mäkissä! Näitä tuli siis ihan koko ajan. Silti olin sitkeästi atkinsin dieetillä toukokuusta marraskuuhun, jolloin sitten jouduin lääkärille rintakipujen takia. Verenpaine oli pahasti koholla ja paino oli noussut rutkasti lähtöpainosta! Aloittaessani painoin muistaakseni 75kg ja uutena vuotenahan mulla oli paino 82kg. Että niin pahaa sain itselleni aikaiseksi väärällä laihdutustavalla. Mieti siis, onko keinosi oikea. Onko se sinulle sopiva? Minä vaihdoin painonvartijoihin sen takia, koska en kertakaikkiaan jaksanut kieltää enää itseltäni mitään. Syön mieluummin niin, että saan syödä edes vähän jotain mitä mieli tekee, ja lasken pisteitä. Näin olen säästynyt (viime viikkoon asti...) pahoilta repsahduksilta, mitä atkinsilla tuli koko ajan! No, en tuputa keinoani tämän enempää. Etköhän sinä osaa valita itse. Mutta toivon niin paljon, että saisit alkuun painonpudotuksesi! Olit niin innoissasi silloin tammikuussa, kun tämän ketjun alulle panit, että sait niin ison joukon innostumaan kanssasi! Voimia sulle Innemon, toivon ihan tosissaan, että pysyisit täällä vielä!

• Jiiikooo kirjoitti:

Jostain syystä nyt on ensimmäinen viikko, kun ei oikein huvita. Viime viikolla tippui 1kg, ja sekään ei nyt oikein anna motivaatiota. En pääse salille tän lakon takia, ja muutenkin möhkin vaan täällä kotona, vaikka voisin uloskin lähteä. Ruokailut on ollut vähän mitä sattuu (joskaan en ole syönyt kovin paljon), ja ei nyt niin kovin terveellistäkään touhua (paitsi eilen söin ruuaksi vaan salaattia, mutta illalla sitten söin jätskiä ja vielä pari juustoleipää).

Huomenna lähdetään sinne reissuun, ja ehkä sen takia nyt on vähän semmoinen olo, että koska siellä kuitenkin syön ja juon HYVIN, niin mitä hyötyä on stressata nytkään. Tosiasiassa ensi viikon alusta olen päättänyt tsempata rankasti - niin laihdutuksen kuin opiskelunkin suhteen. :)

Kesää odottelen.. vaikka kelit ovatkin olleet mitä ihanimmat, mutta silti odotan jo vehreyttä ja kukkia ja lintuja ja sen semmoista. Olen jo vähän väsynyt tähän talveen.

Talveen väsynyt olen minäkin ja ihmettelen kun säätiedotuksissa luvataan vieläkin tälle seudulle aamuiksi aina jopa alle -20 astetta! Maaliskuu on kohta puolessa välissä eikä mitään tietoakaan, että kevät olisi! Mä oon aina pitäny maaliskuuta kevään ensimmäisenä kuukautena jolloin lumet alkaa sulaa pikku hiljaa pois. Missä se kevät nyt oikein viipyy?? Kyllä on NIIIIIIIIN pitkä talvi että!!

• jättilimppu
        Innemon kirjoitti:

Heipä hei! Ja erityisesti sinule Innemon, et ole yksin!!!
        Minä olen täällä melkein alkuajoista asti tapellut syömiskierteen kanssa ja harkinnut jopa terapiaa, että apua tulisi. Olen oikeasti jopa joskus hävennyt kirjoittaa tänne sen takia, kun olen näin JUMBON kokoinen teihin muihin verrattuna ja siltikään itsekuri ei riitä kuin parin päivän dieetteihin. Jatkuvaa jojoilua. Olin jo lopettaa, kunnes joku ihmeen kevään piristysruiske sai minut jatkamaan.

En voi valitettavasti kehuskella vieläkään. Eilen kirjoitin, että en käy vaa'alla, mutta *kirosana* kotiin tultua löysin itseni vaa'alta. En tiedä mistä mokoma halu tuli. Eikä siinä muuten mitään pahaa olisi ollutkaan, mutta kun näin että painoa oli lähtenyt kokonaisuudessaan 4,5 kiloa (mieletöntä!) oli pakko sallia itselleen herkkuja. Vetelin sitten nassu tyytyväisenä suklaavohveleita. Niin..niin, että näin paljon sitä selkärankaa löytyy täältäkin!!! Vituttaa tämä päivä. Olen kyllä päättänyt, että melkein 5 kilon tiputus ei enää koskaan tule takaisin. Tämä päivä saa jäädä.

Olen siltikin edes vähän ylpeä siitä, että suunta on alaspäin. Viikonloppuna menen uimaan vuoden tauon jälkeen. Helvetinmoista kidutusta on ollut, kun olen pitänyt kaalikeitto-dieettiä pari päivää...TSEMPPIÄ ja pyristelyä!

• Innemon
        Helmi78 kirjoitti:

Ei sitä itsekuria ole minullakaan, johan se nähtiin viime viikolla! Toissa viikonloppuna oli juhlat joista jäi koko viikon mittanen herkkuputki päälle! Söin oikeasti pizzaa ja hampurilaisia melkeinpä joka päivä! Sipsejä meni ja laskiaispullia, ei kovin laihdutusruokia... Ei tämä niin helppoa ole joka päivä tälläkään suunnalla.

Voi että mua harmittaa sun puolesta, kun tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun elämässä ei muuta iloa ole kuin se mikä suussa maistuu hyvälle. Mitäs jos vaan koittasit oikeasti pakottaa itsesi vaikka ulos ihan rauhalliselle kävelylle joka päivä? Tai edes joka toinen päivä? Minä pakotin itseni silloin tammikuussa, ja huomasin, että aika nopeasti alkoi mielikin piristymään. Kaikki tapahtui kuin itsestään sen jälkeen, kilot alkoi pudota, alkoi maistua kevyempi ruoka ja liikuntaakin oli sitä mukaa koko ajan mukavampi harrastaa. Voi, oikeesti minä yritän antaa sulle täältä niin paljon positiivisia ajatuksia kuin suinkin pystyn, että jaksaisit tehdä muutakin kuin syödä! Ja nauttisit muustakin! (tajusin kyllä, ettei nyt elämäsi pelkkää syömistä olekaan, mutta ei kovin iloista silti)

Tuli tuossa mieleeni, että minähän aloitin viime toukokuussa atkinsin dieetin, missä oli "kiellettyjä" kaikki peruna, pasta, riisi, leipä (tummaa kokojyväleipää kai olisi saanut ihan pikkusen syödä), kaikki sokerit. Sorruin vähän väliä, voin tosi huonosti kun EN SAANUT SYÖDÄ mitään mitä halusin syödä! Sitten tuli koko ajan niitä päiviä, että kun nyt kerta tuli joka tapauksessa maistettua pari palaa suklaata, niin kai se on sama sitten pitää herkkupäivä ja ostaa sipsejä! tai pizzaa, tai käydä mäkissä! Näitä tuli siis ihan koko ajan. Silti olin sitkeästi atkinsin dieetillä toukokuusta marraskuuhun, jolloin sitten jouduin lääkärille rintakipujen takia. Verenpaine oli pahasti koholla ja paino oli noussut rutkasti lähtöpainosta! Aloittaessani painoin muistaakseni 75kg ja uutena vuotenahan mulla oli paino 82kg. Että niin pahaa sain itselleni aikaiseksi väärällä laihdutustavalla. Mieti siis, onko keinosi oikea. Onko se sinulle sopiva? Minä vaihdoin painonvartijoihin sen takia, koska en kertakaikkiaan jaksanut kieltää enää itseltäni mitään. Syön mieluummin niin, että saan syödä edes vähän jotain mitä mieli tekee, ja lasken pisteitä. Näin olen säästynyt (viime viikkoon asti...) pahoilta repsahduksilta, mitä atkinsilla tuli koko ajan! No, en tuputa keinoani tämän enempää. Etköhän sinä osaa valita itse. Mutta toivon niin paljon, että saisit alkuun painonpudotuksesi! Olit niin innoissasi silloin tammikuussa, kun tämän ketjun alulle panit, että sait niin ison joukon innostumaan kanssasi! Voimia sulle Innemon, toivon ihan tosissaan, että pysyisit täällä vielä!

kannustuksesta ja kauniista sanoista! Kyllä niillä vaan oli positiivinen vaikutus, koska menin tänään VUODEN TAUON jälkeen ekaa kertaa salille "kokeilemaan" ja kamalaa oli. En meinannut jaksaa tehdä oikein mitään ja kun vinopenkistä katselin itseäni peilistä näin todella pulleroisen tyttösen:-( Taka- ajatuksena oli mennä myös uimaan, ja uinkin yhden kilsan ja siihen olen ihan tyytyväinen. Joten tosi mahtava kannustuksesi sai minut kyllä liikkeelle!!!! Mutta syönyt olen kyllä tänään taas ihan liikaa, iltaa kohden siis. Mutta nyt en syyllistä itseäni, koska tänään oli naistenpäivä ja sen kunniaksi menin vielä elokuviin katsomaan geishan muistelmat. Jotenkin yritin ainakin nauttia elämästä, kun tosiaan tuntuu että elelen mustan hunnun alla.

Atkinsista sen verran, että sain sillä viime kesänä "vähän" pois, ja mieheni laihtui sillä yli 10kiloa, mutta mä en pystynyt kans olee sillä tiukalla kuurilla. Siinä ei kyllä tarvinnu nälkää nähdä, kun liha vie niin hyvin sen nälän tunteen.

Sitten syksyllä menin painonvartijoihin ja saman tien lihoin 2-5 kiloa!!! Eli pointsit ei oo mun juttu! Ensinnäkään mun vatsa ei kestä leipää eikä makaronia ja muutenkaan se ei vaan mulla toimi. Olen 3 kertaa elämässäni sitä kokeillut tuloksetta! Siinä tulee niin helposti se, kun saa syödä kaikkee, niin mä sit kans syön kaikkee enkä pysty rajaamaan sitä syömistäni, vaan annokset suurenee jne.

Nyt mä oon alkuvuodesta saakka kokeillut tota herbalifea ja olen jo tottunut niihin pirtelöihin, mutta eivät nekään nälkää paljoa pidä...eli en kyllä suosittele, rahat vaan menee hukkaan! Ja siinähän on kans tuo pasta- leipä ym. kielto ja ekat kolme viikkoo sais syödä vaan niitä pirtelöitä ja vihreitä kasviksia ja vähärasvaista proteiinia. En oo tohonkaan ohjelmaan pystynyt.

Kuten huomaatte, en oo oikein pystynyt mihinkään...Nythän mul on tuo kalorilaskuri, aattelin , että jos nyt söis vähän kaikkee ja merkkais kaiken sinne ylös ja samalla siis laskis kaloreita, niin joskohan sillä sit pysyis vähän kuosissa.

Niin se varmaan on, että täytyy ittensä vaan PAKOTTAA siihen liikuntaan, edes kävelyyn!

Mä oon kaks kertaa elämässäni laihtunut kuin itsestään ja se oli ihanaa. Eka kerralla mä rakastuin ja toka kerralla mä erosin. Ei vaan huvittanut syödä ja söin silti kaikkea mitä maailmaan mahtui, mutta VÄHÄN. Eka kerralla putos noin 7 kiloa ja viimetteks 10 kiloa. Sit mä oon aina lihonu ne takasin. Nyt painan jotain 83 kiloa, kun viime syksyllä vielä 76-78. Että huh huijaa. Enkä mä oo onnellinen paksunakaan. Tuntuu ettei mikään oo nyt hyvä.

No se oli hyvä, että kokeilin sitä punttista tänään ja uimisesta oon aina tykännyt, ja olen iloinen että sain aikaseks!!!Vaikka syömiset menikin päin p..tä.

Kiitos kannustuksesta ja zemiä teille! Yritän päivän kerrallaan.

• Innemon kirjoitti:

kannustuksesta ja kauniista sanoista! Kyllä niillä vaan oli positiivinen vaikutus, koska menin tänään VUODEN TAUON jälkeen ekaa kertaa salille "kokeilemaan" ja kamalaa oli. En meinannut jaksaa tehdä oikein mitään ja kun vinopenkistä katselin itseäni peilistä näin todella pulleroisen tyttösen:-( Taka- ajatuksena oli mennä myös uimaan, ja uinkin yhden kilsan ja siihen olen ihan tyytyväinen. Joten tosi mahtava kannustuksesi sai minut kyllä liikkeelle!!!! Mutta syönyt olen kyllä tänään taas ihan liikaa, iltaa kohden siis. Mutta nyt en syyllistä itseäni, koska tänään oli naistenpäivä ja sen kunniaksi menin vielä elokuviin katsomaan geishan muistelmat. Jotenkin yritin ainakin nauttia elämästä, kun tosiaan tuntuu että elelen mustan hunnun alla.

Atkinsista sen verran, että sain sillä viime kesänä "vähän" pois, ja mieheni laihtui sillä yli 10kiloa, mutta mä en pystynyt kans olee sillä tiukalla kuurilla. Siinä ei kyllä tarvinnu nälkää nähdä, kun liha vie niin hyvin sen nälän tunteen.

Sitten syksyllä menin painonvartijoihin ja saman tien lihoin 2-5 kiloa!!! Eli pointsit ei oo mun juttu! Ensinnäkään mun vatsa ei kestä leipää eikä makaronia ja muutenkaan se ei vaan mulla toimi. Olen 3 kertaa elämässäni sitä kokeillut tuloksetta! Siinä tulee niin helposti se, kun saa syödä kaikkee, niin mä sit kans syön kaikkee enkä pysty rajaamaan sitä syömistäni, vaan annokset suurenee jne.

Nyt mä oon alkuvuodesta saakka kokeillut tota herbalifea ja olen jo tottunut niihin pirtelöihin, mutta eivät nekään nälkää paljoa pidä...eli en kyllä suosittele, rahat vaan menee hukkaan! Ja siinähän on kans tuo pasta- leipä ym. kielto ja ekat kolme viikkoo sais syödä vaan niitä pirtelöitä ja vihreitä kasviksia ja vähärasvaista proteiinia. En oo tohonkaan ohjelmaan pystynyt.

Kuten huomaatte, en oo oikein pystynyt mihinkään...Nythän mul on tuo kalorilaskuri, aattelin , että jos nyt söis vähän kaikkee ja merkkais kaiken sinne ylös ja samalla siis laskis kaloreita, niin joskohan sillä sit pysyis vähän kuosissa.

Niin se varmaan on, että täytyy ittensä vaan PAKOTTAA siihen liikuntaan, edes kävelyyn!

Mä oon kaks kertaa elämässäni laihtunut kuin itsestään ja se oli ihanaa. Eka kerralla mä rakastuin ja toka kerralla mä erosin. Ei vaan huvittanut syödä ja söin silti kaikkea mitä maailmaan mahtui, mutta VÄHÄN. Eka kerralla putos noin 7 kiloa ja viimetteks 10 kiloa. Sit mä oon aina lihonu ne takasin. Nyt painan jotain 83 kiloa, kun viime syksyllä vielä 76-78. Että huh huijaa. Enkä mä oo onnellinen paksunakaan. Tuntuu ettei mikään oo nyt hyvä.

No se oli hyvä, että kokeilin sitä punttista tänään ja uimisesta oon aina tykännyt, ja olen iloinen että sain aikaseks!!!Vaikka syömiset menikin päin p..tä.

Kiitos kannustuksesta ja zemiä teille! Yritän päivän kerrallaan.

Minusta on ihanaa lukea mitä olet tehnyt ja saanut aikaiseksi! Silmät kyllä levähti selälleen,kun luin että sait kiloja noin paljon paikkareilla samantien! Ehkä se on juuri kuten sanoit, ei vaan sovi kaikille! Atkinsillakin laihtuneita on tosi paljon, mutta minä vain sain sillä kiloja alkupudotuksen jälkeen. (tosin iso vaikutus asiaan oli jatkuvilla repsahduksillani, mutta se jo kertoi ettei se sopinut minulle)
        Tuo kalorilaskuri kuullostaa kivalta, jospa se toimisi sinulle? Mukava kuulla, että nautit uinnistakin. Minäkin kävin tänään taas uimassa, ja se on kyllä niin ihanaa! Joskus uin tosi rauhallista tahtia ja joinakin ihme-energia päivinä vedän niin että hengästyttää. Uinnin jälkeen on kyllä niin raikas ja puhdas olo jotenkin sisältä ja ulkoa.

Olen iloinen, että sain sinuun puhallettua vähän positiivista mieltä! Nyt sinä sait minut paremmalle mielelle, kun kerroit tuon minulle. Mulla on naisten päivän kunniaksi miehen kanssa taas vaihteeksi isoista isoin riita päällä. (se koitti lepyttää mua kukkakimpulla, antoi autossa sen, minä jätin ne sinne kun tulin kotiin. En edes tiedä millasia kukkia olisin saanut...tein tahallani koska olin niin vihainen)

No, huomenna on uusi päivä. Ehkä se on parempi kuin tämä.

• Innemon
        Helmi78 kirjoitti:

Minusta on ihanaa lukea mitä olet tehnyt ja saanut aikaiseksi! Silmät kyllä levähti selälleen,kun luin että sait kiloja noin paljon paikkareilla samantien! Ehkä se on juuri kuten sanoit, ei vaan sovi kaikille! Atkinsillakin laihtuneita on tosi paljon, mutta minä vain sain sillä kiloja alkupudotuksen jälkeen. (tosin iso vaikutus asiaan oli jatkuvilla repsahduksillani, mutta se jo kertoi ettei se sopinut minulle)
        Tuo kalorilaskuri kuullostaa kivalta, jospa se toimisi sinulle? Mukava kuulla, että nautit uinnistakin. Minäkin kävin tänään taas uimassa, ja se on kyllä niin ihanaa! Joskus uin tosi rauhallista tahtia ja joinakin ihme-energia päivinä vedän niin että hengästyttää. Uinnin jälkeen on kyllä niin raikas ja puhdas olo jotenkin sisältä ja ulkoa.

Olen iloinen, että sain sinuun puhallettua vähän positiivista mieltä! Nyt sinä sait minut paremmalle mielelle, kun kerroit tuon minulle. Mulla on naisten päivän kunniaksi miehen kanssa taas vaihteeksi isoista isoin riita päällä. (se koitti lepyttää mua kukkakimpulla, antoi autossa sen, minä jätin ne sinne kun tulin kotiin. En edes tiedä millasia kukkia olisin saanut...tein tahallani koska olin niin vihainen)

No, huomenna on uusi päivä. Ehkä se on parempi kuin tämä.

Joo, kiitos kannustuksesta vielä :-)

Tänään on todellakin uusi päivä. Toivottavasti saat riitasi selvitettyä. Omalla kohdalla on myös melko jäätävä meininki ihmissuhteessa, sekin on syy tähän herkutteluun ja toisaalta työ mitä teen, on melko stressaavaa. Onkos se sitten mikään ihme, jos paino nousee?

vaan ei nouse enää, se meinaa näyttikin aamulla jo 84 kuten alempana kirjoittelen :-(

Päikkarit ei vaan juu sit sovi mulle, äitini kyllä laihtui siellä noin 10 kiloa, ja tiedän monia muitakin...Jotenkaan en ees KEHTAA mennä sinne ryhmään, kun asun kuitenkin melko pienes kaupungissa ja olen sitten sen jo lopettanut pariinkiin kertaan. ja ryhmänohjaajakaan ei ehkä oo se paras mahdollinen.

Josko koitan nyt tuota kalorilaskuria. Kaikkea saa syödä, kunhan sitten syö vähän...Vähän samahan se on kuin pointseissakin!Mutta mulla on tosiaan semmosia lääkärissä todettuja vatsavaivoja että vehnä ja ruis on niitä pahimpia; (hiivasyndrooma sekä ärtynyt paksusuoli) niin se on vähän huono juttu, kun päikkäreis suositaan ruisleipää sekä pastaa...Perunahan tietty jää jäljelle! No toi nyt oli vaan mun fundeeraamista, mut jos nyt sit siirtyis tonne kalorilaskuriin.....

Aurinkoista päivän jatkoa!

• Tiuhti

Nyt on motivaatio vähän kadoksissa. Aika on mennyt vaan sairastaessa jos ei itse niin sitten lapset. Nyt on menny kolme viikkoa kun ei ole liikuntaa paljon harrastettu. Tähän löysäilyyn alkaa kohta jo tottua eikä saa enään revittyä itseä lenkille.
      Viime viikolla koin kauhun hetkiä kun poika oli keskussairaalassa tutkimuksissa vatsa kivuista mut onneksi ne osottautui vaan ihan vaarattomiksi vatsakrampeiksi.
      Oltiin alkuviikko vanhempien mökillä mukamas ulkoilemassa. Ilmat ei oikein suosineet tuuli ja lumi tuiskusi. Sain sen verran aikaiseksi että hiihdin sieltä pois ja se olikin oikein hikiliikuntaa. Jäällä hiihdin 3-4 kilometriä lähes umpihankeen. Kotona sitten palkitsin itseni pizzalla. En syönyt kuin puolet mutta ilalla kun maistoin sitä, se oli niin tosi hyvää että se toinen puoli upposi muhun ihan hetkessä. Tänä aamuna vaakakin näytti sen että pizza oli syöty(65kg). Olen päässy viimeviikolla jo 64kg. Että nyt sapettaa. Nyt vaan kova tsemppi päälle ja mennään vaikka läpi harmaan kiven.

Aurinkoista Naistenpäivää kaikille!

• Vaikka ei olisi pudonnutkaan, tai vaikka olisi noussut niin kertokaa! Kyllä se laittaa jotain aivoissa raksuttamaan kun toisillekin kertoo miten on kilojen laita.

Kävin tänään uimahallissa viikon tauon jälkeen. Peräti 100g oli paino pudonnut perjantaista... Eli se siitä oksennustaudin toimivuudesta painonpudotuksessa! No, mä söinkin tosi paljon kaikkea nannaa ennen tuota ykätautia, eli luultavasti kiloja on kadonnut enemmänkin. Viime kesänä (raskaana ollessani) olin oksennustaudissa viimeksi (luulin sitä aluksi aamupahoinvoinniksi, mutta yrjötauti se olikin) ja silloin multa katosi 6kg. Kyllä oli heikko olo.

No, mieli tekee pizzaa ja ihan kamalasti nimittäin! Pakasteessa onkin yksi ja sen saatan lämmittääkin kunhan pikku tirppana käy yöunille. Naistenpäiväähän on juhlittava, vai mitä? ;)

• Ei tietenkään viime kesänä vaan toissakesänä, tyttö on jo 1,3v!

• Innemon

Kävin aamulla puntarissa ja se näytti 84 kiloa!!!!
      Voihan v....vitalis.

Että kyllä tässä nyt sitten rakkaat ystävät on aika tosiaan tehdä jotakin, mielikuvaharjoituksia tai vaikka mitä...Nimittäin iltaisin ettei se mene pelkäksi safkaamiseksi. Rintalihakset on kyllä ihanasti kipeät, samoin vähän jalatkin, siitä eilisestä pikkutreenistä. Mutta tuo painolukema on jotain ihan käsittämätöntä...

Josko mä nyt yritän täällä taas olla kunnolla ja kertoa yrityksistäni. Sen päätin, että liikuntaa yritän edes vähän viikottain. Nytkin mulla on loppuviikko pelkkää aamuvuoroo, viikoloppukin, niin on sitten illat aikaa harrastaa!

Mutta kyllä mä kuulkaa huolestuin tästä painostani. Auts. Sitä se mässääminen teettää. Että se ei kyllä kannata:-(

• En tiedä auttaako, mutta sain tämmösen idean: osta kotiisi vain sellasta mitä voit syödä hyvällä omalla tunnolla. Tee kauppalista kotona vaikka kaupan mainoksen kanssa, ja ota rahaa vain sen verran mukaan mitä ostoksiin menee! Ei tule ostettua hömpän pömppää. Mua harmittaa kun mulla on viime viikolla ostettuja herkkuja vieläkin tuolla kaapissa himottamassa. Tuli itselleni mieleen, että jospa jatkossa jätän suosiolla pankkikortin kotiin ja ostan oikeella rahalla ja vaan se mitä tosiaan tarvitsen! Voin sitten ostaa ylimääräsellä rahalla vaikka sopivampia vaatteita keväämmällä. =)

• Huomenna on jo perjantai..Tämä viikko on mennyt yhessä hujauksessa! Toisin kuin mun painoni. Mä niin toivoin, että kalorilaskurin avulla saisin sen n. 500g viikossa pois, mutta näyttää siltä, että mä jatkossakin jumittelen pari viikkoa samassa painossa. Meinaan nyt ei ole taas puoleentoista viikkoon mitään tapahtunut..paino on 79kg. Toivottavasti se maanantaina olis taas edes vähän vähemmän. Voi toki olla, että ei ole, koska menemme vanhempieni luokse viikonloppuna..Yritän toki olla syömättä hirveesti mitään hyvää yms. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.

Vaikka paino ei olekaan tippunut vaikka olen käyttänyt apuna kalorilaskuria, niin en silti aio lopettaa sen käyttöä. On se kumminkin sen verran kätevä.

Mä en vain ymmärrä mikä tässä mun kropassa/ laihdutuksessa on vikana, kun ei se paino tipu. Tai onhan se nyt jo toki sen 12 kg tippunut, mutta HITAASTI.. :/

Huomisesta tulee taas kiireinen päivä. Pääsen taas tekemään sijaisuuden ja kerkeen sen jälkeen taas vain käväsemään kotona syömässä kun sitten jo taas pitää mennä toiseen paikkaan illaksi töihin. Onhan se hienoo, että töitä riittää..menee vain kaikki suunnitelmat/rutiinit sekaisin :)

Mutta kuulumisiin ja ei luovuteta, vaikkei se vaaka näyttäiskään sitä mitä halutaan, mä en ainakaan luovuta!

• Saba111

Taas kurkin ja urkin teidän kuulumisia :)
        Mulla on sama vika kun Kirsikalla, hidas tahti. Seitsemän viikon aikana on ollut kaksi plussaviikkoakin. Yhteensä on pudotusta tältä erää kertynyt 4.8kg. Jos viime kevään laihdutus lasketaan myös, niin kiloja on lähtenyt yhteensä 11.4.

Mutta sinnitelläänpä taas hitaasti ja varmasti eteenpäin, eikö?!

Tsemppiä teille koko porukalle!

• Kävelin tänään tapani mukaisesti hallille, kävin salilla ja uimassa, ja sen jälkeen olin menossa hallin vaakalle, mutta se oli kadonnut! Toivottavasti palauttavat pian paikalleen! Olisin niin mielelläni punninnut itseni tänäkin päivänä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      86
      2074
    2. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      139
      1980
    3. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      317
      1697
    4. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      279
      1666
    5. Millainen luonne sinä olet?

Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      188
      1310
    6. Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen

kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.
      Ikävä
      45
      1187
    7. Mukavaa maanantai päivää

Hyvää huomenta. 🐺❄️⚜️☕🧡
      Ikävä
      213
      1119
    8. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      104
      1108
    9. Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...

...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös
      Maailman menoa
      306
      1069
    10. Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle

"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm
      Maailman menoa
      228
      1013
    Aihe